قرار است بیشتر از همیشه بترسید!

نقد فیلم احضار ۳ | احضار: شیطان مرا وادار کرد

فیلم احضار ۳ فیلمی ترسناک و میخکوب کننده است و ویلسون و فارمیگا هردو نقش‌آفرینی خیره‌کننده‌ای در این اثر دارند، اما مؤلفه‌های جدیدی که به فیلم اضافه‌شده شاید نتواند دل همۀ مخاطبان را به‌دست آورد.

فهرست بهترین فیلم های ترسناک جهان

فیلم احضار ۳ (the conjuring 3) یا احضار: شیطان مرا وادار کرد (The Conjuring: The Devil Made Me Do It)، روایتگر ماجرایی در جولای سال ۱۹۸۱ است که در آن اد وارن (با بازی پاتریک ویلسون) به همراه همسرش لورن (با بازی ورا فارمیگا) که محققان موضوعات ماوراء‌الطبیعه هستند درگیر داستان جدیدی می‌شوند؛ روح مرد جوانی (با بازی روآری اوکانر) که در شهر کانکتیکات زندگی می‌کند، گرفتار نیروهای شیطانی شده و صاحب‌خانۀ خود را به قتل می‌رساند. به‌این‌ترتیب این زوج وارد قضایایی پیچیده می‌شوند و باید با فرقه‌های شیطان‌پرستی و بزرگ‌ترین خطری که تاکنون با آن مواجه شده‌اند، دست‌وپنجه نرم کنند. برای نقد و بررسی فیلم احضار ۳ فیلیمو شات همراه باشید.

فیلم احضار ۳ توام با هیجان فراوان است

فیلم احضار ۳ نمی‌گذارد یک‌لحظه هم آرام و قرار داشته باشید. این هشتمین فیلم در کارنامۀ تهیه‌کنندگی جیمز وان و چهارمین فیلمی است که پاتریک ویلسون و ورا فرمیگا در آن همبازی می‌شوند؛ زوجی درباره پرونده‌ها و ماجراهای ماورائی تحقیق می‌کنند و با ارواح خبیث و نیروهای خطرناک و شیطانی سروکار دارند. این پرونده‌ها در مورد موضوعات مختلفی هستند، از خانه‌های جن‌زده گرفته تا عروسک‌های شیطانی و راهبه‌های ترسناک. در این فیلم جدید هم آنها سراغ یکی دیگر از همین ماجراها می‌روند، پس خودتان را آماده کنید که قرار است حسابی بترسید!

جیمز وان و دیوید لزلی جانسون مک‌گولدریک نمی‌گذارند یک‌لحظه هم آرام و قرار داشته باشید. شخصیت‌های فیلم وحشت‌زده هستند، اجسام و وسایل خانه روی هوا معلق می‌شوند و به اطراف حرکت می‌کنند! و در همین حین، لورن و اد سعی دارند روح خبیث را از وجود دیوید گلتزل ۱۱ ساله (با بازی جولیان هیلیارد) بیرون بکشند. چنین صحنه‌ای ما را به یاد فیلم‌های مختلفی می‌اندازد، مثل جن‌گیر (Exorcistروانی (Psycho) و درخشش (Shining)، اما سری فیلم‌های احضار امضای منحصربه‌فرد خودشان رادارند که آنها را به آثاری فراموش‌نشدنی تبدیل کرده است. مایکل چاوز، کارگردان این فیلم (و همچنین کارگردان فیلم نفرین لیورونا) از طریق کلوز‌آپ‌هایی که با لنز واید می‌گیرد ترس را آرام‌آرام به جان بیننده می‌اندازد و با صداهای مخوف و فضاهای تاریک و روشن، کاری می‌کند که از ترس در صندلی‌تان فروبروید.

نمایی از فیلم احضار 3

در فیلم احضار ۳ چه می‌بینیم؟

در فیلم جدید مجموعه احضار، مسائل ماورایی وارد بعد جدیدی می‌شوند و به‌جای خانه‌های جن‌زده به فرقه‌ای شیطان‌پرستی پرداخته می‌شود. این تغییر جهت باعث ایجاد تغییراتی در فرم و محتوا شده و از آن کیفیت همیشگی و مرسوم فیلم‌های احضار فاصله گرفته؛ موضوعی که شاید به مذاق برخی بینندگان به‌ویژه طرفداران این فیلم خوش نیاید.

فیلم احضار ۳ فیلمی ترسناک و میخکوب‌کننده است؛ ویلسون و فارمیگا هردو نقش‌آفرینی خیره‌کننده‌ای در آن دارند، اما مؤلفه‌های جدیدی که به فیلم اضافه‌شده شاید نتواند دل همۀ مخاطبان را به‌دست آورد.

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

13 نظر
  1. نازنینم می‌نویسد

    دوستانی که میگن بده چرا فکر میکنید یه فیلم که جز دسته کانجورینگ هست حتما باید ترسناک باشه؟
    این فیلم در اون حد ترسناک نبود درست اما صحنه های فوق العاده زیبایی داشت
    بله درسته صحنه ها میخکوب کننده بود ولی ترسناک نه
    به نظرم یکی از بهترین کانجورینگ هاست
    کسانی که به سبک وحشت علاقه مند هستند قطعا با معمایی هم حال میکنن دیگه
    این یه فیلم معمایی خفنه همچنین جادوگری هم نیست
    یعنی کامل قضیه این نیست
    باید خودتون ببینید ولی من راحت میتونم بگم بالای ۱۰ یا ۲۰ بار تنم مور مور شد نه از ترس
    بلکه از با عظمت بودن صحنه ها و قشنگ بود دیالوگا
    همچنین خفن بودن بازی بازیگران

  2. رضا می‌نویسد

    حیف حجم و وقتی که برای دیدن این فیلم گذاشتم. کل مجموعه‌ی کانجورینگ یکطرف این فیلم یک طرف. چراغ‌ها رو هم خاموش کردم بلکه فضا ترسناکتر بشه بازم نشد. اتاق فرار از این فیلم ترسناکتره. کارتون هاچ زنبور عسل از این فیلم دلهره آورتره

  3. Mamad می‌نویسد

    سلام داستان احضار ۳ را بدی احضار ۳ ندانید احضار ۳ واقعیت داشت و همین فیلم را نوعی ترسناک می کرد بسیار بسیار کم است که فیلم ترسناکی واقعیت داشته باشد من به شخصه ترسی این فیلم از به وجود داشتن همیچین وسایل و نفرینی در خود یا همسایه یا همسایه فامیل یا خود فامیل می ترسیدم ببینید فیلم واقعی ترسناک خیلی کم است پس قدر این فیلم را بدانید

  4. حمید رضا می‌نویسد

    ببخشید ولی این سکانس که عکسشم اینجا هست که کشیش داره از پشت به خانه ترسناک نگاه میکنه و کیف دستشه شمارو یاد چیزی نمیندازه؟؟؟؟
    مثلا لوگوی اصلی فیلم جنگیر که دقیقا همینطوری بود و توی فیلم وقتی اون کشیش به خانه ای که ریگن جن زده در اونجا بود میرفت دقیقا همون صحنه هست کپی دقیقی از فیلم جنگیر ۱۹۷۳

  5. حمیدرضا می‌نویسد

    من هم با بقیه دوستان موافقم فیلمی که منو یاد بازی رزیدنت ایول انداخت خلاصه اینکه هیچ مورد ماورایی خاصی نداشت کانجورینگ ۱ و راهبه واقعا عالی بودن ولی این فیلم ارزش صبر کردن رو واقعا نداشت زامبی درشت هیکل دقیقا شبیه زامبی در رزیدنت ایول ۶ بود شیطان کی رو وادار به چی کرده بود؟ فیلم قابل حدس زدن شد بعد ورود کشیشی که اون فرقه رو لو داده بود اظافه کردن سکانس های عاشقانه بدون دلیل همه جا صحبت از اون جادوگر بود و اون اهریمنی که احضار شده بود نه معلوم شد کیه و نه سابقه ای داشت ارزش دو سال انتظار رو نداشت

  6. ارشام اذرپناه می‌نویسد

    ضعیف ترین کانجورینگی بود ک ساخته شده و کلا تیر خلاصی ب ذهنیت ما ب فیلم های ماورالطبیعه بود….
    عین انابل اخر ک توش گرگینه وارد کردند اینجا شاهد حضور زامبی هستیم…

  7. فاطمه می‌نویسد

    خیلی ضعیف بود ..کانجورینگ ۱ فوق العاده بود

  8. کورو‌ش کبير می‌نویسد

    بسیار فیلم افتضاح بود. ملت وقتی کانجورینگ رو میبینن دلشون میخواد با یک موجود وحشتناک ماورایی رو به رو بشن نه یک جادوگر. دوما اون صحنه زامبی وارش تو سرد خونه و منزل وارن ها چی بود اصلا؟ شما اون صحنه رو از کانجورینگ یک یادت بیار که دختر خانواده در حالی که خواب بود یک موجود نامرئی پاش رو از تو رختخواب می‌کشید. بعد اون صحنه هم زمانی که خواهرش پای در بود میگفت تو تاریکی یک چیزی پشت در وایساده و یکهو در بسته شد. چقدر ترسناک بود اون صحنه با اینکه هیچ موجود ترسناکی رو ما ندیدیم. خلاصه بگم کانجورینگ ۳ تیر خلاصی بود به مجموعه کانجورینگ. اگر ندیدین توصیه میکنم اصلا اصلا نبینید

  9. دارابیان می‌نویسد

    احتمالاً نویسنده متن یا همون منتقد، فیلم دیگه‌ای رو دیده. این فیلم میخکوب‌کننده است؟؟؟ بازیگرا نقش‌آفرینی خیره‌کننده‌ای دارن؟؟؟

  10. Peyman 78 می‌نویسد

    انتظارها خیلی بالاتر بود… آثاری ک در ژانر وحشت کارمیشن نباید موزیکال شن اما در احضار ۳متاسفانه این اتفاق در چند سکانس و صحنه رخ داد!!!و ترس دلهره و جدیتِ فضای فیلم رو برد ب سمتِ فضایی ک نقطه مقابله اون حالتِ اصولیه آثارِ دراین ژانره!این مجموعه نقاطِ ضعفِ متعددی داشت برخلاف احضارِ ۲و۳!این فقط یک موردش بود!!!

  11. مهدی می‌نویسد

    سلام.من امشب ۱۷ خرداد۱۴۰۰ فیلم کانجورینگ ۳ را دیدم. واقعا ضعیف بود.
    اصلا ترس که نداشت هیچ ی جاهاییش حوصله سر ببر بود . واقعا حیف وقت.۲ سال نشستم تا این فیلم بیاد حالا که اومد این فیلم اافتضاح بود .

  12. رضا ظفری می‌نویسد

    کودکانه ترین نقدی بود که تا حالا خوندم. نویسنده این مطلب واقعا باید سواد سینمایی خودشو بالا ببره. احضار ۳ گند زد به اسم مجموعه احضار، اونقت نازش میکنید توی نقد. باید فیلمو بکوبید
    بگید که بد بود و نتونست خودشو اثبات کنه. احضار ۱ کجا و این کجا. دلیل اصلیش نبود حضور جیمز ون بود. چاوز که یه فیلم به درد نخور تر از این داره (لایورونا یا هر چیز دیگه ای)، بزرگترین اشتباهو کردن دادن دست این یه فیلم از فرنچایز و خط اصلی احضار. فیلم یه جاهایی واقعا داشت کمدی فانتزی میشد. این چی بود خداوکیلی. یه لحظه فکر کردم دارم وحشت در آمیتی ویل رو میبینم. این بدترین روایت و بدترین بازی ویلسون و فارمینگا توی بد ترین فیلم یونیورس احضاره.
    ببین وقتی سینما تجاری شد، چه بلایی سر هنر میاد

  13. یاسین می‌نویسد

    سه تا مجموعش عالین ولی خداییش یکش ی حس خفنی میداد😐

fosil