نمایش کامل این جمله: یا می‌بری یا می‌میری...

اطلاعاتی درباره بازی مرکب جدید

+عکس‌های پشت‌صحنه و حقایقی درباره فصل اول Squid Game

فصل اول سریال بازی مرکب که توسط نتفلیکس تهیه و پخش شد، به دلیل داستان و ساختار صریحش مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و در شبکه‌های اجتماعی هم ترند شد. حالا که خبر ساخت فصل دوم این سریال دست به دست می‌شود، ما اینجا سعی کردیم درباره این سریال (هم فصل اول سریال، هم فصل دوم و هم گیم‌شو بازی مرکب)، اطلاعات و حاشیه‌ها را جمع‌آوری کنیم.

بهترین گیم شو و رئالیتی شو نمایش خانگی

ایده رئالیتی شو بازی مرکب: چالش

مجموعه تلویزیونی بازی مرکب: چالش Squid Game: The Challenge این‌بار به صورت رقابتی و رئالیتی شو، بر اساس سریال درام محبوبی از کره جنوبی با عنوان «بازی مرکب» تولید شده است. این مجموعه ده قسمتی به صورت مشترک توسط کمپانی‌های مستقل تولید برنامه‌های تلویزیونی «استودیو لَمبِرت» و «دِ گاردِن» ساخته شده و بخش فیزیکی کار در کمپانی اول انجام شده است. «بازی مرکب: چالش» از ۲۲ نوامبر ۲۰۲۳ (اول آذر ۱۴۰۲) به صورت بین‌المللی در نتفلیکس عرضه خواهد شد.

۴۵۶ بازیکن/ شرکت‌کننده واقعی، وارد بازی خواهند شد تا برای کسب جایزه‌ای به ارزش ۴ میلیون و ۵۶۰ هزار دلار رقابت کنند که بی‌شک زندگی‌شان را برای همیشه تغییر خواهد داد. آن‌ها در بازی‌هایی با هم رقابت خواهند کرد که با الهام از سریال «بازی مرکب» طراحی شده‌اند و البته که بخش‌های غافلگیرکننده تازه‌ای هم به آن اضافه شده است. در این میان، استراتژی‌ها و اتحادها و شخصیت این بازیکنان محک زده می‌شود و آن‌ها در رقابت با هم یکی پس از دیگری «حذف» می‌شوند.

تماشای آنلاین سریال بازی مکعب در فیلیمو

تولید سریال بازی مرکب: چالش از کجا شروع شد؟

در ماه ژوئن ۲۰۲۲ اعلام شد که نتفلیکس قصد تولید این سریال را دارد و همه چیز با انتشار ویدیویی در یوتیوب برای جذب شرکت‌کننده‌های مختلف از سراسر جهان آغاز شد. تنها شرط پذیرش هم این بود که شرکت‌کننده‌ها/ بازیکنان باید بتوانند انگلیسی صحبت کنند. نتفلیکس آخرین فراخوان را هم در ماه سپتامبر ۲۰۲۲ منتشر کرد. این مجموعه که ۴۵۶ بازیکن در فصل اول آن حضور دارند، به رکورد بیش‌ترین تعداد شرکت‌کننده در تاریخ رئالیتی تی‌وی دست پیدا کرد.

فیلمبرداری از ماه ژانویه ۲۰۲۳ در انگلیس و استودیوهای کاردینگتن در بِدفورد و شش سالن ضدصدای غول‌پیکر در بارکینگ لندن شروع شد. در زمان تولید این مجموعه تلویزیونی،‌ گزارش‌هایی از حضور آمبولانس‌ها در مکان‌های فیلمبرداری منتشر شدند که به دلیل آسیب‌های جدی به شرکت‌کننده‌ها به مکان ضبط قسمت‌های مختلف اعزام شده بودند. نتفلیکس شدت و دقت این گزارش‌ها را زیر سوال برد و اعلام کرد که جراحت‌های به وجود آمده چندان جدی نبودند و همه چیز تحت کنترل آن‌هاست چون به سلامت و ایمنی شرکت‌کننده‌ها و عوامل تولید اهمیت می‌دهند. جالب این‌که آمبولانس‌های محلی هم گفتند که اصلا به چنین استودیوهایی اعزام نشده‌اند. آژانس بهداشت و ایمنی انگلیس پس از انتشار برخی شکایت‌ها در محل تولید این مجموعه حاضر شد ولی با موردی مواجه نشد که خلاف قواعد و قانون باشد.

امتیازهای تماشاگران و منتقدان

پس از مرور امتیاز کاربران سایت «آی‌ام‌دی‌بی» و دو سایت مطرح جمع‌آوری آرای منتقدان، می‌توانید بخشی از نظرهای ده منتقد برجسته را هم مطالعه کنید:

ردیف نام سایت امتیازدهنده‌ها امتیاز میانگین تعداد آراء
۱ IMDb کاربران ۵.۵ از ۱۰ ۱۰ هزار کاربر
۲ متاکریتیک منتقدان برتر ۵۱ از ۱۰۰ بر اساس ۲۲ نقد
۳ راتن تومیتوز عموم منتقدان ۵.۷ از ۱۰ بر اساس ۴۰ نقد

 

منتقدان درباره بازی مرکب: چالش چه می‌گویند؟

انترتینمنت ویکلی | امتیاز ۸۳ از ۱۰۰

کریستن بالدوین | بازی مرکب: چالش به‌واسطه بازیگران/ شرکت‌کنندگانی گلچین‌شده و به‌روزرسانی‌های خلاقانه نسخه اصلی، می‌تواند تعلیق و درام انسانی موثقی را به مخاطبان خود پیشکش کند؛ آن هم بدون این‌که تنها یکی از شرکت‌کنندگان در مسابقه را به کشتن بدهد.

گاردین | امتیاز ۸۰ از ۱۰۰

ربکا نیکلسن | با دلیل می‌شود در این باره بحث کرد که این سریال، حاصل سوءاستفاده از موفقیت نسخه اصلی است و یک محصول فرعی سودجویانه که نکته اصلی سریال محبوب «بازی مرکب» را نگرفته است؛ و شاید هم این‌طور باشد؛ اما به عنوان یک برنامه تلویزیونی رقابتی، واقعا دشوار است که از آن روبرگردانیم.

نیویورک مگزین | امتیاز ۸۰ از ۱۰۰

نیکلاس کوآ | بازی مرکب: چالش نه‌فقط یک برنامه تلویزیونی واقع‌گرا (رئالیتی شو)ی خوب است بلکه به شکل غیرمنتظره‌ای یک اقتباس موثر و مطلوب از کی‌درامای اصلی هم به شمار می‌رود.

ورایتی | امتیاز ۸۰ از ۱۰۰

الیسن هرمن | بازیگران/ شرکت‌کنندگان بازی مرکب: چالش نقطه قوت بی‌چون‌وچرای این سریال واقع‌گرا به حساب می‌آیند. علاوه بر این، ابعاد تولید سریال متمایز‌کننده آن است. سریال همین‌طور که پیش می‌رود و از مرزها و محدودیت‌های اولیه‌اش فاصله می‌گیرد و می‌تواند کاهش سریع شرکت‌کنندگانش را با موفقیت پشت سر بگذارد، به‌مراتب ابعاد شخصی‌تر و صمیمانه‌تری پیدا می‌کند.

ایندیپندنت | امتیاز ۶۰ از ۱۰۰

نیک هیلتِن | «چالش» بیش از حد طولانی و اغراق‌آمیز است و سازندگانش فکر می‌کنند که هوشمندانه‌تر از آن چیزی است که در واقعیت هست؛ اما به عنوان نمایشی از درماندگی آدمی و بی‌رحمی شانس، کار را به نحو احسن انجام داده است.

سی‌ان‌ان | امتیاز ۶۰ از ۱۰۰

برایان لاوری | بازی مرکب: چالش حتی با وجود طراحی متمایز و همه عناصری که مطابق کی‌درامای منبع اقتباسش به‌دقت پیاده شده‌اند و نگهبانانی بی‌چهره که مراقب اوضاع و رقابت هستند، به‌ناچار به زبان سنتی و استعاره‌های ژانر «رقابت واقع‌گرا» (Reality-competition Genre) متوسل می‌شود که چندین و چند دهه قدمت دارد.

اسلنت مگزین | امتیاز ۵۰ از ۱۰۰

راس مک‌ایندو | چالش‌های شرکت‌کنندگان با مصاحبه‌ها، نماهای واکنش آن‌ها و توقف‌های دراماتیکی فربه شده‌اند که تا مدت‌ها پس از عبور از تنش‌ها ادامه پیدا می‌کنند؛ و دست‌آخر، این‌ها آتش‌بازی‌هایی به شمار می‌روند که سروصدای کافی را برای این سریال قابل چشم‌پوشی به ارمغان می‌آورند که در ظاهر مشابه کی‌-درامای منبع اقتباس خود است که درامی ویرانگر و موثر بود.

تی‌وی گاید | امتیاز ۴۰ از ۱۰۰

گاویا بیکر-وایت‌لا | دشمنی‌ها و اتحادها همراه با فشرده شدن رقابت، قوت می‌گیرند و امکان سایر چالش‌های تازه، جذابیت‌هایی به سریال می‌افزاید؛ اما پنج قسمت اول واقعا خواب‌آورند. «بازی مرکب: چالش» به‌هیچ‌وجه به پای «بازی مرکب» نمی‌رسد و حتی در میان مسابقه‌های رقابتی واقع‌گرا هم حرفی برای گفتن ندارد.

نیویورک تایمز | امتیاز ۳۰ از ۱۰۰

جیمز پونی‌ووزیک | «چالش» به‌نوعی از شر کسب‌وکار خونین قتل‌عام شرکت‌کنندگان و ایده‌های ناخوشایند همراه‌شان خلاص شده است؛ اما آنچه باقی مانده است یک جعبه بازی توخالی است که طراحی زیبایی دارد؛ یک کازپلی دیستوپیایی(ویران‌شهری) چندش‌آور؛ پاسخی به این سوال که وقتی یک کمدی سیاه تندوتیز تلویزیونی را بگیرید و مغزش را خارج کنید چه اتفاقی می‌افتد.

دیسایدِر | امتیاز ۳۰ از ۱۰۰

جوئل کِلِر | شما بهتر است دوباره «بازی مرکب» را ببینید تا این‌که به تماشای این سریال آشفته‌ی بدبینانه و ناامیدکننده بنشینید که «بازی مرکب: چالش» عنوان دارد.

 

پوستر و تریلر سریال مسابقه بازی مرکب Squid Game: The Challenge

پوستر سریال مسابقه بازی مرکب

 

آیا می‌دانید؟

  • با وجود تمام ادعاهای نتفلیکس در خصوص اولویت قرار دادن ایمنی و سلامت شرکت‌کننده‌ها، برخی بدون ذکر نام‌شان از شرایط غیرانسانی ساخت این سریال گفتند و اشاره کردند که به اندازه سریال داستانی اصلی مهلک بود. آن‌ها ابتدا به تحمل سرما و عدم تغذیه برای دوره‌های طولانی اشاره کردند که همین امر کار خیلی‌ها را به دوا و درمان کشاند! به‌علاوه، شرکت‌کننده‌ها به بیداری از سه‌ونیم صبح اشاره کردند و این‌که دو ساعت تا مکان فیلمبرداری راه داشتند. آن‌ها به‌شدت از ارتباط با یکدیگر منع شدند و برنامه فیلمبرداری هم اغلب بیش از زمان‌بندی مقرر طول می‌کشید که به استراحت کم‌تر و خوردن پیتزا و غذاهای مک‌دانلد منجر می‌شد.
  • در حالی که هنوز حدود یک ماه تا پخش «بازی مرکب: چالش» باقی مانده است، موارد انتقادی جالبی درباره‌اش شنیده می‌شوند از جمله این‌که: ۱) موفقیت سریال اصلی به خاطر شخصیت‌های قوی و پیام تماتیک آن بود و نه‌فقط صرفا با خاطر بازی‌هایی که در داستان صورت می‌گرفتند. ۲) بازی‌های سریال اصلی حکم تمثیلی بر نظام سرمایه‌داری را داشتند و بیش از سرگرمی‌هایی برای گذران وقت بودند. ۳) «بازی مرکب: چالش» احتمالا دیدنی است اما به‌واسطه بدل کردن واقعیت ترسناک سریال اصلی به یک رقابت سرگرم‌کننده، نکته اصلی آن را به باد فنا داده است.
  • برندن ریگ،‌ معاون رییس نتفلیکس درباره این سریال بدون فیلمنامه و مستند چنین گفته است: «سریال محبوب هوانگ به‌واسطه داستان و تصاویر نمادین متمایزش تماشاگران سراسر دنیا را دیوانه خودش کرد و توفانی جهانی به راه انداخت. ما که آن دنیای داستانی را به یک رقابت عظیم و آزمون اجتماعی بدل کردیم، قدردان حمایت او هستیم. حالا هم طرفداران آن سریال درام حتما آماده دیدن سفر جذاب و غیرقابل پیش‌بینی ۴۵۶ شرکت‌کننده از دنیای واقعی هستند که در بزرگ‌ترین مجموعه تلویزیونی رقابتی شرکت کرده‌اند، مجموعه‌ای پر از تنش و معما، و با بزرگ‌ترین جایزه نقدی تاریخ در انتهای مسیر.»

همه چیز درباره سریال بازی مرکب Squid Game

همه چیز درباره فصل اول سریال بازی مرکب

داستان فصل اول سریال اسکوئید گیم

سریال بازی مرکب Squid Game روایتگر داستان افرادی است که به دلایل مختلف در زندگی شکست خورده و احساس سرخوردگی دارند، اما ناگهان دعوت مرموزی را برای شرکت در یک بازی عجیب دریافت می‌کنند که یک جایزه ۳۸ میلیون دلاری دارد. این بازی در مکانی نامعلوم برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان تا زمان مشخص شدن برنده نهایی، در این محیط حبس می‌مانند.

در قصه این سریال ۴۵۶ نفر با الهام گرفتن از ۶ بازی کودکان در کره جنوبی و دیگر کشورها وارد یک فضای خوش‌رنگ ولی مرموز می‌شوند و رقابتی را به بهای جان خود آغاز می‌کنند. قهرمان داستان، آخرین نفری است که در این بازی شرکت می‌کند و ما از زاویه دید او وارد این قصه می‌شویم.

عوامل و بازیگران فصل اول سریال بازی مرکب

  • نویسنده و کارگردان: هوانگ دونگ-هیوک
  • بازیگران: لی جونگ-جه، پارک هه-سو، وی ها-جون، او یونگ-سو، وی ها-جون، جونگ هو-یون، هو سونگ-ته، انوپام تریپاتی، کیم جو-ریونگ
  • کشور سازنده: کره جنوبی
  • پلتفرم منتشرکننده: نتفلیکس
  • زبان‌ها: کره‌ای – انگلیسی
  • ژانر: اکشن، دلهره‌آور، درام

درباره قوانین Squid Game

داستان سریال بازی مرکب شامل بازی‌های محبوب کودکان در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ کره است، مانند بازی ماهی مرکب، که در این بازی، بازیکنان به ۲ دسته تقسیم می‌شوند؛ مدافعان و مهاجمان. روال بازی به این‌صورت ادامه پیدا می‌کند که مدافعان می‌توانند با هر دوپای خود داخل زمین حرکت کنند و مهاجمان در خارج از خطوط، فقط اجازه دارند روی یک پا بپرند، اما اگر یک مهاجم موفق شود از کنار مدافع کناری اسکوئید رد شود، دیگر آزاد است که با هر دوپای خود حرکت کند.

رازهای سریال بازی مرکب Squid Gameسپس، زمانی‌که مهاجمان برای نبرد نهایی مهیا می‌شوند، در ورودی اسکوئید دور هم جمع شده و برای برنده شدن به سمت محدوده قُرق شده در راس اسکوئید، هجوم می‌برند. قوانین بازی از اینجا به بعد به این ترتیب است که اگر حین این نبرد، یک مدافع، مهاجم را به خارج از محدوده اسکوئید هل بدهند، مهاجم می‌میرد، اما اگر یک مهاجم در این نبرد موفق شود به راس اسکوئید (یا همان ماهی مرکب) برسد، مدافعان مغلوب و پیروزی از آن تیم مهاجمان می‌شود.

جایزه Squid Game چیست؟

در جریان بازی که در سریال بازی مرکب یا بازی ماهی مرکب شاهد آن هستیم، صدها بازیکن با دریافت مبلغی جزئی، دعوت برای رقابت در بازی‌های کودکان را می‌پذیرند؛ انگیزه بازیکنان برای ادامه رقابت در چنین بازی‌هایی، دریافت ۴۵.۶ میلیارد وون (معادل ۳۸.۴ میلیون دلار) جایزه اصلی است؛ یک جایزه بزرگ، وسوسه کننده و البته کشنده!

 

حاشیه های سریال بازی مرکب

آیا عروسک سریال بازی ماهی مرکب واقعی است؟

جالب است بدانید عروسک وحشتناکی که در این سریال می‌بینیم واقعی است! این عروسک در موزه‌ای در کره جنوبی نگهداری می‌شود و آدرس دقیق آن موزه‌ای است در شهرستان جینچئون (Jincheon)، در یک منطقه روستایی در فاصله ۳ ساعتی شمال سئول. کره رفتید، سری به این موزه بزنید!

گفته می‌شود این عروسک برای فیلمبرداری«بازی مرکب» به امانت گرفته شده و سپس بازگردانده شده است. این عروسک به عنوان نگهبان در ورودی موزه «کالسکه اسب» قرار دارد و همیشه هم همان‌جاست! البته غیر از زمان فیلمبرداری اپیزود اول سریال.

عروسک سریال بازی مرکب Squid Game

حقایقی از صحنه و پشت صحنه سریال بازی مرکب که نمی‌دانید

  • نتفلیکس از سپتامبر سال ۲۰۱۹ بود که برای ساخت و پخش این سریال برنامه‌ریزی کرد و ابتدا قرار بود نام آن «دور ششم» (Round Six) باشد. جالب این‌جاست که «وانگ دونگ-هیوک» خالق این سریال تا پیش از این پروژه با هیچ شرکت بین‌المللی‌ای همکاری نداشت و «بازی مرکب» نخستین پروژه مهم و بین‌المللی او به شمار می‌رود.
  • راز سریال بازی مرکبدیوارهای خوابگاه که روی آن‌ها با تخت پوشانده شده در اصل حاوی نقاشی‌هایی است که به بازیکن‌ها سرنخی برای این‌که چه بازی‌ای انجام دهند، می‌دهد.
  • شرکت‌کنندگان مسابقه با تماس با شماره ۸ رقمی‌ای که روی کارت‌های تجاری اسرارآمیز درج شده، درگیر‌ بازی می‌شوند. بدبختانه این شماره تلفن وجود خارجی دارد و متعلق به مردی است که گفته است روزانه حدود ۴۰۰۰ تماس از سوی بینندگان سریال دریافت می‌کند. یکی از نامزدهای ریاست جمهوری کره جنوبی هم به این مرد پیشنهاد چرب‌وچیلی برای خرید این خط ارائه کرده است!
  • چالشی که در یکی از بازی‌های سریال با یک آب‌نبات «دالگونا» انجام شده بود، الهام‌بخش شاخ‌های شبکه اجتماعی «تیک‌تاک» شد تا نسخه خودشان از این چالش را راه‌اندازی کنند.  این آب نبات از ۲ ماده ساده -شکر و جوش شیرین- تشکیل شده است، اما چالش اصلی این است که بتوانید اطراف آب‌نبات را بدون آسیب رساندن به نقش‌ونگار روی آن نوش جان کنید.
  • پخش سریال بازی مرکب یا Squid Game باعث شده تا شرکت ارائه‌دهنده اینترنت کره‌جنوبی به نام «اس‌کی برادبند» از نتفلیکس شکایت کند. با این هدف که هزینه‌های افزایش ترافیک مصرفی کاربرانش و بهینه‌سازی خدمات را به جیب بزند.
  • همه این‌ها در حالی است که کره‌جنوبی یکی از پرسرعت‌ترین اینترنت‌های جهان را دارد و حالا به دلیل همین استقبال گسترده، طلب حدود ۲۷.۲ میلیارد وون (۲۲.۹ میلیون دلار) کرده. نتفلیکس هم مدعی است توانسته در کره جنوبی بیش از ۱۶ هزار شغل ایجاد کند و حدود ۷۷۰ میلیارد وون سرمایه‌گذاری کرده است. یعنی حدود ۵.۶ میلیارد وون کمک به اقتصاد این کشور.
  • سایت اقتصادی بلومبرگ در تازه‌ترین گزارش خود با احتساب میزان بیننده سریال «بازی مرکب» برآورد کرده که این سریال توانسته است برای نتفلیکس سود ۹۰۰ میلیون دلاری را به ارمغان بیاورد. این سریال با سرمایه‌گذاری ۲۱ میلیون و ۴۰۰ هزار دلاری نتفلیکس در کره جنوبی تولید شد که بر اساس آمارهای نتفلیکس ۱۳۲ میلیون نفر دست‌کم ۲ دقیقه از این سریال را در ۲۳ روز اول پخش آن دنبال کردند. طبق آمارهای رسمی از سوی نتفلیکس همچنین ۸۹ درصد از کسانی که تماشای این سریال را آغاز کرده‌اند بیشتر از یک قسمت آن را دیده‌اند و ۶۶ درصد از تماشاگران این سریال همه قسمت‌های آن را در ۲۳ روز اول پخش آن تماشا کرده‌اند.

قهرمان سریال بازی مرکب Squid Game

گفت‌وگو با کارگردان سریال بازی مرکب یا اسکوئید گیم

هوانگ دونگ-هیوک نویسنده و کارگردان سریال بازی مرکب درباره تاریخچه شکل‌گیری سریال می‌گوید: «طرح سریال بازی ماهی مرکب را در سال ۲۰۰۸ مطرح کردم و یک سال بعد فیلمنامه را نوشتم. نوشتن تنها ۲ اپیزود اول این سریال ۶ ماه تمام از من زمان برد! در آن زمان این داستان ناآشنا و خشن به نظر می‌رسید و نگران بودم که مردم آن را بیش از حد انتزاعی تلقی کنند و سریال پتانسیل تجاری‌سازی و پیدا کردن مخاطبان گسترده را نداشته باشد. در واقع پس از ۱۰ سال جهان به مکانی تبدیل شده که چنین ایده عجیبی را می‌پذیرد و بسیار می‌پسندد؛ داستانی که حول محور بقا جریان می‌یابد.»

هوانگ سابقه نسبتا درخشانی به عنوان یک نویسنده و کارگردان در کشورش کره داشت، برای همین عجیب نبود که در ابتدا به این پروژه نیز به عنوان یک پروژه سینمایی نگاه کند و ایده اولیه‌ آن را بر اساس پلتفرم سینما روی کاغذ بیاورد: «وقتی تصمیم به تبدیل ایده به سریال شد، فیلمنامه تغییرات مهمی پیدا کرد. مثلا کاراکتر «جی یونگ» که در سریال زن است، در نسخه سینمایی مذکر بود، ضمن این‌که در نسخه سینمایی خبری از شخصیت کارآگاه پلیس «جون هو» نیز نبود.»

او در رابطه با این سریال پرسروصدا می‌گوید: «هر شب قبل از فیلمبرداری به راه‌هایی برای بهتر شدن صحنه‌ها و تجدید نظر در فیلمنامه‌ها فکر می‌کردم. میزان استرسی که در این مدت تحمل می‌کردم صددرصد بود! در طول مدت تولید سریال اسکویید گیم مطمئن بودم این اثر یا یک شاهکار خواهد بود و یا تبدیل به شکستی جبران نشدنی خواهد شد. اما در نهایت در مدت زمان کوتاهی با استقبالی باور نکردنی روبه‌رو شدیم.»

هوانگ دونگ-هیوک نویسنده و کارگردان سریال بازی مرکب
هوانگ دونگ-هیوک نویسنده و کارگردان سریال بازی مرکب

کارگردان Squid Game درباره شیوه روایت داستانش این‌طور توضیح می‌دهد: «سادگی بازی‌ها و خرده داستان‌های شخصیت‌ها در سریال بازی مرکب به مخاطبان جهانی این امکان را داده که با این سریال به‌خوبی ارتباط برقرار کنند. سایر سریال‌ها یا فیلم‌های ژانر مشابه یک قهرمان دارند که معماهای دشواری را برای برنده شدن حل می‌کند. اما این سریال داستان بازندگان است. هیچ برنده‌ای وجود ندارد، هیچ نابغه‌ای وجود ندارد، بلکه فردی است که با کمک دیگران هر قدم را جلو می‌برد.»

هوانگ دونگ هیوک در رابطه با استفاده از مربع، مثلث و دایره در طراحی لباس سربازها هم توضیح جالبی می‌دهد: «دلیل استفاده از مربع، مثلث و دایره در لباس عوامل اجرایی بازی، علاقه‌ام به کنسول پلی‌استیشن است! دلیل استفاده نکردن از X هم این بوده که این سمبل در پلتفرم‌های دیگر مثل ایکس‌باکس هم وجود دارد که هیچ علاقه‌ای به آن‌ها ندارم!»

متن کامل گفت‌وگو با کارگردان سریال بازی مرکب

عکس های پشت صحنه سریال اسکوید گیم

عکس های پشت صحنه بازی مرکب

عکس های پشت صحنه بازی مرکب

عکس های پشت صحنه بازی مرکب

عکس های پشت صحنه بازی مرکب

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

43 نظر
  1. سید می‌نویسد

    ریالیتی شوی حالش چند قسمت است؟؟

  2. رضایی می‌نویسد

    فصل دوم میدونید کی پخش میشه حدودا؟

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      برای سال آینده میلادی برنامه‌ریزی شده

  3. سید می‌نویسد

    مگه قرار نبود اول آذر ماه پخش بشه پس چرا هنوز نیومده؟

  4. مهدی می‌نویسد

    فصل دوم کی انتشار داده می شه؟
    و فیلمو دوبله می کنه این فیلم رو یا زیر نویس

  5. امیرعلی می‌نویسد

    همزمان با عرضه جهانی داخل فیلیمو منتشره میشه یا بعدش؟

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      تلاش می‌کنیم همزمان باشه. با زیرنویس اختصاصی

  6. امین می‌نویسد

    بعد سریال لاست ، تاثیر گذارترین سریالی بود که دیدم

  7. امیرعلی می‌نویسد

    سلام بازی مرکب رو من از قسمت اول تا نهم دیدم تنها فیلمی تو زندگیم بود که بخاطرش گریم در اومد.

  8. رافا می‌نویسد

    سلام به همه
    چیز عجیبی نبود. همه ی ما به تدریج از صحنه ی زندگی حذف می شویم

  9. رافا می‌نویسد

    درود بر شما…چیز عجیبی نیست همه ی ما انسان ها به تدریج از صحنه ی زندگی حذف می شویم… واقعیتی که تلخ و شیرین آن به خودمان بستگی دارد

  10. ارش می‌نویسد

    سلام
    من برای اولین بار میخام فیلم کره ای ببینم بنظرتون قشنگه یانه

  11. محمد می‌نویسد

    واقعا عالی و تاثیر گذار بود موضوع عالی. آموزنده. و لذت تماشای یک سریال خوب رو میشه با این سریال تجربه کرد واقعا کار موفقی بود از تماشای این سریال لذت می‌برید مثل سریال وایکینگها

  12. محمد می‌نویسد

    واقعا عالی و تاثیر گذار بود موضوع عالی. آموزنده. و لذت تماشای یک سریال خوب رو میشه با این سریال تجربه کرد واقعا کار موفقی بود

  13. حاتم می‌نویسد

    بنظر من این فیلم نفس آدمو به تصویر میکشه که مث یه باغ وحش میمونه و اگه ازش غافل بشم هر لحظه ممکنه به شکل یه حیوون خودشو نشون بده،اصلن ادعا هم بر نمیداره تو شرایطه که مشخص میشه من چه کاره ام؛ولی گذشته از تمام این حرفا ذات هممون بر میگرده به ذات پاک خدا و همینجا ازش میخام کمتر از آنی به حال خودمون رهامون نکنه تا به امید خودش هممون عاقبت بخیر بشیم
    به قول آقارضا مارمولک(👈فیلم مارمولک)
    تن آدمی شریف است به جان آدمیّت
    نه همین لباس زیباست نشان آدمیّت
    اگر این درنده خویی ز طبیعتت بمیرد
    همه عمر زنده باشی به روان آدمیّت
    رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند
    بنگر که تا چه حد است مکان آدمیّت
    در کل جدا از یک سری ضعفایی که داشت فیلم خوب و آموزنده ای بود

  14. حاتم می‌نویسد

    بنظر من این فیلم نفس آدمو به تصویر میکشه که مث یه باغ وحش میمونه و اگه ازش غافل بشم هر لحظه ممکنه به شکل یه حیوون خودشو نشون بده،اصلن ادعا هم برنمیداره توشرایط مشخص میشه من چه کاره ام؛ولی گذشته از تمام این حرفا ذات هممون برمیگرده به ذات پاک خدا وهمینجا ازش میخام کمتر از آنی به حال خودمون رهامون نکنه تابه امیدخودش هممون عاقبت بخیر بشیم
    به قول آقارضا مارمولک:(👈 فیلم مارمولک)
    تن آدمی شریف است به جان آدمیّت
    نه همین لباس زیباست نشان آدمیّت
    اگر این درنده خویی زطبیعتت بمیرد
    همه عمر زنده باشی به روان آدمیّت
    رسد آدمی به جایی که به جزخدا نبیند
    بنگر که تا چه حد است مکان آدمیّت
    در کل جدا از یک سری ضعفایی که داشت فیلم خوب و آموزنده ای بود

  15. عارف می‌نویسد

    یه نفر نوشته بود برای چه سنی مناسبه برای بچههای ۱۲ ساله ترسو مناسبه ؟پاسخ اینه: نه به هیچ وجه!!!! .. بچهها و افرادی که اعصاب ضعیفی دارند اصلا نباید نگاه کنن
    لطفا بهشون اجازه ندید نگاه کنن روحیشون اسیب میبینه این فیلم خشونتهای خیلی زیادی داره حتی برای برخی بزرگسالان هم مناسب نیست!!

  16. سعید می‌نویسد

    این فیلم و باید میدادند آمریکایی ها میساختن خیلی پتانسیل بیشتری برای ساخت صحنه های هیجانی تر داشت .

  17. مهدی می‌نویسد

    بهترین فیلمه
    ترسناک نیست
    بلکه آموزندس

  18. پیمان می‌نویسد

    کسایی تو دنیا هستن که ضعیفارو اینطوری میبینن و با انسانها بازی میکنن این درست فیلمه العان ولی یه روز واقعی میشه روز میرسه دوباره انسانهای ضعیف برده و بازیچه انسانهای ثروتمند میشن فیلم ده قسمته فصل بعد هم در راهه بازیگر اصلی برای نابودیه اونها میره ببینیم که چی میشه …در کل فیلمش خوبه چهره یه انسان واقعی رو نشون میده انسان در اخر نا امیدی چه کارها که نمیکنه بدرود.

  19. .. می‌نویسد

    برای افراد چه سنی به بالا خوبه؟

  20. آرین می‌نویسد

    بهترین فیلمی هست که دیدم عالیه پیشنهاد میکنم ببینید نتیجه ی خوبی از این سریال گرفتم خودتون ببینید میفهمید ادما واسه پول چه کار ها ک نمیکنن

  21. مل‌مل می‌نویسد

    بش میگن هممم چی بود اره همون…

  22. احمد می‌نویسد

    مهمترین وجالب اینکه به کسی اعتماد نکن و حتی ضعیف ترین و بی ارزه ترین برای. شما در زندگی تعقیر ایجاد میکنه وپول حرف اول آخر میزنه وبا پول هر کاری میتونی بکنی ونکته جالب مهم این داستان پولداران و مهمانان ویژه سیاستمداران و بانفوذ ترین افراد جهان ما آدمهای پایین حیوان یا کمتر بی ارزش ترین موجود روی زمین میبینن و از ما وجون ما برای سرگرمی پیشرفت خودشون استفاده میکنن شرط بندی یعنی ذرامد زایی ما برای آنها و در آخر کسی که برنده شد و پول استفاده نکرد میخواذ بگه پولدار بودن کار هر کسی نیست ارزه میخواد

  23. داوود می‌نویسد

    زاویه دیدها متفاوته
    فارغ از خشن بودن فیلم…
    این سریال درون خودش یک دانشگاه داره
    ممنون از سازنده

  24. حسن می‌نویسد

    این فیلم میگه بهترین دوستات هم تنهات میذارن برای زندگی کردن و پیشرفت باید اطرافت و پاکسازی کنی و پول حرف اخر و میزنه برای رسیدن به پول همه هرکاری میکنن حتی گذشتن از جون …

  25. احمد می‌نویسد

    چرت ….همین

  26. . می‌نویسد

    من دوبلش دیدم

  27. سارا امیری می‌نویسد

    من تا قسمت نه نگاه کردم.فصل بعدیش کی میاد؟

  28. فرزانه می‌نویسد

    بدترین سریالی که دیدم‌… محتوای خاص و عمیقی هم نداشت فقط با روان بیننده بازی میکرد… اینهمه شلوغش کردند ، چجوری این شده پربیننده ؟

  29. فرزانه می‌نویسد

    بدترین سریالی که دیدم‌… محتوای خاص و عمیقی هم نداشت فقط با روانت بیننده بازی میکرد… اینهمه شلوغش کردند ، چجوری این شده پربیننده ؟

  30. عرفان می‌نویسد

    بسته دیگه این همه سریال کره‌ای مزخرف
    بابا نمیخوایم دیگه شما هم مثل شبکه های تلویزیونی هِی کره ای پخش کنین
    دورانشون به سر رسیده

  31. تنیان می‌نویسد

    دوبله شدش تو سایت آپارات هست میتونید ببینید

  32. Mahi می‌نویسد

    قسمت اوله

  33. annia می‌نویسد

    اینکه قسمت ۵ زیرنویس فارسی نداره تقصییر سازنده نیس که 😑 کسی نخواسته یا نتونسته تو سایتش با زیرنویس بزارتش .‌ باید زیرنویسش رو جدا دانلود کنی و بعد با برنامه ام ایکس پلیر بزاری روی فیلم

  34. . می‌نویسد

    ببخشید این فیلم برای پسر خالم که ۱۲ ساله هست و ترسو هست مناسبه یا نه؟

  35. علیرضا می‌نویسد

    بهتر نبود دوبله میشد بعد پخش میکردید زیرنویس ها دقیق نیستش و لذتی نداره اینجوری دیدنش کاش دوبله شدش رو پخش میکردید

  36. Mk می‌نویسد

    سلام ببخشید اون سکانسی که با اون عروسک وحشتناک بازی دارند
    کدوم قسمت من قسمت یک تا ۹ دانلود کردم ولی هرچی دنبالش میگردم نیست .میشه بگید کدوم قسمت اون

  37. امین می‌نویسد

    ۹ قسمته

  38. Bahar●-● می‌نویسد

    نگفتید چن قسمت هست:\\
    کی میدونه چند قستمه؟!

  39. معصومه می‌نویسد

    بسیاار فیلم تحلیل پذیری هست.معصومیت کودکانه با خشونت مقابل هم قرار گرفته اند.این فیلم نشانگر اینه ک زندگی مثل یک بازی هست ک همه چیز ب حول محور پول میچرخد و این مسئله جایی برای دوست داشتن.دوست داشته شدن.انشانیت و وجدان نمیگذارد.و اینکه همه مردم بازیچه دست مسئولین هستن ک بخاطر مشکلت اقتصادی مردم رو ب جان هم میاندازند در حالی ک خودشان در آرامش و رفاه هستن و خیلی تحلیلهای دیگر ….

  40. sa.ma می‌نویسد

    چرا علی توی نماشا قسمت ۵ با زیر نویس هستش

  41. علی می‌نویسد

    واقعا سریال پر هیجانی است ایکاش در مورد زیرنویس دقت بیشتری میشد حتی قسمت ۵ زیر نویس فارسی ندارد

fosil