تصاویر دیده نشده از «باشگاه مبارزه»

رونمایی از آرشیو شخصی فینچر

دیوید فینچر، عکس‌های شخصی خود را به‌طور انحصاری برای مجله اینترنتی امپایر آرشیو و در نمایشگاه ۲۰۲۰ به نمایش خواهد گذاشت.

فهرست بهترین فیلم های دیوید فینچر

۲۰ سال از اکران فیلم کلاسیک و موفق «باشگاه مبارزه» یا «فایت کلاب» می‌گذرد. این فیلم، اقتباسی از رمان چاک پالانیک به همین نام و منتشرشده در سال ۱۹۹۶ بود. با اکران فیلم، شور و هیجانی میان مخاطبان ایجاد شد و دیدگاه مردم نسبت به سینمای سیاسی تغییر کرد. در آن زمان این نگرانی به وجود آمده بود که تغییرات بزرگ با اولین جنبش‌های شورشیان آغاز خواهد شد. پس از گذشت دو دهه، انبوه هواداران وفادار و پرشور «باشگاه مبارزه» هنوز هم نظریه‌های توطئه، رنج و ستایش را در ذهن خود می‌پرورانند و مجذوب این یادگار نمادین فینچر برای سینمای مدرن هستند.

دیوید فینچر، عکس‌های شخصی خود را به‌طور انحصاری برای مجله اینترنتی امپایر آرشیو و در نمایشگاه ۲۰۲۰ به نمایش خواهد گذاشت. این تصاویر دیده نشده از «باشگاه مبارزه»، خاطرات فینچر از صحنه فیلم‌برداری و عناصر اصلی فیلم را مرور می‌کنند. این عکس‌ها، تصاویر ساختمان مخروبه‌ای که قرارگاه باشگاه مبارزه بود، سه ستاره فیلم (یعنی ادوارد نورتون، برد پیت و هلنا بونهام کارتر) و حتی صورت بامزه ادوارد نورتون حین تیراندازی را نشان می‌دهند. این آرشیو، تصاویر دیده نشده از «باشگاه مبارزه» را برای اولین بار در معرض دید عموم قرار می‌دهد. دیوید فینچر با مجموعه تصاویر شخصی خود سعی دارد توضیح می‌دهد که چرا پویایی این سه ستاره و همچنین ناسازگاری آنها با جامعه تنها و خطرناک، در میان مردم محبوب شد.

آرشیو تصاویر دیده نشده از «باشگاه مبارزه»، همچنین شامل عکس‌هایی سیاه‌وسفید می‌شود که توسط مریک مورتون گرفته شده‌اند. سئین چافین و آندریا مک‌کی، تلاش زیادی برای جمع‌آوری این عکس‌ها انجام داده‌اند.

دیوید فینچر در مورد سه بازیگر اصلی فیلم می‌گوید:

«آنها یک گروه بازیگوش و شوخ‌طبع بودند: برد همانند یک گربه به این‌طرف و آن‌طرف می‌پرید؛ او مدام از من سوال می‌پرسید: «غریزه به خوبی نشون داده شده؟ می‌شه الان بازی کنیم و یه اشتباه یا حرکت یا ژست باحال پیدا کنیم؟». اما ادوارد بیشتر مطیع بود و به یاد دارم که به من گفت: «هر چیزی که تو ذهنته رو به من بگو و ببین چطور اون رو به بهترین شکل برات بازی می‌کنم تا مخت سوت بکشه». هلنا ترکیبی از این دو بود و نظم بیشتری داشت؛ او همیشه قبل از فیلمبرداری می‌گفت: «سعی داری چی رو نشون بدی؟ اجازه بده من یه کم دیگه پشت‌صحنه تمرین کنم تا همون چیزی که می‌خوای دربیاد.»

فینچر در ادامه می‌گوید:

«ادوارد، تنها در چند فیلم بازی کرده بود و من فکر می‌کنم که او تلاش زیادی داشت تا همه‌چیز درست پیش برود. او تمایل داشت هر اتفاقی را که رخ می‌دهد، تحت کنترل خود داشته باشد؛ اما حس می‌کنم او سعی داشت بداند که نتیجه این فیلم چه خواهد شد. او از من می‌خواست تا اجازه دهم برای موفقیت فیلم تلاش بیشتری کند. فرایند کاری‌اش در مقایسه با برد و هلنا بسیار متفاوت بود. اما وقتی که این سه در کنار هم بودند، شوخ‌طبعی و سرگرم‌کنندگی آنها به اوج می‌رسید. این سه نفر در کنار هم یک گروه دیدنی، جذاب و فوق‌العاده خلق کردند.»

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

filimo the north pole