داستانی پرتب و تاب از دل بلوچستان

معرفی کامل فیلم هوک

علیرضا جعفری، امیر جعفری، رویا تیموریان و امیرمهدی ژوله بازیگران این فیلم هستند

فیلم سینمایی هوک ساخته حسین ریگی یکی از فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه سینمای ایران چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر بود. در این مطلب نگاهی انداختیم به اطلاعات و نکات مهم فیلم. فیلمی که می‌توانید در فیلیمو ببینید.

خلاصه داستان فیلم هوک

فیلمنامه فیلم هوک را مهدی تراب‌بیگی به نگارش درآورده و در خلاصه داستان رسمی آن آمده است: «دو برادر ورزشکار بلوچ برای رسیدن به آرزوهای بلندپروازانه خود تلاش می‌کنند.» حسین ریگی کارگردان فیلم هوک اهل سیستان و بلوچستان است و فیلمسازی حرفه‌ای را اولین بار سال ۹۹ با ساخت فیلم لیپار تجربه کرد، فیلمی که در جشنواره آن سال حضور پیدا کرد. ریگی توجه به اصالت و نگاه به منطقه بومی جغرافیای زیسته خود را یکی از محوری‌ترین انگیزه‌هایش برای فیلمسازی قلمداد می‌کند و در دومین تجربه فیلمسازی به سراغ قصه‌ای رفته است که تماما در استان سیستان و بلوچستان می‌گذرد.

فهرست بهترین فیلم ها درباره بوکس

بازیگران و عوامل فیلم هوک

امیر جعفری، رویا تیموریان، امیرمهدی ژوله، علیرضا جعفری، علی اوسیوند، مهتاب ثروتی، محسن آشتیانی‌پور، سبحان رخشانی، آرزو تاج‌نیا، سعید رضایی‌کیا و… بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

کارگردان: حسین ریگی، تهیه‌کننده: علی آشتیانی‌پور، مدیر فیلمبرداری: شهرام نجاریان، تدوین: سودابه سعیدنیا، مدیر صدابرداری: محمود سماک باشی، موسیقی: فردین خلعتبری، جانشین تهیه کننده: مریم پیرکاری، مدیر تولید: مرتضی آشتیانی پور، طراح صحنه: مهدی سعیدی، طراح چهره‌پردازی: مرتضی کهزادی، طراحی و ترکیب صدا: امین شریفی، طراح لباس: ندا سلیمی، طراح جلوه‌های بصری: علی سجادی، اصلاح نور و رنگ: سامان وفایی، طراح بدلکاری: امیرحسین خنجری، مشاور کارگردان: شکیل مظفری، مشاور لهجه: صادق سهرابی، استوری برد: فروردین کاشانی، طراح لوگو و پوستر: محمد روح الامین.

تماشای آنلاین و دانلود فیلم هوک

یادداشت حسین ریگی، کارگردان هوک

حسین ریگی کارگردان فیلم سینمایی هوک در دل‌نوشته‌ای برای فیلمش نوشت: «هوک تصویرنوشته‌ای از سیستان و بلوچستان، مهد مردمان غیور و پراز مهر و دوست‌داشتن است؛ مهربان‌دلانی که مشق مسلک پهلوانی می‌کنند. «هوک»، نگاهی واقع‌بینانه به چهره‌ی زخم خورده‌ی استانم از سینما، در سال‌های بی‌مهری به آن ا‌ست… «هوک» نشانه‌ای‌ است واقع‌گرایانه بر سیستان و بلوچستان؛ خاک مردمان غیور که سعی کردیم با قاب‌های زیبا این خاک را به تصویر بکشیم.»

 

نکاتی درباره فیلم

  • فیلم هوک یکی از فیلم‌های بومی است که توجه فیلمساز به عناصر بصری جغرافیای سیستان و بلوچستان از نقاط قوت فیلم به حساب می‌آید. احتمالا با تماشای فیلم به یاد آثار امیر نادری به خصوص فیلم سازدهنی و دونده می‌افتید. خلاصه داستان هم نوید چنین فیلمی را می‌دهد. باید دید ریگی چقدر می‌تواند در به تصویر کشیدن زیبایی‌های استان سیستان و بلوچستان موفق عمل کند.
  • هوک یک فیلم نوجوانانه و ورزشی است. فیلمی درباره ورزش بوکس که قهرمان‌های نامی‌ای از استان سیستان و بلوچستان دارد.
  • امیر جعفری با گریم متفاوت و ادای مناسب لهجه خطه سیستان و بلوچستان یکی از جذابیت‌های تماشای فیلم هوک است.

همه چیز درباره جشنواره فجر ۱۴۰۱

صحبت‌های عوامل فیلم در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر

حسین ریگی | کارگردان هوک:

  • همیشه فریادم این بود سیستان و بلوچستان در فیلم‌ها به درستی نشان داده نشده و دوربین زاویه درستی نسبت به آنجا نداشته است. پس وظیفه خود دانستم که درباره این خطه فیلم بسازم. در اولین گام «لیپار» را ساختم. معمولا دوستان که با فیلم اول وارد سینما می‌شوند، با یک فیلم پرتنش ورود پیدا می‌کنند تا دیده شوند.
  • سیستان و بلوچستان مهد بومی ورزش بوکس است و اولین مدال طلای دنیا را دانیال شهبخش از این استان بدست آورده است. به همین دلیل ابتدا تردید داشتم که فیلم ورزشی و بومی بسازم یا خیر. من ۳ سال به ساخت «هوک» فکر می‌کردم.
  • بلوچ یک زبان است و برای اینکه از زیرنویس استفاده نکنیم پس سراغ لهجه رفتیم. با این حال من خودم بلوچ هستم و همیشه به این فکر می‌کردم که چرا لهجه‌ها خوب در نمی‌آیند پس تلاش کردم این بخش خوب از آب دربیاید.
  • ما بهترین منابع را در سیستان داریم. میوه موز را از این استان به کشورهای منطقه صادر می‌کنیم و می‌توانم با اطمینان بگویم بسیاری این واقعیات را نمی‌دانند چراکه سینما تصویر این چهره را به تصویر نکشیده است. به عنوان مثال وقتی کسی با لباس سیستان و بلوچستان به تهران می‌آید، از او ترس یا درخواست‌های عجیب دارند. چرا باید اینگونه باشد؟ کدام تهیه‌کننده بخش خصوصی یا دولتی پای کار آمد تا فیلمی درباره سیستان و بلوچستان بسازد که چهره جدیدی نشان دهد.
  • قرار بود بازیگران غیرچهره به فیلم بیاوریم و جلساتی در این زمینه داشتیم تا سراغ بازیگری برویم که فیلم ویترینی درست داشته باشد. وقتی امیرمهدی ژوله پیشنهاد شد، برای من هم این علامت سوال پیش آمد که چرا ایشان اما در حال حاضر راضی هستم. ناگفته نماند حضور بازیگران حرفه‌ای می‌تواند نوعی انتقال تجربه برای بازیگران بومی باشد.
  • دستمزد جزو مباحث خصوصی افراد است و ارقام و اسنادی که بین ما رد و بدل شده است. طبیعتاً هر هزینه‌ای بر عهده بنیاد فارابی بوده و با ملاحظات آن بوده است. همه همکاران دستمزد خود را کامل دریافت کردند.

محسن آشتیانی‌پور | بازیگر:

  • از کودکی در کنار پدر تجربه پشت دوربین را داشتم اما در عین حال کار با حسین ریگی برایم بسیار ارزشمند بود. کاراکتری من آن را ایفا کردم، چالش بزرگی برایم بود به همین دلیل درباره آن بسیار با کارگردان صحبت کردم. زمان محدودی داشتم که هم لهجه بومی را دربیاورم و هم بوکس را تمرین کنم.

سبحان رخشانی | بازیگر:

  • خیلی دوست داشتم فوتبالیست شوم اما به یک باره وارد فضای بوکس و سینما شدم. ناگفته نماند که فکر می‌کردم بازیگری سخت است ولی آسان‌ترین کار ممکن بود.

آلبوم عکس صحنه و پشت صحنه فیلم هوک

پوستر فیلم هوک

پوستر فیلم هوک

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

2 نظر
  1. علی می‌نویسد

    امشب از سیما دیدم. عالی بود.

  2. جوکرخان می‌نویسد

    فیلم کی میاد

fosil