رابرت دنیرو در مقابل انتقاد از «مرد ایرلندی» ایستاد

در میان تحسین‌هایی که از تازه‌ترین اثر مارتین اسکورسیزی صورت گرفته، یک انتقاد نیز به «مرد ایرلندی» وارد شده است.

در میان تحسین‌هایی که از تازه‌ترین اثر مارتین اسکورسیزی صورت گرفته، یک انتقاد نیز به «مرد ایرلندی» وارد شده است؛ این‌که چرا برجسته‌ترین شخصیت زن این فیلم (آنا پاکوین که جوایز اسکار و گلدن گلوب را در کارنامه کاری خود دارد،، در طول ۱۰ دقیقه حضورش در فیلم فقط ۶ کلمه صحبت می‌کند؟

پاکوین (هنرپیشه اهل نیوزلند) در نقش پگی شیرن، دختر فرانک شیرن (با بازی رابرت دنیرو) در «مرد ایرلندی» به ایفای نقش پرداخته است. در داستان فیلم، شاهد این هستیم که وی در طول زندگی به پدرش مظنون بوده، چرا که پدرش درواقع قاتلی است که با گروهی خلاف‌کار همکاری می‌کند. ویژگی‌های اخلاقی فرانک برای دخترش مقبول نیست و به همین دلیل، پگی بیشتر در سکوت به پدرش خیره شده و او را زیر نظر دارد و بسیار کم صحبت می‌کند.


همه چیز درباره فیلم مرد ایرلندی


به همین دلیل، عده‌ای از منتقدان به اسکورسیزی اعتراض و این سوال را مطرح کرده‌اند که «چرا از توانایی‌های چنین بازیگر بااستعدادی این‌قدر کم بهره برده است؟» البته که رابرت دنیرو در مقابل انتقاد از «مرد ایرلندی» ایستاده و از انتخاب و تصمیم اسکورسیزی و استیون زایلیان (فیلم‌نامه‌نویس) دفاع کرده است.

دنیرو در مصاحبه خود گفته است:

«آنا پاکوین در نقش شخصیتی قدرتمند ظاهر شده و بازی او هم همین را القا می‌کند. شاید در صحنه‌های مختلف فیلم، شاهد تعامل بین فرانک و دخترش نباشیم و این دقیقا چیزی است که قرار بوده اتفاق بیفتد؛ سکوت و کم صحبت کردن پگی، رابطه نه‌چندان خوب او با پدرش را نمایش می‌دهد. او فوق‌العاده است و این چیزی است که مخاطب می‌بیند.»

پیش‌تر، آنا پاکوین از نقش خود دفاع کرده و در پاسخ به انتقاد یکی از کاربران گفته بود:

«من به بازی در فیلم «مرد ایرلندی» دعوت شدم و از اینکه توانستم در کنار چنین تیم بزرگی کار کنم، بسیار خوشحالم و به آن افتخار می کنم.»


منبع: Variety

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

filimo the north pole