تماشای فیلمی درباره ارزش خانواده از فیلیمو

اطلاعات فیلم ویولن پدرم

عید نوروز با فیلیمو

ویولن پدرم ساخته آنداچ هازندار اوغلو و نویسندگی پالاس پاندیراس، محصول سال ۲۰۲۲ کشور ترکیه، ملودرامی با بازی انگین آلتان دوزیاتان، بلچیم بیلگین، گلیزار نیسا اورای، سلیم اردوغان، اردم باش است که از شبکه نتفلیکس پخش شد و حالا اطلاعات آن را اینجا می‌خوانید و در فیلیمو مشاهده می‌کنید.

خلاصه داستان ویولن پدرم

داستان فیلم ویولن پدرم My Father’s Violin را اینطور می‌توان تعریف کرد که؛ اوزلم (گلیزار نیسا اورای) با پدرش علیرضا (سلیم اردوغان) زندگی رشک برانگیز و کاملی دارد و با گروهی از نوازندگان خیابانی در رستوران‌ها اجرا می‌کنند و به اجراهای خیابانی می‌پردازند. با این حال، زمانی که پدر اوزلم، نوازنده ویلون می‌میرد، احتمال اینکه دولت اوزلم را به یتیم خانه بفرستد، وجود دارد، اتفاقی که او را از همه دوستان آشنای پدرش و خانه‌اش جدا می‌کند. بزرگترین امید او این است که عمویش، مهمت (انگین آلتان دوزیاتان)، او را بپذیرد، اما مهمت زندگی خودش را با سونا (بلچیم بیلگین) دارد. او یک نوازنده ویولن با استعداد یا شاید خودخواه است و حرفه‌اش همیشه مقدم بر هر چیز دیگری در زندگی‌اش بوده. اگر اوزلم بخواهد موفق شود، مهمت باید اولویت‌های خود را به طور جدی و گذشته خود را ارزیابی کند.

 

عوامل و بازیگران ویولن پدرم

آنداچ هازندار اوغلو، کارگردان فیلم ویولن پدرم متولد سال ۱۹۷۰ در شهر آنکارا، ترکیه است. او فارغ التحصیل بازیگری گروه هنرهای نمایشی و تئاتر در کنسرواتوار دولتی دانشگاه آنادولو است. بعدها در کارگاه مدیریت صحنه بازیگری GITIS در مسکو شرکت کرد. او مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته دراماتورژی از دانشگاه آنادولو گرفت. آنداچ طی این سال‌ها سریال‌های تلویزیونی زیادی را در ترکیه کارگردانی کرده است. هازنداراوغلو نویسنده چندین درام تلویزیونی موفق مانند شب ژوئن، از بوسه تا عشق (Dudaktan Kalbe)، و سامان‌یولو (Samanyolu) و… است.

درباره فیلم ویولن پدرم

آنداچ اولین فیلم بلند خود را در ژانر کمدی رمانتیک با نام همه چیز برای عشق (۲۰۱۶) ساخت. در سال ۲۰۰۴، او شرکت تهیه فیلم و سریال خود به نام آنداچ فیلم پروداکشنز را تأسیس کرد. آنداچ همچنین مدرس «کارگردانی برای استعداد» در دانشگاه بیلگی استانبول و دانشگاه یدی‌تپه است. او سال ۲۰۱۷ فیلم مهمان حلب به استانبول (نام دیگر فیلم به عربی مسافر) را ساخت که مورد توجه قرار گرفت. مهمان حلب به استانبول در جشنواره بین‌المللی پرتقال طلایی آنتالیا توانست برنده جایزه ویژه داوران شود و در جشنواره فیلم بوسفور در بخش مسابقه ملی جوایز بهترین فیلم وبهترین تدوین را کسب کرد. سال ۲۰۲۱ برای شبکه نتفلیکس فیلم آیا تا به حال کرم شب تاب را دیده‌اید؟ را ساخت که فیلمنامه را یلماز اردوغان نوشت و داستان درباره دختری سرکش به نام گلسرن است که تنهایی، عشق و فقدان را در پس‌زمینه تحولات اجتماعی و سیاسی تجربه می‌کند.

انگین آلتان دوزیاتان، بازیگر نقش مهمت در ۲۶ ژوئیه ۱۹۷۹ در ازمیر به دنیا آمد. پدربزرگ و مادربزرگ او مهاجرانی از یوگسلاوی و آلبانیایی از پریشتینا بودند. او فارغ التحصیل دانشگاه ۹ ایلول، از رشته هنرهای نمایشی – گروه بازیگری است. پس از فارغ التحصیلی، در سال ۲۰۰۱ فعالیت بازیگری خود را در استانبول آغاز کرد. او همچنین دوره کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه خصوصی باهچه شهیر –در رشته تکنیک‌های بازیگری پیشرفته به پایان رساند.

انگین در سریال‌های تلویزیونی ترکیه و سینما و تئاتر حضور داشته است. از مجموعه‌های تلویزیونی که انگین در آن ایفای نقش کرده می‌توان به خرم سلطان، گل سرخ، عزیزه، گذشته عزیز، شروع مجدد، اگر یک ابر بودم، جنایت اشاره کرد. او در نقش اصلی مجموعه تلویزیونی به نام قیام ارطغرول ظاهر شد. این سریال او را به شهرت چشمگیری رساند. انگین در سینما حضور فعالی داشته و در فیلم‌هایی مانند زمان عشق، زنان بیضا، رمانتیک کمدی، عقاب‌های آناتولی، این یک تنهایی است و یک مشت دریا مقابل دوربین ظاهر شده است. او برای بازی در فیلم یک مشت دریا توانست برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم لس آنجلس شود. او در تئاتر نیز کم و بیش فعالیت می‌کند و در نمایشنامه آنا کارنینا روی صحنه رفته است. دوزیاتان مجری برنامه‌های تلویزیونی نیز است.

بلچیم بیلگین، بازیگر نقش سونا، بلچیم بیلگین در سال ۱۹۸۳ در آنکارا به دنیا آمد و در سن ۱۴ سالگی تحصیل در رشته بازیگری را در تئاتر هنری آنکارا آغاز کرد. زمانی که در دانشگاه حاجتپه تحصیل می‌کرد، بازیگری حرفه‌ای خود را با بازی در فیلم صفر کیلومتر که در پنجاه و هشتمین دوره جشنواره فیلم کن پذیرفته شد. او پس از بازی در یک فیلم سینمایی در پاریس دو سال در فرانسه زندگی کرد، سپس به ترکیه بازگشت و در مدت کوتاهی با بازی در بسیاری از سریال‌ها و فیلم‌های مهم تلویزیونی نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت.

فیلم کوتاه بی‌صدا و محصول ۲۰۱۲ با بازی او به عنوان بهترین فیلم کوتاه جشنواره کن انتخاب شد. بلچیم بیلیگن در فیلم هالیوودی از پشت خنجر زدن برای تازه‌کارها در کنار بن کینگزلی و جکلین بیسیت حضور یافت، در رویای پروانه ساخته یلماز اردوغان بازی کرد که به عنوان نماینده ترکیه برای رقابت در رشته بهترین فیلم بین‌المللی برای اسکار انتخاب شد. او در فصل کرگدن ساخته بهمن قبادی کنار مونیکا بلوچی حضور یافت. او کمپانی تولید فیلم «بیگ بلوم» را در سال ۲۰۱۹ تأسیس کرد و به عنوان یک تهیه‌کننده خلاق فعالیت خود را شروع کرد.

معرفی ویولن پدرم

سلیم اردوغان، بازیگر نقش علیرضا در ویلون پدرم، متولد سال ۱۹۷۲ در استانبول از خانواده‌ای از طبقه کارگر است، او در ازمیت بزرگ شد. در مدرسه راهنمایی ازمیت تحصیل کرد. و از دبیرستان فنی حرفه‌ای در شهر ازمیت، دیپلم گرفت. اردوغان بازیگری را با تئاتر منطقه‌ای آغاز کرد. در سال ۱۹۹۰ با پذیرفته شدن در کنسرواتوار دولتی دانشگاه استانبول به استانبول آمد. اردوغان از سال ۱۹۹۵ بازیگری را شروع کرد و سال ۲۰۰۰ بخاطر بازی در فیلم لوبیا ساخته بورا تکای برنده جایزه بهترین بازیگر خوش‌آتیه از جشنواره فیلم آنکارا شد.

بهترین سریال های ترکی سال‌های اخیر

چند نکته درباره فیلم

  • فیلم ویلون پدرم روز بیست و یکم ژانویه، ۲۰۲۲ در آمریکا پخش شد.
  • فیلم از پربیننده‌ترین فیلم‌های غیرانگلیسی زبان نت‌فلیکس بود که در هفته نخست پخش در فهرست ۱۰ فیلم غیرانگلیسی زبان پرمخاطب نت‌فلیکس نامش ثبت شد و توانست یک میلیون و ۲۳۸ هزار ساعت در هفته نخست پخش بازدید داشته باشد.
  • ویلون پدرم فیلمی درام با فیلمبرداری چشمگیر فیرات لیتا سوزبیر و موسیقی سهیل بستانی، آهنگساز ایرانی و تاسکین صباح فیلمی مبتنی بر قواعد ژانر با فیلمنامه قابل پیش‌بینی و شخصیت‌هایی است که چندان در فیلمنامه شرح و بسط نمی‌یابند.
  • ویلون پدرم به اهمیت خانواده و گذشت می‌پردازد. احساسات برانگیز است و موسیقی پل ارتباطی میان شخصیت‌هاست.
  • نکته‌ای که ویلون پدرم را دیدنی می‌سازد، بازیگر ۹ساله و نوظهور گلیزار نیسا اوری است که در نقش اوزلم می‎درخشد.

تماشای آنلاین فیلم ویولن پدرم در فیلیمو

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil