نقد و یادداشت سریال جیران

نگاهی به قسمت پایانی سریال جیران
از دست دل پر می‌زنی… با من مدارا می‌کنی

قسمت پایانی سریال جیران در نخستین جمعه سال ۱۴۰۲ از فیلیمو پخش شد. در طول ۵۲ هفته پخش این سریال دیدنی با یادداشت نکات هر قسمت همراه شما بودیم و در این نوشتار قصد داریم نکات قسمت پایانی این سریال را با هم مرور کنیم.

نقد معاون سردبیر ماهنامه فیلم امروز درباره سریال حسن فتحی
جیران؛ تاریخ در تالار آیینه

مرجع کامل معرفی و خبرهای سریال جیران جیران اگر پربیننده‌ترین سریال سال نباشد - که طبق آمارهای پلتفرم تولیدکننده، هست - قطعاً پرسروصداترین سریال در بین همه محصولات تلویزیون و شبکه ویدئویی بوده و بیش از هر رقیب دیگری توجه عمومی و موج رسانه‌ای ایجاد کرده است. درباره کیفیت کلی سریال و ویژگی‌های بصری و روایی‌اش مطالب فراوانی نوشته شده و بد نیست در این مختصر، فقط به چند نکته مشخص پرداخته شود.…

نگاهی به قسمت پنجاه و یکم سریال جیران
کاش جا نماند از قطارش آرزویت

سریال عاشقانه جیران در قسمت پنجاه و یکم که در واپسین روزهای سال ۱۴۰۱ از فیلیمو پخش شد سرشار از اتفاق‌ها و ماجراهایی بود که نشان از نزدیک شدن به پایان قصه دخترک روستایی تجریشی را می‌دهد که دل از شاه مملکت برد و داستان‌ها برای روایت درست کرد. با هم نگاهی داریم به نکات مهم قسمت پنجاه و یکم سریال جیران.

نگاهی به قسمت پنجاهم سریال جیران
اسباب کین آماده شد…

سریال جیران به کارگردانی حسن فتحی به قسمت پنجاهم خود رسید و این قسمت روز جمعه ۱۹ اسفند از فیلیمو پخش شد. شورش زنان حرمسرا علیه صدراعظم و رسوایی خاندان نوری بخشی از اتفاق‌های این قسمت بود که نشان می‌دهد در قسمت‌های پایانی هیجان در سریال جیران به اوج خود نزدیک شده است. با هم مروری بر نکات مهم این قسمت از سریال داریم.

نگاهی به قسمت چهل و نهم سریال جیران
کسی از مرگ می‌ترسد که در دل خوف جان دارد

قسمت چهل و نهم سریال عاشقانه جیران روز جمعه ۱۲ اسفند از فیلیمو پخش شد. در این قسمت شاهد بودیم که چطور میرزاآقاخان نوری به جیران و وعده‌هایی که به او داده خیانت کرده است و همچنین باز هم شاه داغ اولاد دید. با هم مروری داریم بر مهم‌ترین اتفاق‌های قسمت ۴۹ سریال جیران.

نگاهی به نکات مهم قسمت چهل و هشتم سریال جیران
به چه جرم دیگر از من سر انتقام داری

قسمت چهل و هشتم سریال عاشقانه جیران به کارگردانی حسن فتحی روز جمعه پنجم اسفند ۱۴۰۱ از فیلیمو پخش شد. در این قسمت اتفاق‌های مهمی در درون حرمسرای شاه افتاد که نشان می‌دهد موضوعاتی فراتر از عشق در میان اهالی کاخ در جریان است تا قدرت را بازیچه خواسته‌های خود کنند. در این یادداشت نگاهی می‌اندازیم به مهم‌ترین نکات قسمت چهل و هشتم سریال جیران.

نگاهی به قسمت چهل و هفتم سریال جیران
می خواهم از جنون تو یک دم رها شوم

قسمت چهل و هفتم سریال عاشقانه جیران روز جمعه ۲۹ بهمن از پلتفرم فیلیمو منتشر شد. در این قسمت شاهد آن بودیم که چطور جیران در معامله‌ای عجیب متعهد آقاخان نوری شد و سارای گرجی قربانی انتقام‌های خاندان نوری شد. در ادامه مروری داریم بر مهم‌ترین نکات قسمت چهل و هفتم سریال عاشقانه جیران.

نکات خواندنی قسمت چهل و ششم سریال جیران
هر دلی را روزگاری عشق ویران می‌کند

قسمت چهل و ششم سریال عاشقانه جیران به کارگردانی حسن فتحی روز جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ از فیلیمو منتشر شد. در این قسمت شاهد بودیم که ولیعهد شاه توسط دشمنان دربار به قتل رسیدند و سیاوش پشت کفایت خاتون را خالی کرد. در این مطلب نگاهی انداختیم به مهم‌ترین اتفاق‌های قسمت ۴۶ سریال جیران.

نگاهی به قسمت چهل و پنجم سریال جیران
برخاست بوی گل ز در آشتی درآی…

قسمت چهل و پنجم سریال عاشقانه جیران روز جمعه ۱۴ بهمن از فیلیمو پخش شد. در این قسمت شاهد نقشه‌های خواجه الیاس یا همان الماس بودیم برای از بین بردن فرزند ارشد شاه و رسیدن به نقشه‌هایی که خاندان زند پیگیری می‌کنند. در ادامه مروری داریم بر نکات مهم قسمت ۴۵ سریال جیران.

نگاهی به قسمت چهل و چهارم سریال جیران
شبکه مخفی زنان!

قسمت چهل و چهارم سریال عاشقانه جیران روز جمعه ۷ بهمن از فیلیمو منتشر شد. در این قسمت شاهد بودیم که جیران از یک زن عاشق تبدیل به یک زن قدرتمند شده است که رفتارها و دستورهایش می‌تواند ارکان تصمیم‌گیری در کشور را تغییر دهد. در این مطلب نگاهی انداختیم به مهم‌ترین اتفاق‌های قسمت ۴۴ سریال عاشقانه جیران.

نگاهی به قسمت چهل و دوم سریال جیران
عقرب زلف کجت با قمر قرینه…

قسمت چهل و دوم سریال عاشقانه جیران به کارگردانی حسن فتحی روز جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ از پلتفرم فیلیمو پخش شد. در این قسمت شاهد بازگشت دوباره جیران به کاخ بودیم که نوید روزهای خوب را در آینده می‌دهد. در این مطلب نگاهی انداختیم به مهم‌ترین اتفاق‌های قسمت ۴۲ سریال جیران.

نگاهی به قسمت چهل و یکم سریال جیران
که در دست اختیاری نیست مرغ بند بر پا را

قسمت چهل و یکم سریال عاشقانه جیران روز جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ از پلتفرم فیلیمو پخش شد. در این قسمت شاهد بودیم چطور جنایت‌های خواجه روشن برای شاه و درباریان روشن شد و ولوله‌ای در کاخ به پا کرد. در این مطلب نگاهی انداختیم به نکات مهم قسمت ۴۱ سریال جیران به کارگردانی حسن فتحی.

نگاهی به قسمت چهلم سریال جیران
آن‌چنان کز رفتنِ گل، خار می‌مانَد به جا

قسمت چهلم سریال عاشقانه جیران روز جمعه نهم دی ماه ۱۴۰۱ از فیلیمو پخش شد. در این قسمت شاهد اتفاق‌های عجیبی بودیم که همگی نشان دهنده روند تحولات در دربار شاه قاجار است. با هم مروری داریم بر مهم‌ترین نکات قسمت چهلم سریال جیران.

نگاهی به قسمت سی و نهم سریال جیران
هر چه گویی آخری دارد به غیر از حرف عشق

قسمت سی‌ونهم سریال عاشقانه جیران در نخستین جمعه زمستان ۱۴۰۱ از طریق فیلیمو پخش شد. در این قسمت شاهد طغیان شاه نسبت به برادر ناتنی‌اش بودیم و عباس میرزا و مادرش با سرنوشت تلخی مواجه شدند. از طرفی میل و دلتنگی شاه نسبت به جیران روزهای وصال را نزدیک‌تر می‌کند. با هم مروری داریم بر مهم‌ترین نکات قسمت ۳۹ سریال عاشقانه جیران.

نگاهی به قسمت سی و هشتم سریال جیران
آه… جیران ما کو؟

قسمت سی‌وهشتم سریال عاشقانه جیران به کارگردانی حسن فتحی روز جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ از فیلیمو پخش شد. هر چند در این قسمت شاهد نفوذ بیش از اندازه دار و دسته کفایت خاتون در میان عوام هستیم اما داستان جیران کم‌رنگ‌ترین داستان ماه گذشته بود. با هم نگاهی می‌اندازیم به نکات مهم قسمت ۳۸ سریال عاشقانه جیران.
fosil