فروش علاءالدین فوق العاده بود

فروش علاءالدین در این هفته عالی بود. این فیلم در اولین هفته اکران توانست به فروش ۱۱۲٫۷ میلیون دلاری در کشور آمریکا برسد و بالاتر از جان ویک قرار بگیرد.

فیلم «علاءالدین» این هفته توانست به پرفروش‌ترین فیلم باکس آفیس تبدیل شود و جایگاه اول را به دست بیاورد. فروش علاءالدین در چهار روز آخر هفته به ۱۱۲٫۷ میلیون دلار در بیش از ۴۴۷۶ سینما رسید. فروش این فیلم با هفته «روز یادبود» مصادف شده بود و به همین دلیل علاءالدین به پنجمین فیلم پرفروش سینما در این تاریخ تبدیل شد. فروش علاءالدین در این تاریخ از فروش فیلم «مردان ایکس: روزهای گذشته آینده» با ۱۱۰٫۴ میلیون دلار که در سال ۲۰۱۴ اکران شد هم بیشتر بود. البته رکورد فروش در روز یادبود همچنان در اختیار دیزنی است. فروش ۱۳۹ میلیون دلاری که در اختیار فیلم «دزدان دریایی کارائیب: پایان جهان» قرار دارد.

فروش علاءالدین

دومین فیلم باکس آفیس این هفته «جان ویک ۳» است. فیلمی که این هفته فروش ۳۱ میلیون دلاری را تجربه کرد و فروش داخلی آمریکای فیلم را به ۱۰۷٫۶ میلیون دلار در ۱۱ روز رساند. فروش فوق العاده این فیلم باعث شد که سازندگان، فیلم جان ویک ۴ را هم تایید کنند. این فیلم قرار است در سال ۲۰۲۱ اکران شود. یکی دیگر از فیلم‌های دیزنی هم در جایگاه سوم باکس آفیس قرار گرفته است. فیلم «انتقام جویان: آخر بازی» در پنجمین هفته اکران در مکان سوم باکس آفیس دیده می‌شود. فروش این هفته انتقام جویان در آمریکا به ۲۲٫۳ میلیون دلار رسید و جمع فروش داخلی این فیلم را به ۸۰۳٫۳ میلیون رساند. جدیدترین فیلم انتقام جویان دومین فیلم پرفروش تاریخ سینما در آمریکا به حساب می‌آید. رکورد فروش داخل آمریکا در اختیار فیلم «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» با مبلغ ۹۳۶ میلیون دلار بوده است. فیلم «آخر بازی» دومین فیلم پرفروش در دنیا هم به حساب می‌آید. این فیلم با فاصله ۱۰۰ میلیون دلار پشت سر فیلم «آواتار» قرار دارد.

جدیدترین فیلم برادران وارنر که «کاراگاه پیکاچو» نام دارد، در این هفته در جایگاه چهارم باکس آفیس قرار گرفت. فروش آخر هفته این فیلم به ۱۷ میلیون دلار رسید و فروش کل این فیلم در داخل آمریکا را به ۱۲۰ میلیون دلار رساند.

فیلم ترسناک شرکت سونی که «برایت‌برن» نام دارد هم این هفته اکران شد و در جایگاه پنجم قرار گرفت. فروش این فیلم ۹٫۵ میلیون دلار بود. فیلم «بوک‌اسمارت» هم این هفته به نمایش درآمد که ۸٫۷ میلیون دلار فروش داشت. فروشی که کمتر از پیش بینی‌ها بود.

فیلم «سفر سگ» فروش ۵٫۵ میلیون دلاری را پشت سر گذاشت و جمع فروش آن به ۱۶٫۴ میلیون دلار رسید. فروش فیلم «فریب‌کاری» در این هفته به ۴٫۸ میلیون دلار رسید و توانست فروش ۳۰ میلیون دلاری در ۱۸ روز را پشت سر بگذارد.

فیلم «مزاحم» در هفته گذشته فروش ۲٫۹ میلیون دلاری را تجربه کرد. در مکان بعدی هم فیلم «لانگ شات» قرار گرفته که در آخر هفته گذشته توانست به فروش ۲٫۱ میلیون دلاری برسد. فیلم «دامبو» پس از ۹ هفته، فروش ۱٫۳ میلیون دلاری داشت و کل فروش آن در داخل آمریکا به ۱۱۳ میلیون دلار رسید.

فروش باکس آفیس فیلم‌ها تا این لحظه از سال ۲۰۱۹ به ۴٫۳۴ میلیارد دلار رسیده که ۱۰ درصد کمتر از میزان فروش فیلم‌ها در مقایسه با سال گذشته بوده است. در واقع فروش فوق‌العاده فیلم انتقام جویان هم نتوانسته به افزایش درآمد باکس آفیس کمک کند. در طول‌ هفته‌های آینده فیلم‌هایی مانند «گودزیلا: سلطان هیولاها»، «زندگی پنهان حیوانات خانگی ۲»، «مردان سیاه‌پوش: بین‌المللی»، «داستان اسباب بازی 4» و «شیر شاه» اکران می‌شوند.

تحلیل گران بر این باور هستند که فروش کم باکس آفیس تا این جای سال ۲۰۱۹ برای عملکرد ضعیف فیلم‌ها در ماه‌های دی و بهمن بوده است؛ اما انتظار می‌رود که فروش فیلم‌ها تا آخر سال ۲۰۱۹ به ۱۱٫۹ میلیارد دلار برسد و رکورد جدیدی را ثبت کند. گفته شده فیلم‌های بلاک‌باستری که هنوز اکران نشده‌اند، می‌توانند روی افزایش درآمد باکس‌آفیس تاثیرگذار باشند.


منبع: Variety

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil