مروری بر سریال سگ های برلین | مجموعه‌ای فاخر و تماشایی

سریال سگ های برلین مجموعه‌ای قدرتمند و تماشایی است که می‌توانید بارها به تماشای آن بنشینید و همچنان تحت تاثیر جذابیت این سریال قرار بگیرید.

جسورانه، مرتبط بافرهنگ و دوست‌داشتنی، صفاتی هستند که حق مطلب را در توصیف سریال سگ های برلین (با عنوان اصلی Dogs Of Berlin) ادا نمی‌کنند. آن‌هم با میزان شوخ‌طبعی زیادی که در آن به چشم می‌خورد. برای نقد و بررسی این سریال با فیلیمو شات همراه باشید.


در مدت‌زمان تماشای ده قسمت سریال سگ های برلین شاهد اوج‌گیری جنگ‌های بین گروه‌های مختلف برلین هستیم. تنش‌ها بین ترک‌ها و نئونازی‌ها بالاگرفته و در قلب این درگیری‌ها دو افسر پلیس به دردسر افتاده‌اند؛ کورت گریمر (با بازی فلیکس کرامر) یک پلیس فاسد و ارول بیرکان (با بازی فهری یاردیم) یک افسر مواد مخدر است. در قسمت‌های ابتدایی این دو نفر ارتباطی باهم ندارند اما به‌واسطه‌ یک هدف مشترک با اکراه به یکدیگر می‌پیوندند و یک پایان طوفانی را رقم می‌زنند.


سریال های خارجی فیلیمو رایگان شدند
جدیدترین سریال های فیلیمو در نوروز ۱۴۰۰ | تعطیلات فیلیمویی
لیست بهترین سریال های خارجی جهان در ۲۰۲۰
مروری بر بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی


در آستانه‌ روز دیدار دوستانه‌ آلمان با ترکیه، جسد ستاره‌ فوتبال آلمان به نام اوکام اردم در قلب محدوده‌ وفادار آلمان پیدا می‌شود. قسمت‌های ابتدایی بیشتر بر تلاش گریمر برای مخفی نگه‌داشتن این راز می‌گذرد. او رهبری تحقیقات پیرامون یافتن علت این حادثه را بر عهده دارد و این در حالی است که همزمان به دلیل بدهی، با آدم‌های خطرناکی دست‌به‌گریبان است. از سوی دیگر، ارول، افسر مواد مخدر تُرک، ۸ ماه است که دارودسته‌ طارق امیر را دنبال می‌کند. بعدتر متوجه می‌شویم که او نیز رازهایی دارد که می‌تواند در تحقیقات گریمر مؤثر باشند.

این دو داستان در قسمت‌های ابتدایی جدا هستند اما پیشرفت در پرونده‌ قتل اردم، باعث می‌شود که ارول نیز به این پرونده بپیوندد. چراکه به نظر می‌رسد میان باند طارق امیر و مرگ ستاره‌ فوتبال ارتباطی برقرار است. ازاینجا سریال وارد مسیر اصلی خود می‌شود. دو افسر پلیس به اطراف آلمان می‌روند و بخش زشت و غیرقانونی امپراتوری جنایتکار برلین را کشف می‌کنند. فریب، تهدید و خطر در هر گوشه و کناری نهفته است. در این میان برادر گریمر، اولف (با بازی سباستین زیملر) یکی از اعضای مهم باند نئونازی است که مدت‌هاست با دارودسته طارق امیر رقابتی شدید دارند. کشف این مسئله بر وخامت اوضاع می‌افزاید.

نمایی از سریال سگ های برلین

همچنان که داستان سریال سگ های برلین پیش می‌رود تنش‌ها هم بین دو گروه بالا می‌گیرد. ارول و کورت خود را در بطن ماجرا می‌بینند و در یک پایان نفس‌گیر مشخص می‌شود که اردم چگونه و چرا کشته‌شده. شخصیت‌های فرعی در طول داستان جزییاتی را به داستان اضافه می‌کنند؛ مانند بو پنگا (با بازی تریون ریکتز)، یکی از هم تیمی‌های اردم، که فشارها و تنش‌های موجود را بیش‌ازحد توان خود می‌بیند.

دو زن در زندگی کورت هستند که حضور پررنگی در داستان دارند. سابینا (با بازی آنا ماریا) مادر تنهای او و پائولا (با بازی کاترینا شوتلر) همسر کورت، که ابعاد دیگری به داستان می‌افزایند. درواقع آن‌ها در کنار کورت نیستند و اطلاعات جدیدی وارد داستان نمی‌کنند. اما با توجه به ‌شدت فزاینده‌ تنش‌ها در هر اپیزود، حضور این دو کاراکتر برای اینکه از سرعت ماجراهای سریال کاسته شود، خوشایند و قابل‌قبول است. در تریلر دودقیقه‌ای سریال به نظر می‌رسد شوخ‌طبعی جزء بزرگی از داستان باشد اما در حقیقت فقط چند مورد جزئی را شامل می‌شود.

سریال سگ های برلین از منظر سبک عالی به نظر می‌رسد و فیلم‌برداری در محله‌های تاریک حس خوبی به سریال بخشیده است. به هر دو دارودسته به یک‌ میزان پرداخته ‌شده‌ است. همچنین شخصیت‌پردازی‌های سریال بسیار واقع‌گرایانه و جذاب هستند. باوجود موضوع سریال و درگیری‌های نژادپرستی و بالا گرفتن جنگ‌های گروهی بین دو جناح، سگ‌های برلین کنایه‌آمیز است. لحن کنایه‌آمیز بی‌رحمانه و شوخ‌طبعی تلخ و شیرین سریال، آنچه بر اردم گذشته را به تصویر می‌کشد. لحنی که با توجه به رویدادهای سریال کاملاً منطقی به نظر می‌آید.

سگ های برلین

موفقیت یا شکست سریال‌هایی مانند سگ های برلین، ارتباط زیادی با پایان‌بندی آن‌ها دارد. خوشبختانه سگ‌های برلین همه‌چیز را تا پایان جذاب پیش می‌برد. درعین‌حال پایان قطعی داستان به شکلی تمام می‌شود که ادامه یافتن آن در فصلی جدید محتمل است. شخصیت‌ها به‌درستی نوشته‌ شده‌اند و صحنه‌ها جذاب و پر کشش هستند. شاید برای همه نه اما برای کسانی که با این اثر آلمانی ارتباط می‌گیرند، سریال سگ های برلین تجربه‌ای لذت‌بخش باشد. سریالی که می‌توانید حتی از تماشای چندباره آن نیز لذت ببرید.


منبع: TheRevieWgeek

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

filimo the north pole