جدول ستاره‌ها؛ منتقدان چه می‌گویند؟

در فیلیمو شات، نظر عده‌ای از منتقدان سینما را درباره آثار حاضر در جشنواره امسال جویا شده‌ایم.

همان‌طور که طی این چند روز شاهد بوده‌اید، سعی داریم در فیلیمو شات به جنبه‌های مختلف از سی‌و‌هشتمین جشنواره فیلم فجر بپردازیم؛ چرا که این رویداد ده روزه علاقه‌مندان سینما را کنار هم قرار می‌دهد و باعث می‌شود تا سینما زبان مشترک مردم باشد. علاوه بر نقد، یادداشت و پوشش‌های صوتی و تصویری از جشنواره، تصمیم گرفتیم تا امتیاز منتقدان تا روز ششم جشنواره فجر را جمع‌آوری کنیم و نظر آن‌ها را درباره‌ آثار امسال بازتاب دهیم. امتیاز منتقدان به فیلم‌های جشنواره فجر اهمیتی ویژه دارد؛ منتقدانی از طیف‌ها و با سلیقه‌های مختلف که نظرات آن‌ها می‌تواند نشانگر برایندی از واکنش‌های اهالی رسانه به فیلم‌های امسال باشد.

همان‌طور که در این جدول می‌بینید، حال که نیمی از جشنواره را پشت سر گذاشته‌ایم، رقابت میان سه فیلم «شنای پروانه»، «روز صفر» و «درخت گردو» بسیار نزدیک است، سه فیلمی که گفته می‌شود در آرای مردمی نیز بالاترین میزان رضایت را از سوی تماشاگران کسب کرده‌اند و باید دید که آثار باقیمانده با چه واکنشی مواجه خواهند شد.
جدول، امتیاز منتقدان تا پایان روز ششم از جشنواره فجر را نشان می‌دهد. ذکر این نکته ضروری است که چون تعدادی از منتقدان در سینماهایی غیر از پردیس ملت به تماشای فیلم‌ها می‌نشینند و برنامه نمایش در تمام سینماها یکسان نیست، جدول به تدریج به‌روزرسانی و یکسان‌سازی و در مواردی میانگین امتیاز فیلم‌ها با اضافه شدن ستار‌ه‌های جدید اصلاح خواهد شد.

هم‌چنین فیلیمو شات صرفا بازتات‌دهنده‌ی نظرات منتقدان است و در برابر امتیازات آن‌ها جهت‌گیری ندارد. نظرات نویسندگان فیلیمو شات را می‌توانید در نقدها و یادداشت‌های منتشر شده در وبسایت مطالعه کنید.

امتیاز منتقدان تا روز ششم جشنواره

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil