فروش «دانتون ابی» از «به سوی ستارگان» و «رمبو: آخرین خون» بیشتر بود

فروش «دانتون ابی» از فیلم‌های دیگری مانند «به سوی ستارگان» و «رمبو آخرین خون» بیشتر بود. این فیلم توانست در هفته اول ۳۱ میلیون دلار بفروشد.

این هفته فیلم «دانتون ابی» اکران شد  و به فروش خوبی هم رسید. فروش دانتون ابی در آمریکای شمالی به ۳۱ میلیون دلار رسید. فیلمی که در ۳۰۷۹ سینما اکران شده بود. این فیلم از روی سریالی معروف به همین نام ساخته شده است. فروش دانتون ابی در آمریکا آن‌قدر خوب بود که این فیلم توانست فروش فیلم‌های دیگری از جمله رمبو: آخرین خون و به سوی ستارگان را پشت سر بگذارد.

فروش دانتون ابی در باکس آفیس بین‌المللی هم بسیار خوب بود. هم اکنون فروش این فیلم در بازار بین‌المللی به ۴۱ میلیون دلار رسیده و فروش کلی آن هم ۶۱٫۸ میلیون دلار شده است. این فیلم توسط سازندگان سریال اصلی ساخته شد و حتی بازیگران سریال هم در آن به ایفای نقش پرداخته بودند. از نکات جالب درباره فروش دانتون ابی این است که بیش از ۷۴ درصد بیننده‌‌های این فیلم را زنان تشکیل داده‌اند. سن بیشتر از ۶۰ درصد این زنان هم بالای ۳۵ سال بوده است. سازندگان فیلم درباره اکران آن می‌گویند:

کاملا مشخص است که مردم برای دیدن این فیلم مشتاق هستند و آن‌‌ها دوست دارند چهره‌های آشنای خود را در سینما ببینند. این فیلم درباره خانواده است و قطعا مورد توجه طرفداران قدیمی و طرفداران جدید قرار می‌گیرد. الان ۱۰ سال است که دانتون ابی پخش می‌شود و ما متعهد هستیم که این فیلم‌ها را ادامه دهیم.

فروش دانتون ابی

در حالی که دانتون ابی توانست به پرفروش‌ترین فیلم باکس آفیس این هفته در آمریکا تبدیل شود، فیلم‌های «به سوی ستارگان» و«رمبو: آخرین خون» هم این هفته اکران شدند. فیلم به سوی ستارگان که در ۳۴۵۰ سالن اکران شد توانست به فروش ۱۹٫۲ میلیون دلار در هفته اول اکران دست پیدا کند. این فیلم درام فضایی با بازی «برد پیت» و کارگردانی «جیمز گری» در خارج از آمریکا هم فروش خوبی را تجربه کرد. فروش جهانی فیلم به سوی ستارگان هم ۴۵٫۲ میلیون دلار بود. این فیلم یکی دیگر از پروژه‌های دیزنی به حساب می‌آید که توسط شرکت فاکس ساخته شده است. به نظر می‌رسد که این فیلم علمی تخیلی جدید در طول هفته‌های آینده می‌تواند هزینه ساخت ۸۰ میلیون دلاری خود را جبران کند و حتی به فروش بهتری برسد. موضوع جالب اینجاست که افراد زیادی این فیلم را در بهترین سینماها تماشا کردند. فروش این فیلم در سینماهای IMAX به ۴ میلیون دلار سید که ۲۰ درصد از فروش داخل آمریکای این فیلم را تشکیل می‌دهند. نزدیک به ۵۴ درصد بینندگان این فیلم را بانوان تشکیل داده‌ بودند و ۷۵ درصد بیننده‌ها هم بالای ۲۵ سال سن داشتند. داستان فیلم به سوی ستارگان درباره فضانوردی به نام «روی مک‌برید» با بازی «برد پیت» است که به ماموریتی در فضا و زمان فرستاده می‌شود تا بتواند حقیقتی را درباره پدرش کشف کند. از دیگر بازیگران این فیلم می‌توانیم به «تامی لی جونز»، «روث نگا»، «لیو تایلر» و «دونالد ساترلند» اشاره کنیم.

شرکت فیلم‌سازی «لاینزگیت» هم این هفته فیلم «رمبو: آخرین خون» را اکران کرد. آخرین فیلم از مجموعه فیلم‌های «رمبو» با بازی «سیلوستر استالونه» در مکان سوم باکس آفیس در داخل آمریکا قرار گرفت. این فیلم در هفته اول اکران خود در آمریکا به فروش ۱۹٫۰۱۵ میلیون دلاری دست پیدا کرد. فیلمی که در ۳۶۱۸ سینما اکران شده بود. فروش این فیلم کمی موفق‌تر از فروش فیلم «رمبو» در سال ۲۰۰۸ بود که به فروش ۱۸٫۲ میلیون دلار رسید. فیلم رمبو: آخرین خون به احتمال زیاد آخرین حضور سیلوستر استالونه در نقش «جان رمبو» خواهد بود. شخصیتی که در دهه ۸۰ میلادی معرفی شد. ۶۶ درصد بینندگان این فیلم در زمان افتتاحیه مردان بودند و سن ۴۲ درصد آن‌ها زیر ۳۰ سال بودند.

فروش رمبو آخرین خون

فیلم ترسناک «آن: بخش دوم» که در طول دو هفته گذشته مکان اول باکس آفیس آمریکا را به خود اختصاص داده بود، این هفته در مکان چهارم قرار گرفت. فیلمی که در طول هفته گذشته ۱۷٫۲ میلیون دلار فروش داشت. فروش داخلی آمریکای این فیلم هم اکنون به ۱۷۹ میلیون دلار رسیده است.

فیلم «شیادان» که دو هفته پیش اکران شد این هفته ۱۷ میلیون دلار دیگر هم فروش داشت. هم اکنون فروش این فیلم در بازار آمریکای شمالی به ۶۲ میلیون دلار رسیده است. فروش خارج از آمریکای این فیلم هم ۹٫۸۴ میلیون دلار است که فروش کلی آن را به ۷۲ میلیون دلار رسانده است. هزینه ساخت این فیلم ۲۰ میلیون دلار بوده و در آن بازیگرانی مانند «جنیفر لوپز»، «کنستانس وو» و «کیکه پالمر» بازی کرده‌اند.

در حالی که اکثر فیلم‌ها در باکس آفیس با فروش خوبی مواجه شدند، فیلم The Goldfinch شرکت برادران وارنر اصلا فروش خوبی را تجربه نکرد. این فیلم در هفته دوم اکران در جایگاه ۱۵ باکس آفیس قرار گرفت. فیلمی که در ۲۵۴۲ سینما اکران شد و تنها ۷۶۰ هزار دلار فروش داشت. فیلمی که از روی کتابی با همین نام ساخته شده  است و تا امروز تنها ۴٫۵ میلیون دلار فروش داشته است. این فیلم با همکاری آمازون و برادران وارنر و با هزینه ۴۵ میلیون دلاری ساخته شده بود. به نظر می‌رسد که این فیلم یک ضرر بسیار بزرگ برای برادران وارنر باشد.

در ادامه به معرفی ۱۰ فیلم برتر در باکس آفیس کشور آمریکا می‌پردازیم.

همان‌طور که گفتیم فروش دانتون ابی باعث شد که این فیلم در جایگاه اول باکس آفیس آمریکا قرار بگیرد. فیلمی که هفته گذشته فروش ۳۱ میلیون دلاری در این کشور داشت. فیلم دوم باکس آفیس این هفته در آمریکا هم به سوی ستارگان بود که فروش ۱۹٫۲ میلیون دلاری داشت. فیلم سوم این هفته هم رمبو: آخرین خون بود که ۱۹٫۰۱۵ میلیون دلار فروش کرد. فیلم چهارم باکس آفیس این هفته در کشور آمریکا هم «آن: بخش دوم» بود. فیلمی که این هفته در داخل آمریکا ۱۷٫۲ میلیون دلار فروش کرد. فیلم شیادان هم پنجمین فیلم باکس آفیس این هفته در آمریکا بود. فیلمی که ۱۷ میلیون دلار فروش کرد. فیلم ششم باکس آفیس این هفته هم شیر شاه بود که ۲٫۵ میلیون دلار فروش کرد. فیلم پسران خوب در جایگاه هفتم باکس آفیس در آمریکا قرار گرفت و ۲٫۵ میلیون دلار فروش داشت. فیلم «آنجل سقوط کرده است» هم ۲٫۴ میلیون دلار فروش داشت و در مکان هشتم قرار گرفت. فیلم نهم این هفته هم Overcomer نام دارد که ۱٫۵ میلیون دلار دیگر هم فروش داشت. فیلم دهم باکس آفیس این هفته هابز و شاو نام دارد. فیلمی که پس از هشت هفته اکران این هفته هم ۱٫۴ میلیون دلار فروش داشت.


منبع: VarietyBox Office Mojo

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil