ساخت فصل سوم سریال نیروهای اهریمنی اش برای بی‌بی‌سی و اچ‌بی‌او تایید شد

هنوز یک ماه تا انتشار فصل دوم سریال «His Dark Materials» مانده، اما تیم خلاق شبکه‌ اچ‌بی‌او به فکر نوشتن فیلم‌نامه‌ فصل سوم سریال «نیروی اهریمنی اش» افتاده است.

خبری خوب برای طرفداران دنیاهای موازی، اهریمن‌ها و غبار (داست): ساخت فصل سوم (و احتمالاً نهایی) اقتباس بی‌بی‌سی از سه‌گانه‌ فیلیپ پولمن یعنی نیروهای اهریمنی‌اش (His Dark Materials) تأیید شده است. درحالی‌که فصل اول، اقتباسی از کتاب سپیده شمالی و فصل دوم از روی کتاب خنجر ظریف ساخته شده، جین ترانتر و دان مک‌کلاچ، تهیه‌کنندگان ارشد سریال و فیلمنامه‌نویس ارشد جک تورن روی بازنویسی کتاب سوم این مجموعه، یعنی دوربین کهربایی برای ساخت فصل سوم سریال نیروی اهریمنی اش کار می‌کنند. این فصل، بخشی پرحادثه و غول‌آسا در مسیر ماجراهای لایرا و ویل خواهد بود.

بن ایروینگ از بی‌بی‌سی گفته: «واقعاً مایه‌ خوشحالی‌ست که چطور نیروهای اهریمنی‌اش توانسته مخاطبان بریتانیایی تلویزیون را از تمام سنین گرد هم بیاورد. طرفداران فیلیپ پولمن درست همانند تازه‌واردها به دنیای او، مجذوب ماجراجویی‌های لایرا و ویل در دنیاهای مختلف شده‌اند. از این که آن‌ها قادرند تا سفرشان را در بخش سوم این درام مهیج ادامه بدهند، بسیار ذوق‌زده هستیم. باید از شرکای‌مان در اچ‌بی‌او و تیم خلاق ساخت سریال در برد ولف که تمام تمرکزشان را بر ساخت مجموعه‌ای شاخص صرف کرده‌اند، که تا سال‌های بعد همچنان مورد بازدید مردم خواهد بود و از آن لذت خواهند برد، تشکر ویژه بکنم.»

اگر فصل دوم سریال، جهان نیروی اهریمنی‌اش را به شکل قابل‌ملاحظه‌ای گسترش داد (که حالا قرار است به سوی جهان چندگانه‌ی مورد نظر برود) بنابراین خوانندگان کتاب‌های این مجموعه آگاهند که این فصل قرار است بسیار بزرگتر و وسیع‌تر باشد. با وجود دنیاهای وسیع‌تر و وحشی‌تر، موجوداتی که حتی در تصور هم نمی‌گنجند، محصولات و ابداعات فناورانه‌ای که در حد اعلی قرار دارند و جنگ تمام‌عیار خیالی قریب‌الوقوع، این فصل قرار است تا در باقی سریال‌ها را حسابی به چالش بکشد. دافنه کین همچنان در نقش لایرا و امیر ویلسون در نقش ویل، روث ویلسون در نقش خانم کولتر و سیمونه کربی هم در نقش مری مالون ظاهر خواهند شد. هم‌چنین جیمز مک‌آووی هم در نقش لرد عزریل به این سریال بازخواهد گشت؛ او در فصل دوم حضوری کمرنگ داشت، به‌ویژه در قسمتی که قرار بود روی شخصیت وی متمرکز شود، بخاطر شیوع کرونا از سریال حذف شد.

تولید فصل سوم سریال نیروی اهریمنی اش از سال ۲۰۲۱ آغاز می‌شود؛ هرچند گفته شده که تا پایان سال برای پخش آماده خواهد شد، اما می‌توان گفت که پخش آن از سال ۲۰۲۲ آغاز می‌شود.

منبع: Empire Online


خبر ۲۲ مهر ۹۹
تیم خلاق سریال «His Dark Materials» این روز‌ها روی فیلم‌نامه‌ احتمالی فصل سوم کار می‌کنند. با این‌که هنوز یک ماه تا انتشار فصل دوم این سریال مانده، اما تیم خلاق شبکه‌ اچ‌بی‌او به فکر نوشتن فیلم‌نامه‌ فصل سوم سریال «نیروی اهریمنی اش» افتاده است. برای اطلاعات بیشتر با فیلیمو شات همراه باشید.


روز دوشنبه،‌ ‌اچ‌بی‌او اعلام کرد فصل دوم سریال «نیروی اهریمنی‌اش» در تاریخ ۱۶ نوامبر (۲۶ آبان) پخش خواهد شد. مدت کوتاهی پس از اعلام این خبر، متوجه شدیم عوامل پشت‌صحنه و جک تورن (نویسنده‌ سریال) به فکر ساخت فصل سوم افتاده‌اند. با این‌که ساخت این فصل جدید هنوز قطعی نیست، کیسی بلویز (یکی از مدیران بخش برنامه‌سازی اچ‌بی‌او) گفته است: «فصل اول این سریال با استقبال بی‌نظیری مواجه شده و موفقیتی بزرگ را برای ‌این شبکه به ارمغان آورده‌ است، ما مشتاقانه منتظر فصل‌های بعدی این سریال خانوادگی هستیم.»
ستارگان فصل دوم، دافنه کین، روث ویلسون، امیر ویلسون، اندرو اسکات، ویل کین، روتا گدمینتاس، آریون بیکارِی و لین-منوئل میرندا هستند. همچنین از بازیگرانی که در این فصل به لیست بازیگران اضافه شده‌اند، می‌توان به سایمون کربی، جید آنوکا و تِرِنس استامپ اشاره کرد.


تریلر فصل دوم سریال «نیروی اهریمنی‌اش» را در فیلیمو شات ببینید


خلاصه‌ی داستان فصل دوم از این قرار است:
داستان از آن‌جایی آغاز می‌شود که لرد عزریل پلی به دنیایی جدید باز کرده‌ و لایرا که از مرگ بهترین دوستش ناراحت است، عزریل را همراهی می‌کند و پا به این دنیای ناشناخته می‌گذارد. لایرا در این شهر عجیب‌وغریب و پر رمز و راز، با ویل آشنا می‌شود. ویل پسری از دنیای ماست و او هم از گذشته‌ ناخوشایندش فرار کرده و به یک دنیای جدید پناه آورده ‌است. لایرا و ویل متوجه می‌شوند که سرنوشت آن‌ها را سر راه هم قرار داده تا ویل بتواند به پدرش برسد اما این راه به نتیجه نمی‌رسد؛ چرا که جنگی آغاز می‌شود. در همین حین، خانم کولتر به دنبال لایرا می‌گردد و قصد دارد به هر طریقی که شده او را به خانه برگرداند.

فصل اول این سریال مورد استقبال واقع شد و نقدهای مثبتی دریافت کرد؛ این سریال با اقتباس از کتاب‌های سه‌گانه‌ فیلیپ پولمن ساخته‌ شده است. لیبی هیل در نقدش از سختی‌های اقتباس برای ساخت یک مجموعه‌ تلویزیونی گفت وهمچنین اضافه کرد: «تلاش‌ اچ‌بی‌او‌ برای ساخت این سریال بی‌نتیجه نبوده و این شبکه را به هدفش نزدیک‌تر کرده ‌است.»


نقد و بررسی فصل اول سریال «نیروی اهریمنی‌اش»؛ تصویری شفاف از سقوط شیطان


هیل در مصاحبه‌اش گفت: «اگر نقد‌های این سریال را خوانده باشید، متوجه‌ می‌شوید اکثر صاحب‌نظران موارد یکسانی را نقد یا تحسین می‌کنند. نظارت فوق‌العاده‌ جین ترنتر بر تیم نویسندگی و مدیرت اجرایی تولید و همچنین نویسندگی جک تورن نشان می‌دهد که آن‌ها رمان‌های پولمن را به‌خوبی درک کرده‌اند و آن‌ را با مخاطبانی در سراسر دنیا به اشتراک گذاشته‌اند. آن‌ها کار بسیار تحسین‌برانگیزی کرده‌اند. شاید نتوانسته باشند کتاب را به‌طور کامل در قالب سریال پیاده‌‌سازی کنند اما می‌توان گفت شروع بدی نبوده‌ است.»

به نظر شما آیا فصل سوم سریال «نیروی اهریمنی اش» می‌تواند موفقیت‌های این مجموعه را ادامه دهد؟


منبع: Indie Wire

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil