نقد فصل ششم سریال خط وظیفه | هیجان‌انگیزتر از همیشه

فصل ششم سریال خط وظیفه پر از تعلیق و هیجان و تنش است و مخاطب را یک‌مرتبه و بدون مکث به درون داستان پرتاب می‌کند.

فصل ششم سریال خط وظیفه (Line Of Duty: Series 6)، با این ماجرا شروع می‌شود: واحد بازجویی تحت ریاست جوان دیویدسون (با بازی کلی مک دونالد) مأموریتی را خراب می‌کند و یک مظنون به قتل موفق به فرار می‌شود و AC-12 را درگیر پروندۀ جدیدی می‌کند. اما حالا که کیت (با بازی ویکی مک‌کلور) واحد ضد فساد را ترک کرده و به تیم تحقیق و بازجویی پیوسته است، آیا با همکاران قدیمی‌اش همکاری خواهد کرد یا علیه آنها خواهد بود؟ برای بررسی سریال خط وظیفه با فیلیمو شات همراه باشید.


۳۵ نمونه از بهترین سریال های خارجی ۲۰۲۱


به نظر می‌رسد که فصل ششم سریال خط وظیفه پر از تعلیق و هیجان و تنش باشد. در سری جدید این مجموعه قرار است که دیویدسون به پروندۀ قتل روزنامه‌نگاری به نام گیل ولا (با بازی اندی اوشو) بپردازد. اما وقتی‌که وسط بازجویی به‌طور تصادفی به یک سرقت مسلحانه مشکوک می‌شود، تیمش را برای بررسی این موضوع می‌فرستد و فرد مظنون به قتل با استفاده از این فرصت فرار می‌کند.

برای اینکه تعلیق داستان بیشتر شود، چهرۀ آشنایی را در تیم دیویدسون می‌بینیم: مجرمی که او را در فصل‌های قبلی سریال دیده بودیم و حالا در گروه پلیس حضور دارد. اما واقعا کسی می‌داند که او کیست؟ و نکتۀ دیگر این است که چرا دیویدسون این بار به شکلی عجیب غیرقابل‌اعتماد و فریبکار است؟ خب، به‌هرحال این سریال خط وظیفه است و واقعیت چیزهایی که می‌بینید، همان چیزی نیست که به نظر می‌رسد.

کلی مکدونالد در نمایی از سریال خط وظیفه

البته تغییرات دیگری نیز در این سریال صورت گرفته؛ کیت فلمینگ واحد ضد فساد را ترک کرده و در تیم دیویدسون در بخش جنایی کار می‌کند. او خیلی زود متوجه می‌شود که وفاداری و صداقتش و همچنین واحد کاری جدید و رئیسش، در حال آزمایش شدن هستند و همکاران قدیمی‌شان آنها را زیر نظر دارند.

اگر شخصیت فلمینگ، ماموریت بحث‌برانگیز دیویدسون، و پروندۀ درگیر کنندۀ فساد پلیس در این سریال وجود نداشت، AC-12 فقط یک ادارۀ پلیس بود که کارمندان ریزودرشت در آن رفت‌وآمد می‌کردند و گاهی یک نفر هم برای شکایت می‌آمد.

اولین قسمت فصل جدید، با هیجان خیلی زیادی آغاز می‌شود و این هیجان در تمام قسمت‎‌های سریال جریان دارد. 

هاستینگز (با بازی آدریان دونبار) پس از کنار گذاشته شدن از جلسات مهم، عصبی و ناراحت است و تمام تلاشش را می‌کند تا ادعاهایش مبنی بر فساد افسران ارشد پلیس جدی گرفته شوند. استیو آرنوت (با بازی مارتین کامپستون) مشت‌مشت قرص مسکن می‌خورد و اعتیاد شدیدی به آن پیداکرده؛ او آماده می‌شود تا در جبهۀ مخالف همکار قدیمی‌اش قرار بگیرد و به‌طور پنهانی تصمیم دارد که واحد خودش را ترک کند.

اولین سکانس سری جدید با هیجان خیلی بالایی آغاز می‌شود و این هیجان در قسمت‌های بعدی نیز همچنان جریان دارد. سریال‌های پلیسی دیگر زمان کمی را صرف تعریف داستان می‌کنند، شخصیت‌ها را به مخاطب می‌شناسانند و به‌طورکلی آرام‌تر جلو می‌روند، اما سریال خط وظیفه مخاطب را یک‌مرتبه و بدون مکث به درون داستان پرتاب می‌کند.


منبع: EmpireOnline

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

filimo the north pole