فهرست ۱۰ تایی فیلم‌هایی که منتظرشان بودیم

بهترین فیلم های سال ۲۰۲۳

پروژه‌های هیجان‌انگیز زیادی قرار است در سال ۲۰۲۳ اکران شوند. علاقه‌مندان به سینما در ۳ سال گذشته به خاطر وجود محدودیت‌های کرونایی نتوانستند آن‌طور که باید از تماشای فیلم در سالن‌های سینما لذت ببرند و بحث اکران آنلاین بسیار داغ شد. اما حالا انتظار می‌رود در سال جدید رونق دوباره به سالن‌های سینما بازگردد و مردم دنیا بتوانند دوباره با سالن‌های نمایش آشتی کنند. اینجا می‌خواهیم از فیلم های هیجان‌انگیزی که انتظار می‌رود اکران موفقی داشته باشند برایتان بگوییم.

لیست بهترین فیلم های مورد انتظار سال ۲۰۲۳ را اینجا می‌خوانید

فیلم باربی | Barbie

یک پروژه سوپرهیجان‌انگیز! «گرتا گرویگ» یکی از بزرگ‌ترین استعدادهای هالیوود در سال‌های اخیر بود. این بازیگر، نویسنده و فیلمساز زن ۳۹ ساله که با ساخت دو فیلم «لیدی برد» و «زنان کوچک» موفق به کسب دو نامزدی اسکار کارگردانی شده بود، حالا با همراهی شریک زندگی‌اش «نوآ بامبک» درباره مشهورترین عروسک جهان فیلمی ساخته است!

پس از ساخت چند انیمیشن درباره باربی، حالا گرویگ به عنوان کارگردان و نویسنده و بامبک به عنوان نویسنده سراغ ساخت اولین فیلم لایو اکشن با محوریت این عروسک دخترانه محبوب و کلاسیک رفته‌اند. داستان فیلم از این قرار است که بانو باربی بعد از این‌که به دلیل بی‌نقص نبودن از سرزمین باربی‌لند اخراج شده، راهی دنیای انسان‌ها می‌شود تا خوشبختی را آن‌جا بیابد. فیلم احتمالا به خاطر مضمون و البته بابت حضور ستارگانی نظیر «مارگو رابی»، «رایان گاسلینگ» و «ویل فرل» به عنوان صداپیشه بمب گیشه خواهد بود.

معرفی فیلم باربی؛ یک رویای دخترانه

فیلم وینی د پو: خون و عسل | Winnie-the-Pooh: Blood and Honey

احتمالا عجیب‌ترین و غیره‌منتظره‌ترین پروژه سال باشد! چه کسی فکرش را می‌کرد «وینی»، آن خرس تپل شکم‌گنده با دوستان نازش دستمایه ساخت یک فیلم ترسناک آن هم از نوع اسلشری قرار بگیرد؟

هالیوودی‌ها ترتیب چنین کاری را داده‌اند و وینی و رفیقش «پیگلت» را تبدیل به دو قاتل زنجیره‌ای روانی کرده‌اند که قرار است دمار از روزگار تعدادی دختر جوان دانشجو درآورند! مالکیت هرنوع اقتباس براساس داستان‌های وینی چند دهه در اختیار دیزنی بود، تا این‌که سال گذشته این حق مالکیت به حالت عمومی درآمد و «ریس فریک-واترفیلد» بلافاصله تصمیم گرفت یک نسخه وحشتناک از این داستان لطیف محبوب کودکان راهی سالن‌های سینما کند. فیلم در لوکیشن‌های واقعی در انگلستان و به صورت لایو اکشن فیلمبردای شده و کارگردان حواسش بوده تا حتی رنگ لباس‌ شخصیت‌ها هم جوری نباشد که دیزنی بتواند از آن شکایت کند!

وینی د پو: خون و عسل

فیلم قاتلان ماه گل | Killers of the Flower Moon

ترکیب «مارتین اسکورسیزی»، «رابرت دنیرو» و «لئوناردو دی‌کاپریو». همین برای هیجان‌انگیز بودن کافی نیست؟ استاد مسلم سینما یک بار دیگر سراغ بازیگران مورد علاقه‌اش در سال‌های اخیر رفته تا با هم پروژه کنجکاوی‌برانگیز دیگری را به عشاق سینما هدیه کنند.

فیلم براساس کتابی به همین نام که در سال ۲۰۱۷ نوشته شده بود ساخته شده و وسترنی است درباره ریشه‌های شکل‌گیری اف.بی.آی در دهه ۱۹۲۰. در این فیلم «جی ادگار هوور» در سن ۲۹ سالگی به همراه همکارش درباره قتل‌های سریالی عده‌ای از بومیان آمریکا در حال تحقیق هستند.

فیلم نکات جالب زیادی دارد. اولا این‌که اسکورسیزی که سال‌ها با دنیرو به عنوان بازیگر ثابت فیلم‌هایش همکاری می‌کرد، بعد از کشف دی‌کاپریو رسما دنیرو را کنار گذاشت و حالا این دو را با هم در یک پروژه جلوی دوربین فرستاده. نکته جالب بعدی این است که در فیلم شخصیتی به نام «جی ادگار» وجود ندارد و نام او تغییر داده شده، اما بازیگر آن کاراکتر کسی نیست جز دی‌کاپریویی که قبلا در فیلم «جی ادگار» کلینت ایستوود هم نقش او را بازی کرده بود!

دانلود دوبله فیلم قاتلان ماه کامل

فیلم اوپنهایمر | Oppenheimer

یک پروژه جنجالی ناب! «کریستوفر نولان» فیلمساز محبوب هزاره سوم که طرفداران زیادی در ایران هم دارد، سراغ یکی از بدنام‌ترین دانشمندان تاریخ جهان رفته تا از زندگی او فیلمی بسازد: رابرت اوپنهایمر.

اوپنهایمر یک فیزیکدان نظری یهودی با ریشه‌های آلمانی بود که در نیویورک متولد شد. او را پدر بمب اتم خوانده‌اند، چرا که سرپرست پروژه سری «منهتن» بود. او با همراهی ده‌ها فیزیکدان دیگر در جریان جنگ جهانی دوم، هدایت پروژه‌ای تحقیقاتی-عملیاتی درباره ساخت بمب اتم را بر عهده داشتند و حاصل کارشان به مرگبارترین سلاح ساخته شده بشر تبدیل شد. سلاحی که با ویران کردن دو شهر ژاپن، جنگ جهانی را پایان داد و باعث آغاز دوره طولانی جنگ سرد شد.

اطلاعات و معرفی اوپنهایمر کریستوفر نولان

نولان «کیلین مورفی» بازیگر مشهور سریال «پیکی بلایندرز» را برای ایفای نقش اوپنهایمر انتخاب کرده است. فیلم احتمالا تلنگر دیگری بر ذهن توده‌های مردم خواهد بود تا یادشان بیاید سلاح هسته‌ای چقدر خطرناک است و افتادنش دست نااهلان ممکن است جهان را تا مرز نابودی پیش ببرد.

تماشای فیلم اوپنهایمر در فیلیمو

فیلم پری دریایی کوچک | The Little Mermaid

بعد از موفقیت نسخه لایو اکشنی که از داستان کلاسیک «پینوکیو» توسط «گیرمو دل‌تورو» ساخته شد، هالیوود حالا سراغ قصه کلاسیک پری دریایی رفته تا نسخه لایو اکشن آن را در تابستان راهی گیشه کند. داستان را همه می‌دانید، یک پری‌دریایی رویاپرداز به نام «آریل» می‌خواهد راهی دنیای انسان‌ها شود و عشق را تجربه کند و در این راه آن‌قدر مصمم است که حاضر می‌شود با یک جادوگر شرور دریایی، معامله‌ای خطرناک انجام دهد.

طبق روال مضحکی که در طول این سال‌ها در آمریکا به راه افتاده، پری‌دریایی را سیاهپوست کرده‌اند! حالا این‌که چرا یک موجود دریایی باید رنگین‌پوست باشد هم خودش داستانی است.

پری دریایی کوچک

فیلم برادران سوپر ماریو | The Super Mario Bros. Movie

سال‌ها انتظار عاشقان یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های بازی‌های ویدئویی تاریخ به سر رسید و بالاخره نسخه سینمایی شخصیت «سوپر ماریو» ساخته شد. ماریو دست‌پرورده کمپانی نیتندو و احتمالا محبوب‌ترین مخلوق این کمپانی رویاسازی بود. بچه‌های دهه شصتی ایران، ماریو را با نام «قارچ‌خور» و با کنسول «میکرو جنیوس» می‌شناختند.

داستان فیلم همان داستان بازی است، دو برادر لوله‌کش به نام‌های ماریو و لوئیجی باید برای نجات جان «پرنسس پیچ» از شر یک هیولا به نام «بوزر» تلاش کنند. «کریس پرت» صداپیشه شخصیت افسانه‌ای ماریو را بر عهده دارد و به نظر می‌رسد که فیلم آغازگر یک فرنچایز پرفروش با محوریت این شخصیت باشد.

تماشای آنلاین فیلم برادران سوپر ماریو در فیلیمو

فیلم ایندیانا جونز و گردونه سرنوشت | Indiana Jones and the Dial of Destiny

«هریسون فورد» که زمزمه‌هایی مبنی بر خداحافظی با سینما سر داده بود، دوباره رخت «ایندیانا جونز» را بر تن کرده تا بار دیگر در قامت این باستان‌شناس کنجکاو ماجراجویی کند. این بار پای ماموران سابق نازی و مسابقه فضایی بین آمریکا و شوروی در میان است.

این نخستین  فیلم از این مجموعه است که استیون اسپیلبرگ آن را کارگردانی نکرده و جرج لوکاس هم نقشی در تولید آن ندارد. ضمن این‌که یک زن هم در پیشبرد قصه نقشی اساسی دارد. باید دید آیا مخاطبان جدیدتر سینما هم می‌توانند با قصه‌های دکتر جونز ارتباط برقرار کنند یا نه.

ایندیانا جونز و گردونه سرنوشت

جان ویک: فصل چهار | John Wick: Chapter 4

«کیانو ریوز» برای چهارمین بار در این فرنچایز نئو-نوآر کت‌وشلوار رزم بر تن کرده تا احتمالا چندصد شرور دیگر را هم راهی تابوت کند! «جان ویک» که از دنیای آدم‌کشی فاصله گرفته بود و مشغول خوردن نان و ماستش در کنار همسرش بود، به ناچار با انگیزه انتقام دوباره وارد دنیای تبهکاری شد. آقای ویک حالا در آخرین فیلم از این مجموعه می‌خواهد یک‌تنه ترتیب «انجمن بین‌المللی قاتلان» را بدهد و دیگر واقعا با خیال راحت به زندگی نرمال برگردد. اما خب مواجهه با صدها قاتل حرفه‌ای کار سختی نیست، به خصوص این‌که یک دشمن قدرتمند هم در مسیر آدم قرار داشته باشد!

جان ویک ۴؛ خبری از یک پایان شاد نیست!

تماشای آنلاین فیلم جان ویک 4 در فیلیمو

بی‌مصرف‌ها ۴ | The Expendables 4

«سیلور استالونه» یک بار دیگر پیرمردان قلچماق و بزن‌بهادر را دور هم جمع کرده تا معرکه‌گیری کنند! این‌بار پای یک درگیری هسته‌ای بین روسیه شرور و آمریکا در میان است و این دارودسته «بی‌مصرف‌ها» هستند که باید قائله را فیصله دهند! فیلم که قرار است در سپتامبر اکران شود، گروه بازیگران بسیار جذابی هم دارد:

جیسون استاتام، سیلوستر استالونه، مگان فاکس، دولف لاندگرن و فیفتی سنت (رپر مشهور) از جمله بازیگران فیلم هستند. به نظر می‌رسد علاقمندان به سینمای اکشن در سال ۲۰۲۳ حسابی با دیدن بی‌مصرف‌ها و جان ویک سر حال بیایند.

بی‌مصرف‌ها 4

مرد مورچه‌ای و زنبور: شیدایی کوانتومی | Ant-Man and the Wasp: Quantumania

سومین و جدیدترین فیلم از مجموعه ابرقهرمانی «مرد مورچه‌ای». در این فیلم قرار است مرد مورچه‌ای به همراه دخترش و شخصیت زنبور، راهی یک ماجراجویی در قلمروی کوانتوم شوند و با یک ابرشرور چندجانبه که توانایی سفر در زمان را دارد مبارزه کنند.

ظاهرا طرفداران داستان‌های مارول حسابی منتظر اکران این فیلم هستند و فیلم یکی از پرفروش‌ترین‌های سال خواهد بود. شخصیت شرور ماجرا به نام «کانگ» هم از آن بدمن‌های درجه‌یک روزگار است.

معرفی فیلم مرد مورچه ای و زنبور: کوانتومانیا

مرد مورچه‌ای و زنبور

فهرست بهترین فیلم های سال ۲۰۲۱

فهرست بهترین فیلم های ۲۰۲۲

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

1 دیدگاه
  1. مهدی می‌نویسد

    فیلم هایی مثل واردی……. داخلش جا نداشت😕😕😕😕

filimo the north pole