کدام بازیگر برنده رقابت اکران نوروزی می‌شود؟

ستاره‌ها در نوروز ۱۴۰۱

با اعلام اسامی فیلم‌های اکران نوروز ۱۴۰۱ و قرار گرفتن اسامی فیلم‌های «روز صفر»، «موقعیت مهدی»، «مرد بازنده» و «علفزار» در میان آنها حالا دیگر می‌توان به پر ستاره بودن سینماها در ایام نوروز مطمئن بود.

امیر جدیدی | روز صفر

امیر جدیدی در فیلم «روز صفر» به کارگردانی سعید ملکان نقش رضا، یک مامور ویژه وزارت اطلاعات را بازی کرده. ماجرای فیلم «روز صفر» درباره دستگیری عبدالمالک ریگی است. داستان از روزهای قبل از عملیات اصلی شروع می‌شود. ابتدا مأمور اطلاعات ایران در آلمان، با افرادی ارتباط برقرار می‌کند تا اطلاعاتی از ریگی به دست آورد و سپس عملیات دستگیری طرح‌ریزی و اجرا می‌شود. جدیدی در جایگاه این مامور اطلاعات، با تغییر چهره و لباس در موقعیت‌های مختلف قرار می‌گیرد تا بتواند نقشه دستگیری عبدالمالک ریگی را به سرانجام برساند. جدیدی برای این فیلم نامزد سیمرغ شد اما به آن نرسید و حالا در اکران نوروزی ۱۴۰۱ فرصت درخشش دارد.

امیر جدیدی در فیلم روز صفر

جواد عزتی | مرد بازنده

بازیگر درجه یک و محبوب سینما و تلویزیون و شبکه نمایش خانگی حالا قرار است با گریمی متفاوت و در سن و سالی پانزده سال بالاتر از سن واقعی‌اش به میدان بیاید. درست است که انتظار آنهایی که فیلم مرد بازنده محمدحسین مهدویان را در جشنواره دیده‌اند از بازی جواد عزتی برآورده نشد اما این باعث نمی‌شود تلاش او را برای حضور در این نقش متفاوت نادیده بگیریم. جواد عزتی یکی از مهم‌ترین ستاره‌های اکران نوروزی ۱۴۰۱ است و حالا باید ببینیم مردم درباره بازی او در این فیلم چه نظری خواهند داشت.

همه چیز درباره فیلم مرد بازنده

جواد عزتی در فیلم مرد بازنده

پژمان جمشیدی | علفزار

پژمان جمشیدی که از ابتدای دهه نود به واسطه بازی در سریال «پژمان» سروش صحت توانست خیلی زود از عرصه فوتبال به نقطه اوج بازیگری برسد حالا مدتهاست جزو چهره های محبوب سینما و تلویزیون به حساب می‌آید. او با بازی در نقش بازپرس در فیلم«علف‌زار» بار دیگر خودش را ثابت کرد. جمشیدی از قالب همیشگی بیرون آمده و تضاد درونی میان وظیفه و وجدان را به بهترین شکل به نمایش گذاشته است. جمشیدی برای بازی در این نقش نامزد دریافت سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

اطلاعات کامل و نقد فیلم علف‌زار

پژمان جمشیدی در فیلم علف زار

هادی حجازی فر | موقعیت مهدی

هادی حجازی‌فر یکی از مهمترین ستاره‌های جشنواره چهلم فجر بود. او به واسطه کارگردانی، نگارش فیلمنامه و بازی در نقش اصلی فیلم «موقعیت مهدی» توانست توجه‌های زیادی را به سمت خودش جلب کند. حجازی‌فر اولین بار سال ۱۳۹۴ با بازی در نقش جاودالاثر احمد متوسلیان در فیلم «ایستاده در غبار» شناخته شد و در مدت این شش سال توانست به یکی از چهره‌های مطرح سینما تبدیل شود. او حالا بازیگری است که حضورش در یک فیلم یا سریال، می‌تواند باعث استقبال بیشتری از آن اثر شود.

همه چیز درباره فیلم موقعیت مهدی

هادی حجازی فر فیلم موقعیت مهدی

ساعد سهیلی | روز صفر

زمانی که اعلام شد ساعد سهیلی قرار است در فیلم «روز صفر» سعید ملکان نقش عبدالمالک ریگی را بازی کند منتظر بودیم تا او را در این نقش ببینیم. سهیلی با اینکه در ظاهر توانسته بود به خوبی در این قالب قرار بگیرد اما در مقایسه با بازیگر نقش عبدالمالک در «شبی که ماه کامل شد» چندان قدرتمند به میدان نیامد. بنابراین نقشی که می‌توانست به یکی از مهمترین‌های کارنامه‌اش بدل شود عملا او را به جایی نرساند.

نظر منتقدان درباره فیلم روز صفر

ساعد سهیلی در فیلم روز صفر

سارا بهرامی و صدف اسپهبدی | علفزار

سارا بهرامی اولین بار با بازی در سریال «پروانه» جلیل سامان چهره شد اما ایفای نقش معتاد در فیلم «دارکوب» بهروز شعیبی و دریافت سیمرغ بلورین از او بازیگر مطرحی در سینما ساخت. امسال با بازی در فیلم «علفزار» موفق شد نقش مهم دیگری را به سرانجام برساند. نقش زنی از خانواده‌ای سنتی که برخلاف سایرین نمی‌تواند به خاطر آبرو مقابل تجاوز سکوت کند و برای اثبات این ماجرا بازپرس پرونده را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

صدف اسپهبدی، چهره جدیدی است که امسال به واسطه بازی در نقش یک معتاد در فیلم «علفزار» موفق شد مخاطبان و منتقدان و داوران جشنواره چهلم را غافلگیر کند. اسپهبدی به همراه مهدی زمین‌پرداز، زوج جذابی را در این فیلم تشکیل دادند. زمین‌پرداز، نامزد دریافت سیمرغ شد و اسپهبدی در اولین حضور، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از آن خودش کرد و حالا می‌تواند قدرت بازی‌اش را در اکران نوروزی ۱۴۰۱ به مخاطبان نشان دهد.

صدف اسپهبدی در فیلم علفزار

 

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil