گفت‌وگو با یوسف صیادی به بهانه حضور در فصل چهارم جوکر

مردم برایم مهم بودند، نه برد و باخت

همه طرفداران و بیننده‌های تلویزیون و مخاطبان سینما تصویر ذهنی‌شان از یوسف صیادی چهره شادی است که در بیشتر فیلم و سریا‌ل‌های کمدی نقش‌آفرینی کرده. او می‌گوید یکی از مهمترین معیارهایش برای حضور در کارهای کمدی رقم زدن لحظات مفرح برای مخاطب است و در انتخاب «جوکر» هم همین موضوع را مدنظر داشته تا جایی که برد و باخت در این مسابقه برایش مهم نبوده. صیادی بستری که پلتفرم‌ها علی‌الخصوص فیلیمو برای ساخت برنامه‌هایی مانند «جوکر» فراهم کرده را از نقاط قوت فراگیری این رسانه می‌داند و امیدوار است روند ساخت چنین مسابقه‌هایی همنان ادامه داشته باشد تا مخاطب بتواند با تماشای آثار شاد شود. به بهانه حضور صیادی در فصل چهارم جوکر گفت‌وگویی با او داشتیم.

  •  شما به عنوان چهره فعال عرصه کمدی حتما سختگیری‌هایی برای انتخاب نقش‌هایتان دارید، اما ماجرای «جوکر» کمی متفاوت است، چراکه یک مسابقه است. برای حضور در «جوکر» چه معیارهایی داشتید؟

یوسف صیادی: بزرگترین معیار من چه در کارهایی که پیشنهاد می‌شود و چه در انتخاب برای حضور در برنامه‌ای مثل «جوکر» شادی مردم و ایجاده خنده و لحظاتی مفرح برای مخاطب است، مردمی که امروزه بیشتر از هر زمانی نیاز به شادی دارند و من نیز دوست دارم بتوانم لحظاتی هر چند کوتاه اما شاد و همراه با خنده را برایشان رقم بزنم. درباره «جوکر» هم چه زمان تصویربرداری و حتی هماهنگی قبل از آن، من بیشتر تاکیدم بر جنبه سرگرمی بودن آن بود، بیشتر به این موضوع فکر می‌کردم که ما برنامه‌ای تولید می‌کنیم که فارغ از مسابقه، برای مخاطب و جلب رضایت اوست، واقعا برای خود من برد و باخت مطرح نبود و ملاک بیننده بود که بتواند با کل مجموعه ارتباط برقرار کند و از تماشای کار لذت ببرد.

همه چیز درباره مسابقه جوکر

  •  اساسا برای حضور در هر کاری چه سینما، چه تلویزیون و پلتفرم‌ها چه الویت‌هایی برای یوسف صیادی وجود دارد؟

مدیومی که در آن کار می‌کنم برایم تفاوتی ندارد، همانطور که گفتم مخاطب برایم اهمیت و الویت بیشتری دارد و در پیشنهادهایی که می‌شود حتما این موضوع را مدنظر قرار می‌دهم.

  •  عرصه طنز و کمدی اساسا محدودیت‌هایی به همراه دارد (در کشور ما بیشتر) شما به عنوان یک چهره فعال در کمدی چه راهکاری برای تلطیف فضای محدود و سانسور و ممیزی دارید؟

به نظرم با تولید کارهای طنز و کمدی متفاوت که این روزها در تلویزیون کمتر شاهدش هستیم می‌توانیم کم کم این محدودیت‌ها را تلطیف کرد تا واقعا به سمت خط قرمزها کشیده نشود، در این صورت می‌توان فضای بازتری برای فعالیت در عرصه کمدی ساخت که هم کار را برای هنرمندان و برنامه‌سازان کمی راحت‌تر می‌کند و هم مخاطب از نتیجه کارها احساس رضایت بیشتری خواهد داشت.

  • این محدودیت‌ها در جوکر هم بود؟ به نظرتان فضای کار در پلتفرم‌ها بازتر است؟

به طبع در پلتفرم‌ها فضای کار نسبت به تلویزیون بیشتر است اما پلتفرم هم محدودیت‌های مربوط به خودش را دارد، اما امیدوارم برخی از این محدودیت‌ها نیز کمتر شود تا بتوان کارهایی را برای مخاطب ساخت که میزان رضایت بیشتری از آن داشته باشد.

 یوسف صیادی

  •  به نظر شما کمدی در شرایطی که جامعه خیلی حال خوبی ندارد چقدر میتواند تاثیرگذار عمل کند؟

من معتقدم مسکنی که حتی به شکل موقت می‌تواند سردرد را بهتر یا خوب کند بهتر از درد است. البته این موضوع در برنامه‌سازی به موارد مختلفی بستگی دارد، مسکن خوب است اما به شرطی که در اولین فرصت به فکر درمان درد باشیم و بعد از خوب شدن مقطعی آن را رها نکنیم. ای وای بر زمانی که عادت کنیم به مسکن‌ها و درمان را فراموش کنیم، آن وقت است که همان درد به ظاهر ساده تبدیل به غده بزرگی می‌شود که حالا در این شرایط گرانی باید هزینه‌‌های بیشتری برایش کنی و دنبال بیمارستان، عمل و دکتر خوب باشی…آن هم آیا دکتر خوب گیرت بیاید یا نه! از دوران نقاهت و و بیکاری و خانه نشین شدن هم که  برایتان نگویم…

یوسف صیادی: در «جوکر» یک تیم بسیار خوب برای ایده‌ها وجود داشت که دوستان بسیار عزیزی در آن حضور داشتند و کنسه‌های خوبی در بین ما رد و بدل می‌شد، ولی بعضا پیش می‌آمد که همه آن کنسه‌ها قابل اجرا نبودند یا به دلیلی اجرا نمی‌شدند و در نهایت اتفاق دیگری می‌افتاد. هم من و هم دوستان نظرات و ایده‌هایمان را مطرح می‌کردیم و با توجه به شرایط به یک تصمیم نهایی می‌رسیدیم

  • ایده‌هایتان برای جوکر طراحی خودتان بود یا با مشورت و تعامل با تیم نویسندگان و تولید به آنها رسیدید؟

در «جوکر» یک تیم بسیار خوب برای ایده‌ها وجود داشت که دوستان بسیار عزیزی در آن حضور داشتند و کنسه‌های خوبی در بین ما رد و بدل می‌شد، ولی بعضا پیش می‌آمد که همه آن کنسه‌ها قابل اجرا نبودند یا به دلیلی اجرا نمی‌شدند و در نهایت اتفاق دیگری می‌افتاد. هم من و هم دوستان نظرات و ایده‌هایمان را مطرح می‌کردیم و با توجه به شرایط به یک تصمیم نهایی می‌رسیدیم.

  • برنامه‌ای مثل جوکر تا کجا می‌تواند ادامه داشته باشد و رمز موفقیت و ماندگاری‌اش به نظرتان چه می‌تواند باشد؟

به نظر من برنامه‌ای مثل «جوکر» و کلا برنامه‌های این‌چنینی قابلیت ادامه‌دار شدن را دارند و حتی می‌توانند بعد از بازیگران برای عموم مردم نیز تولید شوند و این مسابقه بین آنها برگزار شود. چنین برنامه یا بهتر بگویم مسابقه‌ای حتی می‌تواند در خانه و بین اعضای خانواده اجرا شود و اتفاقا به نظرم یکی از حسن‌های این نوع برنامه‌ها که به جنبه سرگرمی بودنش نیز برمی‌گردد همین است.

  •  فصل چهارم جوکر با استقبال زیادی روبرو شده، پیش‌بینی می‌کردید مخاطب با این برنامه و علی‌الخصوص گروه یوسف صیادی تا این اندازه ارتباط برقرار کند؟

بله، من پیش‌بینی می‌کردم چون از ابتدا که دعوت شدم و در جریان جزئیات «جوکر» قرار گرفتم، سبک و موضوع این مسابقه و شکل ارائه آن در فیلیمو و کلیات مراحل تولید آن برایم روشن بود و به همین دلیل امیدوار بودم که اتفاق خوبی خواهد افتاد. به نظرم چنین برنامه‌ای می‌توانست مخاطب خودش را پیدا کند و همین اتفاق هم افتاد. امیدوارم پلتفرم موفق فیلیمو در تولید و ارائه برنامه‌های طنز بیشتر اقدام کند و بستری را برای اتفاقات این چنینی فراهم بسازد. من خوشحالم که سهمی در شاد کردن مخاطبان «جوکر» داشتم و همچنین امیدوارم هم خودم و هم پلتفرمی مانند فیلیمو که جایش را میان مخاطب پیدا کرده، روزبه‌روز برای مردم خدمات بیشتری را فراهم کند، خوشبختانه که تا به الان اینطور بوده و ادامه هم خواهد داشت. در آخر هم دوست دارم از تک‌تک دوستان کار بلد و محترم تولید مجموعه «جوکر» برای همه زحماتشان برای خلق لحظات شاد و به‌یادماندنی برای مردم تشکر کنم.

تماشای آنلاین مسابقه جوکر

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil