نگاهی به قسمت ششم سریال حیثیت

غفلت از گذشته

درباره مینی‌سریال حیثیت گمشده

قسمت ششم سریال حیثیت روز جمعه ۲۷ مرداد از فیلیمو پخش شد. در این قسمت شاهد بودیم که برخی از شخصیت‌های درون قصه از جمله سهیلا رازی را با خود حمل می‌کنند که شاید در قسمت‌های آینده بتواند گره از ماجرای امیر و هاجر باز کند.

امیر در جست‌وجوی راهی برای رسیدن به چرایی رفتارهای هاجر پیش از مرگ به همراه سهیلا به مسافرخانه‌ای می‌روند که هاجر در روزهای پایانی زندگی‌اش گاهی در آن‌جا زندگی می‌کرده است. غفلت امیر از زندگی شخصی‌اش و اطلاع نداشتن او از کارهای هاجر وارد فازهای تازه‌ای شده که امکان هر گونه پیش‌آمد را قوت بخشیده است. امیر به خوبی درک کرده است که نداشتن احساس مشترک در زندگی باعث شده است رابطه او با هاجر رو به تباهی رفته است.

پیدا کردن یک بسته مواد مخدر شیشه درون اتاق هاجر در مسافرخانه و ورود پلیس به ماجرا نشان داد امیر پا در مسیر خطرناکی گذاشته است که حتی اسماعیل درون این بازی یکی از مهره‌های کوچک است و باید دید در آینده رشته این ماجرا به کدام سمت کشیده می‌شود.

فرشاد که در قسمت‌های قبل حضورش و علاقه‌اش به سهیلا باعث شده بود تا روی کثیف او برای مخاطب روشن شود در قسمت ششم با غافلگیری جدیدی روبرو شد و وقتی فهمید سهیلا در خانه امیر است حس انتقام به سراغش آمد. تمهید کارگردان برای نشان دادن برخی از پیچ و خم‌های داستان و فهمیدن ریزداستان‌های شخصیت‌ها با استفاده از تکنیک بردن زمان به عقب در سکانس‌های پیش از شروع تیتراژ یکی از آن تمهید‌هایی است که اگرچه پیش از این در سریال زخم کاری هم به نحوی آن را شاهد بودیم اما اینجا نسبت دراماتیک داستانک‌ها با قصه اصلی به وضوح بیشتر است و پیوندی عمیق‌تر میان روابط درون قصه با گذشته آدم‌ها وجود دارد. از همین رو است که متوجه می‌شویم فرشاد از اساس و از زمانی که با تهمینه و خانواده او آشنا شده تا امروز رفتارهای غیرانسانی و تحقیرهای خودش را ادامه داده و زندگی را برای خواهر امیر سیاه کرده است. روحیه‌ای که فرشاد در این قسمت هم روی آن تاکید می‌کند که به هر چیزی که می‌خواهد بالاخره می‌رسد از او شخصیتی مغرور و خودخواه و البته تنها درست کرده است که برای رسیدن به سهیلا و یک هوس زودگذر حاضر است به دست و پای سهیلا بیفتد و او را راضی کند تا با او ازدواج کند.

ماجراهای امیر و رسیدن به پرسش اصلی که هاجر قبل از مرگش چه کار می‌کرده دارد به قسمت‌های پایانی خود نزدیک می‌شود و سرنوشت تمامی شخصیت‌ها در قسمت‌های بعدی مشخص می‌شود. باید به تماشای قسمت‌های بعد بنشینیم تا ببینیم آیا امیر می‌تواند در مسیر رسیدن به جواب سئوال‌هایش موفق شود یا این مسیر راهی است برای خودشناسی بیشتر امیر و غفلت‌هایی که در زندگی گذشته خود کرده است؟

دانلود و تماشای آنلاین سریال حیثیت گمشده از فیلیمو

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

filimo the north pole