نادین لبکی در بازسازی عربی فیلم غریبه های تمام عیار بازی می‌کند

از ماه فوریه دوربین‌ها برای بازسازی عربی فیلم غریبه های تمام عیار (Perfect Strangers) آماده‌ کار خواهند شد. در ساخت نسخه‌ جدید، علاوه بر حضور نادین لبکی، از گروهی از بازیگران سرشناس نیز استفاده می‌شود.

از ماه فوریه دوربین‌ها برای فیلمبرداری بازسازی عربی فیلم تحسین‌شده غریبه های تمام عیار (Perfect Strangers) محصول ایتالیا، آماده‌ کار خواهند شد. در ساخت نسخه‌ جدید فیلم، که با تأخیر فراوانی نسبت به اخبار اولیه‌اش، در فوریه‌ سال ۲۰۲۱ شروع خواهد شد، علاوه بر حضور بازیگر و کارگردان مشهور لبنانی، نادین لبکی، از گروهی از بازیگران سرشناس و درجه‌یک نیز استفاده می‌شود.
پس از اینکه بخاطر شیوع کووید -۱۹ و پاره‌ای مشکلات سیاسی در لبنان، ساخت فیلم چندین مرتبه به تأخیر افتاد، آخرین اخبار حاکی از شروع تولید این کمدی-درام در روز دوم فوریه ۲۰۲۱ است. این اثر که گوشی‌های موبایل و رازهای مگو در آن نقشی اساسی دارند، توسط وسام سمایرا کارگردانی خواهد شد. وی که نخستین‌بار است در مقام کارگردان در یک فیلم ظاهر می‌شود، پیش از این فیلمنامه‌ بازسازی عربی فیلم غریبه های تمام عیار را با همکاری جبرئیل یمین نوشته بود.

در گروه بازیگران تمام‌عربی این فیلم علاوه بر لبکی، بازیگر مصری مونا زکی (بازیگر فیلم ۳۰ سال قبل، شهرزاد: برایم قصه بگو) بازیگر و کارگردان اردنی-مصری ایاد ناصر (که در فیلم فیل آبی ۲ هم حضور داشت) چهره‌ شاخص سینمای لبنان دیاماند بو ابود و عادل کرم نیز حضور دارند. هم‌چنین جورج خباز را هم در این فیلم خواهیم دید؛‌ کسی که در فیلم کفرناحوم (Capernaum) دستیار فیلمنامه‌ لبکی بوده است.
نسخه‌ اصلی غریبه‌های تمام‌عیار را پائولو ژنووزه ایتالیایی کارگردانی کرده و توسط شرکت مدوسا فیلمز، لئونه گروپ و لوتوس پروداکشن تهیه شده است. فیلم در ایتالیا فروشی معادل ۳۱ میلیون دلار داشت و در کشورهای فرانسه، آلمان، اسپانیا و کره‌جنوبی در مجموع به رقم فروش بیش از ۲۷۰ میلیون دلار رسید.

جی ویسبرگ منتقد نشریه ورایتی در نقد خود درباره فیلم اصلی می‌نویسد: «فیلم از ترسی همه‌گیر استفاده کرده تا آدم‌هایی را نشان بدهد که ممکن است رازهاشان در یک مهمانی از طریق گوشی تلفن همراه‌شان برملا شود؛ آن هم حین شام که همه‌ میهمانان پیامی دریافت می‌کنند و تماسی عجیب با آن‌ها گرفته می‌شود.»
همانطور که پیش‌تر هم اعلام شده بود، شرکت فرونت رُو فیلم که در دبی مستقر است در ساخت نسخه‌ عربی فیلم با شرکت مستقل مصری فیلم کلینیک همکاری کرده و پخش آن‌ها را همراه با پخش‌کننده‌ مشهور لبنانی، یعنی شرکت امپایر اینترنشنال برعهده دارد. فیلم در لبنانی خواهد گذشت که طی سال گذشت کانون بحران‌هایی سیاسی و شیوع بیماری کرونا بوده است.
ماریو حداد، مدیرعامل شرکت امپایر اینترنشنال، در بیانیه‌ای درخصوص این فیلم اظهار داشت: «سال ۲۰۲۰ سالی سخت و طاقت‌فرسا برای همگان بوده است؛ اما با تماشای عقیده، پایمردی و تعهد افرادی که در این پروژه‌یشگفت‌انگیز دخیل هستند، نیرویی مضاعف به ما تزریق شده و شوقی وصف‌ناشدنی مجدداً در همه پدید آمده.»

جیانلوکا چاکرا مدیرعامل شرکت فرونت رُو هم در یادداشتی نوشت: «تاکنون فیلم چندملیتی تمام‌عربی موفقی در خاورمیانه ساخته نشده، اما این اثر قرار است چنین باشد. امیدواریم با حضور استعدادهای درخشانی از لبنان، مصر و دیگر کشورهای عربی در این پروژه، که در کنار دوستان‌مان حضور دارد، به چنین هدفی برسیم و شروعی تازه برای سینمای عربی رقم بزنیم.»
فیلم قرار است در زمستان سال ۲۰۲۱ در سراسر خاورمیانه به نمایش دربیاید.


منبع: Variety

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil