داستان فیلم «روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان» چه تغییراتی کرده است؟

بسیاری از فیلم ها در زمان تهیه و تولید، متحمل تغییرات زیادی در روند داستان می‌شوند؛ «روگ وان : داستانی از جنگ ستارگان» هم از این قاعده مستثنا نبوده و تغییرات زیادی کرده است.

بسیاری از فیلم ها در زمان تهیه و تولید، متحمل تغییرات زیادی در روند داستان می‌شوند. «روگ وان : داستانی از جنگ ستارگان» هم از این قاعده مستثنا نبوده و قبل از اینکه تبدیل به فیلمی شود که ما می‌شناسیم و دوستش داریم، تغییرات زیادی کرده است؛ مثلاً شخصیت دارت ویدر در اصل به‌عنوان شکارچی بخشنده و مهربانی نوشته شده بود و یا هان سولو قرار بود بیگانه‌ای در فیلم باشد.

تغییرات این‌چنینی در فیلمنامه، مختص قسمت‌های خیلی قدیمی نیست. نویسندگان فیلم «روگ وان : داستانی از جنگ ستارگان» نیز پایان‌بندی متفاوت دیگری در نظر داشتند. در ادامه، گری ویتا و کریس وایتز (دو نویسنده‌ی فیلم)، از نقاط حساسی در داستان می‌گویند که در فرایند تولید تغییر کرده‌اند.
کمبود لوگوی فیلم‌های «جنگ ستارگان» (و درواقع صحنه‌ ابتدایی در «جنگ ستارگان») یکی از بزرگترین تغییرات در فیلم «روگ وان» است که این فیلم را از مابقی فیلم‌های مجموعه‌ «اسکای‌واکر» متمایز می‌کند.
ویتا دراین‌باره توضیح می‌دهد: «با اینکه شما هیچ‌وقت این تصویر مشکی با لوگوی «جنگ ستارگان» و آن نوشته‌ آبی را نمی‌بینید، ولی من آن را چندین بار در داستان نوشتم. آن زمان، بر سر این موضوع بحث زیادی شد و پس از گفت‌وگوهای بسیار توافق کردیم که خودمان را از بند المان‌ها و عناصر داستان‌سرایی سنتی، رها کنیم.»
شخصیت اصلی نیز تا پایان یافتن فیلمبرداری و نمایش فیلم روی پرده تغییرات بسیاری کرده است. به گفته گری ویتا شخصیت جین ارسو، با دغدغه‌ پیدا کردن ستاره‌ مرگ در «روگ وان»، شبیه نقش جسیکا چستین در فیلم «سی دقیقه پس از نیمه‌شب» بوده است.

او توضیح می‌دهد: « در حالی که جین ارسو عضو ائتلاف شورشیان بود، ما نقش‌های دیگری را نیز برای او در نظر گرفتیم؛ مثلاً فراری باشد یا حتی شبیه رِی زباله گرد باشد، اما وقتی دنیای «جهان ستارگان» درگیر داستان دیگری باشد، اعمال چنین تغییراتی آسان نیست. مثل اتفاقی که برای لایرا (مادر جین) نیز افتاد. در نسخه‌ اصلی قرار بود او جدای مخفی باشد که جزء اولین موضوعاتی بود که از فیلم حذف شد.»
و درباره شخصیت کاسین آندور (با بازی دیه‌گو لوناویتا از نقش جاسوس دوجانبه می‌گوید که برای او نوشته بودند؛ نقشی که می‌توانست مسیر فیلم‌ها و سریال‌های بعدی را بسیار متفاوت کند.
ویتا درباره‌ داستان اجرا نشده کاسین، اینطور توضیح می‌دهد: «در گذشته‌های خیلی دور، او از سربازان ائتلاف شورشی بوده که مخفیانه با کرنیک نیز همکاری داشته است. کاسین آندور بعد از این که به‌عنوان جاسوس لو می‌رود جهت‌گیری‌اش را عوض می‌کند و با جلب اعتماد دوباره جین در انتهای فیلم، وارد ائتلاف شورشیان می‌شود.»


منبع: The Playlist

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil