سرگرمی خوب یکبار مصرف

آنچه می‌خواهید درباره سریال امن بدانید

عید نوروز با فیلیمو

سریال کوتاه انگلیسی «امن» Safe را نویسنده آثار جنایی هارلن کوبِن بر اساس سناریویی خلق کرده که بخش اعظم آن را دنی براکل‌هِرست نوشته است. ماجراهای سریال در انگلیس روی می‌دهد و محصولی از «کانال پلاس» است که بجز فرانسه، نتفلیکس پخش‌کننده آن در باقی نقاط جهان بوده است. فیلمبرداری «امن» از ماه ژوییه ۲۰۱۷ در شهرهای منچستر، لیورپول و چشایر آغاز شد و ۸ قسمت آن در روز دهم مه ۲۰۱۸ در ۱۹۰ کشور برای اولین بار عرضه شد.

فهرست بهترین سریال های جنایی و تبهکاری

خلاصه داستان سریال امن

داستان مینی سریال امن Safe درباره تام دلانی جراحی است که همسرش را از دست داده و رابطه خوبی با دختر بزرگش جنی ندارد؛‌ دختری که یک سال بعد از مرگ مادرش ریچل، به دیدارهای مخفیانه و رمانتیک پدر با دوست خانوادگی‌شان سوفی میسن پی می‌برد و همان شب پس از مهمانی خانگی ناپدید می‌شود. صبح روز بعد تام زمانی نگران‌تر می‌شود که پی می‌برد دوست بزرگ‌تر جنی، کریس، هم غیبش زده است. زویی مادر کریس که معلم زبان فرانسه است به داشتن رابطه با دانش‌آموزی متهم می‌شود. سوفی که پلیس است با همکارش پرونده زویی را به دست می‌گیرد. ایون دوست کریس که قرار بوده جای کریس را فاش نکند به تام می‌گوید که جنی و کریس را در مهمانی خانه دوست‌شان سیا دیده است اما سیا همه چیز را انکار می‌کند و…

 

عوامل و بازیگران سریال امن

خالق: هارلن کوبن، نویسندگان: دنی براکل‌هرست، میک فورد، الکس گَنلی و کارلا کروم، کارگردانان: جولیا فورد، دنیل اوهارا و دنیل نِتهایم، مدیر فیلمبرداری: ایان ماس، تدوینگران: دیوید بلک‌مور، انی کوکِر و کریس گیل، آهنگساز: بن آنونو.

بازیگران سریال امن: مایکل سی. هال (تام دِلانی)، آماندا اَبینگتن (سوفی مِیسن)، اِیمی جیمز-کلی (جِنی دلانی)، ایزابل آلن (کری دلانی)، مارک وارن (پیت مِی‌فید)، هانا آرتِرتن (اِما کَسل) و…

سریال امن

آیا می‌دانید؟

  • مایکل سی. هال بازیگری آمریکایی است که برای بازی در نقش اصلی این سریال لهجه انگلیسی گرفته است.
  • صحنه‌های خارجی بیمارستان در واقعیت بیرون دفاتر زیمنس در منطقه ویتینگتِن شهر منچستر گرفته شده‌اند.
  • وقتی تام دلانی با دوست فنی‌اش تماس می‌گیرد تا شماره‌ای را ردگیری کند، او می‌گوید در مجمعی در میامی حضور دارد. این ارجاعی به مشهورترین نقش کارنامه مایکل سی. هال در سریال «دکستر» (۲۰۰۶) است که در آنجا نقش کارشناس بررسی الگوی پخش خون سر صحنه جرم به نام دکستر مورگِن را برای پلیس میامی بازی کرده است.

 

امتیازهای تماشاگران و منتقدان به سریال Safe

پس از مرور امتیاز کاربران سایت «آی‌ام‌دی‌بی» و دو سایت مطرح جمع‌آوری آرای منتقدان، می‌توانید بخشی از نظرهای چند منتقد برجسته را هم مطالعه کنید:

ردیف نام سایت امتیازدهنده‌ها امتیاز میانگین تعداد آراء
۱ IMDb کاربران ۷.۲ از ۱۰ ۴۵ هزار و ۳۶۸ کاربر
۲ متاکریتیک منتقدان برتر ۶۷ از ۱۰۰ بر اساس ۵ نقد
۳ راتن تومیتوز عموم منتقدان ۶.۷ از ۱۰ بر اساس ۲۴ نقد

منتقدان درباره سریال امن چه می‌گویند؟

ایندی‌وایر | امتیاز ۷۵ از ۱۰۰

بن تراوِرس | «امن» به‌واسطه بازی‌هایی متعهدانه (بعضی با آگاهی از داستان مضحکی که در آن حضور دارند) و ضرباهنگی سرزنده، به جایگاهش به عنوان سریالی با لذتی گذرا دست می‌یابد که باید مخاطبان نتفلیکس را سرگرم کند؛ کاربرانی که ظاهرا در تمنای حواس‌پرتی و گریز از واقعیت‌های روزمره‌اند.

باستن هرالد | امتیاز ۷۵ از ۱۰۰

مارک ای. پریگارد | «امن» یکی از آن سریال‌هاست – مثل «دروغ‌های کوچک بزرگ» (Big Little Lies) محصول «اچ‌بی‌او»‌ – که بر زندگی‌های زیبا و آسوده و ثروتمند متمرکز می‌شود؛ اما منظورش این نیست که ثروتمندان مثل ما هستند بلکه می‌گوید آن‌ها حتی از ما هم بدبخت‌ترند؛ و در خصوص این سریال، هیولاهایی هستند که در کنار ما زندگی می‌کنند؛ و ظاهرا این داستانی است که در همه جا صدق می‌کند.

سریال امن

ورایتی | امتیاز ۷۰ از ۱۰۰

مورین رایِن |  وقتی از کنار قفسه کتاب‌ها در فرودگاه عبور می‌کنید احتمالا چند کتاب به قلم هارلن کوبن می‌بینید. این محبوبیت کتاب‌های او دلیلی دارد، حتی برای کسانی که یک پرواز طولانی را در پیش ندارند. این کتاب‌ها درست مثل سریال «امن» به اندازه کافی تعلیق دارند و هر گونه نقص در پرداخت شخصیت‌ها معمولا تحت شعاع ماهیت رضایت‌بخش پیرنگی قرار می‌گیرد که مثل یک بمب ساعتی تیک‌تیک آن به گوش می‌رسد؛ و البته معماهای درهم‌پیچیده‌ای دارد که اشراف‌زادگان داستان را تهدید می‌کنند.

باستن گلوب | امتیاز ۷۰ از ۱۰۰

متیو گیلبرت | «امن» تقریبا روی سطح باقی می‌ماند و هر مهمانی، حکم یافتن قطعه بعدی پازل را پیدا می‌کند. مایکل سی. هال خوب است و سناریو با بی‌قراری او را در تخته شطرنج خود جابه‌جا می‌کند.

هالیوود ریپورتر | امتیاز ۵۰ از ۱۰۰

دَن فین‌برگ | «امن» خیلی تکان‌دهنده، هوشمندانه یا بامزه نیست اما آنچه باعث می‌شود دیدنی باشد، حس بی‌قراری و ناراحتی یا شاید بی‌ثباتی است. بازی هال کمی مشکل دارد.

تماشای سریال امن در فیلیمو

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil