پیش‌بینی نامزدهای جایزه امی ۲۰۲۰ برای بهترین بازیگر زن کمدی

در فیلیمو شات به پیش‌بینی شانس بازیگران مختلف برای حضور در لیست نامزدهای امی ۲۰۲۰ در بخش بهترین بازیگر زن کمدی پرداخته‌ایم.

در سریال‌های کمدی، با دو مدل کلی مواجهیم: آثاری که شخصیت‌های متعدد دارند و بدون تاکید روی یک شخصیت خاص پیش می‌روند (مانند «خانواده مدرن» یا «دوستان») که در آن همه بازیگران سهمی نسبتا مشابه در پیش‌برد قصه و موقعیت‌ها دارند و آثاری با یک شخصیت محوری که جنسیت او بر لحن و فضای کلی قصه تاثیر می‌گذارد. در سریال‌های اخیر، عمده کمدی‌ها به دو مدل مردانه و زنانه تقسیم شده‌اند و برای همین در ترکیب نامزدهای بازیگری مرد و زن، سریال‌های مشترک کمتری دیده می‌شود.
در ادامه پیش‌بینی نامزدهای احتمالی مراسم امی ۲۰۲۰ در فیلیمو شات، می‌رسیم به بخش بهترین بازیگر زن کمدی که امسال ترکیبی متفاوت با دوره‌ قبلی خواهد داشت.


نقد و بررسی فیلم من زن تو هستم


سال قبل در شب درخشش «فلیبگ»، جایزه بهترین بازیگر زن کمدی هم به فیبی والر-بریج رسید. یک سال قبل‌تر، جایزه را دادند به ریچل برازناهان بابت نقش‌آفرینی در «خانم میزل شگفت‌انگیز». پیش‌تر از آن دیگر وارد دورانی می‌شویم که به دلیل اهدای شش جایزه پیاپی برای جولیا لویی درایفوس در سریال کمدی-سیاسی «معاون رییس‌جمهور»، به نام این بازیگر سند زده شده بود. درایفوس پرافتخارترین بازیگر این رشته در تمام ادوار امی است، مجموعا با ۱۲ نامزدی که در ۷ مورد به جایزه منجر شده‌است. در پله‌ بعدی افتخارات بتی وایت، تینا فی و کندیس برگن قرار دارند. نفر بعدی هلن هانت است که امسال این شانس را دارد تا جایگاه خود را ارتقا دهد.
به دلیل پایان یا پخش نشدن سریال‌ها تقریبا نیمی از نامزدهای قبلی را در مراسم امسال نخواهیم دید: فیبی والر-بریج «فلیبگ»، جولیا لویی درایفوس «معاون»، ناتاشا لیون «عروسک روسی»، الی کمپر «کیمی اشمیت شکست‌ناپذیر» و کرستن دانست «درباره خدا شدن در فلوریدای مرکزی». درنتیجه، جا برای چهره‌های قدرنادیده و تازه‌وارد از همیشه بازتر است و ترکیب نهایی نامزدها به‌گونه‌ای متفاوت از سال‌های قبلی خواهد بود. حالا برویم سراغ امی ۲۰۲۰ و نامزدهای بهترین بازیگر زن کمدی .

به نظر می‌رسد که اگر قرار باشد «خانم میزل شگفت‌انگیز» با درو کردن تمام جوایز به فاتح اصلی امی ۲۰۲۰ تبدیل شود، اهدای مجدد جایزه بهترین بازیگر زن کمدی به ریچل برازناهان اجتناب‌ناپذیر می‌شود. اما اگر اعضای آکادمی رویکرد دیگری را دنبال کنند، آن‌وقت باید به دنبال نام‌های غافلگیرکننده در میان برنده‌ها باشیم. در این میان، سریال جدید «شتز کریک» کمپین رسانه‌ای قدرتمندی را به راه انداخته است و شاید این بهترین فرصت برای کاترین اوهارا، این بازیگر کهنه‌کار باشد تا بالاخره به جایزه برسد. البته اوهارا قبلا و در سال ۱۹۸۲ به‌عنوان نویسنده «SCTv» امی برده بود اما هیچ‌وقت به‌عنوان بازیگر برنده جایزه نشده است. پاملا ادلون هم وضعیت مشابهی دارد که تنها جایزه‌اش برمی‌گردد به سال ۲۰۰۲ و برای صداپیشگی در «کینگز آو د هیل» و شاید نقش‌آفرینی او در «چیزهای بهتر» به طلسم نادیده گرفته شدن این بازیگر پایان دهد.

ریچل برازناهان

از دیگر نامزدهای دوره قبل که امسال هم امکان نامزدی دارند می‌توان به کریستینا اپلگیت «مرده به نظر من» اشاره کرد. با وجود این که سریال چندان از سوی آکادمی تحویل گرفته نشد، اپلگیت جزو چهره‌های محبوب در میان رای‌دهندگان است و به نظر می‌رسد که فصل دوم توجه بیشتری را هم جلب کرده باشد. اگر به سراغ نامزدهای دوره‌های پیشین برویم، آیسا ری («ناامن»)، الیسون بری («گلو»)، لیلی تاملین و جین فاندا (هر دو برای «گریس و فرانکی») امسال امیدوارند که بازی‌شان از جانب اعضای آکادمی دوباره موردتوجه قرار بگیرد و البته که نامزد شدن همگی آن‌ها در کنار هم امکان‌پذیر نیست.
اما وضع برای تازه‌واردها چگونه است؟ مریت ویور این شانس را دارد که در دو بخش مجزا با مینی‌سریال «باورنکردنی» و «برو» کمدی جدیدش برای اچ‌بی‌او نامزد شود. آکوافینا کمدین چینی‌الاصل که سال قبل با فیلم «وداع» حسابی درخشید، با سریال خودش به نام «آکوافینا در نقش نورا اهل محله کویینز» به شبکه کمدی‌سنترال آمده. ال فنینگ امیدوار است که «کبیر» اولین نامزدی امی را برایش به ارمغان بیاورد، در حالی که شبکه هولو، زویی کراویتز در «های فیدلتی» و ایدی برایانت «شریل» را هم در میدان رقابت دارد. و در پایان باید اشاره کنیم به نام‌هایی که فراموش کردن آن‌ها کار ساده‌ای نیست: آمریکا فرارا در «سوپرمارکت»، لوگان براونینگ در «مردم سفیدپوست عزیز» و میشل پرادا در «ویدا» که هر سه شایستگی لازم برای نامزدی را دارند.

نامزدهای احتمالی امی ۲۰۲۰ برای بهترین بازیگر زن کمدی

ریچل برازناهان، برای «خانم میزل شگفت‌انگیز» با عنوان اصلی «The Marvelous Mrs. Maisel»
کاترین اوهارا، برای «شتز کریک» با عنوان اصلی «Schitt’s Creek»
مریت ویور، برای «برو» با عنوان اصلی «Run»
کریستینا اپلگیت، برای «مرده از نظر من» با عنوان اصلی «Dead to Me»
پاملا ادلون، برای «چیزهای بهتر» با عنوان اصلی «Better Things»
جین فاندا، برای «گریس و فرانکی» با عنوان اصلی «Grace and Frankie»

نامزدی‌های غافلگیرکننده

آکوافینا، برای «آکوافینا در نقش نورا اهل محله کویینز» با عنوان اصلی «Awkwafina Is Nora From Queens»
کریستین بل، برای «جای خوب» با عنوان اصلی «Good Place»
لیندا کاردینلی، برای «مرده از نظر من» با عنوان اصلی «Dead to Me»
آیسا ری، برای «ناامن» «با عنوان اصلی Insecure»
الیسون بری، برای «گلو» با عنوان اصلی «GLOW»
ال فانینگ، برای «کبیر» با عنوان اصلی «The Great»

نامزدی‌های خوشبینانه

آمریکا فرارا، برای «سوپرمارکت» با عنوان اصلی «Superstore»
لوگان براونینگ، برای «مردم سفیدپوست عزیز» با عنوان اصلی «Dear White People»
میشل پرادا، برای «ویدا» با عنوان اصلی «Vida»


منبع: Indie Wire

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil