فیلمی اکشن با ضرب‌آهنگ تند دوست دارید؟

همه چیز درباره فیلم کانال

کانال ساخته ویلیام کافمن برای علاقه‌مندان به فیلم‌های اکشن با ضرب‌آهنگ تند می‌تواند گزینه مناسبی برای تماشا باشد. فیلمی که وام‌دار فیلم‌های خوب تاریخ سینما با موضوع سرقت مانند «مخمصه» ساخته مایکل‌مان است.

فهرست اکشن ترین و مهیج ترین فیلم های سینما

خلاصه داستان فیلم کانال The Channel

خلاصه داستان فیلم کانال The Channel از این قرار است؛ جیمی (کلین کرافورد) کهنه سربازی است که یک روز صبح سر کار می‌رود و نوزادش را نزد مادربزرگش می‌گذارد. ظاهرا جیمی برای پیوستن به همکارانش که کار ساختمانی می‌کند، عازم است، در واقعیت او به تیمی از مردان نظامی سابق پیوسته که آماده اجرای یک سرقت از بانک هستند، گروهی که توسط برادرش، مایک (مکس مارتینی) رهبری می‌شود. گروه آماده سرقت است. آن‌ها آماده هستند تا به سرعت و فرزی نقشه سرعت را عملی کنند، اما عملیات سرقت درست پیش نمی‌رود، و ماموران فدرال کشیک سارقان را در خارج از بانک می‌دهند. جیمی و مایک موفق می‌شوند از چنگ ماموران فرار کنند و به زودی به دنبال نوعی پناهگاه می‌گردند تا دوباره جمع شوند، به نقشه‌های فرار خود فکر کنند و یک مرد مجروح را تیمار کنند. در این پرونده مامور راس (نیکوی بنکس)، از سازمان فدرال آمریکا به دنبال هر گونه سرنخ است، با دقت جزئیات سرقت را بررسی می‌کند و در همین راستا با آوا (جولین جوینر)، همسر جیمی، که در بانک کار می‌کرد، تماس بر قرار می‌کند. اکنون برای فرار از چنگ قانون، جیمی و مایک در تلاش برای خروج از وضعیت خود هستند و دست کمک به سوی گانگسترها دراز می‌کنند.

 

عوامل و بازیگران فیلم کانال

کارگردان: ویلیام کافمن، فیلمنامه: ویلیام کافمن و پل ریچلت، مدیرفیلمبرداری: مارک روتلج، تدوین: تراویس مِدینا، موسیقی: جان رومی، مدت زمان: ۹۵ دقیقه

بازیگران: کلین کرافورد (جیمی)، مکس مارتینی (مایک شریدان)، جولین جوینر (آوا)، نیکوی بنکس (فرانک راس)، لاکی جانسون (ناسی)، جرن میچل (نیکوترا)

تماشای فیلم کانال در فیلیمو

نقد و بررسی منتقدان درباره فیلم کانال

مووی نیشن

راجر مور | کانال از سادگی خود – سارقان، خون و خونریزی و تعقیب و گریز – و محل وقوع داستان «بیگ ایزی» بهره می‌برد. بخش بزرگی از بودجه به تسلیحات و گلوله‌باران همراه با ماشین‌های در حال فرار و ماشین‌های پرسرعت پلیس اختصاص یافته. سکانس‌های تیراندازی میان پلیس‌ها و دزدان بخش عمده‌ای از زمان فیلم را می‌گیرد. اما کانال فیلم وحشتناکی نیست، چند بازی خوب و کارگردان کهنه کار بی‌مووی‌ها، ویلیام کافمن (گناهکاران و پرهیزکاران، جارهد ۳، تفنگدار دریایی ۴) را دارد که اکشن و دیالوگ‌هایی راضی‌کننده‌ای را به تماشاگر ارائه می‌کند.

بلو ری

برایان اورندورف | فیلمنامه‌نویس و کارگردان ویلیام کافمن (تفنگدار دریایی ۴: هدف متحرک، جارهد ۳: محاصره) که بیشتر دوران فیلمسازی خود را به ساخت فیلم‌های اکشن اختصاص داده است، بار دیگر سعی می‌کند با ساخت کانال در ایجاد توجه به ژانر اکشن مشارکت داشته باشد. کانال بررسی وظایف برادرانه و اشتباهات فاجعه‌آمیزی است که کاراکترها هنگام ارتکاب جرم مرتکب شده اند، و چنین اشتباهاتی به کافمن زمان فراوانی برای نمایش تیراندازی و تعقیب و گریز می‌دهد. و او انرژی مردانه را در سرتاسر فیلم حفظ می‌کند، در مورد شخصیت‌هایی که یکدیگر را به عنوان برادر خطاب می‌کنند، انرژی کم نمی‌آورد. او قصد روشنی برای ساخت فیلمی مردانه دارد، اما ایده‌های تازه فراوانی برای این فیلم در آستین کافمن نیست، و کانال متکی به رویدادهای کلیشه‌ای و شخصیت‌های آرام پیش می‌رود و بیشتر تمرکزش را بر تکرار فیلم‌های جنایی دیگر و فیلم‌های جنایی بهتر مانند مخمصه ساخته مایکل مان، صورت زخمی ساخته برایان د پالما و نقطه فروپاشی ساخته کاترین بیگلو می‌گذارد. کانال (عنوانی که به محله‌ای خاص در نیواورلئان اشاره می‌کند) نمی‌تواند از اثری قابل پیش‌بینی فراتر رود، و شباهت‌ها با فیلم‌های یاد شده تجربه دیدن کانال را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

هالیوود آوتسایدر

آماندا ام. سینک | کرافورد شخصیت‌های خشنی که زود از کوره در می‌روند را زیاد بازی کرده که مهم‌ترین‌شان نقش مارتین ریگز در سریال تلویزیونی اسلحه مرگبار است، جایی که او در قامت پلیس خشن و از نظر اخلاقی انعطاف‌پذیرتر در کنار پلیسی معقول قرار می‌گیرد. با این حال، در کانال، کرافورد کمتر شر است. درعوض، مایک شریک از تعادل خارج شده‌ی جیمی است، که نترس‌ترین، خشن‌ترین و متکبرترین شخصیتی که اخیراً در یک فیلم مستقل دیده‌ام، از خود به جا می‌گذارد. اشتباه نکنید، این دو شخصیت بسیار متفاوت از هم هستند و هر دو حاضرند کاری را که لازم است انجام دهند. اما در انتها، آن‌ها با وفاداری متحد می‌شوند و با شفافیت رفتار می‌کنند. انگیزه‌های جیمی برای فعالیت مجرمانه ریشه در یک تلاش شخصی دارد، شخصیتی که با نقش‌آفرینی کلین کرافوردِ همیشه جذاب در فیلم بهتر می‌شود. کانال بازگشتی برای کرافورد است که بسیاری از ما منتظر آن بودیم، فیلم‌های اخیر کرافورد همچنان او را به صحنه سرگرمی‌سازی برمی‌گردانند.

کانال به واسطه خون و خون ریزی، خشونت، و احتمالاً گلوله باران و اختصاص یافتن بیش از ۳۰۰۰ گلوله برای هر کاراکتر، فرمول رایج فیلم‌های سرقت را به سطح دیگری می‌برد: اسلحه‌های تمام اتوماتیک، اسید سولفوریک، سکانس‌های اکشن پرهیجان که ۵ تا ۱۰ دقیقه طول می‌کشد، همراه با چاشنی درام خانوادگی است. اگرچه داستان چندین کلیشه از ژانر اکشن را در خود دارد، اما هرگز لحظه‌ای خسته کننده نمی‌شود و تماشاگر چشم از پرده برنمی‌دارد. کانال یک فیلم هیجان‌انگیز با ضرب‌اهنگ تند است.

ای‌موی‌گاید

لئو بردی | یکی از نکات جالب در مورد کانال و نویسنده و کارگردان ویلیام کافمن، این است که ضرب‌اهنگ فیلم تند است، با این حال کافمن زمان برای شخصیت‌پردازی پیدا می‌کند. جیمی کاراکتری است که خوب پرداخت شده، او دست به سرقت می‌زند فقط به این دلیل که برادرش را دوست دارد و می‌خواهد خانواده‌اش را تامین کند. با این حال، مایک شخصیتی غیرقابل پیش‌بینی است. او از کنترل خارج شده و وقتی سرقت به خوبی پیش نمی‌رود، آماده است بی‌رحمانه رفتار کند. کانال در یک کلمه فیلم خوبی است. به همان اندازه دیدن ویلیام کافمن که فیلمی ساخته که تیراندازی‌های پرتنش و پرهزینه، نوآوری و فیلم‌برداری مت روتلج را دارد و داستانی که شما را تا آخر هیجان‌زده نگه می‌دارد، تاثیرگذار است. کانال یکی از فیلم‌های اکشن کمیاب است که در حد و اندازه ماموریت غیرممکن یا جان ویک ۴ نخواهد بود، اما در زمره فیلم‌های اکشن قوی سال ۲۰۲۳ قرار می‌گیرد.

فیلم کانال

جدول امتیازهای تماشاگران و منتقدان

پس از مرور امتیاز کاربران سایت‌های مرجع «آی‌ام‌دی‌بی» و دو سایت مطرح جمع‌آوری آرای منتقدان، برآیند امتیاز کانال به شرح زیر است:

تعداد آرا امتیاز میانگین امتیازدهندها سایت
۱۲۰۰ کاربر ۵.۵ از ۱۰ کاربران IMDb
—– —– منتقدان برتر متاکریتیک
بر اساس ۷ نقد ۵۷ از ۱۰۰ عموم منتقدان راتن تومیتوز

صحبت‌های کارگردان فیلم

ویلیام کافمن به خاطر فیلم‌های اکشن و کم‌هزینه‌اش مانند یک نفر در اتاق، فهرست مرگ و گناهکاران و پرهیزکاران شناخته می‌شود. به نظر می‌رسد که کافمن در ساخت کانال تحت‌تاثیر فیلم‌های مشهور سرقت در تاریخ سینما بوده است، کافمن می‌گوید: «فکر نمی‌کنم این راز باشد. بله، من طرفدار بزرگ مایکل‌مان و مخمصه هستم. بی‌شک، مخمصه نوعی نامه عاشقانه‌ام به دوران جوانی من است. من شدیداً احساس می‌کنم [کانال] داستان خودش را دارد. اما قبلاً این سوال را از خودم پرسیدم. بیشتر فیلم‌هایی که می‌توانم به آن‌ها فکر کنم، که مشابه مخمصه باشد، مثل شهر، کمینگاه دزدان – هیچ کدام از این فیلم‌ها، از جمله فیلم‌های ما، احتمالا به این شیوه ساخته نمی‌شدند اگر مخمصه را مایکل‌مان نساخته بود. برای من، مایکل‌مان یک کارگردانِبازیگر محور است. بنابراین او قبل از هر چیز به کاراکتر اهمیت می‌دهد.»

اما علت علاقه کافمن به مایکل‌مان چیست که چنین تاثیری بر او و کانال گذاشته است؟ او پاسخ می‌دهد: «او درام‌های راضی‌کننده با اکشن بسیار عالی در کارنامه‌اش دارد. به نظر من وثیقه (۲۰۰۴) عالی است. من فقط آن ژانر را دوست دارم. من حال و هوای نوآر مدرن را دوست دارم و کانال فرصتی بود که واقعاً به آن بپردازم. و فکر می‌کنم چیزی که در مورد کانال بسیار جالب یافتم، و، فیلم‌نامه را نوشتم، این بود که باید بازیگری را انتخاب کنم که آرزوی انتخابش را داشتم… باید شخصیت و داستان را در اولویت قرار می‌دادم. بله، ما فیلم اکشن ساختیم، اما فکر می‌کنم این شخصیت‌ها هستند که ارزش ۹۰ دقیقه از وقت تماشاگر را دارند.»

کافمن به عنوان یک فیلمساز آثار اکشن برای خود اسم و رسمی بهم زده، آیا او تمایل ندارد دنیای فیلم‌های اکشن را رها کند؟ ، کافمن پاسخ می‌دهد: «خب، هیچ‌کسی پیشنهاد ساخت فیلم کمدی رمانتیک مانند دفترچه یادداشت (نیک کاساوتیس) به من نداده است. منظورم این است که ژانرهای فراوانی را من دوست دارم و اگر بهم فرصت بدهند و گروه خوبی پشت پروژه باشد، می‌پذیرم.»

مایکل‌مان تنها الهام‌بخش ویلیام کافمن نبوده که عاشق ژانر اکشن شده است. نخستین فیلمسازانی که روی کافمن تاثیر گذاشتند، جیمز کامرون و استیون اسپیلبرگ بوده‌اند، می‌گوید: «من پسر بچه‌ای بودم که با دوربین فیلمبرداری می‌دوید. بنابراین وقتی همه دوستانم در حال جنگ بازی بودند، من سعی می‌کردم از آن‌ها فیلم بگیرم. من با فیلم‌های استیون اسپیلبرگ و جیمز کامرون بزرگ شدم. اما وقتی بزرگتر شدم، با فیلمسازانی مانند لوک بسون، مایکل‌مان و سپس دیوید فینچر و برادران اسکات آشنا شدم.»

بهترین فیلم ها درباره تبهکاری و مافیا

پوستر فیلم کانال

پوستر فیلم کانال

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

filimo the north pole