درباره مجموعه انیمیشن قارچ‌ها که دنیای کمدی سورئالی ساخته است

قارچ خنده!

دست و پاهایشان را می‌کنند و تغییر شکل و ابعاد می‌دهند. اجزای بدنشان را به هم قرض داده و می‌توانند با هم ادغام ‌شوند. به ذهن و خواب هم نفوذ می‌کنند و…. اگر دیدن چنین دنیای سورئال تخیلی، فانتزی، کمدی آن هم در مجموعه‌ای انیمیشنی با شخصیت‌هایی مثل قارچ، دایناسور، خرچنگ، کوسه، کریستال! و … و دوبله‌ای رها ولی حرفه‌ای را می‌پسندید، همین الان دیدن قارچ‌ها را شروع کنید. مجموعه‌ای که فیلیمو با دوبله گروه حرفه‌ای وسم‌آوا در اختیار مخاطبان قرار داده و تاکنون حدود ۹۴ درصد ببیندگان آن از دیدن چنین فضای وراواقعی و غیرمنطقی کیف کرده‌اند.

بهترین انیمیشن های سریالی جهان

انیمیشن قارچ‌ها محصول شرکت کارتون نتورک استودیو (Studios Cartoon Network) زیر مجموعه کمپانی برادران وارنر آمریکاست. در دو سال اخیر، ۸۰ قسمت ۱۱ تا ۱۳ دقیقه‌ای آن در سه فصل ساخته شده که علاوه بر شبکه HBO از شبکه‌های مختلف انگلیسی و کانادایی هم پخش شده است. داستان کل مجموعه در شهر ماقبل تاریخی قارچ‌ها می‌گذرد و حول محور قارچ نوجوانی به نام «سِت» می‌چرخد. «ست»، به علم علاقه دارد، پرحرف است و نماد بچه زودرس و روی مخ به شمار می‌رود.

انیمیشن قارچ‌ها

او با برادرش «پاسکال» در یک اتاق زندگی می‌کند. پاسکال با وجود اینکه سنی ازش گذشته، بدنی ورزیده و سبیلی پرپشت دارد ولی دلی نازک داشته، نقاش است و با یک نگاه عاشق همه چیز می‌شود! ست و پاسکال با مادرشان «دکتر نانسی» که تخصص‌اش، جابجا کردن اجزای بدن قارچ‌هاست، زندگی می‌کنند و برادران بزرگ‌تر، دو قارچ چسبیده به هم به نام «دوقلو» هستند و کلاً پدر ندارند! آنها در یک خانه قارچی زندگی می‌کنند.

در کنار ده‌ها قارچ با ویژگی‌های منحصر به فرد، دایناسورهای اهلی و وحشی با آنها زندگی می‌کنند که «پَم» دایناسور اهلی «ست» است. دنیای دیگر کناری آنها دریا و موجودات دریایی مانند خرچنگ‌ها و ماهی‌ها هستند. ضمناً آنها از طریق فرمانده «فی‌بی» که فرمانده دنیای کریستال‌هاست با دنیای جدید و امروزی در ارتباطند و هر از چند گاهی بازی‌های کامپیوتری می‌کنند و سری به دنیای دیجینال می‌زنند! دوست صمیمی دیگر آنها «سِر درخت» نام دارد. او کُنده یک درخت قدیمی است که با ریشه‌هایش، مانع حرکت خاک و نابودی شهر قارچ‌ها می‌شود.

شهری که در یک چاله ساخته شده است. چنین ساختار عجیب سورئالی در هر قسمت روایتگر داستان متفاوتی است و چنان چیدمان صحیح و شخصیت‌پردازی‌های درستی دارد که کنش‌ها و واکنش‌های آنها در این فضای وراواقعی، واقعی به نظر می‌رسد. «ست» همان کاری را می‌کند که از یک بچه حراف ده ساله عشق علم انتظار داریم و «پاسکال» مصداق تمام عاشق‌پیشگان بی‌منطق بی‌سرانجام است. از آدم برفی که خودش ساخته تا کوسه‌ای بزرگ در فهرست عشق‌های شکست خورده‌اش قرار می‌گیرند. اما آنچه این مجموعه را دیدنی می‌کند، بدون شک دوبله حرفه‌ای آن است. اگر تیم وسم آوا، هوشمندانه چنین دوبله خاص و با لحنی شل و ول را روی کار انجام نمی‌داد و آن را ایرانیزه نمی‌کرد، اینگونه جذاب نمی‌شد. شاید اگر سازندگان این انیمیشن هم چنین دوبله‌ای روی کارشان سوار می‌شد، ساخت قارچ‌ها بیشتر از سه فصل ادامه می‌یافت.

تماشای آنلاین انیمیشن قارچ‌ها

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil