معرفی انیمه در این گوشه دنیا In This Corner of the World

پرتره متحرک جنگ

انیمه در این گوشه دنیا (۲۰۱۶) اثری درام به نویسندگی و کارگردانی سونائو کاتابوچی است که موسیقی آن توسط کوترینگو تنظیم شده. این اثر با اقتباس از مجموعه مانگایی با همین نام تولید شده و در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ به‌طور گسترده در جهان منتشر شد. انیمه در این گوشه دنیا تولیدی از استودیو ماپاست که اخیرا انیمه موفق اتک آن تایتان را روانه بازار تماشا کرده است.

خلاصه داستان انیمه در این گوشه دنیا

انیمه در این گوشه دنیا با ریتمی کند آغاز می‌شود اما تاثیرگذار و با ظرافت ادامه پیدا می‌کند. داستان درباره سوزو، دختری خیال‌پرداز و حواس‌پرت است که دنیا را شبیه به یک بوم نقاشی بزرگ می‌بیند. سوزو به همراه خانواده‌اش در هیروشیما زندگی می‌کند و یک خواهر و برادر دارد. کارگردان با مدیریت به‌جا و اصولی قصه، ابتدا زندگی روزمره این خانواده را به‌تصویر می‌کشد، بچه‌ها به مدرسه می‌روند و تابستان دور هم جمع می‌شوند و هندوانه می‌خورند، مادربزرگ برایشان کیمونوی نو می‌دوزد و سوزو عاشق می‌شود.

بهترین انیمه‌های ژاپنی

کم‌کم داستان جان می‌گیرد و به‌سمت روزهای خاکستری روشن زندگی سوزو کشیده می‌شود؛ او با پسری ازدواج می‌کند که پیش از این فقط یک‌بار در کودکی او را دیده؛ پس از ازدواج سوزو از هیروشیما دور می‌شود و به خانه شوهر می‌رود. او کمی دستپاچه و گیج است اما زندگی در میان خانواده جدیدش را می‌پذیرد. سوزو یک خواهر شوهر دارد که به واسطه آسیبی که از زندگی بر او وارد آمده کمی خشک و جدی با او رفتار می‌کند.

جنگ بالا می‌گیرد و بمب‌ها از آسمان باریدن می‌گیرند و خانه‌ها می‌سوزند، انسان‌ها می‌میرند. حالا زندگی چهره سیاه و کریه خود را آشکار می‌کند؛ سوزو در جوانی از جنگ آسیب روحی و جسمی می‌بیند. هیروشیما، شهری که در کودکی مهد خوشگذرانی او بود بمباران می‌شود و تنها خواهر سوزو زنده می‌ماند. رنج، استیصال و ترس قسمتی از زندگی سوزو و تمام بازماندگان جنگ می‌شود؛ صف‌هایی که پیش از این برای گرفتن پنیر و شکر و خوراکی طولانی می‌شد حالا خالی از افراد است و حتی غریزه و گرسنگی هم زورشان به زنده کردن اشتیاق در انسان‌ها نمی‌رسد.

انیمه در این گوشه دنیا در پرتره‌ای که با آبرنگ و با رنگ‌هایی کم جان و روشن نقاشی شده، جنگ را به نمایش می‌گذارد. هیچ چیز وحشتناک‌تر از جنگ نیست. چه آن را در میدان نبرد با جنگیدن برای کشور خود، تجربه کنید و چه در انتظار صلح باشید، جنگ برای همه رنج، ویرانی، از دست دادن و ترس به همراه دارد. اگر بتوانیم در این گوشه دنیا را با یک کلمه توصیف کنیم، آن کلمه انسان خواهد بود. این انیمه یک درام از جنگ جهانی دوم است که بی‌رحمی جنگ را نشان می‌دهد و قطعاً باعث می‌شود که قدردان زندگی صلح‌آمیز روزمره‌تان باشید.

نقد انیمه در این گوشه دنیا

نقد و بررسی انیمه در این گوشه دنیا

انیمه در این گوشه دنیا با نشان دادن سوزو به‌عنوان کودکی که در هیروشیما بزرگ می‌شود ماجرای خود را آغار می‌کند زیرا تصمیم دارد چگونه ویران شدن با جنگ را با تمام جزییاتش به مخاطب نشان دهد. کودکی و داستان زندگی شخصی سوزو موازی با جنگ جاری است اما وقتی سال ۱۹۴۵ فرا می‌رسد، می‌بینیم که همه‌چیز در حال فروپاشی است زیرا از دست دادن او را غمگین و ترسو می‌‌کند. واضخ است که داستان‌سرایی انیمه به خوبی انجام شده، در نیمه اول همه‌چیز با لحنی آهسته اما همچنان منسجم و گیرا پیش می‌رود، اما وقتی ماجرا به اوج خود می‌رسد و تراژدی واقعی نمایان می‌شود، زندگی سقوط می‌کند، واقعاً هم او و هم بینندگان را در هم می‌کوبد و واقعاً پایان یک داستان واقعاً احساسی را ایجاد می‌کند.

هنر و موسیقی

هنر در این انیمه بی‌نقص است. به‌نظر می‌رسد که در حال تماشای نقاشی‌های تاریخی هستیم و نه یک انیمیشن واقعی. این فیلم سبک‌های بصری را با هم ترکیب می‌کند و از یک دید واقع‌گرایانه به یک دیدگاه امپرسیونیستی تغییر می‌کند. صحنه‌هایی مانند خرگوش‌های مصور روی امواج دریا یا انفجارهایی که شبیه آتش‌بازی به نظر می‌رسند یا مانند ضربه‌های قلم‌مو که روی بوم نقاشی می‌زنند، با بازنمایی هنری خود تأثیر احساسی بهتری در ذهن ما باقی می‌گذارد. موسیقی در بیشتر قسمت‌ها کاملاً مالیخولیایی است، این انیمه با موسیقی متن ساده و ملایم خود شادی را به ارمغان نمی‌آورد.

 

امتیازهای سایت های معتبر سینمایی برای In This Corner of the World

  • میانگین امتیاز کاربران در سایت IMDB آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۶ از ۱۰
  • میانگین امتیاز منتقدان در سایت راتن تومیتوز: ۹۷ درصد
  • میانگین امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز: ۹۶ درصد
  • میانگین امتیاز منتقدان در سایت متاکریتیک: ۹۶ درصد
  • میانگین امتیاز بینندگان در سایت متاکریتیک: ۸.۹ از ۱۰

تماشای آنلاین در این گوشه دنیا

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil