همه چیز درباره سریال عازم جهنم پربیننده‌ترین سریال کنونی جهان

اهل جهنم روی زمین هستیم

اهل جهنم سریال کره‌ای به کارگردانی سانگ هو یون است. او این مجموعه را بر اساس یک مجموعه کمیک دیجیتال با همین نام که خودش تهیه­‌اش را به عهده داشته، ساخته است. در واقع اولین اثر در این مجموعه یک انیمیشن ۱۱ دقیقه‌ای است که سانگ هو یون  در سال ۲۰۰۲ کارگردانی کرد. سریال درباره فرشتگان مرگ فرا طبیعی است که درهنگام مرگ مردم ناگهان ظاهر می‌­شوند تا مردم را به جهنم ببرند.
کیوسوک چوی، سانگ هو یون را در نوشتن فصل اول یاری کرده است. در این سریال، یو آه این، کیم هیون جو، جونگ مین پارک، چِیس یی، جین آه وون، آریا سانگ و ایک جون یانگ بازی می‌کنند.

خلاصه داستان سریال اهل جهنم

سریال اهل جهنم Hellbound یا در ترجمه‌ای دیگر، سریال عازم جهنم در یک نسخه فانتزی از زمین رخ می‌دهد، که در آن موجودات ماوراء طبیعی به طور ناگهانی از یک جهان دیگر ظاهر می‌شوند تا انسان‌ها را به جهنم بکشانند. این رویدادهای ماوراء طبیعی باعث ایجاد هرج و مرج و آشفتگی زیادی در جامعه می‌شوند و در نتیجه گروه مذهبی حقیقت جدید را قادر می‌سازند تا قدرت و تاثیرگذاری خود را افزایش دهند. با این حال، چند نفر به فعالیت‌های آن­ها مشکوک شده و شروع به تحقیق در مورد دخالت این گروه در این رویدادهای مرموز می­کنند. در این میان، مردم پیش‌بینی‌هایی درباره زمان مرگشان می‌شنوند. وقتی آن زمان فرا می‌رسد، فرشته مرگ در مقابل آن‌ها ظاهر می‌شود و آنها را می‌کشد.

همه ما قرار است بمیریم، اما بسیاری از ما از چگونگی و زمان آن بی‌اطلاعیم یا نمی­‌دانیم پس از این رویداد اجتناب‌ناپذیر چه اتفاقی برای ما خواهد افتاد. این واقعیتی است که همه ما با آن زندگی می‌کنیم، سبک زندگی مدرن و سرمایه‌داری، فعالانه ما را تشویق به نادیده گرفتن آن می‌کند. اما این سریال از ما می­‌پرسد اگر زمانی برسد که ما مجبور شویم با این واقعیت نه تنها در سطح شخصی، بلکه در سطح اجتماعی، روبه‌رو شویم، چه اتفاقی می‌افتد؟ اهل جهنم، با بررسی این سوال دشوار اغلب به نتایج وحشتناکی می‌رسد.

نمایی از سریال اهل جهنم

ویژگی سریال عازم جهنم چیست؟

اهل جهنم در کره Jiok یا Hanja نامیده می­‌شود. در دقایق ابتدایی سریال اهل جهنم، هیولاهای عظیم شبیه به هالک ظاهر می‌شوند تا مردی را در خیابان‌های شلوغ و در روز روشن در مرکز شهر سئول تعقیب کنند. هیولاها مرد را تا سر حد مرگ کتک می‌زنند و با قدرت‌های ماورایی خود او را به شدت می‌سوزانند. سپس، آن‌ها همان‌طور که به طرز مرموزی پیدا شده بودند، به شکل عجیبی از طریق یک دروازه ناپدید می‌شوند که به نظر می‌رسد دروازه­ ورود به جهان دیگری است. این اتفاق در حالی می‌­افتد که نه تنها ناظران زیادی در این رویداد حضور دارند، بلکه بسیاری از آن‌ها از این قتل وحشتناک فیلم می‌گیرند و این فیلم در فضای مجازی پخش می‌شود.

به دلیل به تصویر کشیدن خشونت (مردم به طرز وحشیانه‌ای مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند، گاهی تا حد مرگ کتک می­‌خورند، در حالی که دیگران زنده در آتش می‌سوزند) و همچنین به دلیل نمایش واقع‌گرایانه‌اش از بی‌تفاوتی مردم نسبت به نفرت، خشونت و تعصب، تماشای سریال عازم جهنم در اغلب صحنه­‌ها می­‌تواند دشوار باشد.

 

سریال اهل جهنم فصل دوم دارد؟

سریال جدید ماورا طبیعی و ترسناک نتفلیکس به همان اندازه که دلهره‌آور و ترسناک است، غیر قابل پیش‌بینی نیز هست. در انتهای فصل اول، این سریال ترسناک و اضطراب‌آور به شکل درام در کوچه پسکوچه‌های برفی سئول رو به پایان می­‌رود و طرفداران را با پایانی رضایت‌بخش و امیدوارکننده برای فصل بعد و سوالات مختلفی درباره اتفاقاتی که در فصل دوم می‌تواند رخ دهد مواجه می­‌کند.

در حالی که اپیزودهای یک تا ۳ روی کاراکتر جین کیونگ هون، کارآگاهی که اتفاقات را بررسی می‌کند، و جئونگ جین سو، رئیس تشکیلات حقیقت جدید تمرکز دارد، قسمت‌های چهار تا شش، ۵ سال بعد اتفاق می‌افتد و روی شخصیت بائی یانگ جائه تمرکز می‌کند که باید با این واقعیت دست و پنجه نرم کند که نوزاد تازه متولد شده‌اش به جهنم رفتن محکوم شده است.

نقد و بررسی سریال اهل جهنم

واقعا پرمخاطب‌ترین سریال جهان است؟

ساخت این مجموعه در آوریل ۲۰۲۰ اعلام شد و مراحل پیش تولید و انتخاب بازیگران آغاز شد.  این مجموعه برای اولین بار در فستیوال بین المللی فیلم تورنتو درسپتامبر ۲۰۲۱ به نمایش درآمد و اولین درام کره­ای بود که در این فستیوال حضور پیدا کرده است. پخش سریال از نتفلیکس در نوامبر ۲۰۲۱ آغاز شد و در طول یک روز اول نمایش اش جزو ده سریال اول و پربیننده آن شد و تا لحظه انتشار این مطلب رکورد اسکویید گیم را در تماشای مخاطبان شکست و عنوان پرمخاطب‌ترین سریال جهان شناخته شد.

همه چیز درباره سریال بازی مرکب Squid Game

وب‌سایت راتن تومیتوز، بر اساس ۱۳ نقد با میانگین امتیاز ۷.۸۰ از ۱۰، تأیید ۱۰۰ درصدی را برای این سریال در نظر گرفته است. منتقدان در این نکته اتفاق نظر داشته‌اند که اهل جهنم که توسط تخیل شیطانی نویسنده و کارگردانش یون سانگ هو ساخته شده، از مفهوم دلهره‌آور خود برای بررسی دقیق خطاپذیری انسان استفاده می‌کند.

 

تریلر رسمی سریال عازم جهنم

 

نظر منتقدان درباره سریال اهل جهنم

 منتقد The Age | امتیاز: ۴.۵ از ۵

کایلی نورث اور | روند سریال عازم جهنم ممکن است در ابتدا کند به نظر برسد، اما داستان آن با گذشت زمان به ترکیبی قانع‌کننده و قابل پذیرش از داستان­های پلیسی، اتفاقات وحشتناک و خشونت‌آمیز و تفسیرهای غیر مستقیم درباره خطاهای انسانی، فناپذیری، گناه، عدالت و تأثیر رسانه‌ها تبدیل می‌شود. فیلم شباهت‌هایی با مجموعه The Leftovers  در زمینه پیدا کردن هدف زندگی در مواجهه با دستور الهی دارد. اما تلاش آن برای نشان دادن واکنش بشر در مواجهه با چنین رویداد هولناکی را می­توانیم در مقیاس کوچکتر به رفتار مردم در شرایط همه گیری ویروس کرونا تشبیه کنیم.

منتقد The Young Folks | امتیاز: ۹ از ۱۰

کیتی اسکواتزل | نمایش دادن همزمان مضامین مختلف اجتماعی در چنین مدت زمان کوتاهی کار دشواری است، اما یون سانگ هو از بازیگران و داستان خود بیشترین بهره را می‌برد تا ساختارشکنی فریبنده‌ای از جامعه به ما ارائه دهد. اهل جهنم با موسیقی فوق‌العاده و هیجان‌انگیز از کیم دونگ ووک، به طرز ماهرانه‌ای از یک دنیای آرام وارد هرج و مرج می‌شود، و می‌داند چه زمانی باید سرعت قتل‌های وحشیانه را کاهش داد یا مشکلات اخلاقی جامعه را عنوان کرد.

نمایی از اهل جهنم

منتقد DECIDER | امتیاز: ۷۰ از ۱۰۰

جول کلر | علی‌رغم اینکه فصل اول سریال عازم جهنم مقداری کند است و ممکن است روند داستانی پراکنده به نظر برسد اما اهل جهنم داستان جالبی را رقم می­زند که پتانسیل بالایی دارد و می­تواند به هر جایی برسد. پراکنده به نظر رسیدن داستان بیشتر به علت تعداد بالای بازیگران و تلاش کارگردان برای به تصویر کشیدن داستان تمام آن­هاست اما با این وجود اهل جهنم از بسیاری دیگر از سریال‌های پر بازیگر بهتر عمل میکند.

منتقد تلگراف | امتیاز: ۶۰ از ۱۰۰

اد پاور | اهل جهنم مانند ترکیبی از نوشته­های ترسناک کلایو بارکر، رمز داوینچی  و فیلم­های ترسناک ژاپنی، حلقه، ارائه می­شود. به عنوان یک سریال رمزآلود تماشایش بسیار لذت بخش است. این شاید چالش جدیدی برای اسکویید گیم باشد چون به نظر می‌رسد می‌تواند جای او را در میان مخاطبان بگیرد.

منتقد The Playlist | امتیاز: ۵۸ از ۱۰۰

برین تالریکو | با وجود نواقص موجود باید بلند پروازی و جاه طلبی یون سانگ هو را در سریال اهل جهنم به شدت تحسین کرد. فردی که از کمیک دیجیتال خودش بهره برده و  آن را حقیقتا به یک داستان پر از شخصیت، پر قصه، و پرکشش تبدیل کرده است تا جایی که گاهی اوقات ایده‌ها تقریبا زیاد به نظر می‌رسند.

تماشای آنلاین سریال اهل جهنم

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

8 نظر
  1. zhhe می‌نویسد

    همتون اشتباه میکنید کره ایها یک فیلم ساختن برای سرگرمی مردم هیچ هدفی هم در داستان فیلم نبود فقط یک فیلم هیجان انگیز بود، مانند همه فیلم های تخیلی همین و همین

  2. Eren می‌نویسد

    از نظر من بهترین سریالی است که کره جنوبی تا حالا ساخته این سریال از هر لحاظ از سریال بازی مرکب که برای پول حتا حاضرند نه بلکه جان خود همه چیز خود را بدهند بهتر است خیلی ها در سایت های مختلف نوشته بودند این فیلم ادیان مختلف و خدا را زیر سوال برده در صورتیکه اصلأ چین چیزی حقیقت ندارد یا یک سری آدم های نابخرد نوشتند این سریال حاج قاسم سلیمانی را شیطان نشان داده این حرف ها فقط از ذهن یک عده انسان های است که درآمد خودشان از طریق گسترش و بخش نظرات شیطان پرستی به دست می‌آورند این سریال نه ربطی ادیان دیگر دارد نه به قاسم سلیمانی این سریال فقط برآمد از تخیلات نویسنده‌ای آن است نه چیز دیگری

  3. اکبر می‌نویسد

    حتی توشهامت نشان دادن یک دیدگاه رو نداری پس چی مفت میگی من اولین باره تواین سایت مسخره اومدم

  4. اکبر می‌نویسد

    به نظرمن اینم مثل تمام فیلمهای دیگه که بخشی ازاوقات آدم رو پرمیکنه بود ولی اسکویید یه پیغام داشت که زندگی مردم همینه هرروز بخاطر پول داشتن ویانداشتن یه عده ازبین میرن ولی یه تعداد آدمم وجوددارن که واقعیته چون تمام چیزی که ازنظراونا میتونه سرگرمی باشه رو دیدن ازمسافرت وتفریح وعیش ودیگه بقول خودشون چیزی وجودنداره ولی نمیدونن که دنیا اینقدرجذابیت داره که اگرعمروپولشون میلیاردها هم بیشترباشه بازم یک قطره ازاقیانوس بیکران عالم رونمیتونن درک کنن وبه همین خاطر دست به کارهای عجیب میزنند مثل هم همون شخصیت‌ها اما اینم همونه […] این تویی وبقیه کائنات که این جهان روشکل دادی ومدام یه عده میان ویه عده میرن وهنوز کسی هیچ درکی ازجهان نداره […]

  5. سجاد می‌نویسد

    کل فیلم جمع شده بود تو یه جمله که اونم اخر فیلم راننده تاکسی گفتش..

  6. Hesua می‌نویسد

    داداش جدی نگیر فیلمه این همه تایپ کردی مردم حوصله خوندن ندارن

  7. alireza می‌نویسد

    سریال حول محور های تکراری می چرخد.جذابیتی که در مقاله فوق از آن یاد می شود ندارد.سه قسمت اول که عینا کپی هست. و قسمت چهارم ریتم جدیدی به فیلم داده می شود.البته فیلم در لابلای این حادثه های تکراری قصد دارد تا مضامین اجتماعی و مذهبی را با نگاه چهارچوب این فیلم گزارش کند. این فیلم سفارشی ساخته شده است و سفارشی هم رکوردش بالا رفته است.بنظرم قابل قیاس با بازی مرکب نیست و اگر ازی مرکب از ۱۰۰ ۹۱ بگیرد.نمره آی بی ام دی این سریال باید حدود ۶۰ باشد و حتی کمتر.
    شاید کشته شدن افراد بیگناه کنایه از کشتن نوجوان ناباغ توسط حضرت خضر دارد و یا اولین حمله در این سریال به واقه ترور سلیمانی و یا هزاران احتمال دیگر.
    در مجمئع اگر ندیدید توصیه می کنم وقت خود را صرف فیلم های دیگر کنید.باتشکر

  8. ابوالفضل می‌نویسد

    سلام این تحلیل رو خودم نوشتم به نظرم خیلی مهمه لطفا منتشرش کنید
    سریال اهل جهنم Hellbound
    آنچه ظاهر اثر است در فصل اول
    خداوند متعال در طول تاریخ پیام خودش را از طریق انبیاء به مردم رسانده و انبیاء برای اثبات حقانیت خود معجزاتی را آورده اند همچنین خداوند امت هایی و اشخاصی را دچار عذاب شدیدی کرده که مایه عبرت و پند دیگران باشند
    امت هایی که سرجنگ با انسانیت و خداوند برداشته اند این عذاب ها همواره به شکلی بودند که نمیشود آن هارا تفسیری دنیوی کرد ، عذاب ها و معجزاتی که عجیب و خارق عاده هستند.
    همواره در کتب های آسمانی و در ادیان آسمانی از این رویداد ها به تواتر نقل شده و مبلغان دین و کتب آسمانی سایر انسان هارا با توجه دادن به این ماجرا ها سعی کرده اند به صرات اصلی و انسانیت و خداپرستی و عمل صالح هدایت کنند
    ظاهرا قصد اصلی این سریال زیر سوال بردن این وقایع و انتصابشان به خدا و کسانی است که دست به تبلیغ و نقل این ماجرا ها میزنند
    در این سریال نشان میدهد واقعه ای غیر قابل فهم برای فردی اتفاق می افتد که خبراز کشته شدن او در ۲۰ سال دیگه میدهد آن هم به صورتی خارق عاده و دردناک و در این ماجرا فردی که خود قرار است با این رویداد عجیب کشته شود به این فکر می افتد که چرا باید این اتفاق برای او بیفتد و سال های باقی مانده زندگی خود را همواره درپوچی و یأس میگذارند پس با خود می اندیشدچگونه این رخداد را توجیه کند و به ظن خود سعی میکند با تفسیر الهی کردن این ماجرا از آن برای اصلاح جامعه استفاده کند(تخریب پیامبران) بعد از او عده ای راه او را ادامه میدهند و خود مفسر و نبی بعدی میشوند
    نتیجه ای که مخاطب باید از قضیه بگیرد این است که اساسا ادیان به همین طریق پیدا شدند و انبیاء جز انسان های عادی نبودند که نتوانستد واقعه ای را درک کنند و آن را تفسیر الهی کردند تا به ظن خود جامعه را اصلاح کنند، جالب است خود سریال سعی میکند این وقایع عجیب را با یک قیاس تضعیف و تفسیر کند و آن هم قیاسش با واقعه کسوف و خسوف است که مردمان گذشته چون درک درستی از علت واقعی نداشتند آن را نشانه خشم و عذاب خدا میدیند و بعد ها مشخص شد این دلیل دیگری دارد حال سوال مطرح میشود که آن معجزات و عذاب هایی که به خدا نسبت داده میشود بر روی زمین از کجا معلوم از همین قبیل وقایع نبوده باشند؟ یک واقعه عجیب که مردم آن زمان قدرت درکش را نداشتند و عده ای دست به سوء استفاده از آن زدند،
    این جماعت سوء استفاده کن تمام کسانی که عقایدشان را زیر سوال ببرند و یا فلسفه بافی آن هارا زیر سوال ببرند تکفیر میکنند و حذف میکنند و اتفاقا با سوء استفاده از این وقایع حکومت هارا هم در اختیار خود میگیرند
    در ادامه نشان میدهد این وقایع عذاب گونه آن گونه که مدعیان ادعا میکنند دلیل الهی ندارد و اینگونه نیست که عذابی برای گناه کاران باشد بلکه افرادی هم هستند حتی از خود این جماعت که این وقایع سرشان می آید ولی هیچ کار اشتباهی در زندگی خود نکردند
    در نهایت سریال مردم را به این دعوت میکند که عقل خود را دست این جماعت دروغ گو ندهند و گفته های آنان را باور نکنند و خود اختیار زندگی خود را در دست بگیرند و خود را در برابر این وقایع مجبور نبیند
    جالب است که در این سریال نشان میدهد که معمولا این جماعت دعوت کننده به دین و خدا دو گروه هستند گروهی به ظاهر معقول و بدون افراط و عده ای تکفیری و افراطی و نشان میدهد این ها درواقع باهم کار میکنند و آن گروه افراطی درواقع ابزار دست بزرگان این جماعت است برای انجام کارهایی که با وجه معقولی که از خودشان نشان دادند مناسب نیست.
    این سریال در فصل اول خود نکات بیشتری هم دارد که قابل تحلیل است باید دانست بشر غرب که روز به روز از حقیقت خود و انسانیت خود فاصله میگیرد برای رسیدن به امیال خود نیاز دارد که مردم را تحمیق و استثمار کند در این راه از بزرگترین موانعشان ادیان هستند ادیانی که انسان را دعوت به تعقل و آزادگی و عمل صالح و ظلم نکردن و خداباوری و بی هدف نبودن زندگی و دنیا میکنند.
    از بزرگترین ابزارها و سلاح هایی غرب در این جهت رسانه و محصولات فرهنگی خود است که جملگی رسالت دارند که افکار مردم را آنگونه که خود میپسنند برنامه نویسی کنند.

filimo the north pole