درباره مستند Kitty Love: An Homage to Cats محصول نتفلیکس

مستند Kitty Love: An Homage to Cats دربارۀ گربه‌ای به نام اباتوتو (Abatutu) است که در فیلم و تئاترهای زیادی نقش‌آفرینی کرده و از گربه‌های دیگر می‌خواهد تا ویدیوهای خودشان را برای او بفرستند تا استعدادهایشان را ‌پیدا کند.

مستند جدید نتفلیکس دربارۀ گربه‌ای به نام اباتوتو (Abatutu) مشهورترین گربۀ هلند است که در فیلم و تئاترهای زیادی نقش‌آفرینی کرده و حالا از گربه‌های دیگر می‌خواهد تا ویدیوهای خودشان را برای او بفرستند تا استعدادهایشان را ‌پیدا کند. برای نقد و بررسی مستند Kitty Love: An Homage to Cats با فیلیمو شات همراه باشید.


خلاصۀ داستان: اگر حتی یک‌بار از اینترنت استفاده کرده باشید، حتماً ویدیوهای بسیاری را دیده‌اید که افراد از شیرین‌کاری‌های گربه‌هایشان منتشر می‌کنند. این مستند نیز همین موضوع را تبدیل به یک فیلم کرده، که Abatutu، مشهورترین گربۀ کشور هلند، راوی آن است. Abatutu هم مدل است و هم بازیگر تئاتر و سینما. او اولین گربه‌ای است که برای فعالیت‌های هنری‌اش جایزه هم گرفته و حتی لقب جرج کلونی دنیای گربه‌ها را به او داده‌اند!  حالا این گربه به این فکر افتاده که موسسه بازیگری خودش را راه بیندازد تا بقیۀ گربه‌ها هم شانسی برای دیده شدن پیدا کنند.

در طول مدت این مستند، ویدیوهای مختلفی از گربه‌ها می‌بینیم که صاحبان آنها برای Abatutu می‌فرستند. ویدیوهایی که موضوعات مختلفی دارند، مثل گربه‌ها و آب، مثل وقت‌هایی که در حمام با آب و حباب‌های کف بازی می‌کنند، یا وقتی‌که دنبال آب روان در یک جوی می‌دوند، و همین‌طور موضوعاتی مثل گربه‌ها و بچه‌ها، گربه‌ها و موسیقی، گربه‌ها و سگ‌ها و گربه‌ها و غذا. این ویدیوها بخش عمدۀ فیلم را تشکیل می‌دهند.

این مستند ما را یاد کدام فیلم می‌اندازد؟ احتمالاً بیشترمان با دیدن Kitty Love به یاد فیلم مستند Kedi می‌افتیم که با موضوع گربه‌های ولگرد استانبول ساخته‌شده بود، اما به برنامۀ تلویزیونی World’s Greatest Dogs یا سریال The Planet’s Funniest Animals هم بی‌شباهت نیست.

بازی خوب یک گربه: Abatutu واقعاً یک ستاره است. او گربۀ بامزه‌ای است که شکل و شمایلی دوست‌داشتنی دارد و چهره‌اش با مخاطب حرف می‌زند. بنابراین مشهور شدنش بی‌دلیل نیست.

نمایی از مستند Kitty Love: An Homage to Cats

دیالوگ به‌یادماندنی: این مستند از آن دیالوگ‌هایی ندارد که نتوان فراموشش کرد و بیشتر جمله‌هایی که گفته می‌شود مربوط به روایت ویدیوهای گربه‌هاست.

نظر ما دربارۀ این مستند: شاید سردرآوردن این فیلم از نتفلیکس کمی غافلگیرکننده باشد. البته منظورمان این نیست که فیلم بدی است، چون می‌توانید کودکتان را هم برای مدتی با آن سرگرم کنید، اما تماشا کردن آن تفاوت چندانی با دیدن ویدیوهای خنده‌دار گربه‌ها در یوتیوب ندارد؛ حتی با وجود نقش‌آفرینی این گربۀ معروف. این مستند نمی‌تواند نمرۀ بالایی بگیرد، چون نهایتاً برای پر کردن وقت به‌کار آدم می‌آید.

Kitty Love: An Homage to Cats باوجود موسیقی آماتور، روایت بچگانه و نداشتن هیچ‌گونه داستان واقعی به نتفلیکس راه پیداکرده و راستش این موضوع کمی آزاردهنده است. من خودم حاضرم که یک مستند خوش‌ساخت در مورد معروف شدن Abatutu و در صنعت بازیگری حیوانات را از اول تا آخر نگاه کنم، ولی اینکه از مخاطب انتظار داشته باشی یک ساعت پای فیلمی بنشیند که فقط کلیپ گربه‌ها در آن پخش می‌شود، انتظار خیلی زیادی است، و البته کمی هم اشتباه!

پیشنهاد ما: پیشنهاد ما این است که این فیلم را نبینید. Kitty Love در بهترین حالت مجموعه‌‌ای از کلیپ‌های یوتیوب است که اینجا با روایتی پیش‌پاافتاده و موسیقی نه‌چندان حرفه‌ای همراه شده که نه آن‌قدرها سرگرم‌کننده است و نه نکته‌ای برای مخاطب دارد.


منبع: Decider

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil