نگاهی به قسمت سی و یکم سریال جیران

گرش به قهر برانی به لطف بازآید

قسمت سی و یکم سریال عاشقانه جیران به کارگردانی حسن فتحی روز جمعه ۶ آبان از پلتفرم فیلیمو پخش شد. در این قسمت شاهد اتفاق‌های متعددی از جمله قهر میرزاکاظم و تردید‌های سیاوش بودیم. با هم مروری داریم بر نکات مهم قسمت سی و یکم سریال جیران.

مرجع کامل معرفی و خبرهای سریال جیران

معمای قسمت سی و یکم سریال جیران

سیاوش در قسمت سی و یکم سریال جیران پس از آنکه دیگر توان تحمل نگاه‌های اطرافیان کفایت‌ خاتون و زندگی در خانه او را نداشت تصمیم گرفت از خانه خارج شود. اما کفایت خاتون اصرار می‌کرد که سیاوش بماند و خودش را برای جنگیدن با قوم قاجار آماده کند. سیاوش اما از هر چه سلطنت و حکومت کردن به رعیت از طریق ظلم و ستم بیزار است. خواجه الیاس با بازی مهدی کوشکی یکی از معماهای قصه جیران بود که در این قسمت راز سر به مهر آن و نقش تعیین کننده‌اش در دودمان زندیه و کفایت خاتون برای مخاطب باز شد. الیاس که قربانی قهر و خشم قوم قاجار قرار گرفته است از نوادگان لطفعلی‌خان زند است که توسط درباریان قاجار اخته شده و از مردانگی افتاده است. همین موضوع باعث شده است که خاندان زندیه به دنبال یکی دیگر از نوادگان زندیه باشند و برای همین سیاوش را برای موضوع مهم قیام علیه قاجار آماده می‌کنند.

تشویش‌های سیاوش

سیاوش بعد از کلی کش‌مکش با کفایت خاتون و الیاس قدم در راهی گذاشت تا بتواند نسبت به تشویش‌ها و تردید‌هایش و عشقی که نسبت به سارای گرجی در دلش جوانه زده است پاسخ‌های مهم و سرنوشت‌سازی پیدا کند. سیاوش به خوبی می‌داند برای رسیدن به جایگاهی که بتواند برای مردم کاری انجام دهد نیازمند یک عشق جاودانه و انگیزه‌هایی فراتر از ثروت و قدرت است. سیاوش به فردایی فکر می‌کند که اگر توانست بر حکومت قاجار غلبه کند کارهایی را انجام دهد که دیگر بر رعیت ظلمی وارد نشود. سیاوش به دنبال آن است که هر آنچه تا امروز حاکمان کردند را با مردم نکند و همین باعث شده است برای مبارزه با تشویش‌ها و تردید‌هایش مردمان کوه و برزن را از نزدیک تماشا کند و درد‌هایشان را از نزدیک لمس کند.

امیرحسین فتحی در سریال جیران

وحشت در قسمت سی و یکم سریال جیران

نقره قاتل اصلی محمدمیرزا فرزند جیران و شاه در دربار شاه بیشترین اضطراب را برای زندگی کردن دارد. نقره که به تازگی عشق آتشین روشن را به خودش می‌بیند از لو رفتن ماجرای قتل فرزند شاه به شدت وحشت دارد. او از این می‌ترسد که ننه آشوب بخواهد او را شناسایی کند و از این طریق زندگی نقره نابود شود. برای همین او تصمیم به قتل ننه آشوب می‌گیرد و خواجه روشن با اینکه عاشقانه او را دوست دارد اما با تندی او را از گرفتن این تصمیم منع می‌کند.

قهر میرزا کاظم

میرزا کاظم نوری با این نقشه و تفکر پا به زندگی ملک‌زاده خواهر شاه گذاشت که بتواند با عشق و محبتی که خرج فرزندان امیرکبیر و ملک‌زاده می‌کند در دل شاه و خاندانش نفوذ کرده و از این طریق نقشه‌های پدرش میرزا آقاخان نوری را به سرانجام برساند. ملک‌زاده اما پس از آنکه با پا در میانی پیش شاه توانست برای خانواده جیران پست و مقام حکومتی بگیرد توازن قدرت در میان خاندان نوری و قاجار به هم ریخت. میرزاکاظم در قسمت سی و یکم سریال جیران مورد شماتت پدر قرار گرفت و برای همین هم میرزا کاظم که توانایی زورگفتن و دعوا با ملک‌زاده را ندارد تصمیم گرفت خانه را ترک کند. قهر میرزا کاظم می‌تواند معادلات قدرت را به ضرر جیران و خانواده‌اش کند.

تماشای آنلاین سریال جیران

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

6 نظر
  1. Fereshteh می‌نویسد

    خسته شدیم از بس پنج شنبه ها چند ساعت منتظر تیزر موندیم. فقط چند ماه از پخش سریال باقی مونده و هنوز یه ساعت مشخص رو برای انتشار تیزر هفتگی معین نکردید. خیلی اعصاب خرد کنه واقعا

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      سلام
      چطوری بگیم شرمنده‌ایم و مشکلات ارتباطی و اینترنتی نمیذاره خوش‌قول باشیم. به‌خصوص که اینستاگرام هم نداریم!

  2. کیارش می‌نویسد

    عجب دو نقطه خطرناکی گذاشتی فیلیمو، با این وضع هنوز میشه امید داشت که این رو اجرا نکنن ؟؟
    من نظر شخصیم اینه که بیشتر دنبال پوله ساترا برای همین این حرفشون بوی پول میده

  3. کیارش می‌نویسد

    سلام فیلیمو ، وقتتون بخیر
    من از محصولات فیلیمو فقط جیران رو نگا میکنم و برای همین دیگه اشتراک نگرفتم و از سایت های دانلود قانونی سریال رو میخرم ، ولی مسئله ای که هست قیمت قسمت آخری که پخش شد بیش تر شده و کسی هم جوابگو نیست و شاید یه ماه دیگه هم بیش تر بشه ، البته این مسئله برای همه سریال هاست. میخواستم بدونم به خود فیلیمو مربوطه این قضیه یا از جای دیگه هس چون واقعا سعی میکنم قانونی دانلود کنم؟؟
    مسئله دیگه ای که هست یه چند وقته ساترا به دنبال اینه که ممیزی پلتفرم ها رو مثل صدا و سیمای میلی کنه . راسته این حرف یا فقط یه شو هست با یکم باج کوتاه میان ؟؟

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      سلام
      مورد اول رو در جریان نیستیم، میپرسیم و اطلاع میدیم. البته که خریدن اشتراک فیلیمو خیلی به‌صرفه‌تر میشه.

      مورد دوم هم هرچی بگیم به ضرر خودمون تموم میشه. پس همین حالت دو نقطه خط بهتر از هرچیزی است: 😐

  4. Mahla می‌نویسد

    امیدوارم ملک زاده بخاطر برگشتن میرزا کاظم به ضرر جیران کاری نکنه😑🤦🏻‍♀️

fosil