پیش‌بینی نامزدهای جایزه امی ۲۰۲۰ برای بهترین سریال درام

در فیلیمو شات به پیش‌بینی شانس عناوین مختلف تلویزیونی برای حضور در لیست نامزدهای امی ۲۰۲۰ در بخش بهترین سریال درام پرداخته‌ایم.

در شرایطی که اوضاع در صنعت سینما چندان طبیعی نیست، تلویزیون با قدرت به کارش ادامه می‌دهد و این روزها سریال‌ها در تکاپو برای دیده شدن بیشتر و کسب نامزدی در هفتادودومین مراسم امی هستند که در تابستان (ماه جولای) نامزدهای خود را از میان آثار به نمایش درآمده در بازه زمانی (ژوئن ۲۰۱۹ تا پایان می ۲۰۲۰) اعلام خواهد کرد. در ادامه، با فیلیمو شات همراه باشید تا بررسی کنیم که کدام عناوین از شانس بیشتری برای کسب نامزدی امی ۲۰۲۰ در بخش بهترین سریال درام برخوردارند.


سریال پرطرفدار شبکه اچ‌بی‌او سال قبل به پایان رسید و امسال بعد از حدود یک دهه، در مراسم جوایز امی نماینده‌ای از وستروس نخواهیم داشت. در دو فصل متاخر، «بازی تاج‌وتخت» عنوان بهترین سریال درام را به خود اختصاص داد و هرسال برنده چهار جایزه مهم و اصلی دیگر هم بود.
در شرایطی که کار سرویس‌های استریم حسابی اوج گرفته است، حضور آن‌ها در بخش درام روند نسبتا نزولی دارد. نت‌فلیکس در سال ۲۰۱۷ به رکورد چهار نامزدی رسید؛ شبکه هولو در سال ۲۰۱۸ سه نامزدی و در سال ۲۰۱۹ دو نامزدی داشت اما امسال دوباره قدرت و اکثریت در دست شبکه‌های کابلی و غول‌های قدیمی همچون اچ‌بی‌او است. در مقایسه با نامزدهای سال قبل، امسال قطعا از «بازی تاج‌وتخت»، «بادیگارد» و «خانه پوشالی» خبری نیست، سریال‌هایی که یا تمام شده‌اند یا فصل بعدی آن‌ها هنوز ساخته نشده است.

حال با کنار گذاشتن گزینه‌های حذف‌شده از رقابت، می‌توانیم به سراغ پیش‌بینی مدعیان اصلی برای قرار گرفتن در جمع نامزدهای امی ۲۰۲۰ برای بهترین سریال درام سال برویم. مراسمی که اگر اتفاق خاصی نیفتند، بیست سپتامبر (اواخر شهریور) در سالن مایکروسافت تیاتر لس‌آنجلس برگزار می‌شود و چندی دیگر نیز شاهد اعلام نامزدهای آن از سوی آکادمی علوم و هنرهای تلویزیونی آمریکا خواهیم بود.
با کنار رفتن سایه سنگین «بازی تاج‌وتخت»، حالا سریال‌های زیادی هستند که به حضور در جمع نامزدهای و حتی برنده‌ها فکر می‌کنند. در صدر آن‌ها هم «تاج» سریال محبوب و دوست‌داشتنی نت‌فلیکس قرار دارد و در کنار آن «وراثت»، دیگر سریال اچ‌بی‌او که در فصل جوایز گذشته و در مراسم‌هایی مانند گلدن گلوب حسابی تحویل گرفته شده‌اند. هر دو سریال شانس بالایی حتی برای بردن جایزه دارند و به نظر می‌رسد که گزینه اصلی پخش‌کننده‌ها، استریم یا شبکه کابلی، در مراسم امسال هم خواهند بود.

سریال‌های دیگری هم هستند که از حالا حضور خود را در میان نامزدها تا حدود زیادی تضمین‌شده می‌دانند. در این میان، «بهتره با ساول تماس بگیری» سریال پربیننده و تحسین‌برانگیز شبکه ای‌ام‌سی پیشتاز است؛ سریالی که به دلیل طولانی شدن فاصله‌ تولید و پخش، در مراسم سال گذشته حضور نداشت. به نظر می‌رسد «اوزارک»، دیگر سریال جذاب نت‌فلیکس هم که سال گذشته در دو رشته برنده جایزه شده بود، بدون دردسر به روند نامزدی خود ادامه دهد. «وست‌ورلد» و «سرگذشت ندیمه» شاید با خطر ریزش مواجه شوند اما سابقه و محبوبیت، آن‌ها را به گزینه‌هایی قابل‌اعتنا برای قرار گرفتن در جمع نامزدهای این بخش تبدیل کرده است.

از میان این ۶ سریال، دست‌کم ۵ تا شانس بسیار زیادی برای راه‌یابی به فهرست نهایی دارند. مدعیان دو جای خالی باقیمانده کدامند؟ «این ما هستیم» مدعی اصلی است، مخصوصا بعد درخشش سال گذشته و کسب نامزدی در ۹ رشته از جوایز امی ، از جمله بهترین سریال درام.
اپل‌تی‌وی پلاس هم که کار خود را به‌تازگی شروع کرده، برای سریال اصلی‌اش «برنامه صبحگاهی» کمپین تبلیغاتی بزرگی به راه انداخته است؛ این سریال، پیش از این هم در گلدن گلوب موفق عمل کرده بود، به‌ویژه که ترکیب بازیگران اسم‌ورسم‌دار سریال هم بیشتر آن را در کانون توجه قرار می‌دهد. ریس ویترسپون (ستاره سریال) برای دیده شدن دیگر سریال مهمش، «دروغ‌های کوچک بزرگ» به‌شدت تلاش می‌کند؛ سریالی که با پخش فصل دوم آن، دیگر از بخش‌بندی مینی‌سریال خارج شده است. اما باید در نظر داشت که زمان زیادی از پخش فصل دوم «دروغ‌های کوچک بزرگ» گذشته و یادآوری آن به اعضای آکادمی در نوع خود چالشی جدی به‌حساب می‌آید. چالشی که سریال فوق‌العاده محبوب نت‌فلیکس یعنی «چیزهای عجیب» هم با آن دست‌به‌گریبان است؛ هر دو فصل قبلی این سریال علمی-تخیلی، با قدرت در جمع نامزدها حضور داشتند اما زمان زیادی از پخش فصل سوم آن گذشته است.

در مورد یکی دیگر از پدیده‌های تلویزیونی این سال‌ها، قضیه کاملا برعکس است و پخش فصل سوم «کشتن ایو» دوباره آن را در مرکز توجه قرار داده؛ البته فصل دوم این سریال باید برای کسب عنوان در میان نامزدهای امی ۲۰۲۰ برای بهترین سریال درام رقابت کند.
یک پله پایین‌تر، می‌رسیم به «شکارچیان» و «مندلورین». آمازون پرایم، سخت تشنه کسب اولین نامزدی در بخش بهترین سریال درام است و برای این منظور، روی «شکارچیان» حساب ویژه‌ای باز کرده و امیدوار است که اولین حضور آل پاچینو در یک سریال تلویزیونی (پاچینو که اینجا نقش سرکرده‌ گروهی از شکارچیان نازی‌ها را دارد، پیش‌تر در مینی‌سریال و فیلم‌های تلویزیونی حضور پیدا کرده بود) آن‌ها را به این عنوان نزدیک کند. فصل دوم «بازگشت به خانه» هم هست اما چون فصل قبلی آن در کسب عنوان و جایزه موفق نبود، نمی‌توان چندان رویش حساب کرد.

دیزنی‌پلاس هم بدش نمی‌آید که برای شروع، گام اول خود را محکم بردارد و در این میان می‌تواند با برگ برنده «مندلورین» بازی کند. در حالی که سری فیلم‌های «جنگ ستارگان» به‌جای محافل سینمایی قدرت خود را در گیشه به نمایش گذاشته‌اند، «مندلورین» به کمک آمار بالای تماشا و البته رضایت مخاطبان، در رقابت امی ۲۰۲۰ برای کسب جایزه بهترین سریال درام خیلی هم بدون بخت و اقبال نیست. سریال «اسنوپیرسر» را هم نباید از قلم انداخت؛ محصول شبکه تی‌ان‌تی که با الهام از فیلم بونگ جون هو، فاتح بی‌چون‌وچرای سینما در سال گذشته، ساخته شده و با تغییر قوانین و بازه‌ زمانی آثار مورد داوری از سوی آکادمی تلویزیون، اکنون شانس نامزدی را هم دارد.
و در پایان می‌رسیم به آثاری که در عین شایستگی برای کسب نامزدی، احتمالا در مقایسه با رقبای مشهور و بزرگ، شانس کمتری دارند. مانند «پز» سریال متفاوت اف‌اکس، «شکارچی ذهن» دیوید فینچر و نت‌فلیکس که در فصل دوم بهتر هم شد، «آقای ربات» که پایان قدرتمندی داشت و شاید «پاپ جدید»، فصل آخر «میهن» و «آموزش جنسی» که اصولاً باید کمدی باشد اما آکادمی ترجیح داده که آن را در بخش درام بررسی کند. «ناتمام» یا «Undone»، انیمیشن متفاوت و شگفت‌انگیز آمازون هم لیاقت قرار گرفتن در جمع نامزدهای امی ۲۰۲۰ در بخش بهترین‌ سریال درام را دارد.

همان‌طور که می‌بینید، با وجود سریال‌های شاخص و با شانس بیشتر، آثار خوب و جذاب زیاد دیگری هستند که احتمالا پشت در خواهند ماند.

نامزدهای احتمالی جایزه امی ۲۰۲۰ برای بهترین سریال درام

• «وراثت» با عنوان اصلی «Succession» محصول شبکه اچ‌‌بی‌او
• «تاج» با عنوان اصلی «The Crown» محصول شبکه نت‌فلیکس
• «بهتره با ساول تماس بگیری» با عنوان اصلی «Better Call Saul» محصول شبکه ای‌ام‌سی
• «اوزارک» با عنوان اصلی «Ozark» محصول شبکه نت‌فلکیس
• «وست‌ورلد» با عنوان اصلی «Westworld» محصول شبکه اچ‌‌بی‌او
• «سرگذشت ندیمه» با عنوان اصلی «The Handmaid’s Tale» محصول شبکه هولو
• «برنامه صبحگاهی» با عنوان اصلی «The Morning Show» محصول شبکه اپل تی‌وی‌پلاس

نامزدهای غافلگیرکننده

• «کشتن غافلگیرکننده» با عنوان اصلی «Killing Eve»
• «این ما هستیم» با عنوان اصلی «This Is Us»
• «شکارچیان» با عنوان اصلی «Hunters»
• «دروغ‌های کوچک بزرگ» با عنوان اصلی «Big Little Lies»
• «چیزهای عجیب»‌ با عنوان اصلی «Stranger Things»
• «پز» با عنوان اصلی «Pose»
• «مندلورین» با عنوان اصلی «The Mandalorian»
• «میهن» با عنوان اصلی «Homeland»

نامزدهای خوشبینانه‌

• «شکارچی ذهن» با عنوان اصلی «Mindhunter»
• «سرخوشی» با عنوان اصلی «Euphoria»
• «آقای ربات» با عنوان اصلی «Mr. Robot»
• «پاپ جدید» با عنوان اصلی «The New Pope»
• «آموزش جنسی» با عنوان اصلی «Sex Education»
• «ناتمام» با عنوان اصلی «Undone»


منبع: Indie Wire

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

filimo the north pole