هرج و مرج فضایی: میراثی تازه | تیم بسکتبال مایکل جردن، باگزبانی و دوستان

صبر کنید ببینم! از کی تا حالا هرکسی برای خودش یک دنیای سینمایی خیالی با ویژگی‌های شخصی و دلخواهش به وجود آورد؟ متوجه این هستم که به‌عنوان مثال، دنیای سینمایی مارول راهی بود که همه شخصیت‌های خیالی در کمیک‌بوک‌های مارول دورهم جمع شوند یا مثلا دنیای مرد عنکبوتی هم همین کار را کرد و باعث شد ورژن‌های مختلف مرد عنکبوتی بتوانند در کنار هم، در یک داستان قرار بگیرند. اما در مورد هرج و مرج فضایی: میراثی تازه (Space Jam: A New Legacy) یا هرج و مرج فضایی ۲ ، قضیه تا حدی متفاوت است. میمون‌های پرنده از فیلم جادوگر شهر اُز، سوپرمن، کینگ‌کنگ، کاراگاه اسمیت از ماتریکس، اینگرید برگمان از فیلم کازابلانکا، همه و همه در این فیلم که در مورد شخصیت‌های کارتونی بسکتبالیست است، ظاهر می‌شوند و این شلوغی و جنب‌وجوش درون فیلم برای نشان دادن این همه شخصیت، مایه حیرت ما می‌شود. حتی ممکن است تعجب کنیم که با این همه شخصیت‌های فرعی واقعی و مجازی که باعث می‌شوند حواسمان پرت شود و مدام از خود بپرسیم «این دیگه کیه؟» چگونه می‌شود داستان فیلم را پیگیری کرد.

شخصیت کارتونی مایکل جردن در هرج و مرج فضایی 2

در این فیلم، که پوسترش مانند آلبوم سرجوخه پپر از گروه بیتلز گروهی از شخصیت‌های کارتونی و لبران جیمز را نشان می‌دهد، اتفاقات زیادی وجود دارد. مانند نسخه اولیه فیلم هرج و مرج فضایی که در سال ۱۹۹۶ و با بازی مایکل جردن ساخته شده بود، میراثی تازه، داستان یک فوق ستاره دنیای بسکتبال حرفه‌ای آمریکاست که برای انجام یک بازی جنجالی و پربیننده به دنیای کارتون منتقل شده است. این‌بار، این لبران جیمز به‌عنوان یک نسخه کمی سینمایی‌شده از خودش (خانواده‌اش در فیلم، در واقع خانواده او نیستند، اما حرف حدیث‌های پیرامون تعویض مکرر تیم‌هایش کاملاً درست است) ستاره فیلم است. برای آن دو یا سه نفری که ممکن است در مورد لبران جیمز چیزی ندانند، سکانس ابتدایی فیلم، برخی از تکه‌های برجسته دوران بسکتبال او را نشان می‌دهد. همچنین یک فلاش‌بک به دوران کودکی او وجود دارد؛ در سال ۱۹۹۸ لبرانِ خردسال (با بازی استفان کانکول) با مادر تنهایش در شهر آکرون زندگی می‌کند. در آنجا می‌بینیم مربی لبران به او می‌آموزد که اگر می‌خواهد از فرصت‌هایی که بسکتبال می‌تواند برایش فراهم کند به خوبی استفاده کند، قبل از اینکه پا در زمین‌بازی بگذارد، باید تمام حواسش را بر آن متمرکز کند. بعداً این درس درباره تمرکز و تعهد کامل، دوباره در فیلم مطرح خواهد شد.

در بازگشت به زمان حال، محل اقامت مجلل لبران و دو پسرش را در زمین بسکتبال می‌بینیم. پسر کوچک‌تر، دُم (با بازی سدریک جو) در تلاش است تا به پدرش بگوید که او علاقه کمتری به بازی بسکتبال در مقایسه با بازی‌های رایانه‌ای درباره بسکتبال دارد و تقریباً اولین بازی رایانه‌ایش را که شامل شبیه‌سازی برخی حرکات بازیکنان حرفه‌ای و ویژگی‌های یک بازی واقعی مانند سبک امتیازگیری و افزایش قدرت است، به پایان رسانده.

جیمز به همراه پسرش برای معرفی بازی او و پیدا کردن سرمایه‌گذار به یک جلسه پرسش و پاسخ در کمپانی برادران وارنر می‌روند. در این جلسه، یک الگوریتم تولید محتوا معرفی می‌شود که می‌تواند او را در اشکال گوناگون به دنیای سرورهای دیجیتال وارنر منتقل کند. اما آنها در این جلسه موفق نمی‌شوند، در عوض جیمز و دُم گرفتار الگوریتمی می‌شوند که توسط ال جی ریتم (یک دیوانه قدرت، با بازی دان چیدل) شخصی‌سازی شده. ال کمک می‌کند دُم به خواسته‌اش، یعنی قدردانی از سوی پدرش، برسد و دُم هم از اینکه کسی را پیدا کرده که در زمینه دنیای دیجیتال زبان او را می‌فهمد، خوشحال است. اما دم نمی‌داند که ال به جیمز گفته تنها در صورتی می‌تواند پسرش را پس بگیرد که بتواند تیم بسکتبال ال را در بازی‌ای که دم طراحی کرده، شکست دهد.

شخصیت ردرانر در نمایی از فیلم هرج و مرج فضایی 2

جیمز باید یک تیم جمع کند و این جایی است که سروکله کاراکترهای کارتونی لونی تونز شامل باگزبانی، توئیتی، سیلوستر، گرنی، کایوتی و رُدرانر پیدا می‌شود. زندیا صدای شخصیت لولا بانی، ستاره کارتونی بسکتبال که به فیلم بازگشته را بر عهده دارد. همچنین گزارشگر واقعی بازی‌های ان‌بی‌ای، ارنی جانسون و کمدین برجسته و دوست‌داشتنی، لیل رل هاوری در نقش خودشان روی مسابقات صحبت می‌کنند. سونیکا مارتین گرین که ابتدای امسال در فیلم داستان بیرون (The Outside Story) درخشید، نقش کوتاه مادر خانواده یعنی همسر جیمز را بر عهده دارد. به‌علاوه، دیدن چهره ستاره‌های واقعی دنیای بسکتبال در تیم ال شامل دو بازیکن از لیگ حرفه‌ای بانوان یعنی نکا اوگومیکه و دیانا توراسی بسیار جذاب است.

لیست اسامی فیلمنامه‌نویسان فیلم هرج و مرج فضایی ۲ آنقدر بلند است که می‌توانند یک تیم بسکتبال برای خود تشکیل دهند؛ اما کار جسورانه‌شان در تبدیل کردن شخصیت ضدقهرمان فیلم به یک الگوریتم تولید محتوا، آنچنان که تصور می‌کردند، اثرگذار نیست. گرچه کارگردانی مالکوم لی میان بار اکشن فیلم، بالا و پایین‌های روابط خانوادگی و مسخرگی شخصیت‌های کارتونی به خوبی تعادل ایجاد کرده و حواسش هست که اشتیاق یک پدر و پسر برای بهتر کردن رابطه‌شان، با احترام به فردیت یکدیگر، عنصر اصلی و مرکزی خط داستانی است. این نکته‌ای است که باعث شده فیلم مختصر و مفید و بهتر از سلف خود (ورژن اصلی و قدیمی‌تر) باشد.

دوست ندارم حضور غافلگیرکننده یک مهمان از فیلم کازابلانکا که یک جوک بامزه است را لو بدهم؛ اما به گفتن همین بسنده می‌کنم که هرچقدر بیشتر شخصیت‌های کارتونی لونی تونز را بشناسید، بیشتر از چگونگی استفاده از مهارت‌های خاصشان در بازی لذت خواهید برد. گرچه ممکن است یک فرمول دارای الگوریتم پیچیده و بزرگ در کمپانی برادران وارنر وجود داشته باشد که تصمیم می‌گیرد حالا بعد از ۲۵ سال، زمان ساختن فیلم هرج و مرج فضایی ۲ فرارسیده است، اما جای شکرش باقی است که آنارشیِ بی‌پروایانه ترمیت تریس (استودیو اصلی انیمیشن‌سازی برادران وارنر که کارتون‌های لونی تونز را ساخته) هنوز ناب و بی‌قید و بند است.

تماشای فیلم هرج و مرج فضایی : میراثی تازه

منبع: RogereBert

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil