کریس ایوانز و آنا د آرماس در یک ماجراجویی عاشقانه

معرفی و نقد فیلم رها شده

Ghosted به کارگردانی دکستر فلچر معجونی از ژانرهای مختلف است؛ یک کمدی اکشن جاسوسی رمانتیک!

کمدی رمانتیک رها شده Ghosted با بازی کریس ایوانز و آنا د آرماس، سومین همکاری آن‌ها پس از بازی در فیلم معمایی موفق چاقو کشی Knives Out و اکشن هیجان‌انگیز مرد خاکستری The Gray Man است. باید ببینیم این دو بازیگر، که هر دو ثابت کرده‌اند توانایی بازی در ژانرهای مختلف را دارند، آیا در رها شده توانسته‌اند یک شیمی جذاب و تماشایی میان خود به وجود بیاورند یا خیر. این فیلم کمدی اکشن مهیج مورد انتظار اپل تی‌وی‌ پلاس به تازگی برای تماشا در دسترس قرار گرفته است و شما می‌توانید آن را هم اکنون از طریق فیلیمو تماشا کنید. در اینجا نیز همه چیزهایی که باید درباره رها شده بدانید آمده است.

بهترین فیلم های جاسوسی تاریخ سینما

خلاصه داستان فیلم رها شده

خلاصه داستان فیلم Ghosted رها شده از این قرار است؛ کول صاف و ساده (کریس ایوانز) شیفته سیدی مرموز (آنا د آرماس)‌ می‌شود، اما بعدتر به این واقعیت تکان‌دهنده پی می‌برد که او یک مامور مخفی است. بنابراین آن دو پیش از آنکه بتوانند قرار ملاقات دوم را با یک‌دیگر بگذارند، در یک ماجراجویی بین‌المللی برای نجات دنیا پرت می‌شوند.

 

بازیگران و عوامل فیلم Ghosted

کریس ایوانز و آنا د آرماس به ترتیب در نقش کول و سیدی، دو بازیگر اصلی رها شده هستند. ایوانز بیش‌تر بخاطر ایفای نقش شخصیت کاپیتان آمریکا در دنیای سینمایی مارول شناخته می‌شود، اگرچه آخرین حضور او در ام‌سی‌یو در سال ۲۰۱۹ در انتقام‌جویان: پایان بازی Avengers: Endgame بود. از آن زمان او در فیلم‌هایی مانند چاقوکشی، لایت‌یر Lightyear و مرد خاکستری، حضور داشته است. او همچنین یک حضور کوتاه به یاد ماندنی در فیلم مرد آزاد Free Guy داشت.

آنا د آرماس سال گذشته در سه فیلم آب عمیق Deep Water، مرد خاکستری و بلوند Blonde بازی کرد. نقش‌آفرینی او در قالب شخصیت مریلین مونرو در فیلم بلوند، اولین نامزدی اسکار را برای این بازیگر به ارمغان آورد. از دیگر فیلم‌های مطرح این بازیگر اسپانیایی می‌توان به بلید رانر ۲۰۴۹، چاقوکشی، دیروز Yesterday، شبکه زنبور Wasp Network و زمانی برای مردن نیست No Time To Die، اشاره کرد. بعد از دو فیلم چاقوکشی و مرد خاکستری، رها شده سومین باری است که د آرماس و ایوانز با یک‌دیگر همبازی شده‌اند.

معرفی و نقد فیلم رها شده Ghosted

آدرین برودی که نقش شخصیت آنتاگونیست لوک را به عهده دارد، یکی دیگر از نام‌های هیجان‌انگیز گروه بازیگران فیلم است. احتمالا همه ما آدرین برودی را از نقش برنده اسکارش در فیلم پیانیست (The Pianist) رومن پولانسکی می‌شناسیم. این بازیگر کهنه کار که در کارنامه‌اش حضور در نقش‌های متنوع بسیاری دیده می‌شود، علاوه بر پولانسکی سابقه همکاری با کارگردانان بزرگی مانند وودی آلن، استیون سودربرگ، ترنس مالیک، کن لوچ، اسپایک ‌لی، ام. نایت شیامالان، پیتر جکسون و وس اندرسون (این آخری در چندین فیلم) را دارد.

مایک مو، تیم بلیک نلسون، مروان کنزاری، انا دیویر اسمیت، مصطف شاکر، ایمی سداریس، تیت داناوان، آنتونی مکی، سباستین استن، جان چو، تیا سیرکار و بورن گورمن، فهرست گروه بازیگران مکمل پرتعداد فیلم را تکمیل می‌کنند. همچنین خود دکستر فلچر کارگردان در کنار رایان رینولدز حضور کوتاهی در فیلم دارند.

درباره دکستر فلچر؛ کارگردان فیلم رها شده

دکستر فلچر، کارگردان فیلم رها ‌شده است. فلچر پیش از آنکه در دهه گذشته خود را به عنوان یک فیلمساز موفق معرفی کند، از مدت‌ها قبل‌تر به عنوان یک بازیگر در نقش‌های بسیاری مقابل دوربین ظاهر شده است.  جمعه خوب طولانی The Long Good Friday، مرد فیل‌نما The Elephant Man، کاراواجو Caravaggio و ضامن، قنداق و دو لوله تفنگ شلیک شده Lock, Stock and Two Smoking Barrels از جمله آثار مطرح فلچر به عنوان بازیگر هستند.

اولین فیلم بلند فلچر در مقام کارگردان، یک کمدی-درام جنایی به نام بیل وحشی Wild Bill بود که داستان مردی به نام بیل هیوارد را دنبال می‌کرد که پس از هشت سال با عفو مشروط از زندان آزاد می‌شود و به خانه می‌آید تا پسرانش را که توسط مادرشان رها شده‌اند را پیدا کند. فلچر همچنین پس از اینکه برایان سینگر بخاطر چندین بار غیبت سر صحنه و درگیر شدن با بازیگرها از پروژه بوهمین راپسودی Bohemian Rhapsody کنار گذاشته شد، برای تکمیل کردن فیلم به عنوان کارگردان به آن پیوست.

البته از آنجایی که تا قبل از اخراج سینگر بیش‌تر کار تصویربرداری شده بود و فلچر عملا تنها در دو هفته پایانی به عنوان کارگردان پشت دوربین قرار داشت، براساس قوانین انجمن کارگردانان آمریکا، سینگر به عنوان کارگردان رسمی فیلم شناخته شد و نام فلچر به عنوان تهیه‌کننده اجرایی آمد. این فیلم که داستان زندگی رهبر گروه کوئین فردی مک‌کوری را روایت می‌کند در نود و یکمین دوره اسکار در پنج رشته از جمله بهترین فیلم نامزد جایزه شد و چهار جایزه نیز از آن خود کرد. فلچر یک سال بعد تارون اجرتون را در نقش التون جان در فیلم زندگینامه‌ای موزیکال راکت‌من Rocketman کارگردانی کرد. او همچنین سال گذشته، در دو قسمت از مجموعه پیشنهاد The Offer، سریالی درباره پدرخوانده شاهکار فرانسیس فورد کاپولا، پشت صندلی کارگردانی نشست. رها ‌شده پنجمین فیلم رسمی فلچر در مقام کارگردان محسوب می‌شود.

کریس ایوانز در فیلم رها شده

نویسندگان فیلم Ghosted

رت ریس و پال ورنیک در کنار کریس مک‌کنا و اریک سامرز، فیلمنامه رها شده را به نگارش درآورده‌اند. البته ریس و ورنیک دو نویسنده اصلی فیلم هستند و فیلمنامه نیز بر داستانی از این دو نوشته شده است. اولین همکاری ریس و ورنیک به نگارش فیلمنامه کمدی ترسناک موفق سرزمین زامبی‌ها Zombieland برمی‌گردد. اما بزرگ‌ترین همکاری این دو تا به امروز فیلم کمدی ابرقهرمانی ددپول Deadpool است. هر دوی این فیلم‌ها بخاطر طنز هوشمندانه و اکشن بی عیب و نقص خود مورد توجه قرار گرفتند. در پی موفقیت‌های این دو فیلم، ریس و ورنیک دنباله‌های هر دو را نیز به نگارش درآوردند: ددپول ۲ و سرزمین زامبی‌ها: شلیک نهایی. همچنین این دو، فیلمنامه‌‌ اکشن کمدی مایکل بی با عنوان شش زیرزمینی Six Underground و فیلم‌های علمی‌-تخیلی مهیج حیات Life، اسپایدرهد Spiderhead از جوزف کوشینسکی و جی. آی. جو: تلاقی G.I. Joe: Retaliation را نوشته‌اند.

فرایند تولید فیلم رها شده

فیلمبرداری رها ‌شده در آتلانتا، جورجیا در ۱۴ فوریه ۲۰۲۲ شروع شد. همچنین بخشی از فیلمبرداری در منطقه واشنگتن دی‌سی انجام شد. فیلمبرداری در نهایت در مه ۲۰۲۲ به پایان رسید. رها شده از ۲۱ آوریل ۲۰۲۳ در اپل تی‌وی ‌پلاس برای تماشا در دسترس قرار گرفته است.

 

نقد و بررسی اولیه درباره فیلم رها شده

پولیگان | امتیاز: ۷۶ از ۱۰۰

تاشا رابینسون | این یک کمدی رمانتیک قراردادی، مفرح و دلپذیر با تعدادی صحنه اکشن جذاب است.

گیمزریدار+ | امتیاز: ۶۰ از ۱۰۰

جیمی گراهام | اکشن پرجنب و جوش فیلم کمی بی‌روح و جعلی بنظر می‌رسد، اما دو ستاره اصلی آن مقداری انرژی و طراوت به آن می‌بخشند.

 فیلم رها شده

امپایر | امتیاز: ۴۰ از ۱۰۰

هلن اوهارا | اگر می‌خواهید از یک طرح داستانی بسیار آشنا بهره ببرید و برای فروش آن نیز قصد دارید بر شیمی بازیگران مشهور خود تکیه کنید، شما واقعا به ستاره‌های اصیل در نقش‌های مناسب و یک فیلمنامه فوق‌العاده نیاز دارید. اما متاسفانه رها شده در این زمینه‌ موفق عمل نمی‌کند.

Slash Film | امتیاز: ۳۰ از ۱۰۰

جاش اشپیگل | روی کاغذ، کریس ایوانز و آنا د آرماس یک زوج کمدی رمانتیک عالی بنظر می‌رسند، اما در اینجا هیچ شیمی‌ای میان آ‌ن‌ها وجود ندارد.

سان فرانسیسکو کرونیکل | امتیاز: ۲۵ از ۱۰۰

میک لاسال | رها شده بدون اینکه کاملا نفرت‌انگیز و یا لزوما خسته کننده باشد، دافعه‌برانگیز و بی‌ارزش است.

نیویورک تایمز | امتیاز: ۱۰ از ۱۰۰

کالم مارش | این فیلم ماجراجویانه رمانتیک ملال‌آور، بی‌مزه و بی‌نهایت غیر اورجینال، آنقدر بیخود و بی‌مایه است که عملا پوچ و بی‌معنی بنظر می‌رسد.

نقد فیلم رها شده برگرفته از سایت مجله تایم

استفانی زاکارک | در دنیای کمدی رمانتیک‌ها، ترفند هویت اشتباهی، در صورتی که به درستی از آن استفاده شود، مثل طلا عمل می‌کند. ترفندی که حتی اگر چندان هوشمندانه بکار نرود، حداقل یک عصر یا بعد از ظهر سرگرم‌کننده را برای شما رقم می‌زند. در رها شده، به کارگردانی دکستر فلچر، آنا د آرماس و کریس ایوانز به ترتیب نقش یک شخصیت افسونگر و یک کشاورز را ایفا می‌کنند؛ سیدی با بازی د آرماس یک شخصیت جذاب است که از برقراری رابطه هراس دارد و اخیرا بخاطر فقدانی در زندگی‌اش در عذاب بسر می‌برد. کول با نقش آفرینی کریس ایوانز نیز یک شخصیت عاشق پیشه دوست داشتنی و علاقه‌مند به گیاهان است که تازگی بخاطر بسیار چسب بودنش (کنایه از وابستگی زیاد در رابطه عاطفی) یک ارتباط را از دست داده است.

 فیلم رها شده با بازی کریس ایوانز

زمانیکه که کول، در بازار کشاورزان جرج‌تاون – جایی که در آن مشغول به کار است – سعی می‌کند به سیدی یک کاکتوس بفروشد، این دو به یک‌دیگر گره می‌خورند. کول با او توهین‌آمیز برخورد می‌کند و در نتیجه سیدی با عصبانیت آنجا را ترک می‌کند. بعد کول دنبال او می‌رود و سیدی نیز نرم می‌شود. در نهایت آن دو یک ملاقات رویایی را با یک‌دیگر به اشتراک می‌گذارند که تا روز بعد ادامه پیدا می‌کند. هنگامیکه کول به خانه می‌رود – او در مزرعه‌ای کار می‌کند که متعلق به پدر و مادرش است، با بازی تیت داناوان و ایمی سداریس – نمی‌تواند از فکر سیدی بیرون بیاید. کول مرتب به او پیام می‌دهد، یک یا دو ایموجی می‌فرستد – نمی‌تواند جلوی خودش را بگیرد -، اما پاسخی دریافت نمی‌کند. اگرچه به سختی می‌تواند آن را بپذیرد اما بنظر می‌رسد که سیدی رابطه‌اش را با او قطع کرده است.

البته این یک احتمال است. احتمال دیگر این است که سیدی شاید یک مامور سیا باشد که در یک ماموریت مخفی برای بازیافتن یک سلاح بیوشیمایی دزیده شده است و در نتیجه به سادگی نمی‌تواند فورا پاسخ‌ تماس‌ها و پیام‌های کول را بدهد. موقعیت‌های کمدی فیلم که عمدتا بر روی دروغ‌های کوچکی که به خودمان و گاهی به دیگران می‌گوییم بنا شده‌اند – به عنوان راهی برای اجتناب از بیان حقیقت – و همچنین چرخش غیرمنتظره آن به قلمرو اکشن مهیج، قابل قبول و پذیرفتنی است.

کول و سیدی در بیش‌تر زمان فیلم، نمی‌توانند یک‌دیگر را تحمل کنند. کول از اینکه سیدی او را فریب داده خشمگین است (اگرچه او درباره زمینه کاری خود کاملا دروغ نگفته) و سیدی از اینکه کول چگونه ماموریتش را خراب کرده و او را در خطری جدی از سوی شخصیت شرور و مضحک آدرین برودی قرار داده، عصبانی است. آن‌ها در بیش‌تر زمان فیلم در حال پریدن به یک‌دیگر هستند و این اذیت و آزارهای متقابل آن‌ها به مصالح نه چندان تازه فیلم مقداری هیجان می‌بخشد.

این اولین‌بار نیست که آرماس و ایوانز با هم روی پرده ظاهر شده‌اند. آن‌ها پیش از این در فیلم جنایی معمایی سرگرم‌کننده چاقوکشی از ریان جانسن و همچنین فیلم مهیج کم‌تر رضایت‌بخش مرد خاکستری در سال ۲۰۲۲ در کنار هم حضور داشته‌اند. بنابراین هیچ دلیلی وجود نداشت که نسبت به همکاری آن دو در یک کمدی رمانتیک بدبین باشیم. البته شاید مخاطبان انتظار زیادی داشتند، زیرا زمانیکه تریلر رها شده منتشر شد، مقداری هیاهو پیرامون عدم وجود شیمی مناسب میان آن‌ها در فضای اینترنت شکل گرفت. اما اکنون که فیلم آماده تماشا است – در حالیکه ناگهان از لندن به پاکستان و جاهای دورتری می‌رود – می‌بینیم که ایوانز و آرماس یک زوج مناسب و سازگار (علی رغم ناسازگاری‌هایشان!) را تشکیل داده‌اند و در نتیجه شکایات پیرامون آن‌ها بیجا و بیمورد بنظر می‌رسند.

 فیلم رها شده

اما سکانس اولین دیدار آن‌ها در بازار کشاورزان، به شکل بسیار خامدستانه‌ای عمدتا در مجموعه‌ای از نما/نماهای معکوس گرفته شده است که باعث می‌شود حتی پیش خود فکر کنید که آیا این دو بازیگر آیا در آن صحنه در کنار یک‌دیگر بودند یا خیر! شاید از خود بپرسیم که آیا قرار است این دو شخصیت به این شکل عاشق یک‌دیگر بشوند؟ اما پس از این سکانس، فیلم به شکل بهتری بسط می‌یابد و به همه انتظارات آشنای ما پاسخ می‌دهد. در اینجا هیچ چیز غافلگیرکننده و شگفت‌آوری وجود ندارد، بلکه تنها شاهد فرمول میلیون‌ها بار تکرار شده‌ای هستیم که به شکل تقریبا جذاب و دلپذیری دوباره عرضه شده است. جذابیتی که البته به محض رسیدن به تیتراژ پایانی فیلم، شروع به محو شدن می‌کند.

 

امتیازهای سایت های سینمایی به فیلم رها شده

تا زمان آماده سازی مطلب

وبسایت میانگین امتیاز
IMDB ۵.۸ از ۱۰
کاربران متاکریتیک ۴.۶ از ۱۰
منتقدان راتن تومیتوز ۲۹ درصد بر اساس ۸۶ نقد
کاربران راتن تومیتوز ۶۱ درصد
منتقدان متاکریتیک ۳۵ درصد براساس ۲۷ نقد

صحبت‌های کارگردان فیلم رها شده

دکستر فلچر: کریس و آنا بزرگ‌ترین تحسین‌کنندگان یک‌دیگر هستند

  • کریس و آنا دوستان بسیار خوبی هستند. این سومین باری است که آن‌ها با یک‌دیگر کار می‌کنند و آن‌ها واضحا از بزرگ‌ترین تحسین‌کنندگان یک‌دیگر هستند.
  • کریس واقعا در تلاش است تا این تصور جاافتاده از نسخه ایده‌آل خودش را تغییر بدهد. اینکه او یک ابر قهرمان همه فن حریف است. او در اینجا نقش شخصیتی بسیار واقعی را بازی می‌کند و در برخی لحظات در موقعیت‌هایی قرار می‌گیرد که فراتر از توان و کنترل او هستند.
  • اکشن ژانری بود که مدت‌ها برای آن لحظه شماری کرده بودم. از همان زمانی که در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ فیلم‌هایی مانند مهاجمان صندوق گمشده Raiders of the Lost Ark و عشق‌بازی با سنگ Romancing the Stone را تماشا می‌کردم. فیلم‌هایی که با آن‌ها بزرگ شده‌ بودم. بنابراین داشتن چنین فرصتی واقعا هیجان‌انگیز بود.
  • در فیلمنامه ایده‌هایی برای نقش‌های فرعی کوتاه در لحظات مختلف وجود داشت. …این یک فرصت عالی برای بهره بردن از این نقش‌های جزئی بود. بازیگرانی که برای این نقش‌ها انتخاب شدند همدیگر را خیلی خوب و از مدت‌ها قبل می‌شناسند.

تماشای فیلم رها شده در فیلیمو

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

filimo the north pole