درباره سریال وراثت Succession که همچنان دلبری می‌کند

به پارک ژوراسیک کت‌و‌شلواری‌ها خوش آمدید

چهارشنبه‌ها؛ سریال‌بازی

درک این که چرا سریال وراثت succession اینقدر محبوب شده و از طرف طرفدارانش با جدیت دنبال می‌شود سخت نیست. به خصوص حالا که فصل چهارم در حال پخش است. بسیاری از بینندگان پروپا قرصش می‌گویند این فصل همچنان در اوج است و برایش غش و ضعف کرده‌اند. این را هم از امتیازهای بالایی که به اپیزودهای پخش شده داده‌اند می‌توانید بفهید. امتیازهای ۸.۸ و ۹ و حتی ۹.۹! شاید IMDB مثل اسکار محل جولان تماشاگران عمومی سینما و تلویزیون باشد و واکنش‌ها در آن مستقیما با ارزش سینمایی محصولات ارتباط نداشته باشد، اما این را هم مطمئنیم که تا بینندگان از دیدن فیلم و سریالی به سرحد جنون نرسند، چنین امتیازاتی به آن نخواهند داد. در مورد سریال وراثت یا succession این اتفاق افتاده است. این که بخشی از این همه شوق و استقبال جوگیری و هیجان‌زدگی است جای تردید ندارد. اما کدام سریال محبوب و پرطرفدار است که از چنین ویژگی بهره نبرده باشد.

اطلاعات فصل چهارم سریال وراثت

سریال وراثت برخلاف ظاهر تروتمیز و شیک و فضای لاکچری‌اش در واقع سریالی انباشته از کثافت است! خشونت و بی‌رحمی در سریال بیداد می‌کند. فقط فرقش با سریال‌های مافیایی و پر زدوخورد این است که به دلیل همان فضا و خانواده ثروتمندی که به تصویر کشیده می‌شوند، همه چیز زیر لایه‌ای از شکلات پنهان شده است. اما در آن زیر یک پدر که سلطان خانواده است، دایناسوروار به دنبال حفظ قلمرو خود است و فرزندانش برای بقا و بیش از آن برای تسلط بر امپراتوری فقط دندان‌های خود را در گلوی دیگری فرو نمی‌کنند.

شاید این‌ها شما را یاد سریال‌هایی مثل GOT انداخته باشد. راستش درست متوجه شدید. اینجا هم ما با نبرد بر سر قلمروها مواجهیم. جنگ و خونریزی، لابی و خیانت و هرچه که لازمه چنین رقابت‌هایی است، اینجا در وراثت هم به شدیدترین شکل ممکن وجود دارد. فرقش این است که دراگون اینجا درون شخصیت آدم‌هاست و همه کت و شلوار و کراوات پوشیده‌اند. به سریال انتقاد شده که در بعضی صحنه‌ها به تندی و بی‌پروایی رفتارهای ناهنجاری مثل ادرار کردن یک شخصیت وسط دفتر کار را نشان می‌دهد. باید اعتراف کنم این هم از آن شیوه‌های متفاوت در ساخت این سریال است که اگرچه در ظاهر ممکن است بیننده را منزجر کند، اما او را به روح ماجرا نزدیک‌تر می‌کند و بوی مشمئزکننده‌ای را که از لای صحنه‌ها بیرون می‌زند بعضی جاها می‌زند توی صورت‌تان. تعارف را کنار می‌گذارد تا یادتان نرود که واقعا با چه جانورانی مواجه هستید. یک‌جور کراننبرگ بازی البته با شیوه‌ای متفاوت.

برایان کاکس در سریال وراثت

در سریال وراثت با چی طرفیم؟

HBO پخش سریال وراثت succession را از سال ۲۰۱۸ شروع کرده و حالا این سریال تبدیل شده به یکی از افتخارات کارنامه HBO. یکی از آن سریال‌هایی که اگر کسی بخواهد فهرست محبوب‌هایش را ردیف کند، می‌تواند آن بالاها جا داشته باشد. وراثت ماجرای یک خانواده مولتی‌میلیاردر است. لوگان روی، پدری مخوف با بازی درجه یک براریان کاکس و فرزندانش رومن، کندال، تام، کانر و شیو و همسریش مارشیا روی یک مشت اژدهای واقعی‌اند. یک پارک ژوراسیک مدرن و امروزی. اینها را اضافه کنید به اعضای دیگر خانواده که قرار است تا جایی که می‌توانند از رذالت‌‌شان استفاده کنند و سهم بیشتری از کیک داشته باشند، یکی مثل گرگ هرش با بازی عالی نیکولاس براون.

هر کدام از اعضای این خانواده معرف یک تیپ و شخصیت یونگی‌اند. کاراکترهایی که خیلی راحت با آنها ارتباط برقرار می‌کند و ممکن است از آنها خوشتان بیاید یا متنفر شوید. شاید هم بین احساسات‌تان در رفت و آمد باشید. این سریال در جریان داستان‌هایی که برای این خانواده تدارک می‌بیند شما را با خود غرق خواهند کرد. کارگردانی شگفت‌انگیز سریال، شخصیت‌هایی که به دقت و شدت طراحی شده‌اند و داستانی پر از پیچیدگی، روایتی ناب و واقع‌گرایانه از جنگ قدرت، نفوذ، و رقابت در میان طبقه مرفه و افراد قدرتمند جامعه آمریکایی است. سریالی که ممکن است شما را یاد روابط ترسناک اعضای خانواده روپرت مرداک بیاندازد (اینجا هم با یک امپراتوری رسانه‌ای طرفیم) و به خصوص امریکایی‌ها حظ کرده‌اند که می‌توانند پشت پرده ظاهر زیبا و فریبنده زندگی‌های افسانه‌ای واقعیت چرک و پلید آدم‌ها را ببینند.

چرا این همه آدم عاشق سریال شده‌اند؟

جنگ قدرت برای همه ما جذاب است. به خصوص وقتی که شخصیت‌ها باورپذیر باشند و درامی تماشایی در مقابل داشته باشیم. این اتفاق را همانطور که گفتیم در گیم‌آف‌ترونز در بالاترین حد شاهد بوده‌ایم. به شکلی دیگر در سریال The Crown یا تاج هم با تکیه بر داستان‌های واقعی خاندان سلطنتی انگلیس چنین کشاکش هولناکی را شاهدیم که البته در تاج این کشاکش تبدیل به تاریخ واقعی جهان شده است.

در سریال وراثت با داستانی پویا و غیرقابل پیش‌بینی و شخصیت‌هایی قدرتمند طرفیم که می‌توانند قلب شما را فتح کنند. سایت راجر ایبرت (منتقد مشهور) درباره‌اش گفته، این یکی از بهترین سریال‌های دهه اخیر است. سریالی که با کارگردانی فوق‌العاده و بازی‌های عالی‌اش می‌تواند شاهکار باشد. اغلب منتقدان سریال را پسندیده‌اند و نمرات بالایی به آن داده‌اند. هرچند که ممکن است درک روابط و نفوذ به عمق ماجرایی که تعریف می‌شود برای عده‌ای سنگین به نظر برسد. مطمئنا اینجا با یکی از آن درام‌های سبک خانوادگی مثل بریجرتون طرف نیستیم که بتوانید حین صرف شام و وسط مهمانی گوشه چشمی به آن داشته باشید و از تماشایش لذت ببرید.

نمایی از سریال وراثت

چرا ممکن است از سریال وراثت خوشتان نیاید؟

مثل هر سریال دیگری. همه سریال‌ها که برای همه ذائقه‌ها نیستند. اگر طرفدار سریال‌های فانتزی و اکشن و علمی-تخیلی باشید، طبیعی است که وراثت برایتان جذابیتی نداشته باشد. بعد هم، همانطور که گفتیم سریال succession در نشان دادن برخی صحنه‌های زشت زیاده‌روی می‌کند که ممکن است برایتان آزاردهنده باشد. کلا هم سریال به همه و به خصوص نوجوان‌ها توصیه نمی‌شود. یک نکته دیگر هم این است که برای پی بردن به روابط شخصیت‌ها و درک فضای داستان و سبک متفاوت کارگردانی باید کمی وقت بگذارید. این فرصت دادن ممکن است حتی یک یا دو فصل طول بکشد. کاری که خیلی‌ها حاضر به انجامش نیستند.

در آخر هم اگر بخواهم نظر شخصی و نهایی‌ام را بگویم باید اعتراف کنم که علیرغم همه تعاریف، سریال کمی بیش از حد تحویل گرفته شده. سلیقه است، اما شخصا ترجیح می‌دهم همان سریال تاج را ببینم که بر پایه واقعیت است و به قدرتمندانه‌ترین شکل ممکن دراماتیزه شده.

تماشای آنلاین یا دانلود سریال وراثت از فیلیمو

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

4 نظر
  1. Mehdi می‌نویسد

    مدتها بود که دیگه سریال خوبی برای دیدن نداشتم اکثر سریالهایی که نگاه میکردم یا تموم شدن و یا فصل جدیدشون هنوز نیومده بالاخره با کلی مطالعه و تحقیق تازه شروع کردم این سریال رو دیدن قسمت اول که خوب بود

  2. محسن می‌نویسد

    مثبت ترین نکته فیلم برداری هست.

  3. محسن می‌نویسد

    شخصیت پردازی ها به نظرم ضعیف بودن.
    خیلی گاگول هستند.
    اخه یکی اینقدر پولدار باشه اونم توی رسانه .اینهمه از همه جا بی اطلاع و بچه هاشم که دیگه اینقدر شاسگولن.
    مثلا لوگان یه جا جلسه با مالک پیرس را ترک میکنه، یه جا میدود دنبال ماشینش.
    یا هزار تا راه هست که یه نفر را مجبور به کاری بکنن.مثل کارهای ری داناوان.

  4. سید می‌نویسد

    یکی از نقاط قوت که اشاره نشد،کم بودن(تقریبا صفر) صحنه های برهنگی سریاله،وبا این وجود به شدت جذب کنندس!

filimo the north pole