نقد فیلم شکارچی هیولا | اقتباسی ضعیف از یک بازی ویدیویی

فیلم شکارچی هیولا ماجرای یک زن کماندو به نام ناتالی آرتیمس است که به همراه تیم خود بر اثر یک طوفان شن در وسط صحرا به دنیایی عجیب کشیده می‌شود؛ در این دنیای عجیب هیولاهایی قدرتمند و خطرناک حکمرانی می‌کنند.

فیلم شکارچی هیولا (Monster Hunter) ماجرای یک زن کماندو به نام ناتالی آرتیمس (با بازی میلا یوویچ) است که به همراه تیم خود بر اثر یک طوفان شن در وسط صحرا به دنیایی عجیب کشیده می‌شود؛ در این دنیای عجیب هیولاهایی قدرتمند و خطرناک حکمرانی می‌کنند. در مواجهه با این خطر بزرگ، او با شکارچی مرموزی (با بازی تونی جا) آشنا می‌شود که تنها امیدش برای پیدا کردن راه خانه، یعنی سرزمین انسان‌هاست. برای نقد و بررسی فیلم شکارچی هیولا با فیلیمو شات همراه باشید.


۱۰ نمونه از بهترین فیلم های سینمایی اکشن تا سال ۲۰۲۰


این فیلم که با اقتباس از مجموعه بازی‌های ویدیوی ژاپنی به نام شکارچی هیولا ساخته‌شده تا حد زیادی تحت تأثیر ساختار این بازی قرارگرفته است. گروه‌های دشمنان، محیط‌های متفاوت که در بازی برای نشان دادن مرحله‌های مختلف به‌کار می‌رود به‌علاوه یک دشمن اصلی. پل دبلیو. اس. اندرسون، کارگردان این اثر از کنار هم قرار دادن زوج میلا یوویچ و تونی جا بهره برده و روی بزرگ‌ترین نقطۀ قوت آنها، یعنی قدرت فیزیکی‌شان، متمرکز است. از آنجایی که روایت داستانی این فیلم چندان بر پایۀ کلمات و استفاده از زبان گفتاری نیست، شیمی بین این دو بازیگر و زبان بدن آنها باید به‌قدری قوی باشد که بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. یوویچ جذابیت یک قهرمان را دارد و تونی جا نیز مثل همیشه چابک است؛ او بااینکه دیالوگ‌های کمی دارد، اما بازی درخشانی را از خود به نمایش می‌گذارد.

اندرسون داستان‌گویی منظمی دارد و اجازه می‌دهد که مخاطب دنیایی را که آرتمیس و تیمش به آن پا گذاشته‌اند به خوبی بشناسد. این سبک برای چند اتفاق اول فیلم جواب داده، یعنی از راه رسیدن سربازان و قلع‌وقمع شدنشان و متحدشدن یوویچ و جا. اما پایان فیلم آشفته است و انگار همه‌چیز به‌هم می‌ریزد. با این حال، مدت‌زمان کوتاه این فیلم همچنان بزرگ‌ترین نقطۀ قوت آن است.

در طراحی هیولاها نیز به نظر می‌رسد که طراح به شکل و شمایل آنها در بازی‌های ویدیویی وفادار بوده است. البته که خب می‌توانست بهتر هم باشد، مهم‌تر از آن جلوه‌های ویژۀ فیلم است که کاملاً پایین‌تر از سطح انتظار طراحی و اجراشده. فیلم در کل ریتم خوبی دارد، اما بعضی جاها کسل‌کننده می‌شود. ولی با این حال، بازهم می‌تواند با صحنه‌های اکشن و کشت‌وکشتار و البته تعداد زیادی هیولا برای طرفداران خودش جذاب باشد.


منبع: EmpireOnline

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

filimo the north pole