یک گفت‌وگوی داغ با ستاره سریال جزیره

شادی مختاری از صحرا صراف می‌گوید

«تا قبل از جزیره امیر مقاره را نمی‌شناختم!»

در میان بازیگران پرتعداد آخرین ساخته سیروس مقدم یعنی سریال جزیره که به صورت اختصاصی از فیلیمو پخش می‌شود، نام‌های مشهور و باسابقه متعددی دیده می‌شود. اما هر دو نقش اصلی این سریال به ۲ بازیگر تازه‌کار سپرده است. شادی مختاری که در نقش صحرا صراف خبرنگار جسور و جوان جلوی دوربین سیروس مقدم رفت، پیش از این تجربه‌های کوتاهی در تلویزیون و سینما داشته و سریال جزیره، قدم اول او برای ورود به دنیای حرفه‌ای بازیگری محسوب می‌شود. حالا که به قسمت‌های آخر این سریال رسیدیم، وقت خوبی است تا با او درباره ورودش به دنیای بازیگری و تجربه بازی در سریال جزیره و حاشیه‌هایی که سراغش آمد، حرف بزنیم.

همه چیز درباره سریال جزیره

ویدیوی مصاحبه فیلیموشات با شادی مختاری

حرف‌های شادی مختاری درباره بازی‌اش در سریال جزیره سیروس مقدم خواندنی است. اینجا می‌توانید گزیده نوشتاری آن را هم بخوانید؛

تجربه شیرین روزنامه‌نگاری

دوست داشتم به هنرستان بروم، اما آن زمان این تصور بد وجود داشت که اگر کسی درسش خوب است، نباید به هنرستان برود. من هم از این قاعده مستثنی نبودم. تصمیم گرفتم رشته انسانی را انتخاب کنم و علوم ارتباطات خواندم. روزنامه‌نگاری تجربه خیلی خوبی برایم بود. استادی داشتیم که می‌گفت در روزنامه‌نگاری تجربه زیسته‌ای به دست می‌آوری که یک فرد عادی شاید اگر صد سال هم عمر کند؛ آن را به دست نمی‌آورد. جاهایی می‌روی و آدم‌هایی می‌بینی که در زندگی عادی امکانش خیلی کم است.

رویای کودکی

علاقه به بازیگری از کودکی در من شکل گرفت. پدرم در یکی از سفرهایش، یک دوربین هندی‌کم برایم آورد که هم‌بازی بچگی‌های من شد. این دوربین همیشه در خانه ما روشن بود و تاثیر بزرگی در زندگی من داشت. در بزرگسالی دوستان تئاتری خیلی داشتم. در پلاتوها سر تمرین‌های آنها بودم و سرگرمی ما صحبت کردن درباره تئاتر و سینمای روز دنیا بود. این ارتباط مرا یاد رویای بچگی انداخت. در همین جمع‌ها باخبر شدم که نوید محمودی برای یک فیلم سینمایی تست می‌گیرد. در این تست نوید محمودی به من گفت وقتی این پتانسیل و توانایی را دارم، حیف است که سراغ یادگیری و آموزش نروم و استعدادم را هدف‌مند پیش نبرم. من به موسسه کارنامه رفتم و بعد از چند سال اولین نقشم را در فیلم نوید محمودی، یعنی فیلم هفت‌و نیم، بازی کردم.

شادی مختاری در نقش صحرا صراف
شادی مختاری در نقش صحرا صراف

انتخاب برای جزیره

بعد از مدتی کار نکردن، باخبر شدم که سیروس مقدم سریالی می‌سازد و در حال تست گرفتن است. برای تست رفتم و او خیلی دلسوزانه و پدرانه با من صحبت کرد. مدت‌ها تست می‌دادم و بعد به من گفتند قصه، قصه صحرا و نقش اول یک سریال نمایش خانگی است. احساس عجیبی داشتم، حس می‌کردم بعد از مدت‌ها خسته نشدن و ادامه دادن، بالاخره نتیجه گرفتم. سیروس مقدم خیلی سخت‌گیرانه به من گفت این نقش مهم است، باید خیلی تلاش کنی و فکر نکن اگر قرارداد بستی تمام است. اگر خوب نباشی وسط فیلمبرداری هم بازیگر را عوض می‌کنم. نقش صحرا صراف همان‌قدر که به من نزدیک بود، همان‌قدر هم از من دور بود و برایم چالش داشت.

همبازی با حرفه‌ای‌ها

جزیره مجموعه پربازیگری بود و شانس بزرگی آوردم که توانستم با طیف زیادی از بازیگران، با سبک‌ها و دوره‌های مختلف بازی کنم. این تجربه لذت‌بخشی برایم بود. وقتی متوجه شدم نقش شاهنگ بزرگ را اکبر زنجانپور بازی می‌کند ذوق کردم، برای هر بازیگری باعث افتخار است که در پروژه‌ای با ایشان همراه باشد. در یک گروه بودن و کنار هم پروژه‌ای را انجام دادن، برای من تجربه لذتبخشی بود.

محترم بودن بهترین کار است

وقتی کاری خیلی دیده می‌شود، همان‌قدر نگاه‌ها به سمت تو می‌آید و می‌تواند باعث ایجاد حاشیه شود. من تلاش کردم تا جایی که در توانم هست از این مسائل دوری کنم. قبل از پخش اولین قسمت سریال، وقتی به عنوان بازیگر نقش صحرا معرفی شدم، از طرف عده‌ای هجمه‌هایی وارد شد که برایم عجیب بود. فکر می‌کنم این موضوعات اهمیت ندارد و محترم بودن، بهترین کاری است که آدمها می‌توانند انجام دهند. بعد از پخش سریال، واکنش‌ها مختلف بود، از مردم واقعا ممنونم و یک هزارم این حجم از محبت را هم انتظار نداشتم.

شادی مختاری در فیلیموشات

حاشیه‌ها باورنکردنی بود

حواشی درباره من وجود دارد که باورکردنی نیست. چرا؟ چون بازیگر جوانی بعد از سال‌ها کار کردن با قدم‌های کوچک به اینجا رسیده، باید شروع کنیم به زدن انواع اتهام‌ها؟ باورتان نمی‌شود اما برای من شایعه درست کردند که پدر من سرمایه‌گذار فیلم است. جز یک مغز مریض کسی نمی‌تواند این صحبت‌ها را بکند و جز یک انسان بیمار، کسی نمی‌تواند این حرف‌ها را باور کند.

عجله ندارم

این قدم اول بود و من خودم را در ابتدای راه می‌دانم. برای بازی کردن عجله ندارم.بعد از جزیره خیلی از معیارهایم در انتخاب نقش عوض شده است. متن برایم اهمیت زیادی پیدا کرده است. به دنبال نقشی هستم که در آن چالش داشته باشم و تکرار نقشی شبیه صحرا نباشد. می‌خواهم از فرصتی که دارم حساب‌شده استفاده کنم.

بنر سریال جزیره

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

57 نظر
  1. ناشناس می‌نویسد

    بیا بشین بابا از خدات هم باید باشه با امیر مقاره کار کردی حیف اینهمه خوبی ما ماکانی ها واسه تو
    تو لیاقت بازی با اینطور بازیگران محترم رو نداری
    اگه بخواطر ماکان نبود هیچوقت به صحبت هاش گوش نمیدادم

  2. نیلوفر مختاری می‌نویسد

    کی اینو آدم حساب کرده که تو این فیلم راش داده ؟؟؟؟😐😐
    همون شخصی که گفتی قبل فیلم نمیشناختیش ؛ اولن وقتی تو داشتی سماق می مکیدی اون توی دورهمی و خندوانه بوده ؛ دومن وقتی از جزیره انصراف داد، همه تیتر زدن《دلیل دیده شدن》سریال جزیره انصراف داد😏😏
    بعدم اصن از سرتم زیاد بود که افتخار اینو داشته باشی که روزها کنار مگااستار (امیر مقاره) باشی😑🖕🏻

  3. sami می‌نویسد

    اون عکاس قلابی رو خدا خودش خفش کنه ، اسم نمیارم مشخصه کیه که هررررر جا هست حاشیه و جنجال به پا میکنه کاش آقای مقدم یه کم دقت میکرد که هر از خدا بیخبری رو نیاره تو تیمش 🙂🙂🙂🙂🙂

  4. :/ می‌نویسد

    شتر مرغ🥲😂؛

fosil