به بهانه تولد بازیگری که در نقش مادر اژدها ستاره شد

۱۰ حقیقت جذاب درباره امیلیا کلارک

۲۳ اکتبر روز تولد دنریس تارگرین است!

امیلیا کلارک در کارنامه حرفه‌ای خود نقش‌های متنوعی را ثبت کرده و از پس همه آنها هم به خوبی برآمده است. چه نقش یک سرایدار در من پیش از تو باشد یا نقش یتیمی در داستان جنگ ستارگان، او همیشه به خوبی از پس ساختن و پرداختن شخصیت‌هایش برآمده است. اما امکان ندارد اسمش در میان باشد و یاد اساسی‌ترین نقشش؛ دنریس تایگرین، شکننده زنجیرها و ملکه اژدهایان نیفتید. نقشی که امیلیا را در ذهن‌ها جاودانه کرد. امیلیا کلارک که وظیفه به تصویر کشیدن این شخصیت افسانه‌ای را بر عهده داشت، زندگی‌اش تقریبا به اندازه زندگی دنریس جالب است. او قبل از اینکه نقش مادر اژدها را بازی کند، زندگی ساده‌ای داشت، سپس زندگی او به شدت تغییر کرد. کسی که عاشق بازی در ترمیناتور بود تا پیش از بازیگری ۶ شغل مختلف را تجربه کرد و دوبار تا پای مرگ رفت. کلارک به زودی هم به عنوان ابیگل برند در فیلم تهاجم مخفی به MCU (دنیای سینمایی مارول) خواهد پیوست. این فیلم در سال ۲۰۲۳ در دیزنی پلاس منتشر می‌شود. به بهانه سالروز تولدش چند حقیقت جالب را درباره زندگی و حرفه او اینجا بخوانید.

ورود به دنیای پرهیاهو

امیلیا کلارک در ۲۳ اکتبر ۱۹۸۶ در وست مینستر انگلستان به دنیا آمد. مادر او یک تاجر است و پدرش صدابردار تئاتر. بازیگری رویایی بود که پس از تماشای نمایشی به نام قایق در کودکی و همراه با پدرش، کم‌کم در ذهنش رشد پیدا کرد. او شروع به بازی در نمایشنامه‌های مدرسه کرد و به خاطر سپردن دیالوگ‌هایش برایش سخت بود. اولین نقش حرفه‌ای که به او پیشنهاد شد فقط ۱۰ سال داشت. برای فیلم The Goodbye Girl روی صحنه رفت، اما نتوانست آهنگ مورد نظر آنها را در تست‌ بخواند، برای همین او در این تست رد شد و  حرفه او چند سال بعد و با بازی در سریال پزشکان شروع شد.

از  بارمن تا ملکه اژدها

زندگی برای امیلیا کلارک بعد از فارغ التحصیلی از مدرسه نمایش آسان نبود و او خوب می‌دانست نقش‌های بزرگ به راحتی به دست نمی‌آیند. امیلیا برای گذراندن زندگی مجبور شد ۶ شغل عوض کند و چند بار هم اخراج شد. هنگامی که برای تست بازی تاج و تخت تماس گرفت، به عنوان یک بارمن کار می‌کرد. او اعتراف کرده که یک متصدی بار وحشتناک بود، اما مجبور بوده برای پرداخت اجاره خانه این کار را انجام دهد. او فقط یک روز فرصت داشت خود را برای تست آماده کند که آن یک روز را هم به خاطر مریض بودن توانست سرکار نرود و برای تست وقت بگذارد.

امیلیا کلارک اولین دنریس بازی تاج و تخت نبود

هنگامی که لیست اصلی بازیگران بازی تاج و تخت در سال ۲۰۰۹ منتشر شد، امیلیا کلارک در این لیست نبود. تامزین مرچنت انتخاب اصلی نقش دنریس بود و حتی به مراکش رفت و برای قسمت آزمایشی دنریس افسانه‌ای جلوی دوربین ظاهر شد. با این حال، زمانی که فیلمبرداری فصل اول شروع شد، امیلیا به عنوان دنریس جدید در فهرست قرار گرفت. با اینکه بازی مرچنت توسط نویسنده کتاب‌های بازی تاج و تخت جورج آر.آر.مارتین تحسین شده بود، اما او ترجیح داد نقش کاترین را در سریال بی‌بی‌سی The Tudors به جای دنریس در بازی تاج و تخت بازی کند. تصمیم او به امیلیا این فرصت را داد تا استعداد خود را در صحنه‌های بزرگ ثابت کند.

املیا کلارک در سریال بازی تاج و تخت

جنگیدن برای زندگی در دو قدمی مرگ

امیلیا کلارک تجربه وحشتناکی داشته که تقریبا دو بار تا پای مرگ رفته است. او دچار آنوریسم مغزی شد. اولین بار پس از فصل اول سریال بازی تاج و تخت بود و بدون نیاز به جراحی درمان شد. اما بعد از اتمام فصل سوم اتفاق بدتری افتاد و این بار آنقدر بیماری شدید بود که مجبور به جراحی شد. فکر می‌کرد حتی اگر از عمل جراحی جان سالم به در ببرد، حافظه خود را از دست خواهد داد، اما حمایت مادرش به او کمک کرد تا از این موقعیت خطرناک عبور کند. او احساس می‌کرد که از نبردی بزرگتر نبردهای دنریس بیرون آمده است و در نهایت هم بهبود پیدا کرد. حتی جای زخم جراحی هم انقدر خوب از بین رفت که طرفدارانش وقتی به صحنه برگشت متوجه آن نشدند. بعدها او درباره بیماری‌اش گفت مانند این است که بخشی از مغزش را ندارد.

جدایی سخت امیلیا کلارک از دنریس

امیلیا کلارک اعتراف کرده است که پس از فیلمبرداری بازی تاج و تخت برای او سخت بود که از شخصیت دنریس خارج شود. او گفته دنریس را با خود به دنیای واقعی نمی‌برد و در رویایش با او می‌ماند. گاهی اوقات او فکر می‌کند که سر صحنه بودن استرس کمتری دارد. این حس او به نظر طبیعی می‎رسد زیرا او احتمالا در طول فیلمبرداری زمان بیشتری را به عنوان دنریس گذرانده است تا در نقش امیلیا.

آرزوی بازی در ترمیناتور

امیلیا کلارک پس از لنا هدی، بازیگر نقش سرسی، دومین ستاره سریال بازی تاج و تخت بود که نقش سارا کانر را در ترمیناتور بازی کرد. امیلیا در حالی بزرگ شده بود که همیشه رویای بازی در ترمیناتور را داشت. به همین دلیل زمانی که توانست سارا کانر در فیلم Terminator Genisys شود، بسیار هیجان‌زده شد. با این حال، رتبه بندی فیلم مطلوب نبود، زیرا منتقدان آن را به عنوان یکی از بدترین فیلم‌های مجموعه ترمیناتور رتبه بندی کردند. رویای کلارک برآورده شد اما فیلم شکست خورد.

املیا کلارک در فیلم ترمیناتور

فرندز؛ برنامه تلویزیونی مورد علاقه امیلیا کلارک

فقط به این دلیل که امیلیا کلارک در نقش دنریس تارگرین در سریال بازی تاج و تخت به یک نام آشنا تبدیل شده است، به این معنی نیست که این سریال باید سریال مورد علاقه او باشد. مانند خیلی‌ از ما، برنامه مورد علاقه او در واقع سریال  Friends است و در یک برنامه تلویزیونی که به همراه بازیگر نقش جویی حضور داشت گفت که همیشه آرزو داشته این بازیگر را از نزدیک ببیند و با او حرف بزند.

بازیگر چند زبانه با استعداد

اگر بازی تاج و تخت را دیده باشید حتما متوجه شدید که امیلیا کلارک می‌تواند زبان دوتراکی را بسیار روان صحبت کند. اما چیزی که اکثر طرفداران نمی‌دانند این است که او به چندین زبان دیگر نیز مسلط است. انگلیسی زبان اول اوست، اما می‌تواند فرانسوی، آلمانی و هندی نیز صحبت کند.

ماجراجویی امیلیا کلارک در نوجوانی

چیزی که کمتر کسی درباره امیلیا می‌داند این است که او بسیار ماجرا جوست. برای همین ویژگی‌اش تجربه تنها سفر کردن به هند را در ۱۶ سالگی دارد. سفری که تنها با یک کوله پشتی بود و همه جای هندوستان را گشت. تجربه این سفر آنقدر خوب بود که دو سال بعد یعنی در ۱۸ سالگی به همین روش  بک‌پک به کشورهای آسیای جنوب شرقی هم سفر کرد.

آیا او جیمز باند بعدی است؟

دنیل کریگ در حال حاضر یکی از مشهورترین چهره‌های نقش جیمز باند است، اما انتظار می‌رود که او پس از فیلم  زمانی برای مردن از این نقش کناره‌گیری کند. شایعه خروج او واکنش‌های متفاوتی را برانگیخت زیرا بسیاری از طرفداران در سراسر جهان از حضور یک ستاره زن برای تبدیل شدن به جیمز باند بعدی استقبال کردند، و چه کسی بهتر از مادر سابق اژدها؟ وقتی در مصاحبه‌ای از امیلیا پرسیدند که آیا این نقش را می پذیرد، گفت: البته! او گفت که اگر چنین شود محرمانه‌ترین و عالی‌ترین جیمز باند تا به امروز خواهد بود.

چهره‌ها از نمای فیلیموشات

۷ دیالوگ ماندگار نقش دنریس تایگرین

از اصطلاح معروف  Dracarys که فرمان آتش دنریس به اژدها بود که بگذریم خیلی از دیگر دیالوگ‌های این شخصیت تاثیرگذار بود. چندتا از بهترین و به یادماندنی‌ترین دیالوگ‌های دنریس را که امیلیا کلارک با قدرت و جسارتش به آن زندگی بخشید، اینجا بخوانید.

  • قسم می‌خورم اگر روزی به من خیانت کنی زنده زنده می‌سوزانمت.
  • آنها می‌توانند در دنیای جدید من زندگی کنند یا می‌توانند در دنیای قدیم خود بمیرند.
  • آتش نمی‌تواند یک اژدها را بکشد.
  • دفعه بعدی که دست روی من بلند می‌کنی آخرین دفعه‌ای است که دست داری.
  • من دنریس هستم. زاده طوفان، از خون والریای قدیم. آنچه مال من است را خواهم گرفت؛ با خون و آتش. من آن را خواهم گرفت.
  • هجوم آوردن مارهای عصبانی، بریدن سر آنها را بسیار آسان‌تر می‌کند.
  • به نظر من ملکه‌ای که به هیچ کس اعتماد ندارد به اندازه ملکه‌ای که به همه اعتماد دارد، احمق است.

تماشای آنلاین فیلم‌های امیلیا کلارک در فیلیمو

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

1 دیدگاه
  1. فرندز فن می‌نویسد

    در دیدار با بازیگر جویی گفت دوست داشته دیالوگ معروف how you doin بهش گفته بشه

fosil