نقد و بررسی فیلم پاکسازی ابدی یا The Forever Purge | متفاوت و هیجان‌انگیز

فیلم پاکسازی ابدی دربارۀ طبقۀ اجتماعی، استثمار، نژادپرستی و بیگانه‌هراسی است. این اثر می‌تواند برای مخاطبانی که به‌دنبال فیلم‌های شلوغ و پرآشوب هستند، بسیار جذاب و هیجان‌انگیز باشد.

آخرین فیلم از مجموعه فیلم‌های The Purge با عنوان پاکسازی ابدی (The Forever Purge) منتشر شده است. این مجموعه فیلم‌ها کاراکترهایی آمریکایی را نشان می‌دهند که تشنۀ انتقام هستند و برای گرفتن این انتقام‌ها راه و روش خودشان را دارند. برای نقد و بررسی فیلم پاکسازی ابدی با فیلیمو شات همراه باشید.


فیلم پاکسازی ابدی دربارۀ طبقۀ اجتماعی، استثمار، نژادپرستی و بیگانه‌هراسی است. این اثر پادآرمانشهری شاید شما را به یاد فیلم عطش مبارزه (Hunger Games) و فیلم رزیدنت ایول (Resident Evil) بیندازد، فقط شاید زشت‌تر و سیاه‌تر؛ آدم‌های بد قدرت را به‌دست می‌گیرند و تمدن سقوط می‌کند.
فیلم پاکسازی ابدی ادامۀ این فرانچایز است و روی مهاجران مکزیکی تمرکز دارد. در فیلم‌های قبلی این سری و همین‌طور دو فصل تلویزیونی آن، شاهد محیط شهری و حومۀ شهر بودیم، اما این‌بار فیلم در یک شهر مرزی در تگزاس فیلم‌برداری شده تا ببینیم که خشونت شب پاکسازی، برای افرادی که در شهرهای بزرگ زندگی نمی‌کنند، به چه شکلی اتفاق می‌افتد. آمریکا پس از چندین سال دوباره پاکسازی را شروع کرده و نژادپرستان بی‌رحم، منطقۀ Los Feliz Valley خود را برای آن شب آماده می‌کنند. 

فضایی که در فیلم پاکسازی ابدی وجود دارد یک پادآرمانشهر کامل است و احتمالا ما را به یاد وضعیت سیاسی اجتماعی کنونی جهان بیندازد و با خودمان فکر کنیم اگر واقعاً چنین اتفاقی بیفتد چه بلایی بر سر جامعۀ بشری می‌آید. آنچه سردمداران پاک‌سازی‌ها و حزب پدران جدید آمریکا می‌خواهند این است که با ترویج نژادپرستی، مردم را به جان یکدیگر بیندازند و از این آشوب به نفع خودشان استفاده کنند.

اتفاقات این فیلم پس از حوادث «پاکسازی: سال انتخابات ۲۰۱۶» می‌افتد، که در آن حزب پدران جدید بنیان‌گذار آمریکا (NFFA) و نامزدشان ادویج اوونز شکست خوردند و شب‌های پاک‌سازی ممنوع شد. اما متأسفانه عده‌ای که از این فرقه باقی‌مانده‌اند و هنوز فعالند. آنها می‌خواهند پاک‌سازی دوباره برقرار شود تا بتوانند اقلیت‌های بومی یا مهاجران غیر سفیدپوست را بکشند.

آدلا و خوان با بازی (آنا دلا رگه‌آ و تینوچ هوئترا) زوجی مکزیکی هستند که می‌خواهند از زندگی قبلی‌شان و مشکلاتی که در کشورشان وجود دارد فرار کنند. اما به دلیل قدرت گرفتن مجدد NFFA آنها باید ۱۲ ساعت را در یک پاک‌سازی بی‌رحمانه سپری کنند. از سوی دیگر، تعداد دیگری از کاراکترها از جمله کَسی (با بازی کسیدی فریمن) همسر باردار دیلان به‌سوی مرز مکزیک می‌گریزند تا از خشونت آمریکایی‌ها خلاص شوند. فرقۀ پدران جدید در این ۱۲ ساعت، تمام قوانین را زیر پا می‌گذارند و بی‌گناه و گناهکار را قتل‌عام می‌کنند.

فیلم پاکسازی ابدی سعی کرده که فضایی متفاوت از فیلم‌های قبلی ایجاد کند و می‌تواند برای مخاطبانی که به دنبال فیلم‌های شلوغ و پرآشوب هستند، بسیار جذاب و هیجان‌انگیز باشد. فیلمنامۀ این اثر توسط جیمز دموناکو نوشته‌شده و اورادو گوت کارگردانی آن را بر عهده دارد. به گفتۀ دموناکو، بی‌قانونی، جرم و جنایت، قتل، شکنجه و تجاوز بالاخره به پایان می‌رسد. فیلم‌برداری این فیلم در سال ۲۰۱۹ انجام شد و پس از تغییر تاریخ اکران، در ۲ جولای ۲۰۲۱ منتشر شد.

نقش‌آفرینی بازیگران، به‌ویژه دلا رگه‌آ و هوئترا قابل توجه است و فراتر از چیزی است که آنها انتظار می‌رفت و همین‌طور جاش لوکاس، که یک‌بار دیگر نقش یک آدم منفور را به خوبی بازی کرده است. به همین دلیل، می‌توان گفت که این فیلم بیشتر شبیه به یک بازی ویدیویی است که بازیگر دارد.

 


منبع: RogereBert

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil