فهرست مفصل فیلم های که امسال دوستشان داریم

بهترین فیلم های ۲۰۱۹

درحالی‌که هنوز نیمی از سال ۲۰۱۹ باقی مانده است، می‌توان لیستی از بهترین فیلم های اکران شده ۲۰۱۹ تهیه کرد. در ۶ ماه گذشته، فیلم‌های باکیفیت و خوش ساختی اکران شده‌اند که برخی از آن‌ها سروصدای زیادی هم راه انداختند. تا اینجای سال ۲۰۱۹، یک سال ترکیبی و پرتنوع برای فیلم‌های منتشرشده بوده‌ است. در میان فیلم‌هایی که به‌شدت تحسین شده‌اند و در باکس آفیس سروصدای زیادی به راه انداخته‌اند، تعدادی فیلم‌ شکست‌خورده و مهمل و کاملا دور از انتظار هم به چشم می‌خورند. اما در دنیای سینما، برای این‌که فیلمی شایستگی آن را پیدا کند که مخاطبان، مشتاق دیدن دوباره‌اش باشند لازم نیست به موفقیت مالی یا شرایط خاصی دست پیدا کند. زمان تنها چیزی است که مشخص خواهد کرد کدام‌یک از فیلم‌های منتشرشده امسال، قطعا قابلیت دوباره دیده شدن را خواهند داشت. به همین دلیل تصمیم گرفتیم بهترین فیلم های ۲۰۱۹ در این مدت را به شما معرفی کنیم.

اینجا می‌خوانید نهفتن فهرست

بهترین فیلم های ۲۰۲۲

۱- سوگلی یا The Favourite

الیویا کلمن به واسطه بازی در فیلم «سوگلی» توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را دریافت کند. فیلم، از زاویه‌ای دیگر به زندگی سلطنتی در انگلستان می‌پردازد و به همین دلیل بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این فیلم زندگی سلطنتی را یک زندگی زیبا و تمیز نشان نمی‌دهد و به ظاهر، این سبک زندگی را زیر سوال برده است.

۲- عشق غیرممکن یا An Impossible Love

این فیلم فرانسوی در سال ۲۰۱۸ در کشور فرانسه اکران شد، اما در سال ۲۰۱۹ راهی دیگر کشورها شد. به همین دلیل، در لیست بهترین فیلم های ۲۰۱۹ ما قرار گرفته است. فیلم، داستانی دراماتیک پیرامون یک مادر و دختر را روایت می‌کند و سعی دارد احساسات مخاطب را تحریک کند.

۳- کولت یا Colette

این فیلم هم از آن فیلم‌هایی بود در سال ۲۰۱۸ اکران شده بود ، اما در سال ۲۰۱۹ در کشورهای بیشتری به نمایش درآمد و به همین دلیل در لیست ما هم قرار گرفت. در این فیلم بازیگرانی مانند کرا نایتلی و دومینیک وست بازی می‌کنند. داستان فیلم، درباره زن و شوهری است که اتفاقات جالبی را تجربه می‌کنند.

۴- هیولاها و انسان یا Monsters and Men

این فیلم توسط رینالدو مارکوس گرین ساخته شده است و یک داستان دراماتیک جالب را روایت می‌کند. داستان، درباره یک جوان آمریکایی-آفریقایی است که ماجراهای مختلفی را تجربه می‌کند. در این فیلم، انسانیت و پیچیدگی‌های مختلف را مشاهده خواهید کرد و در کنار آن یک خشم غیرقابل‌قبول را هم مشاهده خواهید کرد.

۵- هیل کانتی امروز صبح، امروز عصر یا Hale County This Morning, This Evening

این فیلم مستند، روند جذابی دارد و توسط رامل راس ساخته شده که روی زندگی آمریکایی-‌آفریقایی‌ها تحقیق کرده است. فیلمی که راس ساخته است باعث می‌شود که به‌خوبی از زندگی و شرایط این گروه از شهروندان آمریکا آشنا شوید. این فیلم برای اولین بار در جشنواره فیلم ساندنس سال ۲۰۱۸ به نمایش درآمد و جایزه ویژه هیئت‌داوران را هم دریافت کرد. فیلم در دی‌ماه سال ۲۰۱۹ راهی سینما شد.

۶- نابودگر یا Destroyer

اگر از طرفداران فیلم‌های نیکول کیدمن هستید، فیلم نابودگر می‌تواند نظر شما را به سمت خود جلب کند. پس از سال‌ها، کیدمن یک فیلم جذاب بازی کرده است که ارزش دیدن دارد. مشخص است که کیدمن در این فیلم سعی کرده فضای جدیدی را تجربه کند و از محدوده آسایش خودش خارج شده است. فیلم، یک داستان دراماتیک با پیچیدگی‌های عجیب دارد که می‌تواند شما را تا انتها جذب خود کند. بازی کیدمن در این فیلم بسیار خوب بوده است.

۷- معاون یا Vice

آدام مک‌کی پس از ساخت فیلم «رکود بزرگ» به سمت ساخت فیلم معاون رفت. یکی از بهترین فیلم های ۲۰۱۹ که در آن به دیک چینی چهل و ششمین معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا پرداخته می‌شود. لازم به ذکر است که کریستین بیل نقش چینی را بازی کرده است. فیلم، به شکل هوشمندانه‌ای ساخته شده و قطعا نظر بیننده را به سمت خود جلب می‌کند. بازی بیل هم در این فیلم شگفت‌انگیز است.

۸- سوختن یا Burning

این فیلم کره‌ای به کارگردانی لی چانگ-دونگ ساخته شد و حتی در هفتاد و یکمین دوره جشنواره کن هم حضور داشت. فیلم «سوختن» از روی کتابی به نام سوزاندن انبار ساخته شده که هاروکی موراکامی آن را نوشته است. این فیلم، روند دراماتیک خاص خود را دارد و به موضوع جالبی هم پرداخته است.

۹- هرگز می‌توانی مرا ببخشی؟ یا ?Can You Ever Forgive Me

بازیگرانی از جمله ملیسا مک‌کارتی و ریچارد ای گرانت در این فیلم بازی کرده‌اند و توانسته‌اند یک کمدی سیاه جذاب را به نمایش دربیاورند. این فیلم از روی زندگی لی ایزریل ساخته شده که نویسنده‌ای اهل آمریکا بود و بیشتر به واسطه جعل ادبی شناخته شده است.

لی ایزریل که یک نویسنده است، در حال تلاش است تا صورت‌حساب خود را در نیویورک در دهه ۱۹۹۰ پرداخت کند، با طرح و نقشه‌ای که او برای به‌دست آوردن پول بیشتر ریخته است. او نامه‌های عاشقانه نویسندگان مشهور را جعل می‌کرد و آن‌ها را به مجموعه‌داران و کتاب‌فروشان می‌فروخت. اما وقتی کم‌کم فروشندگان این موضوع را فهمیدند که انگار همه‌چیز آن‌طور که به نظر می‌رسد نیست، لی، دوست جدید و غیرعادی‌اش جک را استخدام می‌کند تا بتواند به ادامه اجرای این طرح کمک کند.

چرا این فیلم ارزش دوباره دیدن دارد؟ به‌خاطر این‌که یکی از جذاب‌ترین بیوگرافی سال‌های اخیر است.

فیلم‌های بیوگرافی یا زندگینامه‌ای، در حالت معمول، فیلم‌های بسیار جدی هستند. بدیهی است وقتی شما داستان‌ها و روایاتی را بر اساس وقایع زندگی واقعی افراد ایجاد می‌کنید، تم داستان می‌تواند کاملا جدی و تیره و گنگ باشد. اما این موضوع درباره فیلم هرگز می‌توانی مرا ببخشی؟ صادق نیست. این فیلم دارای مطالب بسیار جدی، جنایات، اعتیاد به الکل و غیره است، اما به‌گونه‌ای که این لحن هرگز بیش‌ازحد تیره و یا افسرده و غمناک نمی‌شود. در عوض، این داستان جنایی و شخصیت‌پردازی‌های درخشان و عالی آن، به روشی با مخاطبان برخورد می‌کند که فوق‌العاده درگیرشان کرده و برایشان جذاب است. این فیلم یکی از ۱۰ فیلم ۲۰۱۹ است که ارزش دو بار دیدن دارد.

پاورقی جذاب اما غیرمهم: در ابتدا، قرار بود این فیلم توسط نیکول هلفوفنر (Nicole Holofcener) کارگردانی شود و نقش اول آن را جولیان مور (Julianne Moore) بازی کند، اما ۶ روز قبل از شروع فیلبرداری، مور پروژه را ترک کرد و بعد از مدت کوتاهی، هلفوفنر از آن‌ها جدا شد. موضوع کناره گیری مور در ابتدا مشکوک بود، اما مور بعدها فاش کرد که او اخراج شده‌ است.

۱۰- همه چیز حقیقت دارد یا All Is True

کنت برانا این فیلم را ساخته است. در این فیلم، برانا نقش ویلیام شکسپیر را بازی کرده است و جودی دنچ هم در آن حضور دارد. از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به ایان مک‌کلن هم اشاره کرد. در حالی که با فیلم خوش ساختی مواجه هستیم، فروش آن در باکس آفیس خیره کننده نبود.

۱۱- آمریکا یا América

یک زن ۹۳ ساله مکزیکی در این فیلم مستند حضور دارد و روند فیلم هم درباره رابطه‌ او با نوه‌هایش است. فیلم، بسیار هنرمندانه ساخته شده و به شکل جالبی همه چیز را در کنار هم قرار داده است.

۱۲- اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند یا If Beale Street Could Talk

بری جنکینز پس از اینکه فیلم «مهتاب» را در سال ۲۰۱۶ ساخت که توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه اقتباسی را دریافت کند، فیلم دیگری به نام «اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند» را ساخته است. فیلم، از روی کتابی ساخته شده که جیمز بالدوین نوشته است. فیلم به شدت دراماتیک ساخته شده و همانند کتاب، بسیار رومانتیک است.  فیلم، زیبایی و وقار خاص خود را دارد و به زیبایی به موضوعاتی مانند نژاد پرستی می‌پردازد.

۱۳- فیلم لگو ۲: بخش دوم یا The Lego Movie 2: The Second Part

دنباله فیلم لگو مووی یکی دیگر از بهترین فیلم های ۲۰۱۹ است. فیلم اول به شدت با استقبال مواجه شد و توانست یک ماجراجویی لگویی را در سینما نشان دهد. فیلم دوم هم خیلی خوب از کار درآمده و همچنان بامزه و دوست داشتنی است.

۱۴- کفرناحوم یا Capernaum

فیلم لبنانی کفرناحوم توسط نادین لبکی ساخته شده است. این فیلم در هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن توانست جایزه هیئت داوران را به دست بیاورد. کفرناحوم یک درام سنگین است و تاثیر زیادی رو مخاطب می‌گذارد. داستان درباره کودکی در شهر بیروت است. کلی احساس و رحم و دلسوزی در این فیلم وجود دارد و نشان داده که عشق و انسانیت چیست.

۱۵- هانا یا Hannah

در فیلم «هانا»، شارلوت رمپلینگ بازی کرده است و سعی کرده نقشی را که در اختیار دارد به شکل هوشمندانه‌ای اجرا کند. این فیلم هم یک درام خاص خود را روایت می‌کند و سعی می‌کند مخاطب را درگیر کند.

۱۶- مرز یا Border

فیلم مرز توسط علی عباسی ساخته شده، اما یک فیلم سوئدی است. مرز، یک فیلم درام بسیار تاریک است که سعی دارد به برخی از تابوها اشاره کند. دیدن این فیلم قطعا یک تجربه منحصر به فرد خواهد بود و کارگردان سعی کرده احساس خود را در آن قرار دهد.

۱۷- همه می‌دانند یا Everybody Knows

در آخرین فیلم اصغر فرهادی بازیگرانی مانند خاویر باردم و پنه‌لوپه کروز بازی کرده‌اند. باردم و کروز نقش زن و شوهری را ایفا می‌کنند اتفاقات مختلفی برای آن‌ها رخ می‌دهد. فیلم به این موضوع می‌پردازد که چگونه یک خانواده می‌تواند به راحتی ویران شود و از بین برود.

 

۱۸- معلم کودکستان یا The Kindergarten Teacher

در فیلم معلم کودکستان، مگی جیلنهال بازی کرده است. او در این فیلم نقش معلم و شاعری را دارد که به شکل عجیبی از کودکان سو استفاده می‌کند؛ کاری که هسته اصلی این فیلم درام روان‌شناختی را شکل داده است.

۱۹- دختر یا Girl

در این فیلم، ویکتور پولستر نقش یک دختر نوجوان ۱۵ ساله را ایفا می‌کند که برای تست به مدرسه رقص باله می‌رود. این فیلم درام توسط لوکاس دونت ساخته شده است. فیلم، بازخوردهای متفاوتی را به‌دست آورده است و ممکن است نظرها پس از دیدن آن متفاوت باشد.

۲۰- ما یا Us

جوردن پیل که قبلا فیلم برو بیرون را ساخته بود، حالا فیلم ترسناک ما را ساخته است. فیلم، شاید روایت خیلی درستی نداشته باشد و حتی با فیلم قبلی پیل هم متفاوت باشد، اما توانسته است مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد. البته نباید بازی خوب لوپیتا نیونگو را نادیده گرفت.

آدلاید ویلسون که در گذشته خود، دچار یک ترومای حل‌نشده و ضربه روحی شده‌ است، برای بازگشت به خانه ساحلی دوران کودکی خود، کمی محتاط و نگران است. درحالی‌که یک مجموعه اتفاقات وهم‌آور در حال وقوع است که باعث شده جنون و پارانویای او افزایش پیدا کند، شوهرش مدام سعی می‌کند او را قانع کند که همه‌چیز خوب است و جای نگرانی نیست. با این حال، زمانی حرف آدلاید اثبات می‌شود که یک گروه، متشکل از چهار چهره مرموز و خطرناک دم در آن‌ها آمدند.

این فیلم چرا ارزش دوباره دیدن دارد؟ برای توجه به موضوعات مخفی و مرموز.

به دلیل وجود تعداد زیادی پیام‌ و نماد در این فیلم، فیلم ما، فیلمی است که قطعا نیاز دارد که دوباره دیده شود. در فیلم ما، تعداد زیادی موضوعات مخفی، نشانه‌ و استعاره وجود دارد که کارگردان آن، جوردن پیل فیلم را از آن انباشته است و تماشاگران می‌توانند با هر بار دیدن آن، یک‌چیز جدید کشف کنند، چیزی که در دیدن قبلی آن را نفهمیده بودند. فیلم ما به همان خوبی اولین فیلم پیل، برو بیرون (Get Out) است و با توجه به این‌که ابعاد احساسی هر دو فیلم بسیار امروزی و منطبق با شرایط کنونی است و به دلیل ارتباط خوبی که تماشاگران با فیلم برقرار کرده‌اند، به‌احتمال زیاد فیلم ما، یکی از ۱۰ فیلم ۲۰۱۹ است که مخاطب، دوست دارد آن را دوباره ببیند.

پاورقی جذاب اما غیرمهم: اعداد ۱۱: ۱۱ به طور مرتب در کل فیلم به چشم می خورد. روی تابلو دوبار عبارت ارمیا ۱۱: ۱۱ به چشم می‌خورد، وقتی Gabe در حال دیدن مسابقه بیسبال از تلویزیون است، گزارشگر امتیازات را ۱۱: ۱۱ اعلام می‌کند. وقتی آدی و جیسون در اتاق جیسون با هم صحبت می‌کنند ساعت ۱۱: ۱۱ را نشان می‌دهد، یک کارگر کارناوال در سال ۱۹۶۹ و یکی از دوقلوها در عصر حاضر، هر دو تی‌شرتی پوشیده‌اند که روی آن لوگوی گروه بگ فلگ است که شبیه ۱۱: ۱۱ است و در پایان فیلم، پلاک آمبولانسی در حال عبور، عدد ۱۱۱۱ است.

۲۱- قبرستان حیوانات خانگی یا Pet Sematary

قبلا در سال ۱۹۸۹ هم فیلمی به نام «قبرستان حیوانات خانگی» ساخته شده بود؛ فیلمی که از روی یکی از کتاب‌های استیون کینگ به همین نام، ساخته شده بود. حالا در فیلم جدید، جیسون کلارک و ایمی سایمتز بازی می‌کنند. کارگردان آن هم کوین کولش است که توانسته این فیلم سینمایی را دوباره راهی سینما کند.

۲۲- لازاروی خوشحال یا Happy As Lazzaro

نویسنده و کارگردان فیلم لازاروی خوشحال، آلیچه رورواکر بوده است. در این فیلم، نیکولتا براسچی هم بازی کرده است. فیلم لازاروی خوشحال یکی از فیلم‌هایی بود که در کن امسال هم حضور داشت و بازخورد خوبی دریافت کرد.

۲۳- برادران سیسترز یا The Sisters Brothers

ژاک اودیار با فیلم برادران سیسترز حسابی پیش آمریکایی‌ها محبوب شد. در این فیلم، بازیگرانی مانند واکین فینیکس و جان سی ریلی حضور دارند. این فیلم، نمایشی از ناراحتی‌ها مردانه و زمانی است که جاه طلبی‌ها مردانه تمام می‌شود. با در نظر گرفتن این موضوع، اسم فیلم شاید چندان هم خنده‌دار نباشد. مردان، بدون زن‌ها به موجودات بدون احساس و به شدت تنهایی تبدیل می‌شوند.

۲۴- کشیده شده روی بتن یا Dragged Across Concrete

در این فیلم مک گیبسون و وینس وان بازی کرده‌اند که نقش دو گشت پلیس را به عهده دارند. فیلم کشیده شده روی بتن آنچنان که به نظر می‌رسد شما را به دنبال خود نمی‌کشد. فیلم طولانی است، اما در برخی قسمت‌ها اتفاقاتی رخ می‌دهد که باعث می‌شود آن را تا انتها دنبال کنید.

۲۵- انتقام جویان: آخر بازی یا Avengers: Endgame

آخرین فیلم از مجموعه انتقام جویان، از نظر فروش که یکی از بهترین فیلم‌ های ۲۰۱۹ بود. این فیلم ترکیب خوبی از اکشن و صحنه‌های کمدی است که باعث می‌شود هر لحظه آن برای مخاطب جذاب باشد. فیلم انتقام جویان: آخر بازی برای این ساخته شده که کلی جلوه‌های ویژه و صحنه‌های اکشن بی‌نظیر به مخاطب نشان دهد. داستان‌ ابرقهرمان‌های مارول در این فیلم به شکل خوبی به پایان می‌رسد. ترکیبی از صحنه‌های درام و کمدی در این فیلم وجود دارد که شما را جذب خود می‌کنند.

در ابتدای انتقام جویان: پایان بازی است، تونی استارک را می‌بیند که در فضا گرفتار و تنها مانده است و ذخایر اکسیژن او شروع به تمام شدن می‌کند. در جای دیگر، انتقام‌جویان باقیمانده تلاش می‌کنند تا راهی برای مقابله و شکست دادن تانوس پیدا کنند، کاری که یک بار و برای همیشه باید انجام دهند.

چرا این فیلم ارزش دوباره دیدن دارد؟ به خاطر این که ادامه یکی از بزرگ‌ترین فیلم‌های سال است.

کاملا مشخص است که فیلم انتقام جویان: پایان بازی یکی از فیلم‌هایی ۲۰۱۹ خواهد بود که ارزش دوباره دیدن دارد. این فیلم، نه‌تنها به خاطر سکانس‌های اکشن تأثیرگذارش و خصوصیات کلی آن، به‌طور شگفت‌انگیزی قابلیت دوباره دیدن دارد، بلکه به خاطر این‌که طرفداران دنیای سینمایی مارول به‌طور پیوسته، فیلم‌های این کمپانی را دنبال می‌کنند و چند بار می‌بینند، فیلمی به شمار می‌رود که پتانسیل دوباره دیده شدن را دارد. به‌علاوه، پایان بازی، پر از ایستر اگ است (اشاره به المان‌های دیگر موجود در فیلم‌های مارول دارد. ایستراگ، یعنی چیزی در گوشه‌ای از یک فیلم یا سریال پنهان شده است که تنها با دقت فراوان می‌توان آن را پیدا کرد. اما اگر آن را پیدا کنید، معمولا می‌توانید اطلاعات جالب و در بعضی موارد، مهمی را در رابطه با آن فیلم یا سریال کسب کنید.) بنابراین طرفداران فیلم‌های مارول می‌خواهند ببینند که آیا می‌توانند این المان‌ها را تشخیص داده و پیدا کنند، چون معمولا بعد از یک ساعت، تقریبا غیرممکن است که دیگر آن‌ها را ببینند. این فیلم به‌عنوان یکی از ۱۰ فیلم ۲۰۱۹ قطعا ارزش دو بار دیدن دارد.

پاورقی جذاب اما غیرمهم: برادران روسو عبارت معروف من تو را ۳۰۰۰ تا دوست دارم! را پس از این‌که رابرت داونی جونیور (بازیگر نقش مرد آهنی) به آن‌ها گفت که فرزندش این عبارت را به او گفته است، در فیلم قرار دادند.

۲۶- خاکستر خالص‌ترین سفید است یا Ash Is Purest White

فیلمی از سینمای چین را می‌توانیم در لیست بهترین فیلم های ۲۰۱۹ قرار دهیم. فیلم خاکستر خالص‌ترین سفید است توسط جیا ژانکو ساخته شده است و یک درام بی‌نظیر را به نمایش در می‌آورد. در این فیلم، ماجراجویی زنی را مشاهده می‌کنید که با فداکاری‌های زیادی باعث از بین رفتن یک گروه خلافکاری بزرگ می‌شود.

۲۷- کلاس هشتم یا Eighth Grade

در این فیلم، با بازی‌های خوبی مواجه می‌شوید. فیلمی که بو بورنهام آن را ساخته است و موضوع آن هم درباره یک نوجوان آسیب پذیر است. السی فیشر نقش اصلی این فیلم را بازی می‌کند و واقعا نقش خود را خوب بازی کرده و قطعا مورد توجه مخاطب قرار می‌گیرد.

۲۸- لانگ شات یا Long Shot

شارلیز ترون و ست روگن در لانگ شات با هم، هم‌بازی شده‌اند تا بتوانند یک کمدی خوب را پیش روی مخاطب قرار دهند. فیلم داستان جالبی را روایت می‌کند که در قالب کمدی، خوب به مخاطب نشان داده می‌شود.

۲۹- های لایف یا High Life

رابرت پتینسون که قرار است به زودی نقش بتمن را هم بازی کند، در فیلم های لایف بازی خوبی داشته است. او نقش فضانوردی را دارد که یک ماجرای درام بسیار عجیب را تجربه می‌کند. کارگردان فیلم هم کلر دنی است که همیشه فیلم‌های عجیبی تولید می‌کند و سبک خاص خود را دارد. برخی صحنه‌های فیلم بسیار تاثیرگذار هستند و مخاطب را شگفت‌زده می‌کنند.

۳۰- زیبایی شگفت انگیز یا Amazing Grace

فیلم زیبایی شگفت‌انگیز درباره آرتا فرانکلین است؛ خواننده‌ و ترانه سرای معروفی که است در سال ۲۰۱۸ درگذشت. صحنه‌های این فیلم توسط سیدنی پولاک فیلم برداری شده است.

۳۱- گذرگاه پرندگان یا Birds of Passage

سیرو گرا این فیلم درام را درباره قاچاق ماری جوانا در کلمبیا ساخته است و به فرهنگ مردم این کشور می‌پردازد. در این فیلم به مراسم کهنی پرداخته می‌شود که دیدن آن‌ها شما را میخکوب می‌کنند. آیا این مراسم مذهبی قدیمی واقعا رخ داده است؟ چیزی درباره آن نمی‌دانیم، اما در فیلم نشان داده می‌شود.

۳۲- قوش شب یا Bacurau

با یک فیلم در ژانر وحشت مواجه هستید که در آن اتفاقات بد از برزیل شروع می‌شوند و همه چیز به خطری جدی تبدیل می‌شود. با فیلم عجیبی روبه‌رو هستید. در ابتدا فیلم روندی شبیه به فیلم‌های مستند دارد، اما بعدا به یک حمام خون تبدیل می‌شود.

۳۳- علاءالدین یا Aladdin

اقتباس سینمایی گای ریچی از انیمیشن علاءالدین مورد توجه مردم قرار گرفته است. فیلم آن‌قدرها هم که فکر می‌کردیم بد نیست و توانسته روح اصلی انیمیشن را در خود داشته باشد. فیلم علاءالدین توانسته یک بازسازی خوب از انیمیشنی باشد که سال‌ها پیش به نمایش درآمده بود. بچه‌های آن زمان اکنون بزرگ شده‌اند و احتمال دارد که با کودکان خود به تماشای فیلم بروند. دیدن ویل اسمیت به عنوان جینی هم موضوع جالب این فیلم است.

۳۴- بوک اسمارت یا Booksmart

اولیویا وایلد را به عنوان یک بازیگر می‌شناختیم تا اینکه فیلم بوک اسمارت را کارگردانی کرد. اولین تجربه او در زمینه کارگردانی بد از کار در نیامده است و سبک خاص خود وایلد را پیدا کرده است. این فیلم به شکل خیلی دوستانه و هوشمندانه‌ای خود را به مخاطب نشان می‌دهد و سبک جدید کمدی آن همه را مجذوب خود می‌کند. سبک بصری و روند فیلم وقتی با داستان ترکیب شده توانسته حس تازه و خوبی به مخاطب منتقل کند.

۳۵- جان مک‌انرو: در مسیر کمال یا John McEnroe: In the Realm of Perfection

جان مک‌انرو یکی از اسطوره‌های تنیس دنیا به‌حساب می‌آید و به همین دلیل در این فیلم حضور دارد؛ فیلمی که قرار است مستندی از زندگی او باشد. فیلم به زاویه‌های جالبی از زندگی این قهرمان تنیس نگاه می‌کند. صحنه‌هایی هم در فیلم وجود دارند که لحظه‌های حساسی را به نمایش درمی‌آورند که باید آن‌ها را ببینید.

۳۶- سان ست یا Sunset

لاسلو نمش که قبلا فیلم پسر شائول را ساخته بود، این بار فیلم سان‌ست را ساخته است. فیلمی درام از کشور مجارستان که فضاسازی‌های عالی و عجیبی دارد. این فیلم از زاویه‌های مختلف بسیار مرموز و عجیب و غریب است. دقیقا همان سبکی که نمش فیلم‌های خودش را می‌سازد. برداشت‌های طولانی و کلوزاپ‌های مداوم روی صورت شخصیت اصلی این فیلم دیده می‌شوند.

۳۷- زمین‌های آزاد یا Freedom Fields

نازیها آربی در فیلم زمین‌‌ها آزاد سعی کرده یک مستند متفاوت را به نمایش دربیاورد. فیلم درباره فوتبال، فمینیسم و انقلاب لیبی در سال ۲۰۱۱ است که منجر به سرنگونی حکومت معمر قذافی شد.

۳۸- شزم! یا Shazam!

داستان از وقتی شروع می‌شود که پسربچه چهارده‌ساله دبیرستانی بیلی بتسون، تصادفا با یک جادوگر برخورد می‌کند و بعد از آن می‌فهمد که صاحب قدرت‌های جدید، عجیب و شگفت‌انگیزی شده است. فقط کافی است داد بزند: شزم! تا تبدیل به یک ابرقهرمان با اندامی عضلانی شود. تنها مشکل اینجا است که حالا بیلی باید بفهمد که دقیقا چه کارهایی می‌تواند انجام دهد و چه توانایی‌هایی دارد. آیا می‌تواند پرواز کند؟ به قدرت تشخیص اشعه ایکس مجهز است؟ او به همراه برادرخوانده‌اش، فردی، شروع به آزمودن قدرتش می‌کند. با این حال، آن‌ها باید هر چه سریع‌تر این کار را انجام دهند، زیرا با تهدیدی مرگبار از طرف، دکتر تادئوس سیوانا، که یک ابرشرور است، مواجه شده‌اند.

چرا این فیلم ارزش دوباره دیدن دارد؟ چون سرگرم‌کننده است.

از دید منتقدان، دنیای سینمایی DC در مقایسه با دنیای سینمایی مارول، وضعیت به‌مراتب بدتری دارد. یکی از انتقادهای اصلی، فقدان عامل سرگرمی در فیلم‌های DCEU است. فرقی نمی‌کند که شما با این انتقاد موافق باشید یا خیر، اما کمپانی DCEU، با منتشر کردن فیلم شزم ثابت کرد که شک و شبهه این افراد غلط است. شزم مسلما یکی از سرگرم‌کننده‌ترین و جالب‌ترین فیلم‌های ابرقهرمانی در سال‌های اخیر است. با توجه به درخواست و استقبال جهانی از این فیلم و عامه‌پسند بودنش که آن را برای دیدن هر قشری مناسب کرده است، به نظر می‌رسد شزم به‌عنوان یکی از دیدنی‌ترین ۱۰ فیلم ۲۰۱۹ ، کاملا ارزش دوباره دیدن دارد.

پاورقی جذاب اما غیر مهم: در انبار متروکه‌ای که بیلی و فردی، قدرت بیلی را تست می‌کنند، یک کارخانه با عنوان Ace Chemicals در پس‌زمینه فیلم به چشم می‌خورد، که همان جایی است که جوکر در آن متولد شده است.

۳۹- راکت‌من یا Rocketman

این فیلم به داستان زندگی التون جان می‌پردازد. پس از پیشرفت‌های بی‌سابقه و سال‌های موفقیت ستاره پاپ آقای التون جان، که او را از یک اعجوبه پیانو به یک فوق ستاره بین‌المللی تبدیل کرد و رجینالد دوایت (اسم واقعی التون جان) را به خاطر شخصیت جدید خود، التون جان پشت سر گذاشت. شروع فیلم «راکت‌من» که داستان پشت‌صحنه زندگی مردی را بازگو می‌کند که به یک نماد و سمبل تبدیل شده است، همراه با برخی از مشهورترین آهنگ‌های اوست.

چرا این فیلم ارزش دوباره دیدن دارد؟ به خاطر نمایش موزیکالش.

موضوع داغ این روزها، بیوگرافی‌های مربوط به دنیای موسیقی است. راپسودی بوهمی هم نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم در آکادمی اسکار شد. (البته به همراه چندین نامزدی دیگر). فیلم راکت‌من داستان زندگی التون جان را در کانون توجه قرار داده است. این فیلم، انفجاری از موسیقی و نمایش است. تماشاگران دوست دارند این فیلم را دوباره ببینند تا نه‌تنها به موسیقی شگفت‌انگیز التون جان گوش دهند، بلکه به خاطر بازی‌های فوق‌العاده بازیگران و سرگرمی‌هایی که در فیلم ارائه می‌شود، دوباره از آن لذت ببرند.

پاورقی جذاب اما غیر مهم: تارون اگرتون، بازیگر نقش التون جان در این فیلم، بیش از پنجاه عینک استفاده کرده است.

۴۰- آلیتا: فرشته جنگ یا Alita: Battle Angel

داستان فیلم درباره کسی است که هیچ خاطره‌ای از گذشته ندارد و نمی‌داند چه کسی است. آلیتا، باقیمانده یک سایبورگ مونث است که با قلب و روح یک زن جوان توسط دکتر ایدوی مهربان پیوند خورده است. او در Iron City خطرناک یا گورستان زایدات زندگی می‌کند. ایدو تلاش می‌کند تا واقعا به بهترین حالت از آلیتا در برابر خطرات احتمالی که ممکن است او را گرفتار کند محافظت کند. آلیتا، پس از آنکه با دوست جدیدش هیوگو ملاقات می‌کند، متوجه می‌شود که توانایی‌های رزمی خاصی دارد که ممکن است کلید نجات شهر باشد.

چرا این فیلم ارزش دوباره دیدن دارد؟ به خاطر غوطه‌وری کامل در دنیایی دیگر.

از لحاظ بصری و جلوه‌های ویژه، فیلم آلیتا: فرشته جنگ تا به امروز، یکی از اثرگذارترین و چشمگیرترین فیلم‌ها، در سال ۲۰۱۹ بوده است. طراحی تولید آن بسیار عالی و درخشان است، تصاویر تولیدشده توسط رایانه (CGI) و جلوه‌های ویژه فیلم در سطحی است که تماشاگر را به‌خوبی با فیلم درگیر می‌کند، بدون اینکه اذیت کننده باشد. به‌طورکلی فضای تلخ جامعه و محیط سایبرپانک طوری به نمایش گذاشته می‌شود که تماشاگران بدون اینکه خودشان نقشی داشته باشند، تمایل دارند این فیلم را به‌عنوان یکی از ۱۰ فیلم ۲۰۱۹ بارها ببینند.

پاورقی جذاب اما غیر مهم: اگرچه پروژه ساخت این فیلم در سال ۲۰۰۳ کلید خورده بود، اما تولید آن عقب افتاد، چون تهیه‌کننده این فیلم، جیمز کامرون مشغول ساخت آواتار و ادامه آن بود.

۴۱- سایه یا Shadow

فرمانده نظامیِ یک پادشاه جوان و غیرقابل‌پیش‌بینی، یک سلاح پنهانی و مخفی دارد، سایه‌ای که توانایی فریب دادن دشمنان را دارد و حتی می‌تواند خود پادشاه را هم فریب دهد و گول بزند. اکنون فرمانده باید طرحی پیچیده برای استفاده از این سلاح بسازد تا پادشاه را برای پیروزی در جنگی که شاه مخالف آن است، رهبری کند.

چرا این فیلم ارزش دوباره دیدن دارد؟ به خاطر جلوه‌های بصری و تصاویر خیره‌کننده.

«سایه» فیلمی است که ممکن است شروع کندی داشته باشد، اما به‌محض این‌که سرعت آن افزایش پیدا می‌کند، تصویری قابل‌توجه و خیره‌کننده به نمایش می‌گذارد. ژانگ ییمو کارگردان این فیلم، طرح تصویر کلی این فیلم را در زمینه تکنیک‌های قلم‌مو در خوشنویسی و نقاشی چینی پایه‌گذاری و ارائه کرده است و نتیجه آن چیزی شده است که فقط باید دیده شود. آنچه در این فیلم انجام شده، یک استفاده بسیار منحصربه‌فرد، واقعا بی‌نظیر و هوشمندانه از رنگ‌ها و هنر در فیلم‌برداری است که نتیجه آن فیلمی شده که تماشاچیان دوست دارند برای دیدن جلوه‌های تصویری زیبا و پرزرق‌وبرق آن، یک‌بار دیگر آن را ببینند.

پاورقی جذاب اما غیرمهم: این فیلم برای اولین بار در جشنواره فیلم ونیز سال ۲۰۱۸ به نمایش درآمد.

۴۲- دیه گو مارادونا یا Diego Maradona

در ۵ جولای ۱۹۸۴ دیه گو مارادونا برای دریافت هزینه رکورد جهانی خود وارد شهر ناپل شد. محبوب‌ترین فوتبالیست دنیا و یکی از خطرناک‌ترین شهرها در اروپا، دو موضوع جذاب‌اند که به‌نوعی با یکدیگر تناسب دارند. این فیلم مستند درباره ادامه سفر مارادونا ساخته شده است، بیش از پانصد ساعت از فیلم‌های دیده نشده آرشیو که کنار هم گذاشته شده و به هم وصل شده‌اند.

چرا این فیلم ارزش دوباره دیدن دارد؟ برای توجه به یک اسطوره فوتبال.

طرفداران فوتبال و طرفداران مارادونا، برای دیدن پشت صحنه زندگی غیرحرفه‌ای یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان فوتبال و فیلم‌های شگفت‌انگیز آرشیوی درباره او بدون شک این فیلم را بارها و بارها تماشا می‌کنند. اما حتی آن‌هایی که طرفدار فوتبال هم نیستند متوجه خواهند شد که در این فیلم چیزهای زیادی برای لذت بردن وجود دارد. داستانی واقعی از یک زندگی جذاب و غم‌انگیز که بیننده را چنان درگیر می‌کند که مایل است این فیلم را به‌عنوان یکی از ۱۰ فیلم ۲۰۱۹ چندین بار نگاه کند.

پاورقی جذاب اما غیرمهم: کارگردان فیلم، آصف کاپادیا (Asif Kapadia) به خبرنگار گفته که نیمی از این فیلم‌های آرشیوی را در صندوق عقبی در بوینوس آیرس پیدا کرده است.

۴۳- کاراگاه پیکاچو یا Pokémon Detective Pikachu

بعد از این‌که کارآگاه هری گودمن، ناپدید می‌شود، پسر بیست‌ویک ساله‌اش، تیم تصمیم می‌گیرد تحقیق کند تا بفهمد چه اتفاقی برای او افتاده‌ است. درحالی‌که یک شب به آپارتمان متروکه پدرش رفته، با شریک پدرش، کارا گاه پیکاچو، یک کارگاه فوق‌العاده عاقل برخورد می‌کند. آن‌ها با هم هماهنگ می‌شوند و راه می‌افتند تا معمای ناپدید شدن هری و توطئه پنهانی که شهر ریم را تهدید می‌کند، حل کنند. شهری که در آن انسان‌ها و پوکمون‌ها با هم هم‌زیستی مسالمت‌آمیز دارند.

این فیلم چرا ارزش دوباره دیدن دارد؟ به خاطر نوستالژی.

شما چه اهل جمع‌کردن کارت‌های کلکسیونی باشید، چه اهل گیم بازی کردن یا تماشا کردن کارتون فرقی نمی‌کند. شاید هم فقط این موضوعات را به خاطر داشته باشید، درهرصورت می‌دانید که ما با پوکمون بزرگ شده‌ایم. در گذشته، خیلی از افراد نه‌تنها مدت‌زمان زیادی طرفدار پوکمون بودند بلکه کسانی بودند که با پوکمون بزرگ شدند و همیشه منتظر دیدن نسخه اکشن آن روی پرده سینما بودند. اما این فیلم، علاوه بر قدیمی‌ترها همچنین توانست مخاطبان جوان‌تر را هم به همان خوبی جذب کند. با توجه به همه این موضوعات، کارا گاه پیکاچو فیلمی است که دارای جاذبه و تقاضا در سطح جهان است. با توجه به درخواست و استقبال جهانی از این فیلم و عامه‌پسند بودنش که آن را برای دیدن هر قشری مناسب کرده است، کارآگاه پیکاچو یکی از ۱۰ فیلم ۲۰۱۹ است که به‌راحتی قابلیت دو بار دیدن را دارد.

پاورقی جذاب اما غیرمهم: شایع شده‌ است که این فیلم پس از موفقیت عظیم بازی پوکمون گو بسیار همه‌گیر و دیده شد.

منبع: The Guardian

بهترین فیلم های کمدی قرن

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

1 دیدگاه
  1. امیرمهدی می‌نویسد

    شزم چی

fosil