نقد فیلم خوک محصول ۲۰۲۱ | پیچیدگی در عین سادگی

فیلم خوک به شکلی غیرقابل‌انتظار بیننده را تحت تأثیر قرار می‌دهدو بازی نیکولاس کیج خیره‌کننده است. این فیلم هرچه جلوتر می‌رود، دیدنی‌تر می‌شود.

نیکلاس کیج، با ظاهری کاملاً متفاوت و ریش بلند، در فیلمی با مضمون انتقام‌جویانه ظاهر شده است. البته باید بگوییم که این فیلم با آنچه که در ذهن‌تان دارید، مثلا چیزی مثل فیلم ربوده‌شده (Taken)، متفاوت است. شخصیت اصلی فیلم، مردی شکارچی به نام راب است که یک شب خوک دوست‌داشتنی‌اش به نام اپل طی یک تهاجم خانگی از او ربوده می‌شود. ما دربارۀ اینکه زندگی او پیش از این اتفاق چگونه بوده چیز زیادی نمی‌دانیم، اما از اینجا به بعد، اجرایی جذاب از نیکلاس کیج می‌بینیم که پیش از این ندیده بودیم.

خلاصه داستان فیلم خوک

راب (نیکلاس کیج) یک شکارچی است که به تنهایی در جنگل‌های شمال غربی اقیانوس آرام زندگی می‌کند و با خرید و فروش خوک‌ها روزگار می‌گذراند. اما وقتی که خوک دلبندش که تنها همدم اوست ربوده می‌شود، خون جلوی چشمانش را می‌گیرد و در میان تلاش برای بازگرداندن خوک، به دنبال یک تسویه حساب شخصی نیز هست.

مروری بر نظر منتقدان درباره فیلم خوک

تارا بردی | The Irish Times

امتیاز ۱۰۰ از ۱۰۰
فیلم حول محور نقش‌آفرینی احساس‌برانگیز کیج می‌چرخد و تمام انتظارات مخاطب را برآورده می‌سازد.

مایک دی‌آنگلو | AV Club

امتیاز ۱۰۰ از ۱۰۰
فیلم خوک بسیار هوشمندانه‌تر از چیزی است که در نگاه اول به نظر می‌رسد و به تدریج گنجینه‌هایی را به بیننده نشان می‌دهد که زیر سطح ظاهری فیلم مدفون شده‌اند. راستش انتظار کمتر از این را داشتم، اما واقعاً غافلگیر شدم.

لوگان کنی | Film Stage

امتیاز ۸۳ از ۱۰۰
مایکل سارنوفسکی به عنوان کارگردان پیش‌بینی‌ها و انتظارات بیننده را به‌هم می‌ریزد. تجربۀ دیدن این فیلم واقعا فوق‌العاده است.

مایکل نوردین | Variety

امتیاز ۸۰ از ۱۰۰
فیلم خوک به شکلی غیرقابل‌انتظار بیننده را تحت تأثیر قرار می‌دهدو بازی نیکولاس کیج خیره‌کننده است.

فیل د سیملین | Timeout

امتیاز ۸۰ از ۱۰۰
این فیلم هرچه جلوتر می‌رود، دیدنی‌تر و جذاب‌تر می‌شود.

نقد فیلم خوک

ایدۀ اصلی فیلم شاید ربوده شدن خوک و یافتن او باشد، اما تمام فیلم نیست. همانطور که نباید یک کتاب را بر اساس جلد آن قضاوت کرد، این فیلم را نیز نباید با خلاصه داستانش قضاوت کرد. «خوک» خیلی بیشتر از چیزی است که در ظاهر به نظر می‌رسد. در فیلم خشونت نیز وجود دارد، اما بیشتر با یک مراقبۀ جدی برای از دست دادن و غم واندوه مواجهیم. این فیلم یک درام هیجان‌انگیز و انتقام‌جویانه است و داستان پیچیدۀ آن دربارۀ درد، به مخاطب گوشزد می‌کند که عشق ورزیدن هنوز هم وجود دارد.

فیلم خوک چندان دیالوگ‌محور نیست و سکوت زیادی دارد، به همین دلیل دیالوگ‌هایی که در آن رد و بدل می‌شود همگی مهم هستند. تمامی سکانس‌ها و پلان‌ها با هدف گرفته شده‌اند و از هیچ‌یک از آنها نمی‌توان گذشت. بازی ولف و کیج در مقابل یکدیگر عالی است و حتی با وجود سکوتی که بین این دو وجود دارد، ارتباط عمیق‌شان را می‌توان درک کرد. آنچه که سارونفسکی قصد داشته تا شخضیت اصلی به آن دست یابد چیزی فراتر از کلیشه‌های مرسوم این ژانر است و نوعی رستگاری است که رنگ دیگری به فیلم می‌بخشد.

نیکلاس کیج فوق‌العاده‌تر از همیشه در خوک ظاهر شده است تا این فیلم کم‌سروصدا و عین حال گیرا و جذاب، تبدیل شود به یکی از موفق‌ترین آثار سال ۲۰۲۱.  

عوامل و بازیگران فیلم خوک

  • بازیگران: نیکولاس کیج، الکس ولف، آدام آرکین، داریوس پیرس، جولیا بری، نینا بلفورت
  • کارگردان: مایکل سارونسکی
  • نویسنده:  مایکل سارونسکی، ونسا بلوک
  • تولید: Saturn Films
  • ژانر: درام، هیجان‌انگیز
  • درجه‌بندی: مناسب برای افراد بالای ۱۳ سال‌
  • مدت زمان: ۹۲ دقیقه
  • کشور: آمریکا
  • زبان: انگلیسی

۱۰ نمونه از بهترین فیلم‌های سینمایی اکشن تا سال ۲۰۲۰


منبع:
EmpireOnline
Metacritic

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

3 نظر
  1. شیلا می‌نویسد

    لطفا اصلاح بفرمایید
    در ابتدای مطلب نوشته اید راب با خرید و فروش خوکها زندگی میکند درحالی که در فیلم او با فروش قارچهای کمیاب و گران قیمت روزگار می گذراند.او یک خوک مخصوص و کمیاب دارد که این قارچهای نادر را با کمک بویایی خوک خود در جنگل پیدا می کند.

  2. ایمان کاهداری نصیرایی می‌نویسد

    ب نظر من هم فک کنم ندیدن

  3. Peyman می‌نویسد

    با خرید و فروش خوکها زندگی می کند؟
    فکر کنم فیلم رو ندیدین اصلا. کار راب فروش قارچ ترافل هست

fosil