چشم‌اندازی تماشایی از هنر انیمیشن‌های فرانسوی

خبر و اطلاعات انیمیشن ارنست و سلستین ۲

انیمیشن ارنست و سلستین ۲ که دنباله‌ای بر انیمیشن ارنست و سلستین معروف است، بزودی منتشر می‌شود.

فهرستی از بهترین انیمیشن های جهان

انیمیشن Ernest & Celestine 2: A Trip to Gibberitia

انیمیشن ارنست و سلستین ۲ Ernest & Celestine 2: A Trip to Gibberitia که دنباله‌ای بر انیمیشن فرانسوی معروف ارنست و سلستین است، بزودی منتشر می‌شود. این انیمیشن برگرفته از یک سری رمان کودکان با همین نام است که به نویسندگی گابریل وینسنت خلق شده.

انیمیشن فرانسوی معروف ارنست و سلستین اولین‌بار در ۲۰۱۲ منتشر شد و با استقبال علاقه‌مندان روبه‌رو شد. کارگردان‌های این اثر استفان اوبیر، وینسنت پاتار و بنجامین رنر بوده‌اند و موسیقی آن برعهده وینسنت کورتوا (موزیسین معروف سبک جاز) بوده است.

این انیمیشن در جشنواره‌ها نیز مورد توجه منتقدین قرار گرفت و به‌عنوان فیلم افتتاحیه در جشنواره جهانی انیمیشن زاگرب Animafest Zagreb پخش شد. به این ترتیب این فیلم برای قسمت دوم با عنوان ارنست و سلستین ۲ تولید شده و بزودی منتشر می‌شود.

انیمیشن ارنست و سلستین 2

ماجرای انیمیشن ارنست و سلستین

سلستین موش جوانی است که در دنیای زیرزمینی موش‌ها زندگی می‌کند. همه زندگی او در یتیم‌خانه‌ای می‌گذرد که یک خانم مدیر تقریبا بدجنس آن را مدیریت می‌کند. این خانم مدیر همیشه در حال تعریف کردن داستان‌های ترسناک از خوی وحشی خرس‌هایی است که در بیرون از دنیای زیرزمینی زندگی می‌کنند؛ اما سلستین چندان باوری به این قصه‌ها ندارد.

سلستین عاشق نقاشی است، او در نقاشی‌هایش دنیای صلح‌آمیز خرس و موش را به تصویر می‌کشد؛ اما به زودی باید کار دندانپزشکی کند، زیرا این کاری است که همه جوندگان در دنیای زیرزمینی انجام می‌دهند.  سلستین پس از آموختن این مهارت برای آماده شدن، باید به بالای زمین سفر کند تا دندان‌های از دست رفته یک توله خرس را از زیر بالش جمع کند. در یکی از این مناسبت‌ها، خانواده خرس، سلستین را تعقیب می‌کنند و در این تعقیب و گریز موش در سطل زباله می‌افتد و تمام شب را آنجا گرفتار می‌ماند.

صبح روز بعد، یک خرس گریزلی فقیر و گرسنه به نام ارنست، سلستین را پیدا کرده و سعی می‌کند او را بخورد. سلستین خرس را متقاعد می‌کند که او را رها کند تا به کمک او به زیرزمین یک شیرینی‌فروشی نفوذ کند.

در ادامه می‌بینیم که اگرچه سرقت در ابتدا موفقیت‌آمیز به نظر می‌رسد، اما چیزی نمی‌گذرد که این زوج توسط نیروهای پلیس شهر جوندگان تحت تعقیب قرار می‌گیرند. قسمت هیجان‌انگیز ماجرا از همین لحظه شروع می‌شود و آنها موفق می‌شوند با سرقت یک ون، از چنگ پلیس رها شوند و  خودشان را به خانه دورافتاده ارنست برسانند. ارنست در ابتدا تمایلی ندارد که به سلستین پناه دهد، تا اینکه متوجه می‌شود سلیقه هنری هر دو آن‌ها مشابه یکدیگر است و دوستی آغاز می‌شود.

ارنست برای سلستین تعریف می‌کند که شغل خانوادگی‌شان را ادامه نداده و حالا تنها و فقیر مانده است. ارنست و سلستین زمستان را در کنار یکدیگر سپری می‌کنند و هر روز از رادیو می‌شوند که پلیس همچنان در جستجوی آن‌هاست.

در بهار، پلیس موفق می‌شود ون سرقت شده را تا خانه ارنست ردیابی کند. ارنست توسط جوندگان دستگیر می‌شود، در حالی که سلستین توسط خرس‌ها دستگیر  شده هر دو به‌طور هم‌زمان در طبقه اصلی و زیرزمین همان دادگاه محاکمه می‌شوند. هر دوی آن‌ها بسیار دچار بی‌انصافی و بی‌عدالتی‌های دولت شده و شروع به اعتراض می‌کنند. به این‌ترتیب است که آن‌ها تصمیم می‌گیرند کتابی بنویسند و تصویرسازی کنند تا دوستی آن‌ها را بازگو کند.

ارنست و سلستین در این دنباله لذت‌بخش و شاد برمی‌گردند تا ماجراهای جذابشان را روایت کنند. ارنست همچنان یک تروبادور  (کسی که شعرهای حماسی و عاشقانه می‌نویسد) است که زندگی‌اش وقف موسیقی و هنر شده است. هنگامی که او به طور تصادفی ویولن مورد علاقه سلستین را می‌شکند، آنها ناچار می‌شوند به یک سفر طولانی به کشور ارنست، گیبرتیا، بروند.مقصود از این سفر رفتن به خانه تنها هنرمندی است که می‌تواند ویولن سلستین را تعمیر کند.

انیمیشن ارنست و سلستین 2

تاریخ انتشار انیمیشن Ernest & Celestine 2: A Trip to Gibberitia

انیمیشن Ernest & Celestine 2: A Trip to Gibberitia در ۱ سپتامبر ۲۰۲۳ (۱۰ شهریور ۱۴۰۲) منتشر می‌شود. مدت زمان این انیمیشن ۷۹ دقیقه است.

دانلود دوبله انیمیشن ارنست و سلستین 2

تیزر انیمیشن ارنست و سلستین ۲

 

پوستر انیمیشن ارنست و سلستین

پوستر انیمیشن ارنست و سلستین

 

 

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

1 دیدگاه
  1. عسگر پور می‌نویسد

    سریال هم داره لطفا اون رو هم پخش کنید . ممنو ن

filimo the north pole