لحظه‌شماری برای تماشای واکین فینیکس و لیدی گاگا

از فیلم جوکر ۲: جنون مشترک چه خبر؟

فیلم Joker: Folie à Deux موردانتظارترین فیلم سال 2024 است

زمان کمی به نمایش فیلم «جوکر: جنون مشترک» به کارگردانی تاد فیلیپس باقی مانده است. جوکر یک شخصیت ابرشرور در کمیک بوک‌هاست که توسط بیل فینگر و باب کین خلق شده. فیلم اول جوکر در سال ۲۰۱۹ پخش شد و آنقدر موفقیت‌آمیز بود که اکنون منتظر تماشای دنباله‌ای مستقل به نام «جوکر: جنون دو نفر» هستیم. با ما اطلاعات و خبرهای این فیلم را دنبال کنید تا نقد و بررسی‌ها هم برسد.

بهترین جوکر تاریخ سینما کیست؟

خلاصه داستان فیلم جوکر: جنون مشترک

فیلم جوکر ۲ Joker: Folie à Deux دو ترجمه دارد؛ جوکر: جنون مشترک یا جوکر: جنون دو نفر و هر کدام از این عنوان‌ها را برای این فیلم مهم سال ۲۰۲۴ بپسندیم، باید بدانیم که با انتشار تیزر اولیه، هنوز خلاصه داستان مشخصی برای فیلم منتشر نشده ولی می‌شود حدس زد که: این فیلم در تالار تیمارستان آرکهام اتفاق می‌افتد، جایی که آرتور فلک (با بازی خواکین فینیکس) قبل از آنکه با دشمن دیرینه‌‌اش یعنی بتمن روبرو شود، یک دوست دیرآشنا ولی همذات پیدا می‌کند که دنیای جوکر را تغییر می‌دهد؛ تولد هارلی کوئین.

زمان پخش فیلم Joker: Folie à Deux

ساخت جوکر ۲ از سال ۲۰۱۹ در هاله‌ای از ابهام قرار داشت و کارگردان فیلم در ابتدا اعلام کرده بود که تمایلی به ساخت دنباله این فیلم ندارد. با این حال، در نهایت در سپتامبر ۲۰۲۱، ساخت این فیلم به طور رسمی تأیید شد. چطوری؟ تاد فیلیپس با انتشار عکسی از فیلمنامه دنباله در اینستاگرام، رسما اعلام کرد که عنوان این فیلم «جوکر: جنون دونفره» خواهد بود.

فیلم جوکر برای واکین فینیکس جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را به همراه داست و برای هیلدور گونادوتیر جایزه بهترین موسیقی متن را. علاوه بر این، جوکر به طرز چشمگیری بیش از ۱ میلیارد دلار در باکس آفیس جهانی فروخت. با وجود بازیگران پر ستاره Joker: Folie à Deux و برخی افشاگری‌های هیجان‌انگیز دیگر که درباره فیلم منتشر شده، به نظر می‌رسد برادران وارنر به راحتی می‌توانند موفقیت گذشته را تکرار کنند. فیلم جوکر: جنون دو نفر برای اکران در ۴ اکتبر ۲۰۲۴ (۱۳ مهر ۱۴۰۳) برنامه‌ریزی شده‌؛ یعنی دقیقا در همان تاریخ و روز اکران فیلم اول در ۵ سال پیش.

 

بازیگران و عوامل فیلم جوکر ۲: جنون مشترک

واکین فینیکس (آرتور فلک / جوکر)، لیدی گاگا (دکتر هارلین کویین / روانپزشک بیماری که عاشق آرتور می‌شود)، زاسی بیتس (سوفی داموند / مادری مجرد و بدبین که آرتور فکر می‌کرد عاشق اوست، اما در واقعیت، آنها هرگز باهم روبه‌رو نشده‌اند)، برندن گلیسون، کاترین کینر، جیکوب لافلند، هری لاوتی و…

تاد فیلیپس کارگردانی فیلم را به عهده دارد و مثل فیلم اول، فیلمنامه رو با همکاری اسکات سیلور نوشته است.

لیدی گاگا در فیلم جوکر 2
لیدی گاگا در فیلم جوکر ۲

حاشیه های خواندنی از فیلم جوکر ۲۰۲۴: جنون دو نفر

  • دستمزد واکین فینیکس برای جوکر ۲۰۲۴ به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده و بعد از دریافت ۴.۵ میلیون دلار برای فیلم اول، حالا برای فیلم جدید ۲۰ میلیون دلار گرفته است.
  • بودجه ساخت جوکر ۲ حدود ۱۵۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود که به مراتب بیشتر از بودجه ۷۰ میلیون دلاری فیلم اول است.
  • اولین تصاویر رسمی از این فیلم در جولای ۲۰۲۳ منتشر شد که واکین فینیکس را در حال گریم سنگین و با موهای بلند نشان می‌داد.
  • فیلمبرداری جوکر: جنون مشترک در سپتامبر ۲۰۲۲ در شهر لس آنجلس آغاز شد و در مارس ۲۰۲۳ به پایان رسید.
  • تاد فیلیپس در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که این فیلم مانند فیلم اول، فضایی تاریک و واقع‌گرایانه خواهد داشت.
  • عنوان فرانسوی Folie à Deux به معنی «جنون مشترک» و نویدبخش دنباله‌ای دیوانه‌وار است و از آن موقع به بعد، هر خبر جدیدی که از فیلم می‌رسد، دنیای سینما را روی پا نگه می‌دارد.

لیدی گاگا در فیلم جوکر 2

آیا جوکر جدید یک فیلم موزیکال است؟

با یک تغییر مسیر غیرمنتظره نسبت به فیلم اول، خبر انتخاب لیدی گاگا همراه با اعلام این نکته بود که فیلم جوکر: جنون دونفر یا جنون مشترک، قرار است یک فیلم موزیکال باشد. اینکه فیلم چطور قرار است آهنگ‌های موزیکال را در داستان دیوانه‌وارش بگنجاند و اینکه آیا لیدی گاگا قرار است مثل فیلم «ستاره‌ای متولد شده» در ساخت موسیقی فیلم هم نقش داشته باشد، هنوز مشخص نیست.

این فیلم جوکر همچنان هیچ ارتباطی با «بتمن» نخواهد داشت با اینکه بیشتر جزئیات جوکر ۲۰۲۴ در ابهام باقی مانده، اما هواداران می‌توانند با خیال راحت مطمئن باشند که فیلم در دنیای مستقل خودش باقی می‌ماند و به دنیای ابرقهرمان‌های دی‌سی وارد نخواهد شد. تاد فیلیپس در مصاحبه‌ها، از جمله مصاحبه با ورایتی به طور واضح اعلام کرده بود که دنیای «جوکر» یک برداشت مجزا از این شخصیت و مستقل از برنامه‌های کلی دی‌سی است.

 

پوسترهای غیررسمی فیلم جوکر ۲

پوسترهای فیلم جوکر: جنون دو نفر پوسترهای فیلم جوکر: جنون دو نفر

پوسترهای فیلم جوکر: جنون دو نفر

پوستر فیلم جوکر: جنون دو نفر

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

3 نظر
  1. ناشناس می‌نویسد

    می دونید دیگه نسل روزنامه ها باطل شده ما دیوانه وار وابسته ند شدیم ولی خدایی زمان قدیم چه قدر پول برا همه چی کی رفت فک کن کن برا خوندن همین خبر اگه خارج بودم پا میشدم می رفتم سرکوچه یه عالمه پول میدادن ادمین ها دمتون گرم

  2. علی فیروزجنگ می‌نویسد

    لطفا در صورتی که امکان پخش دارید، تریلر را با زیرنویس فارسی قرار دهید:)

  3. راشل مانتانا می‌نویسد

    بی صبرانه منتظر دیدن فیلم جوکر دو هستم 💋🥳

fosil