آیا سریال «مرد ایرلندی» ساخته خواهد شد؟

مدت‌زمان نسبتا طولانی جدیدترین اثر اسکورسیزی، باعث گمانه‌زنی‌هایی درباره سریال «مرد ایرلندی» شده است.

«مرد ایرلندی» فیلمی امریکایی در ژانر حماسی جنایی است که به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مارتین اسکورسیزی ساخته و بر اساس رمان «شنیده‌ام خانه‌ها را رنگ می‌کنی» اثر چارلز برنت نوشته شده است. از ستارگان این فیلم می‌توان به رابرت دنیرو، آل پاچینو، جو پشی، بابی کاناوله، آنا پاکوین، هاروی کایتل و ری رومانو اشاره کرد. مدت‌زمان نسبتا طولانی این فیلم، باعث گمانه‌زنی‌هایی درباره سریال «مرد ایرلندی» شده است.

تماشای «مرد ایرلندی»، سه ساعت و نیم طول می‌کشد و به همین دلیل، پخش آن در نتفلیکس و به‌صورت سریالی در طول چندین شب متوالی می‌تواند جالب‌توجه باشد؛ ولی مارتین اسکورسیزی در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده است که موافق پخش فیلم تحسین‌شده‌اش به‌عنوان سریالی کوتاه نیست و این کار، از ارزش‌های فیلم او می‌کاهد.


نقد و بررسی فیلم مرد ایرلندی


اسکورسیزی هم‌چنین بیان کرده است: «شاید به نظر بعضی افراد «مرد ایرلندی» یک داستان طولانی است که می‌توان آن را در دو فصل نمایش داد، ولی من می‌گویم: «هرگز!» مهم‌ترین مهم این فیلم، در کنار هم قرار گرفتن جزییات و توجه به آن‌هاست. من نه‌تنها مخالف سریال‌سازی نیستم، بلکه به نظرم سریال در نوع خود جالب و فوق‌العاده است چرا که می‌توان شخصیت‌ها و داستان کلی را گسترش داد و درنهایت به نقطه‌ای مشترک رساند؛ ولی این ایده برای «مرد ایرلندی» ایده مناسبی نخواهد بود.»

به گفته اسکورسیزی (کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده ایتالیایی-امریکایی و هم‌چنین برنده اکثرجوایز معتبر سینمایی دنیا از جمله اسکار، گلدن گلوب و جایزه امی)، تماشای قسمت پایانی فیلم با بازی رابرت دنیرو (در نقش راننده کامیونی به نام فرانک شیرن)، در قالب فیلم حائز اهمیت است، نه به‌صورت اپیزودیک و سریال.
اکران محدود «مرد ایرلندی» از تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۱۹ (برابر با ۱۰ آبان ۱۳۹۸) آغاز شده و هم اکنون از طریق وب‌سایت فیلیمو در دسترس تماشاگران است.


منبع: Variety

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil