انتقاد نویسنده جیران به تمسخر عادت ماهانه جیران در فضای مجازی

احسان جوانمرد: شرم کنید!

احسان جوانمرد نویسنده سریال جیران با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود نسبت به موضوع عادت ماهانه کاراکتر جیران در قسمت شانزدهم سریال و تمسخر در برخی صفحات زرد واکنش نشان داد.

مرجع خبرها و اطلاعات سریال جیران

احسان جوانمرد در صفحه اینستاگرام خود درباره موضوع عادت ماهانه در سریال جیران نوشت:

«صاحبان برخی پیج‌های سرگرم کننده چرا خیال می‌کنند از هر چیزی باید سوژه بسازند؟ مخاطب‌ها -و در این مورد خاص بانوان مخاطب- چرا همراهی می‌کنند؟

حیرت‌انگیز است که تو تلاش کنی قدمی در راه عادی‌سازی برخی کلماتِ بیهوده تابوشده برداری شاید زن‌های مملکتت در داروخانه و سوپرمارکت بتوانند راحت‌تر نفس بکشند و محصول مورد نیازشان را بدون این شرم تحمیلی و مسخره که معلوم نیست ریشه در کجای این فرهنگ خراب شده دارد بخرند، آن وقت بخشی از خود مردم علیه تلاش تو پست و کامنت و استوری بگذارند؟

تا کی یک زن باید برای یک خرید ساده خجالت بکشد از بقال محله؟ تا کی باید طبیعت خودش را پنهان کند از چشم خویش و بیگانه؟ حالا که ممیزی رضایت داده چرا خود مردم متحیر و متعجب و منتقد شده اند؟

من فمینیست نیستم و هیچ ادعایی هم در مورد دفاع از حقوق زنان ندارم. دنبال هیچ کلاهی از هیچ نمدی هم نبوده و نیستم چرا که می‌دانم ما مردها اگر منصف باشیم و به ستم موجود دامن نزنیم شاهکار کرده ایم، مبارزه و فلان برای تبعیض‌ها و محدودیت‌های جنسیتی پیشکش!

اما وقتی تو نظراتی می‌خوانی و لایک‌هایی می‌بینی از آدم‌هایی که نباید، مغزت سوت می‌کشد خب. عملکرد طبیعی بدن یک انسان (در این بحث یک زن و در سریال ما جیران) چه چیز وهن‌آمیزی دارد و چه جایی برای تمسخر که زیرش می‌نویسید خوب شد با خانواده ندیدیم.

خانواده‌ای که هنوز چنین مسئله‌ی ابتدایی و ساده‌ای در آن حل نشده نیاز به کامنت که هیچ، تمام اعضایش دسته جمعی نیاز به مشاوره دارند. آن وقت مدعی و معترض و شاکی هم هستید؟

چند قرن باید بگذرد تا متمدنانه با چنین چیزهای پیش پا افتاده‌ای روبرو شویم؟ نیمی از جمعیت دنیا ماهی یک بار باید از شما شرم کنند که چه بشود؟ و چه دردناک است وقتی می‌بینی یک دور که با بالا جنگیدی تازه باید بچرخی و یک دور هم با پایین بجنگی!

این چه سمی بود که تو دیدی؟ تو خود خود سمی برادر من؛ تو مصداق خودتحقیری هستی خواهر من؛ هیچ کس نباید از طبیعتش خجالت بکشد. سم خالص در چشمان شماست نه در سکانسی که من نوشته ام.

پی‌نوشت: کامنت‌ها را نمی‌بندم ولی چون به هزار و یک دلیل اصلا حال و حوصله‌ی تنش و مشاجره‌ی کلامی ندارم به هیچ کامنتی پاسخ نمی‌دهم. معذرت رفقا.»

تماشای آنلاین سریال جیران

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

12 نظر
  1. سحر می‌نویسد

    با احترام به نظر جناب جوانمرد، یک سوال دارم چرا برای مردها عادی سازی نمی‌کنید در فیلم‌ها…شاید شب خواب دیده باشد و تشکش و لباسش لک شود….خجالت ندارد که…..ولی اصلا هیج جا ندیدم راجع به این موضوع شرم‌زدایی شود. به مردها هم فکر کنید چرا دنیا چسبیده به موضوع زنان؟ ما نخوایم به فکر ما باشید کی رو باید ببینیم؟

  2. رضا می‌نویسد

    باید یه چیزی بذارین که سریال مسخره تون دیده بشه وگرنه همین جور عادی کسی نمی بینه این سریالهای بی سر و ته رو

  3. .. می‌نویسد

    من نمیدونم کی قراره مشکلات و این ضعف فرهنگی درست شه…….

  4. معصومه می‌نویسد

    سلام ، من با صحبتهای آقای جوانمرد کاملا موافقم. دراینکه ما ضعف فرهنگی داریم هیچ شکی نیست که اگه غیر این بود جهان سومی نبودیم. فقط یه نکته جناب جوانمرد عزیز که حتما بعدا هم بابتش باز مورد تمسخر قرار خواهید گرفت و باید آمادگیشو داشته باشید ، اونم اینکه یه خانم نمیتونه هم عادت ماهیانه
    باشه هم باردار . ای کاش کمی هم به این دقت میکردید. جیران نمیتونست دوماهه باردار باشه درحالی که خونریزیش بخاطر عادت ماهیانه است.

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      سلام
      در قسمت بعدی سریال پزشک مشخص میکنه که اون خون‌ریزی برای عادت ماهانه نبوده.

  5. مریم می‌نویسد

    احسنت✨

  6. زهرا می‌نویسد

    هیچ کدوم از این مردایی که کلمه پریود و عادت ماهانه براشون سوژه کامنتی بوده نرفتن تو دارو خانه و مورد تمسخر قرار بگیرن تا هم سختی و درد پریودی تحمل کنند و هم تیکه پرونی های یه ملت نادون و خانم های که از بیخیال بودن اون خانم حرف میزنم که چقدر بیحیاس که آمده نوار بخره

  7. احسان می‌نویسد

    اینا خودشون ماهی ی بار خون دماغ میشن.درواقع مغزشونه که پریود میشه . زنایی رو دیدم که میرن از چندین کوچه و خیابون بالاتر نوار بهداشتی میخرن که همسایه مغازه دارشون نفهمه سایز نوار بهداشتی و تایم پریود شدنشو…
    متاسفم واسه مملکتم

  8. مریم می‌نویسد

    سلام ممنون از روشنفکری شما و امثال شما که حاصل تربیت درست خانواده شان بوده این چیزها طبیعیه و باید عادی سازی بشه چطور ختنه پسر بچه ها عیب که نیست هیچ جشن هم دارد ولی پریود یک خانم باید مخفی بشه؟ از همین قضیه پریود مردها به وجود می ایند و اگر نباشه مردی هم نیست سیستم طبیعی بدن هستش که اگر نباشه جنینی تولید نمیشه افکار پوچ باید اصلاح بشه دست شما دردنکنه

  9. ثمین می‌نویسد

    چه عجب یکی تو این خراب شده یچیز درست گفت

  10. ایران می‌نویسد

    فعلا شما و امثالهم چیزی از فرهنگ چیزی نزاشتید ،اونوقت می گی فرهنگ خراب شده ؟

  11. عرفان می‌نویسد

    افرین بر اقای جوانمرد
    بابا یکم فرهنگ داشته باشید😐

fosil