با کدام اپیزود بیشتر عشق می‌کنید؟ این‌ها پیشنهادهای ماست

بهترین قسمت های سریال فرندز

10 تا از برترین قسمت‌های سریال friends یا دوستان؛ نظر شما چیست؟

سریال فرندز friends یک مجموعه معمولی نیست. فرندز را می‌شود نوعی روش درمانی در نظر گرفت؛ «فرندزدرمانی» را فقط و فقط طرفداران پروپاقرص سریال با تمام وجود درک می‌کنند. در شرایطی که هیچ راهی پیدا نمی‌کنید تا حالتان خوب شود، کافی است به سراغ اپیزودهای موردعلاقه‌تان در میان ۲۳۵ اپیزود سریال فرندز friends بروید، خودتان را به‌دست جمع شش‌نفره کم‌نظیر و درخشانشان بسپارید و بیست‌وچند دقیقه بعد، بخش عمده‌ای از نگرانی یا استرس وجودتان کمرنگ شده و جایش را به خنده‌های از ته دل داده. این، معجزه سریال فرندز است.ما اینجا بهترین‌ها از نظر خودمان را نوشته‌ایم. نظر شما چیست؟

فرناز خزاعی | سریال فرندز friends یا دوستان از آن دسته سریال‌هایی نیست که هر اپیزودش تنها ۲۰ دقیقه از وقت شما را پُر کند و بعد از به‌پایان رساندن هر فصل یا هر اپیزود‌، پرونده‌اش را ببندید و تمام. به‌هیچ‌وجه! انتخاب بهترین قسمت ها از سریال فرندز friends برای تمام عمر، به‌طورقطع کار بسیار دشواری است و از هر قسمتی که بنویسید و بگویید بازهم جای بسیاری از قسمت‌ها و سکانس‌ها خالی خواهد بود. تماشای فرندز تجربه نوع دیگری از دوست داشتن و دلبستگی است؛ دل بستن به شخصیت‌هایی که کامل نیستند، اشتباه می‌کنند، عاشق می‌شوند، شکست می‌خورند و درنهایت همیشه و همیشه آدم‌هایی را در کنار خوددارند که فارغ از هرگونه قضاوتی، برایشان آغوش باز می‌کنند؛ راس، مانیکا، ریچل، جویی، فیبی و‌ چندلر دوستان همه ما هستند!

فهرست بهترین فیلم های کمدی خارجی

The One Where Ross Is Fine | فصل دهم | قسمت دوم

  • امتیاز در آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۸ از ۱۰

دیوید شویمر در نمایی از سریال فرندز

راس در اولین لحظه‌ ورود به خانه پس از سفر دسته‌جمعی به باربادوس، از آغاز رابطه‌ جویی و ریچل باخبر می‌شود؛ با رفتارهای عجیب‌وغریب همیشگی‌اش سعی می‌کند همه‌چیز را عادی نشان دهد و در خانه‌اش مهمانی برگزار می‌کند اما واکنش‌ها و حرف‌هایی که درباره رابطه‌ جویی و ریچل در حضور چارلی مطرح می‌کند، نشان می‌دهد هیچ‌چیز عادی نیست. در سمت دیگر ماجرا، چندلر و مانیکا در پی تلاش برای پذیرفتن سرپرستی بچه با خانواده‌ای آشنا می‌شوند و چندلر طبق معمول در کمال خونسردی، ناخواسته ماجرای فرزندخوانده بودن پسر خانواده را به او می‌گوید. شک نکنید که هر اپیزودی که راس نقش پررنگی در آن دارد در میان خنده‌دارترین اپیزودهای فرندز جا می‌گیرد. راس به‌شدت احساساتی‌ است و در هر شرایطی همچنان ریچل برایش از همه‌ مهم‌تر است و حالا قرار گرفتن ریچل و جویی از تحمل راس (که در برابر هیچ ماجرایی به‌خصوص ماجراهای عاشقانه ظرفیت ندارد) خارج است. باوجوداینکه واکنش‌های راس در مهمانی حسابی از مخاطب خنده می‌گیرد، اما بازهم روی دیگری از احساسات شخصیت راس را آشکار می‌کند.

 

The One Where Joey Speaks French | فصل دهم | قسمت سیزدهم

  • امتیاز در آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۵ از ۱۰

مت له بلانک و لیسا کودرو در نمایی از سریال فرندز

انتخاب یک شخصیت در میان شش شخصیت اصلی سریال friends کار ساده‌‌ای نیست اما جویی تریبیانی (مت له‌بلانک) در میان شخصیت‌های محبوب بسیاری از فرندزبین‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد. جویی باوجود همه‌ی شیطنت‌ها و بازیگوشی‌هایی که در جذب دخترهای اطرافش دارد اما در بسیاری از رفتارها شبیه به کودکی‌ است که چندان باهوش به نظر نمی‌رسد. حالا این کودک بازیگوش و ساده در رزومه‌ کاری‌اش قید کرده که به زبان فرانسه تسلط دارد اما جویی نه‌تنها زبان فرانسه نمی‌فهمد، بلکه تصمیم می‌گیرد برای پذیرفته شدن در نقشی که شرط آن صحبت کردن به زبان فرانسه است در مدت خیلی کوتاهی این زبان را از فیبی یاد بگیرد و این آغاز ماجرای بامزه‌ای است که این اپیزود را به یکی از بهترین اپیزودهای فرندز در میان طرفدارانش تبدیل کرده است. جویی چیزی را که می‌شنود، تکرار نمی‌کند و چیزی می‌گوید که هیچ شباهتی به جمله‌ی ابتدایی ندارد. واکنش‌ها و اعتمادبه‌نفسی که در بیان جملات به غلط‌ترین شکل ممکن دارد هر بار و هر بار مخاطب را غافلگیر می‌کند.‌

 

The One with Rachel’s Other Sister | فصل نهم | قسمت هشتم

  • امتیاز در آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۸ از ۱۰

دیوید شویمر و جنیفر آنیستون در نمایی از سریال فرندز

در این قسمت از سریال friends شاهد حضور یکی دیگر از اعضای خانواده ریچل گرین در جمع دوستان هستیم. حضور هر یک از افراد خانواده این شش نفر در هر شرایطی جذابیت سریال را دوچندان می‌کند؛ قسمت‌هایی را که خانواده راس و مانیکا یا چندلر در سریال حضور دارند، به یاد بیاورید. این بار یکی دیگر از خواهران ریچل، امی (کریستینا اپلگیت) وارد ماجرا می‌شود، آن‌هم در جشن شکرگزاری. امی گیج و بی‌حواس است، اصلا مراقب حرف زدنش نیست و حتی اسم خواهرزاده‌اش اِما را هم، پیوسته اشتباه به زبان می‌آورد. درگیری خواهرها بر سر حضانت اِماست و امی حسابی از ریچل دلخور است که چرا به‌جای مانیکا او را انتخاب نکرده. البته این اپیزود فقط به ماجرای دو خواهر و بازی بسیار خوب اپلگیت ختم نمی‌شود. این بار مانیکای وسواسی به اصرار چندلر تصمیم می‌گیرد از ظروف چینی تازه‌اش استفاده کند، واکنش‌های مانیکا و رفتاری که با دیگران برای سالم ماندن ظروف دارد، دیدنی است. هرچند درنهایت باوجود همه تلاش مانیکا در نگهداری از ظروف، با بی‌دقتی چندلر حتی یک ظرف هم سالم نمی‌ماند.

 

The One with the Rumor | فصل هشتم | قسمت نهم

  • امتیاز در آی‌ام‌دی‌بی: ۹.۳ از ۱۰

دیوید شویمر و برد پیت در نمایی از سریال فرندز

اپیزودهای مربوط به مراسم شکرگزاری معمولاً از بهترین اپیزودهای سریال friends هستند. این بار فرندز مهمان ویژه‌ای هم دارد که شیرینی ماجرا را چند برابر می‌کند؛ برد پیت در نقش ویل، یکی از همکلاسی‌ها و دوستان قدیمی که در نوجوانی درست مثل مانیکا اضافه‌وزن داشته بازی می‌کند. او حالا پس از کاهش وزن با قیافه و ظاهری جدید (و البته جذاب) به دعوت مانیکا برای جشن شکرگزاری مهمان دوستان است. تنفر ویل از ریچل و البته در کنار آن تلاش جویی برای خوردن تمام بوقلمونی که مانیکا فقط به خاطر او پخته، دو بخش اصلی این اپیزود هستند. ویل درجایی از این اپیزود اعتراف می‌کند در دوران مدرسه باشگاه دو نفره‌ای با راس تشکیل داده بودند به نام «من از ریچل گرین متنفرم». حتی تصور واکنش‌های راس در آشکار شدن چنین حقیقتی در شرایطی که ریچل از او باردار است هم خنده‌دار به نظر می‌رسد.

 

The One Where Paul’s the Man | فصل ششم | قسمت بیست‌ودوم

  • امتیاز در آی‌ام‌دی‌بی: ۹ از ۱۰

بروس ویلیس و دیوید شویمر در نمایی از سریال فرندز

راس هرچقدر هم در رابطه‌های عاشقانه‌اش ناموفق عمل کرده و شکست‌خورده بازهم کم نمی‌آورد و ادامه می‌دهد و آدم‌های تازه‌ای را امتحان می‌کند. این بار راس با یکی از دانشجوهایش (الیزابت) وارد رابطه شده و البته پدر الیزابت، پاول (بروس ویلیس) چندان از راس خوشش نمی‌آید و همین آغاز ماجراهای خنده‌داری میان آن‌هاست. پاول با ریچل رابطه‌ای را آغاز می‌کند و برای تعطیلات او را به کلبه‌اش دعوت می‌کند، این در شرایطی است که راس و الیزابت بی‌خبر و پیش از آن دو به کلبه رفته‌اند. این قسمت در کنار تلاش‌های راس برای پنهان ماندن از دید پاول، سکانس‌های درخشانی دارد از خلوت پاول برای جذب ریچل و فیگورهای بامزه او در مقابل آینه، در شرایطی که به خیال خود تنهاست اما راس در گوشه‌ای از اتاق پنهان‌شده و شاهد ماجراست. بروس ویلیس برای بازی در چند اپیزود این سریال برنده جایزه امی در سال ۲۰۰۰ شد.

 

The One Where Ross Got High | فصل ششم | قسمت نهم

  • امتیاز در آی‌ام‌دی‌بی: ۹.۲ از ۱۰

دیوید شویمر و مت له بلانک در نمایی از سریال فرندز

این‌یکی از ویژه‌ترین قسمت‌های friends است. حضور پدر و مادر راس و مانیکا در هر شرایطی، به دلیل توجه ویژه آن‌ها به راس درست در کنار بی‌توجهی آشکاری که نسبت به مانیکا دارند، موقعیت‌های کمدی درجه‌یکی را خلق می‌کند. حالا تصور کنید خواهر و برادر در موقعیتی کاملاً ناگهانی شروع به لو دادن رازهای یکدیگر می‌کنند و چنان ضربتی و بی‌وقفه دست‌به‌کار می‌شوند که هیچ‌یک فرصتی برای دفاع ندارند. در پایان هر جمله فقط و فقط به دیوید شویمر و کورتنی کاکس دقت کنید که همزمان باوجود نگرانی که از فاش شدن راز بعدی دارند، چه نگاه و واکنش پیروزمندانه‌ای از خود بروز می‌دهند.

اما این اپیزود فقط به ماجرای راس و مانیکا محدود نمی‌شود و اوج داستان، شاهکار ریچل در درست کردن یک دسر ساده است. بله! ریچل برای بعد از غذا، دسر ترایفل انگلیسی را انتخاب کرده و ازآنجایی‌که یک صفحه از کتاب آشپزی کنده‌شده، دستور دسر با دسر غذای صفحه بعد ترکیب‌شده، به‌این‌ترتیب در میان انبوهی از خامه و مربا و کیک، یک‌لایه گوشت و نخودفرنگی و پیاز هم جا گرفته. واکنش همه به دسر غیرقابل‌خوردن ریچل یک‌طرف ماجراست و طرف دیگر، لذتی است که جویی از خوردن این دسر می‌برد.

 

The One with the Embryos | فصل ششم | قسمت دوازدهم

  • امتیاز در آی‌ام‌دی‌بی: ۹.۵ از ۱۰

کورتنی کاکس، جنیفر آنیستون، متیو پری و مت له بلانک در نمایی از سریال فرندز

فصل ششم به‌قدری لحظات و اپیزودهای درخشان دارد که به‌راحتی می‌توان آن را به‌عنوان بهترین فصل کل مجموعه فرندز انتخاب کرد و از تماشای تک‌تک قسمت‌های آن حسابی لذت برد. این اپیزود در میان انتخاب‌های ویژه بسیاری از طرفداران فرندز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. اپیزودی که شروع درخشانی دارد و هرچه پیش می‌رود جذاب‌تر می‌شود. برای این جمع شش‌نفره همه‌چیز جدی است حتی برگزاری مسابقه‌ای برای تعویض آپارتمان‌هایشان با یکدیگر. سکانس‌های سوال و جواب از بهترین و خنده‌دارترین سکانس‌های کل مجموعه فرندز است، آن‌هم در شرایطی که طراح سوالات مسابقه راس باشد و یکی از شرکت‌کننده‌ها مانیکا که سرسختانه می‌خواهد همه‌جا نفر اول و برنده بازی باشد.

 

The One with Ross’ Sandwich | فصل پنجم | قسمت نهم

  • امتیاز در آی‌ام‌دی‌بی: ۹.۱ از ۱۰

دیوید شویمر در اپیزودی از سریال فرندز

راس در هر شرایطی از بامزه‌ترین و شیرین‌ترین شخصیت‌های friends است، با اشتباهات بی‌شمارش و البته تلاشش برای ساختن تصویری موجه و علمی آن‌هم در کنار آن اعتمادبه‌نفس عجیبی که دارد. این بار راس بازهم درگیر مشکلات و پیامدهای یک رابطه عاشقانه است (مثل همیشه!). راس همچنان از نرسیدن به ریچل سرخورده و غمگین است و تنها دل‌خوشی‌اش ساندویچ بوقلمونی‌ است که در یخچال محل کارش دارد، آن‌هم توسط رییسش خورده شده و راس به مرحله‌ای رسیده که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد. دیوید شویمر باخشم و عصبانیت کنترل نشده، تُن صدایی که پایین و بالا می‌شود، در این اپیزود درخشان ظاهرشده است. در کنار بی‌حوصلگی و گیجی راس اضافه کنید اصرار مانیکا و چندلر به جویی برای پنهان کردن رابطه آنها از سایرین و تکرار چندین‌باره این جمله توسط جویی «من جویی هستم! من چندش‌آورم» و البته کلاس‌های کتاب‌خوانی که ریچل و فیبی در آن شرکت می‌کنند.

 

The One Where Everybody Finds Out | فصل پنجم | قسمت چهاردهم

  • امتیاز در آی‌ام‌دی‌بی: ۹.۷ از ۱۰

لیسا کودرو در سریال فرندز

با امتیاز بالایی که این قسمت در آی‌ام‌دی‌بی کسب کرده و البته محبوبیت ویژه‌ای که در میان مخاطبان و طرفداران سریال دارد، تماشای این اپیزود (به‌شدت) توصیه می‌شود. راز رابطه میان مانیکا و چندلر دیگر فقط میان آن‌ها و جویی نیست، حالا ریچل و فیبی هم از این ماجرا باخبر شده‌اند اما به‌جای اینکه به روی خود بیاورند، دست به یک بازی می‌زنند تا از چندلر اعتراف بگیرند. مانیکا که در هر شرایطی به دنبال رقابت است، به چندلر اصرار می‌کند وارد بازی آن‌ها شوند و بالاخره در میانه بازی، چندلر طاقت نمی‌آورد و عشقش به مانیکا را اعلام می‌کند. این اپیزود ازهرجهت یکی از بهترین‌های سریال است. شیرینی بیش‌ازحد شخصیت‌ها و در راس آن‌ها فیبی، جذابیت این قسمت را دوچندان کرده است.

 

The One with Two Parties | فصل دوم | قسمت بیست‌ودوم

  • امتیاز در آی‌ام‌دی‌بی: ۹ از ۱۰

متیو پری و جنیفر آنیستون در نمایی لز سریال فرندز

جشن تولدی که دوستان ریچل برایش تدارک دیده‌اند با یک مشکل بزرگ مواجه شده؛ حضور پدر و مادر ریچل که چشم دیدن یکدیگر را ندارند و حالا قسمت جذاب و خنده‌دار ماجرا تبدیل یک جشن به دو جشن آن‌هم در آپارتمان‌های روبه‌روست. در شرایطی که پدر و مادر ریچل به‌هیچ‌وجه نباید از حضور هم باخبر شوند. بهترین سکانس‌های این قسمت مربوط به راس و تلاش بی‌وقفه‌ای‌ است که برای رضایت ریچل می‌کند. سکانس عبور پسرها از راهرو برای پنهان کردن پدر و مادر ریچل از نگاه یکدیگر و استفاده راس از عینک و سیگار پدر ریچل را می‌توان بارها و بارها تماشا کرد و هربار به‌اندازه اولین مواجه با این سکانس‌ها از دیالوگ‌ها و بازی بازیگران لذت برد و خندید و خندید و خندید.

تماشا و دانلود فیلم دوستان: تجدید دیدار

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

4 نظر
  1. سگ می‌نویسد

    خوبه

  2. علی محمدی می‌نویسد

    ۷- The One with the Embryos (فصل ششم / قسمت دوازدهم) غلطه فصل ۴ است

  3. محسن می‌نویسد

    چرا این سریال رو ندارید؟ هرچی جستجو کردم چیزی نبود

  4. حمید می‌نویسد

    یعنی فقط میتونم بگم جرررررررررر 🤣🤣🤣 عالیه عاااالی😍❤❤❤❤❤❤❤🤍🤍

fosil