نفرت‌انگیز باکس آفیس را تسخیر کرد

فروش نفرت انگیز باعث شد که این انیمیشن به جایگاه اول باکس آفیس این هفته در آمریکا دست پیدا کند. انیمیشنی که نزدیک ۳۰ میلیون دلار فروش کرد.

جدیدترین انیمیشن شرکت «یونیورسال» و «دریم‌ورکس» با فروش ۲۰٫۸۵ میلیون دلار در آخر هفته گذشته به صدر جدول باکس آفیس رسید. فروش نفرت‌انگیز در سرتاسر دنیا هم به ۲۹٫۷ میلیون دلار رسیده است. فروش نفرت انگیز باعث شده که این انیمیشن به یکی از پرفروش‌ترین انیمیشن‌های سال ۲۰۱۹ در زمان افتتاحیه تبدیل شود. انیمیشنی که مناسب خانواده‌ها به نظر می‌رسد و استقبال خوبی از هم از آن صورت گرفته است.

«جیم اور» رییس استودیوی یونیورسال در گفت‌وگویی به این موضوع اشاره کرد که:

ما فرصت بسیار خوبی پیدا کردیم که نه تنها برای فروش آخر هفته مناسب بود، بلکه فروش قدرتمند این انیمیشن را هم تضمین کرد. در حالی که در هفته‌های شروع مدرسه هستیم، مردم به دیدن این فیلم می‌آیند و آن راضی هستند.

انیمیشن نفرت انگیز توسط «جیل کالتون» کارگردانی شده است. نفرت انگیز به اولین انیمیشنی تبدیل شد که توسط یک زن و آن هم به صورت مستقل برای یک شرکت بزرگ فیلم‌سازی ساخته شده است. استودیوی دریم‌ورکس با همکاری شرکت چینی «پرل استودیوز» این انیمیشن را ساختند. فروش نفرت انگیز در بازار بین‌ المللی ۸٫۸ میلیون دلار بود و انتظار می‌رود که فروش آن در کشور چین بیشتر شود. این انیمیشن چند روز دیگر در کشور چین اکران خواهد شد. هزینه ساخت نفرت انگیز هم ۷۵ میلیون دلار بوده است.


نقد سریال کارمن سندیگو | آموزش به روش‌های غیرمنتظره در یک مجموعه انیمیشنی


فروش نفرت انگیز

بر اساس اطلاعات منتشر شده ۴۵ درصد افرادی که این فیلم را تماشا کرده‌اند زیر ۱۸ سال سن داشته‌اند. داستان انیمیشن نفرت انگیز درباره یک نوجوان چینی به نام «یی» است که به هیمالیا سفر می‌کند تا بتواند «یتی» را پیدا کند.

دومین فیلم باکس آفیس این همه هم «دانتون ابی» نام دارد. فیلمی که هفته گذشته جایگاه اول باکس آفیس را به دست آورده بود. دانتون ابی در آخر هفته گذشته ۱۴ میلیون دلار دیگر هم فروش داشت. البته فروش این فیلم در مقایسه با هفته گذشته ۵۴ درصد کاهش داشت.

فیلم بعدی این هم «شیادان» است. فروش این فیلم در مقایسه با هفته قبل ۳۲ درصد کاهش پیدا کرد. با این حال این فیلم ۱۱٫۴۷ میلیون دلار دیگر هم فروش داشت. این فیلم که با بودجه ۲۰ میلیون دلاری ساخته شده است، هم اکنون به فروش ۹۵٫۴ میلیون دلار رسیده است.

برای کسب جایگاه چهارم و پنجم باکس آفیس این هفته رقابت سختی میان «آن: بخش دوم» و «به سوی ستارگان» برقرار بود. هر دو فیلم در آخر هفته گذشته ۱۰ میلیون دلار فروش داشتند. فیلم آن بخش دوم چهارمین هفته اکران را تجربه می‌کند و تا این لحظه به فروش ۱۹۳ میلیون دلاری در آمریکا رسیده است. فیلم به سوی ستارگان با بازی برد پیت هم فروش ۳۴ میلیون دلاری را تجربه کرد. فیلم به سوی ستارگان در دومین هفته اگران خود توانست به جمع فروش ۵۳٫۵ میلیون دلار دست پیدا کند. هم اکنون فروش بین المللی این فیلم به ۸۹ میلیون دلار رسیده است. این فیلم در هفته گذشته در کشور روسیه هم اکران شد و فروش ۳٫۱ میلیون دلاری را تجربه کرد. فروش به سوی ستارگان در برزیل هم ۹۰۰ هزار دلار بود و در انگلیس هم ۵٫۶ میلیون دلار دیگر فروش داشت.

فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» هم در آخر هفته گذشته ۷ میلیون دلار دیگر در ۶۲ کشور دنیا فروش کرد. در حال حاضر فروش خارج از آمریکای این فیلم به ۲۱۸٫۴ میلیون دلار رسیده است. فروش جهانی این فیلم هم ۳۵۷ میلیون دلار تا به امروز بوده است.

در ادامه به معرفی ۱۰ فیلم برتر باکس آفیس کشور آمریکا می‌پردازیم.

همان‌طور که گفتیم فروش نفرت انگیز باعث شد که این انیمیشن به جایگاه اول باکس آفیس دست پیدا کند. انیمیشنی که فروش ۲۰ میلیون دلاری در هفته گذشته داشت. در جایگاه دوم هم «دانتون ابی» هم قرار گرفته که ۱۴٫۵ میلیون دلار فروش داشت. فیلم سوم این هفته «شیادان» بود که ۱۱ میلیون دلار فروش کرد. «آن: بخش دوم» هم در هفته گذشته ۱۰ میلیون دلار فروش داشت. «به سوی ستارگان» هم ۱۰ میلیون دلار دیگر فروش کرد. فیلم «رمبو: آخرین خون» که هفته گذشته اکران شد، این هفته ۸٫۵ میلیون دلار دیگر فروش کرد. فیلم «جودی» یکی از جدیدترین فیلم‌هایی که این هفته اکران شد و در جایگاه هفتم باکس آفیس قرار گرفت. این فیلم در آخر هفته گذشته در کشور آمریکا به فروش ۳ میلیون دلار دست پیدا کرد. در جایگاه هشتم این هفته هم فیلم «پسران خوب» قرار دارد. فیلمی که ۲ میلیون دلار فروش داشت. انیمیشن شیر شاه همچنان در باکس آفیس قرار دارد. این انیمیشن هفته گذشته در مکان ششم بود و این هفته در مکان نهم قرار گرفته است. انیمیشنی که توانست ۱٫۵ میلیون دلار دیگر هم فروش داشته باشد. دهمین فیلم باکس آفیس این هفته هم «انجل سقوط کرده است» نام دارد. از دیگر فیلم‌های جدید این هفته می‌توان به Nothing to Lose 2 و First Love اشاره کرد. فیلم‌هایی که در جایگاه ۱۷ و ۳۰ باکس آفیس قرار گرفتند.


منبع: ‌Box Office MojoVariety –  Variety

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil