فیلم زندگینامه‌ای «گلوریاز» به جای اکران سینمایی، در آمازون پرایم منتشر خواهد شد

فیلم زندگینامه ای «گلوریاز» به زندگی گلوریا استاینم، نویسنده و فعال فمینیسم، از کودکی تا پیری و تأثیر او بر حقوق زنان در جهان می‌پردازد.

طبق اخبار منتشر شده، فیلم زندگینامه ای «گلوریاز» (با عنوان اصلی «The Glorias») در عوض اکران در سینماها، ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰ در آمازون پرایم منتشر خواهد شد. این فیلم که زندگی گلوریا استاینم، نویسنده و فعال فمینیسم را به تصویر می‌کشد، توسط جولی تایمور ساخته شده است. آلیسیا ویکاندر، جولیان مور، ریان کیرا آرمسترانگ و لولو ویلسون در نقش استاینم بازی کرده‌اند. «گلوریاز» قرار بود ۲۵ سپتامبر در سینماها اکران شود اما شرکت رودساید اترکشنز در مقام توزیع‌کننده اعلام کرد که در عوض اکران سینمایی، فیلم را ۵ روز دیرتر، از طریق سرویس استریمینگ آمازون پرایم برای مخاطبان آمریکایی و کانادایی منتشر خواهد کرد. این فیلم همچنین از طریق بسترهای فروش الکترونیکی، قابل خرید و دانلود خواهد بود. با فیلیمو شات همراه باشید.


هاوارد کوهن و اریک دی آربلوف، رؤسای شرکت رودساید اترکشنز گفتند:

«پیام زندگی گلوریا استاینم، فعالیت‌ها و روحیه او، به‌شدت با اتفاقات امروز مرتبط است. ما به‌طور جمعی تصمیم گرفتیم تا در عوض اکران سینمایی، برنامه انتشار دیجیتالی فیلم را برای مخاطبان گسترده آن تدوین کنیم.»

فیلم زندگینامه ای «گلوریاز»، به نویسندگی جولی تایمور و سارا رول، ژانویه امسال در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد. آلیسیا ویکاندر در این فیلم نقش استاینم را به‌عنوان یک روزنامه‌نگار در دهه ۱۶۰ ایفا می‌کند. جولیان مور نیز نقش استاینم، به‌عنوان یکی از عاملان کلیدی جنبش آزادی زنان در دهه ۱۹۷۰ و پس از آن را بازی می‌کند. همچنین ریان کیرا آرمسترانگ ۹ساله هم در نقش کودکی گلوریا ظاهر شده است؛ زمانی که او در دهه ۱۹۴۰ در اوهایو زندگی می‌کرد. لولو ویلسون نیز نقش او در زمان نوجوانی را ایفا کرده است.

گلوریا استاینم

اوون گلیبرمن، منتقد ارشد مجله ورایتی، در نقد خود از این فیلم که در جریان فستیوال فیلم ساندنس ۲۰۲۰ منتشر شد نوشته است:

«فیلم «گلوریاز» سرشار از بازی هنرپیشگان بااستعداد و دقت عاطفی آنهاست و تایمور تمام این‌ها را با جزئیات شفاف یک درام تاریخی به تصویر کشیده است.»

بازیگران دیگر فیلم زندگینامه ای «گلوریاز» بدین شرح هستند: بت میدلر در نقش بلا ابزوگ، جنل مونی در نقش دوروتی پیتمن هیوز، تیموتی هاتن در نقش لئو استاینم و لورین توسان در نقش فلورانس کندی. فیلم‌نامه این فیلم بر اساس کتاب اتوبیوگرافی گلوریا استاینم به نام «زندگی من در جاده» (با عنوان اصلی «My Life on the Road») نوشته شده است.

نگاهی کوتاه به سریال «خانم آمریکا»؛ درام فمینیستی پر از ستارگان معروف


منبع: Variety

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil