انجل سقوط کرد اما در صدر باکس آفیس قرار گرفت

فروش انجل سقوط کرده ‌است آنقدری خوب بود که این فیلم در هفته گذشته بتواند به پرفروش‌ترین فیلم باکس آفیس در داخل آمریکا تبدیل شود.

فروش انجل سقوط کرده ‌است در باکس آفیس این هفته جالب بود. فیلم جدید شرکت «لاینزگیت» که «انجل سقوط کرده ‌است» (Angel Has Fallen) نام دارد، این هفته در جایگاه اول باکس آفیس قرار گرفت. این فیلم با فروش افتتاحیه ۲۱٫۲۵ میلیون دلار مکان اول فروش را به خود اختصاص داد و بالاتر از سایر فیلم‌ها قرار گرفت. این فروش از سه روز اول اکران این فیلم به دست آمده است. میزان فروش انجل سقوط کرده ‌است به اندازه‌ای خوب بوده که این فیلم توانست به پرفروش‌ترین فیلم این هفته داخل آمریکا تبدیل شود.

فروش انجل سقوط کرده ‌است توانست فروش فیلم «پسران خوب» را کنار بگذارد. پسران خوب که هفته گذشته در جایگاه اول باکس آفیس قرار داشت در این هفته در جایگاه دوم قرار گرفته است. فیلم پسران خوب با بازی «جیکوب ترمبلی» در هفته گذشته توانست ۱۱٫۷۵ میلیون دلار در داخل آمریکا فروش داشته باشد. هم اکنون فروش داخل آمریکای این فیلم به ۴۱٫۴ میلیون دلار رسیده است.

فروش انجل سقوط کرده ‌است

فیلم انجل سقوط کرده ‌است تقریبا به میزان فیلم قبلی این مجموعه فروش داشت. فیلم قبلی که «لندن سقوط کرده‌ است» نام داشت، در زمان اکران با فروش ۲۱٫۶ میلیون دلار مواجه شد. اولین فیلم این مجموعه هم «المپیوس سقوط کرده ‌است» نام داشت که در سال ۲۰۱۳ اکران شد و در هفته اول به فروش ۳۰٫۴ میلیون دلاری رسید. رییس استودیوی لاینزگیت درباره فروش فیلم جدیدشان می‌گوید:

ما می‌خواستیم از فیلم‌های تابستانی فاصله مناسبی داشته باشیم. ما موقعیت خوبی داشتیم و فیلم هم با بازخورد خوبی مواجه شد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده بیش از ۵۱ درصد بیننده‌های این فیلم مرد بوده‌اند و ۶۰ درصد بیننده‌ها هم بالای ۳۰ سال سن داشته‌اند. فیلم انجل سقوط کرده ‌است شاید در باکس آفیس این هفته عملکرد خوبی داشت، اما ازنظر منتقدان کیفیت مناسبی ندارد. امتیاز این فیلم از سایت «راتن تومیتوز» به ۴۰ درصد رسیده است. با این حال ریس استودیوی لاینزگیت می‌گوید:

مردم فیلم را دوست داشتند و دلیل آن هم داستان بسیار خوب فیلم است. به نظر من فیلم به فروش خوبی در سینما دست پیدا می‌کند.

فیلم انجل سقوط کرده ‌است توسط «ریک رومن وو» ساخته شده و بازیگرانی مانند «جرارد باتلر»، «مورگان فریمن»، «پایپر پرابو» و «جیدا پینکت اسمیت» در آن بازی کرده‌اند.

از دیگر فیلم‌های جدید این هفته می‌توان به فیلم Overcomer از شرکت سونی اشاره کرد. فیلمی در سبک درام-ورزشی که این هفته در مکان سوم قرار گرفت. این فیلم ۸٫۲ میلیون دلار فروش داشت و در ۱۷۲۳ سالن هم اکران شد. فیلم Overcomer توسط «برادران کندریک» ساخته شده است.

این هفته فیلم Ready or Not از شرکت فاکس هم به نمایش درآمد. یک فیلم کمدی که در مکان ششم باکس آفیس این هفته قرار گرفت. فیلم Ready or Not در آخر هفته گذشته ۷٫۶ میلیون دلار فروش داشت و در پنج روز اول اکران هم به فروش ۱۰٫۶ میلیون دلار رسید. این فیلم با بودجه کمی ساخته شده و به نظر می‌رسد که می‌تواند به فروش خوبی هم دست پیدا کند.  پیش‌بینی می‌شود که فروش کل این فیلم به ۲۵ میلیون دلار برسد. فیلم Ready or Not در ۲۸۵۵ سالن به نمایش درآمده است و مخاطب‌های آن هم زنان و دختران هستند. گفته شده ۵۲ درصد افرادی که فیلم را دیده‌اند، زنان بوده‌اند و میانگین سنی ۷۵ درصد مردم هم زیر ۳۵ سال بوده است. این فیلم توانسته افرادی را به سینما بیاورد که به صورت معمول فیلم نگاه نمی‌کنند و سینما نمی‌روند.

دو فیلم «شیر شاه» و «هابز و شاو» از لیست ۵ فیلم پرفروش باکس آفیس این هفته در داخل آمریکا کنار رفتند. شیر شاه در آخر هفته گذشته با فروش ۸٫۱۵ میلیون دلار مواجه شد و فروش کل این فیلم در داخل آمریکا را به ۵۱۰ میلیون دلار رساند. این فیلم هفتیم هفته اکران را پشت‌ سر می‌گذارد و هم اکنون ۱٫۵ میلیارد دلار در دنیا فروش داشته است. فروش این فیلم در هفته گذشته ۳۰ میلیون دلار در تمام کشورها بود. شیر شاه در ایتالیا هم ۱۵٫۹ میلیون دلار فروش داشت.

فیلم «هابز و شاو» هم در هفته گذشته ۸٫۱۴ میلیون دلار در داخل آمریکا فروش داشت. این فیلم چهارمین هفته اکران را پشت سر می‌گذارد و تا این لحظه ۱۴۷ میلیون دلار در داخل آمریکا فروش داشته است. این فیلم با اکران در کشور چین توانست به رکورد فروش جالبی دست پیدا کند. اکران هابز و شاو در چین ۱۲۰ میلیون دلار برای این فیلم درآمد داشت. جمع فروش خارج از آمریکای این فیلم اکنون به ۴۴۱ میلیون دلار رسیده است. فیلم هابز و شاو به فروش ۶۰۰ میلیون دلار در سرتاسر دنیا نزدیک می‌شود. این فیلم هم اکنون ۵۸۸ میلیون دلار فروش داشته است. هابز و شاو در چین رکوردهای جالبی از خود ثبت کرده است. مثلا این فیلم به پرفروش‌ترین فیلم مرداد ماه در چین تبدیل شد. همچنین هابز و شاو به دومین فیلم پرفروش در زمان افتتاحیه در کشور چین در سال ۲۰۱۹ تبدیل شده است. فیلم اول همچنان «انتقام جویان: پایان بازی» است. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که هابز و شاو به دومین فیلم پرفروش در زمان افتتاحیه در مجموعه سریع و خشن در کشور چین هم تبدیل شد. فیلم «سرنوشت خشمگین» که در سال ۲۰۱۷ در کشور چین اکران شد با فروش ۱۸۴ میلیون دلاری در زمان افتتاحیه رو‌به‌رو شد.

فروش هابز و شاو

فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» هم به فروش ۱۲۳ میلیون دلاری در آمریکا رسید. این فیلم توانست فروش «حرامزاده‌های لعنتی» را پشت سر گذاشت. فیلم روزی روزگاری در هالیوود به دومین فیلم پرفروش «کوئنتین تارانتینو» در داخل آمریکا تبدیل شده است. فیلم «جنگوی زنجیر گسسته» با فروش ۱۶۲٫۸ میلیون دلار در داخل آمریکا به عنوان پرفروش‌ترین فیلم این کارگردان در داخل آمریکا شناخته می‌شود.

انیمیشن پرندگان خشمگین ۲ همچنان فروش خوبی را تجربه می‌کند. این انیمیشن در طول هفته گذشته ۱۰٫۲ میلیون دلار فروش داشت. پرندگان خشمگین ۲ در ۴۳ کشور اکران شده و فروش خارج از آمریکای آن هم ۴۷٫۶ میلیون دلار شده است.

در ادامه به معرفی ۱۰ فیلم پرفروش هفته گذشته در باکس آفیس آمریکا می‌پردازیم:

فیلم اول «انجل سقوط کرده ‌است» نام دارد که در اولین هفته اکران در جایگاه اول باکس آفیس قرار گرفت و فروش ۲۱٫۲۵۰ میلیون دلار را تجربه کرد. فیلم دوم «پسران خوب» نام دارد. فیلمی که در دومین هفته اکران ۱۱٫۷ میلیون دلار فروش داشت. فیلم سوم Overcomer نام دارد. فیلمی که ۸٫۲ میلیون دلار فروش داشت و در جایگاه سوم قرار گرفت. فیلم چهارم این هفته شیر شاه بود. شیر شاه این هفته ۸٫۱ میلیون دلار دیگر در آمریکا فروش داشت. هابز و شاو پنجمین فیلم پرفروش این هفته در آمریکا بود که ۸٫۱ میلیون دلار فروش داست. فیلم بعدی Ready or Not نام دارد که ۷٫۵ میلیون دلار فروش داشت. انیمیشن پرندگان خشمگین ۲ هم در هفته گذشته ۶٫۳ میلیون دلار فروش کرد. «داستان‌های ترسناک برای گفتن در تاریکی» هم در هفته گذشته ۶ میلیون دلار دیگر فروش کرد و در مکان هشتم قرار گرفت. فیلم نهم این هفته «دورا و شهر گمشده طلایی» نام دارد که توانست ۵٫۲ میلیون دلار بفروشد. «روزی روزگاری در هالیوود» با فروش ۵ میلیون دلاری در هفته گذشته در مکان دهم قرار گرفت. فیلم‌های Brittany Runs a Marathon، Fiddler: A Miracle of Miracles، Give Me Liberty، Tigers are Not Afraid، Miles Davis: Birth of Cool و Vita and Virginia از جمله فیلم‌هایی بودند که این هفته راهی سینما شدند اما با فروش جالبی در باکس آفیس مواجه نشدند.


منبع: Box Offce MojoVarietyVariety

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil