اولین آمار فروش سینمای آنلاین یک ماه پس از شروع این طرح اعلام شد

با گذشت بیش از یک ماه از شروع طرح سینمای آنلاین، در حدود نیم میلیون بلیت در مجموع دو پلتفرم فیلیمو و نماوا خریداری شده است.

نیم‌میلیون بلیتِ فروش‌رفته و یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار تماشاگر

با گذشت بیش از یک ماه از طرح سینمای آنلاین که از ۲۴ فروردین و با اکران فیلم «خروج» فعالیتش را آغاز کرد، آمارها از حدود نیم میلیون بلیت فروش‌رفته درمجموع پنج فیلم به نمایش درآمده در فیلیمو و نماوا خبر می‌دهند.
به گزارش روابط عمومی فیلیمو و نماوا، طرح سینمای آنلاین از ۲۴ فروردین ماه ۹۹ برای حمایت از سینمای ایران در بحران متاثر از شیوع بیماری کرونا و با نمایش فیلم «خروج» آغاز به کار کرد که در ادامه، این مسیر چهار فیلم «طلا»، «زیر نظر»، «مهمان‌خانه ماه‌نو» و «تیغ و ترمه» نیز به آن پیوستند. با گذشت بیش از یک ماه از شروع این طرح و در ادامه روند اطلاع رسانی از تعداد بلیت‌های فروش‌رفته، در حدود نیم میلیون بلیت در مجموع دو پلتفرم فیلیمو و نماوا تا کنون خریداری شده است. آمار فروش سینمای آنلاین که به صورت مستقیم به ازای هر خرید ثبت و به صورت تجمیعی از دو پلتفرم میزبان این طرح یعنی نماوا و فیلیمو اعلام می‌شود، خبر از گردش مالی حدود هفت و نیم میلیارد تومانی برای سینمای ایران می‌دهد.

در طرح اکران آنلاین که بلیت آن ۱۵ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است و هر بلیت تا هشت ساعت پس از خرید اعتبار تماشا دارد، متناسب با متغیرهای بازدید در شبکه نمایش خانگی، برای هر بلیت حداقل ۲.۵ تماشاگر در نظر گرفته می‌شود. به همین ترتیب می‌توان بیش از یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار تماشاگر را در مدت یک ماه از شروع طرح اکران آنلاین برای این پنج فیلم برآورد کرد. همچنین به دلیل تعلق گرفتن بدون واسطه ۷۰ درصد از درآمد فروش به صاحب اثر، درمجموع بیش از پنجاه فیلم متقاضی اکران آنلاین هستند و تصمیم بر این است که این طرح با اکران هفتگی حداقل دو فیلم ادامه پیدا کند.

این میزان استقبال تماشاگران درمجموع دو پلتفرم نماوا و فیلیمو در حالی رقم خورده است که طرح سینمای آنلاین جز در هفته سوم اکران فیلم «خروج» و آن‌هم به‌صورت کاملا محدود، هیچگونه تبلیغ تلویزیونی نداشته و فیلم‌هایی که در صورت اکران سینمایی می‌توانستند امکان تبلیغ تلویزیونی داشته باشند نیز متاسفانه حالا طی طرح اکران آنلاین از آن محروم شده‌اند. هرچند شواهد از موفقیت در شروع طرح اکران آنلاین حکایت دارد اما قضاوت قطعی را باید به آینده موکول کرد؛ چرا که اگر همراهی، هماهنگی، همدلی و رفتار حرفه‌ای خوب فعلی بین مدیران سینمایی، صاحبان آثار، توزیع‌کنندگان و بینندگان حفظ شود قطعاً این امر تأثیر به‌سزایی بر اقتصاد سینما و افزایش اشتغال در این حوزه خواهد داشت. همچنین لازم به ذکر است که در راستای شفافیت هرچه بیشتر طرح سینمای آنلاین، آمار تجمیعی فروش در آینده نیز اعلام خواهد شد.


درباره سینمای آنلاین بیشتر بخوانید


نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

1 دیدگاه
  1. احمد می‌نویسد

    ایده خوبی بود من که لذت بردم

fosil