ماجراجویی راک و امیلی بلانت در فیلم Jungle Cruise

یکی از خبرهای خوبی که در مورد فیلم Jungle Cruise وجود دارد حضور دواین جانسون است. همچنین صحنه‌های اکشن به خوبی در فیلم جای گرفته‌اند و پویایی و هیجان خاصی به آن بخشیده‌اند.

شاید کسی باورش نمی‌شد که یک فیلم کاملاً متفاوت جا پای دزدان دریایی کارائیب (Pirates of the Caribbean) و ایندیانا جونز (Indiana Jones) بگذارد و این موضوع حتی باعث غافلگیری و نگرانی بسیاری از مخاطبین هم شد، اما فیلم Jungle Cruise یا گشت و گذار در جنگل با الهام از جاذبه‌های پارک‌های دیزنی، سرانجام پس از یک سال تأخیر به دلیل همه‌گیری ویروس کووید ۱۹، به‌صورت آنلاین اکران شد و به نظر می‌رسد که می‌تواند طرفداران دزدان دریایی و جک اسپارو را هم سرگرم کند.


۱۰ تا بهترین فیلم های ماجراجویی تا سال ۲۰۲۱


یکی از خبرهای خوبی که در مورد فیلم Jungle Cruise وجود دارد حضور دواین جانسون است. او نمونۀ واقعی یک ستارۀ سینماست، که وقتی برای فیلمی انتخاب می‌شود، به کاراکترش روح می‌بخشد و بدون اینکه تغییری در اصل ماجرا ایجاد کند، کاری انجام می‌دهد که آن کاراکتر همانی از آب دربیاید که باید باشد. دورانی که فیلم Jungle Cruise در آن اتفاق می‌افتد، سال ۱۹۱۶ است و ما به قلب جنگل‌های بارانی برزیل می‌رویم. فرانک وولف (با بازی جانسون) یک راهنمای تور است و گردشگران را در منطقه جابجا می‌کند و آنها را از مسیر رودخانه به مقصدشان می‌رساند. 

امیلی بلانت در نقش دکتر لی‌لی هوتون در فیلم Jungle Cruise ظاهر شده؛ زنی ماجراجو که در پی یافتن حقیقت در مورد درختی رازآلود است که طبق یک افسانۀ قدیمی گل‌هایی به نام اشک ماه دارد. این گل‌ها خواص درمانی خارق‌العاده‌ای دارند و می‌توانند بیماری‌های بسیاری را درمان کنند. لیلی دختر شجاعی است و با وجود تمام موانعی که سر راهش قرار می‌گیرد هر طور که شده قصد دارد تا به آن گیاه دست پیدا کند. شاید انتخاب امیلی بلانت، که در به نمایش گذاشتن ترس، کمدی، شجاعت و درام بی‌نظیر عمل می‌کند، بهترین انتخابی بوده که کارگردان می‌توانسته داشته باشد. لی‌لی برای رسیدن به هدفش برادرش مک‌گرگور (با بازی جک وایتهال) را نیز به آمازون می‌کشاند. آنها فرانک وولف را استخدام می‌کنند تا با قایق خودش آنها را به آن سوی رودخانه برساند.

اما از قضا، لی‌لی و برادرش تنها کسانی نیستند که می‌خواهند این درخت اسرارآمیز را پیدا کنند. از سوی دیگر، شاهزاده خواکیم (با بازی جسی پلمونس) و آگیره (با بازی ادگار رامیرس) نیز در پی یافتن این درخت هستند. حالا لی‌لی چاره‌ای ندارد جز اینکه به فرانک اعتماد کند، و خب فرانک هم آن‌قدرها قابل‌اعتماد نیست! و از اینجا به بعد داستان پر از ماجرا و روایت‌هایی است که می‌تواند برای طرفداران این ژانر جذاب و هیجان‌انگیز باشد. شاید بتوان گفت که گشت و گذار در جنگل، اثری اورجینال نیست و ترکیبی از ایده‌های گذشته و فیلم‌هایی مثل دزدان دریایی کارائیب، ایندیانا جونز، معبد سرنوشت (۱۹۸۴) و شاهزاده موعود (۱۹۸۷) است، اما این موضوع چیزی از جذابیت یا بامزگی آن کم نمی‌کند. ژاومه کویت-سرا در مقام کارگردانی، صحنه‌های اکشنی را خلق کرده است که هیجان و غافلگیری زیادی به فیلم Jungle Cruise اضافه می‌کنند و بعد از آن فرصتی به بیننده داده می‌شود تا آنچه را که دیده هضم کند و سپس اکشن دیگری آغاز می‌شود.

مایکل گرین، گلن فیکارا و جان رکا نگارش فیلم‌نامه را بر عهده داشته‌اند و ایده‌های جذابی را حین نوشتن به کار برده‌اند، اما شاید تمرکز بر روی همۀ این ایده‌ها و اجرای آنها در عمل کار سختی باشد. قاب‌های فیلم رنگارنگ و زنده هستند و پس‌زمینۀ جنگل‌ و درختان و همۀ این رنگ‌ها حس زندگی را در فیلم Jungle Cruise ایجاد می‌کنند. جلوه‌های ویژه کامپیوتری نیز خوب عمل کرده‌اند و فقط در برخی موارد، کمی ناامیدکننده به نظر می‌رسند.

زوج امیلی بلانت و دواین جانسون شاید در نگاه اول کمی عجیب و ناموزون به نظر برسد، اما کمی که می‌گذرد می‌بینیم کاملاً برعکس است! جانسون که پیش از این بارها خودش را در فیلم‌های اکشن ثابت کرده و بلانت نیز با تغییر شخصیت از یک دختر درس‌خوان به یک زن سرسخت و شجاع، عالی عمل کرده است. وایتهال و پلمونس هم لحظات جالبی در فیلم Jungle Cruise دارند، هرچند که می‌شد روی شخصیت رامیرس مانور بیشتری داد.

نکتۀ جالبی که در مورد فیلم Jungle Cruise وجود دارد این است که حس واقعی حضور در یک پارک تفریحی را به مخاطب القا می‌کند؛ چون در هرلحظه چیزی در حال اتفاق افتادن است و وقتی خطری از سر آدم می‌گذرد، خطر دیگری در راه است. صحنه‌های اکشن به خوبی در فیلم جای گرفته‌اند و پویایی و هیجان خاصی به آن بخشیده‌اند. اگر می‌خواهید در عصر یک روز تابستانی سرگرم شوید و فیلمی را کنار خانواده‌تان تماشا کنید، این فیلم فانتزی و ماجراجویانه انتخاب خوبی است.


منبع: RollingStone

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil