انتقام‌جویی یک سامورایی دورگه

همه آنچه درباره انیمه سامورایی چشم آبی باید بدانید

این سریال اکشن و 8 قسمتی را الان در فیلیمو ببینید

وقایع انیمه اکشن و هشت قسمتی سامورایی چشم آبی محصول ۲۰۲۳، که کمپانی نتفلیکس روز سوم نوامبر پخش کرد، در دوره تاریخی ادو در کشور ژاپن اتفاق می‌افتد و بازیگران آسیایی‌تبار هالیوود همراه با چهره‌های مشهوری چون کنت برانا به جای شخصیت‌های این انیمه صحبت کردند. اگر به انیمه‌هایی با موضوع سامورایی و فرهنگ ژاپن علاقه دارید، سامورایی چشم آبی گزینه خوبی برای تماشا است. انیمیشن سامورایی چشم آبی در رده بزرگسالان طبقه‌بندی شده است.

بهترین انیمه های ژاپنی تاریخ

خلاصه داستان سامورایی چشم آبی

خلاصه سریال سامورایی چشم آبی Blue Eye Samurai را باید اینجور تعریف کرد؛ کشور ژاپن در دوران ادو در قرن هفدهم است، زمانی که مرزهای ژاپن به روی جهان خارج بسته شد و ورود سفیدپوستان را به طور کامل ممنوع کردند. قهرمان داستان میزو است که در تلاش است تا دو راز را پنهان کند. او یک سامورایی دورگه و در تعقیب یک دلال اسلحه است. میزو در این جست‌وجو به مردان سفیدپوست می‌رسد که می‌خواهند او را بکشند. رینگو آشپزی خوش ذوق است که مغازه نودل فروشی پدرش را رها می‌کند تا به میزو بپیوندد، تا یک سامورایی شود.

دانلود و تماشای سریال سامورایی چشم آبی

عوامل و صداپیشگان سامورایی چشم آبی

پدیدآورندگان سریال سامورایی چشم آبی: مایکل گرین و امبر نویزومی، کارگردان: جین وو، موسیقی: ایمی دوهرتی، محصول ۲۰۲۳ آمریکا، ۸ قسمت، یک فصل.

صداپیشگان: مایا ارسکین، مسی اوکا، دارن برنت، برندا سونگ، جرج تاکی، کنت برانا، رندال پارک، استفانی هسو، مینگ-نا ون

 

در حاشیه و متن تولید انیمه سامورایی چشم آبی

  • نام کاراکتر اصلی «میزو» است که در ژاپنی به معنای آب است و این نام هدفمندانه انتخاب شده. نام اپیزود دوم «یک عنصر غیرمنتظره» است بله، عنصرغیرمنتظره آب است، و چیزی است که به میزو کمک می‌کند تا در آخرین مبارزه خود با چیاکی پیروز شود. صدای امواج اقیانوس است که به او کمک می‌کند تا بتواند پس از مجروح شدن، همچنان پیروز از میدان بیرون بیاید. او قدرت و انرژی خود را از آب می‌گیرد.
  • آتش بزرگ در سال ۱۶۵۷ در ژاپن اتفاق افتاده اما تیم سازنده سامورایی چشم آبی، نگاه تاریخی به این واقعه تاریخی در اپیزود هشتم ندارند بلکه تفسیر و تعبیر خودشان از این حادثه را نوشتند.
  • مایکل گرین، نویسنده سریال سامورایی چشم آبی برای نوشتن فیلم‌هایی مانند بلیدرانر ۲۰۴۹، لوگان، قتل در قطارسریع‌السیر، مرگ روی رودخانه نیل شهرت دارد.
  • جین وو، کارگردان، هنرمند ورزش‌های رزمی و هنرمند طراح استوری بورد است که با کمپانی مارول همکاری داشته. همینطور در سریال بازی تاج و تخت، ماجراهای جکی چان کار کرده. او تباری آسیایی و چینی دارد.

سریال سامورایی چشم آبی

نقد و بررسی منتقدان درباره انیمه سامورایی چشم آبی

کولایدر | امتیاز ۱۰۰ از ۱۰۰

نیت ریچارد | در هر دقیقه از سامورایی چشم آبی می‌توان دید که زوج مایکل گرین و امبر نویزومی دانش و اشتیاق زیادی به فیلم‌های سامورایی دارند. اعتماد به نفس و هیجان در طول هشت قسمت فصل اول در سکانس‌ها طنین‌انداز می‌شود. سامورایی چشم آبی تاثیراتی از فیلم جیدایگکی توشیا فوجیتا به نام بانوی اسنو بلاد، شاهکار هفت سامورایی اثر آکیرا کوروساوا و فیلم‌های جدیدتری مانند ۱۳ آدم‌کش ساخته تاکاشی میکه گرفته است. تیم سازنده نه تنها به طور موثری در سامورایی چشم آبی به سینمای شرق ادای احترام می‌کند، بلکه سینمای غرب را بی‌نصیب نمی‌گذارد، نمونه‌اش بیل را بکش ساخته کوئنتین تارانتینو.

رولینگ استون | امتیاز ۱۰۰ از ۱۰۰

الن سپینوال |  مبالغه‌آمیز نوشتن از میزان درخشان بودن سامورایی چشم آبی سخت است. سریال از ترکیبی از سبک‌های انیمیشن دوبعدی و سه بعدی برای خلق مناظر و شخصیت‌هایی استفاده می‌کند که به نظر می‌رسد تنها چند درجه از فیلم‌های لایو اکشن فاصله دارند، با وجود اینکه فرم تا اندازه‌‌ای اجازه ساخت سکانس‌های نبرد را می‌دهد اما برای ساختن آن سکانس‌ها بازیگران از خودشان خیلی مایه گذاشتند. در مقاطع مختلفی از داستان، میزو به تنهایی با ارتشی از گانگسترها مبارزه می‌کند، باید چندین رئیس را از قلعه تسخیر ناپذیر فاولر شکست دهد و مانع از کودتا در ژاپن شود. سامورایی چشم آبی حتی بدون دیالوگ یا شخصیت پردازی، کاملاً جذاب است.

هالیوود ریپورتر |  امتیاز ۸۰ از ۱۰۰

آنجی هان | سامورایی چشم آبی یک ریمیکس خوب از مضامین محبوب است. سریال فانتزی نیست، مگر اینکه توانایی‌های تقریباً فرا انسانی میزو را با شمشیر ابرانسانی حساب کنید، اما احساسی مشابه سریال بازی تاج و تخت یا ویچر را تداعی می‌کند: هیجان حضور در دنیای جدید با شخصیت‌هایی که به نظر می‌رسند زمانی آشنا و متمایز بودند. میزو شبیه شخصیت «گرالت از ریویا» قوی و ساکت است، و یک همراه پرحرف رینگوی مهارناپذیر را دارد – اما ترکیب جدیت، لاقیدی و بدجنسی میزو کاملا بخاطر ویژگی صداپیشه او مایا ارسکین است.

گاردین |  امتیاز ۸۰ از ۱۰۰

ربکا نیکلسون | یکی از لذت‌های تماشای سامورایی چشم آبی که لذتی واقعی دارد، سکانس‌های مبارزه پیاپی سریال است. میزو یک سامورایی افسانه‌ای است، با قدرت‌های به ظاهر مافوق بشری، که می‌تواند به تنهایی با تمام ارتش‌ها مقابله کند، راه خود را از میان نگهبانان آموزش دیده با ماهیچه‌های ورزیده با سهولت مانند یک چاقوی داغ که کره گرمی را می‌برد، پیدا کند. شما می‌دانید زمانی که نبردهای نمایشی آغاز شوند، به طرز فوق‌العاده‌ای سرگرم می‌شوید- آیا میزو واقعاً می‌تواند چهار مرد غول‌پیکر را که به خاطر بی‌رحمی‌شان شناخته می‌شوند، در لبه صخره‌ای باریک در حالی که مجروح شده، شکست بدهد؟ – سامورایی چشم آبی همچنین پر از غافلگیری‌های ناگهانی و شدید است.

اسلنت مگزین | امتیاز ۶۳ از ۱۰۰

راس مک‌ایندو | سامورایی چشم آبی هر زمان که تیغه‌ شمشیری کشیده می‌شود، از نامش به عنوان انیمیشن «بزرگسالان» نهایت استفاده را می‌برد و هر مبارزه را با فواره‌هایی از خون، استخوان‌های شکسته و اعضای بریده شده پر می‌کند. تقریباً می‌توانید وزن پشت هر چرخش تیغه شمشیر را احساس کنید. این حالت فیزیکی، صحنه‌های مبارزه را با احساس واقعی خطر درهم می‌آمیزد، زیرا میزو مدام به گوشه‌ای می‌خزد و راه‌های خلاقانه وحشتناکی برای خروج از تنگناها پیدا می‌کند.

سریال سامورایی چشم آبی

جدول امتیازهای تماشاگران و منتقدان برای انیمه سامورایی چشم آبی

پس از مرور امتیاز کاربران سایت‌های مرجع «آی‌ام‌دی‌بی» و دو سایت مطرح جمع‌آوری آرای منتقدان، برآیند امتیاز سریال انیمه سامورایی چشم آبی به شرح زیر است:

نام سایت امتیاز میانگین امتیاز دهندگان آراء
IMDb ۹ از ۱۰ کاربران ۶۲۰۰ کاربر
متاکریتیک ۸۶ از ۱۰۰ منتقدان برتر براساس ۵ نقد
راتن تومیتوز ۱۰ از ۱۰ عموم منتقدان بر اساس ۱۳ نقد

حرفای خالقان سامورایی چشم آبی

درباره سرمنشا نگارش فیلمنامه سامورایی چشم آبی

امبر نویزومی: «بیش از ۱۵ سال پیش اولین فرزندمان، دخترمان به دنیا آمد. وقتی او چهار ماهه بود، مشخص شد که چشمان آبی بسیار روشن و درشتی دارد. و یادم می‌آید که به همسرم [مایکل گرین] پیامک زدم و عکسی از چشمان آبی او فرستادم. و مایکل [بی تعصب] فقط نوشت معرکه است. و همین باعث شد از خودم بپرسم: «چرا اینقدر از این موضوع هیجان زده هستم؟ چرا من بچه‌ای می‌خواهم که سفیدتر به نظر برسد؟» و این باعث شد به برخی از مسائلی که در دوران کودکی داشتم نگاه کنم و به این فکر کنم که «چرا فکر می‌کنم سفیدی زیباتر است؟» یا در کودکی حسادت می‌کردم که برادرم سفیدتر به نظر می‌رسد. من و مایکل به این فکر افتادیم که داشتن چنین ویژگی‌هایی در ژاپن دوره ادو چگونه می‌توانست باشد، زمانی که مرزها بسته بودند و هماهنگ‌ترین شرایط در ژاپن بود. . . من و مایکل هر دو فقط به آن دوره زمانی در ژاپن علاقه‌مند بودیم و فکر می‌کردیم که داستان واقعاً خوبی خواهد بود که سرگرم کننده است، اما داستان به بعضی از مسائل عمیق‌تر می‌پردازد.»

درباره برقراری ارتباط با کاراکتر اصلی سریال «میزو»

جین وو: «من از دو جهت با شخصیت ارتباط برقرار کردم. یکی، بدیهی است که او یک زن در دنیای مردانه است. و من بیشتر دوران حرفه‌ای ام، در محیطی کاملاً مردانه کار کرده‌ام. بنابراین می‌دانستم که چگونه خودم را در آن دنیا مدیریت و هدایت کنم. ویژگی بعدی که من واقعاً با آن ارتباط برقرار کردم این بود که هم در آسیا بزرگ شدم و بعد در آمریکا، و من به هیچ‌کدام از این دو فرهنگ تعلق ندارم. می‌دانم طرد شدن از هر دو طرف چه حسی دارد. پس اینجا، من دختر چینی هستم. و وقتی به خانه برمی گردم، دختر آمریکایی هستم. برچسب‌هایی که مردم به من می‌زنند احساس من نیست. و دقیقاً چیزی است که میزو باید با آن مبارزه کند، با این تفاوت که او ممکن است آنقدر حامی نداشته باشد بنابراین نفرت زیادی از خودش دارد. و مطمئناً برای ما که اینجا در آمریکا بزرگ شدیم، نفرت زیادی از خودمان وجود داشته که از خودمان می‌پرسیدیم: «چرا من متفاوت هستم؟ …» همه این‌ها عوارضی دارند.

سریال سامورایی چشم آبی

درباره اهمیت انیمیشن

جین وو: «ما می‌توانیم درام بسیار پیچیده و بزرگسالانه را با قالب انیمیشن روایت کنیم. حسی که در هنگام تماشای سامورایی چشم آبی به شما دست می‌دهد، باید همان حسی باشد که وقتی بازی تاج و تخت یا خاندان اژدها را تماشا می‌کنید و فکر می‌کنید، «وای، عجب حماسی بود» یا «وای، چه پیچیده بود، یا «وای، چه تجربه‌ی بود.» به شما دست بدهد و فکر نکنید که یک انیمیشن دیدید. باید به عنوان یک داستان واقعاً قوی به انیمیشن فکر کنید. »

درباره استفاده از صداپیشگان آسیایی‌تبار

جین وو: «بخشی از اینکه چرا ما استعداد کافی آسیایی به عنوان صداپیشه در هالیوود نداریم به این دلیل است که پروژه‌های کافی مانند سامورایی چشم آبی برای تشویق استعدادهای آسیایی نداریم، تا نسل جوان را تشویق کنیم و به خودشان بگویند: «هی، ما فرصتی برای صداپیشگی داریم. این می‌تواند یک حرفه باشد!» به ما آسیایی‌تبارها فرصت کافی نمی‌دهند. بنابراین قبل از هر چیز، می‌خواهیم این فرصت را به جامعه آسیایی در هالیوود بدهیم. »

 

پوستر و تیزر سریال سامورایی چشم آبی

پوستر سریال سامورایی چشم آبی پوستر سریال سامورایی چشم آبی

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

5 نظر
  1. ژال می‌نویسد

    واقعا یه شاهکاره ✨
    نگفتن فصل دوم کی اکران میشه ؟؟

  2. فائزه می‌نویسد

    خیلی قشنگ بود

  3. آنا می‌نویسد

    من نفهمیدم میزو دختره با پسر؟؟

  4. . می‌نویسد

    با سامورایی چشم آبی نمیتوان به خوبی ارتباط گرفت. چون یک زن است با ویژگی های مردانه. کاملا غیر قابل درک. اگر مرد بود انیمیشن بهتری می‌شد

  5. ایلیا می‌نویسد

    سلام
    بسیار بسیار متعجب و حیرت زده ام از چنین نمایش شگرفی، فقط میخواهم بدانم دنباله ندارد ؟ من هشت قسمت دیده ام، آیا چایانش باز بود؟

filimo the north pole