نکاتی که بد نیست درباره سریال آلاسکا دیلی بدانید

یک دنیای داستانی تمام‌عیار

آلاسکا دیلی Alaska Daily سریالی درام است که تامس مک‌کارتی آن را برای شبکه «ای‌بی‌سی» خلق کرده و نقش اصلی‌اش را هیلاری سوانک بازی کرده است؛ بازیگری که تا امروز دو بار برنده اسکار بهترین بازیگر زن اصلی برای فیلم‌های دیدنی «پسرها گریه نمی‌کنند» و «عزیز میلیون دلاری» شده است.
تامس مک‌کارتی هم کارنامه جالبی دارد. خیلی از تماشاگران عمومی سینما او را با ایفای نقش‌های مکمل یا کوچک در فیلم‌های جریان اصلی می‌شناسند (یا بهتر بگوییم برای آن‌ها چهره‌ای آشناست) مثل کمدی «ملاقات با والدین» یا فیلم فاجعه‌ای «۲۰۱۲» (به کارگردانی رولاند امریش)؛ اما از سوی دیگر، او به عنوان نویسنده و کارگردان فیلم‌های مستقلی چون «مامور ایستگاه»، «مهمان» و «اسپات‌لایت» به‌ترتیب محصول سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۰۷ و ۲۰۱۵ بسیار تحسین شده و مثلا برای آخری، اسکار بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه اورجینال را برنده شده و نامزدی تندیس طلایی بهترین کارگردانی را کسب کرده است. «آلاسکا دیلی» اولین سریال تامس مک‌کارتی است که علاوه بر نویسندگی و کارگردانی، خالق آن هم هست.

فهرست عوامل و بازیگران سریال آلاسکا دیلی

خالق و نویسنده و کارگردان سریال آلاسکا دیلی Alaska Daily: تامس مک‌کارتی، مدیران فیلمبرداری: آلیور بوکل‌برگ و تیم اور، تدوینگران: شری بای‌لندر و سیدنی وولینسکی، آهنگساز: پیتر ناشل، بازیگران: هیلاری سوانک (آیلین فیتزجرالد)، جف پری (استنلی کورنیک)، گریس دوو (راز فرندلی)، مت مالوی (باب یانگ)، مِرِدیث هولزمن (کلر مانسی) و…

 

خلاصه داستان سریال آلاسکا دیلی

آیلین ژورنالیستی است از نیویورک که برای شروعی تازه به آلاسکا نقل مکان کرده است و در واقع چه از نظر شخصی و چه کاری، در جست‌وجوی رهایی از گذشته خود است. او در شهر انکورِیج همکاری‌اش را با روزنامه‌ای آغاز می‌کند و با فردی به نام راز فرندلی همکار می‌شود تا گزارش‌هایی را درباره بحرانی کامل و منتشر کنند که با عنوان «آدم‌های گمشده و مقتول بومی» در ایالت آلاسکا شناخته می‌شود.

 

چند نکته‌ای که بد نیست درباره سریال بدانید

  • تقریبا هیچ بازیگر بومی آلاسکا در این سریال حضور ندارد و بخش اعظم فیلمبرداری اصلا در ایالت آلاسکا انجام نشده است! فیلمبرداری اصلی در بخشی از شهر ونکوور صورت گرفت که با عنوان «لوئر مِین‌لَند» شناخته می‌شود. این منطقه به لطف کمک‌های مالی چشمگیر دولت فدرال و بخش ایالتی بریتیش کلمبیا، با عنوان «هالیوود شمال» نیز شناخته می‌شود.
  • آلاسکایی‌ها به خاطر نفتی که از این ایالت استخراج می‌شود سالانه چکی از صندوق دائمی آلاسکا می‌گیرند. رقم چک‌ها هر سال متفاوت است و بر اساس متوسط رقم پرداختی سال‌های قبل محاسبه می‌شود.
  • بحران «زنان گمشده و مقتول بومی» مساله‌ای مهم و همچنان مطرح در جوامع بومیان آمریکا و کانادا است.

هیلاری سوانک در سریال آلاسکا دیلی

امتیازهای تماشاگران و منتقدان در سریال آلاسکا دیلی

پس از مرور امتیاز کاربران سایت «آی‌ام‌دی‌بی» و دو سایت مطرح جمع‌آوری آرای منتقدان، می‌توانید بخشی از نظرهای چند منتقد شناخته‌شده را هم مطالعه کنید:

ردیف نام سایت امتیازدهنده‌ها امتیاز میانگین تعداد آراء
۱ IMDb کاربران ۷.۷ از ۱۰ ۴۴۲ کاربر
۲ متاکریتیک منتقدان برتر ۶۷ از ۱۰۰ بر اساس ۱۴ نقد
۳ راتن تومیتوز عموم منتقدان ۶.۳ از ۱۰ بر اساس ۱۱ نقد

 

منتقدان درباره سریال آلاسکا دیلی چه می‌گویند؟

ورایتی | امتیاز ۸۰ از ۱۰۰

دنیل داداریو | قوت سریال در رفتن به سراغ شخصیت‌ها و موقعیت‌هایی است که می‌توانند به یافتن چیزی تازه در پس اصول ابتدایی و ظواهر امر بینجامند. قسمت اول آلاسکا دیلی به‌درستی نوید سریالی را می‌دهد که در گذر زمان و با صرف دقت و وسواس کافی، می‌تواند به اثری قوی و به‌یادماندنی بدل شود؛ فعلا که قسمت اول، میزان مناسبی از حساسیت و مهارت تامس مک‌کارتی نویسنده و کارگردان را در خود جای داده و ما را به آینده امیدوار کرده است.

شیکاگو تریبیون | امتیاز ۷۵ از ۱۰۰

نینا مِتس | دنیای داستانی این سریال مثل مکانی احساس می‌شود که کاملا ساخته و پرداخته شده است و مردمانی را در خود جای داده که با جامعه خودشان ارتباط کاملی دارند؛ و به‌درستی، هم در خدمت داستان‌گویی قسمت به قسمت است و هم شکل دادن قوس درامی بزرگ‌تر که احتمالا کل فصل اول را در بر می‌گیرد… و هیلاری سوانک، ظرافت‌های درستی را در ایفای نقش خود لحاظ کرده است.

شیکاگو سان-تایمز | امتیاز ۷۵ از ۱۰۰

ریچارد روپر | آلاسکا دیلی سریالی قراردادی اما قوی و سرگرم‌کننده است که به شکل چشمگیری یک سند حقیقی از کار درآمده است؛ مجموعه‌ای که مثل سریال‌های مایه تسلی یک‌ساعته دهه ۱۹۹۰ احساس می‌شود… هیلاری سوانک و بازیگران نقش‌های مکمل در کنار هم فوق‌العاده بازی کرده‌اند.

نیوزدِی | امتیاز ۷۵ از ۱۰۰

وِرنی گِی |  سریالی حقیقتا نادر که می‌توان آن را پرتره‌ای شفاف در باب ژورنالیسم محلی هم ارزیابی کرد.

هیلاری سوانک و جف پری در سریال آلاسکا دیلی

دیسایدر | امتیاز ۷۰ از ۱۰۰

جوئل کِلِر سریال آلاسکا دیلی شاید انتظار خاصی را به وجود نیاورد ولی زمانی که ما یک سریال تلویزیونی را تماشا می‌کنیم که حسابی درگیرمان می‌کند و نه چشم‌مان به اطراف می‌چرخد و نه دادمان از آنچه می‌بینیم درمی‌آید، به احتمال قوی با سریالی روبه‌رو هستیم که می‌خواهیم آن را دنبال کنیم و بیش‌تر ببینیمش. آلاسکا دیلی هم آن‌قدر مصالح دوست‌داشتنی دارد که ما بخواهیم آن را دنبال کنیم.

لس‌آنجلس تایمز | امتیاز ۷۰ از ۱۰۰

رابرت لوید | آلاسکا دیلی اگر به عنوان یک سریال کوتاه در «اچ‌بی‌او» ساخته می‌شد احتمالا با سریالی کاملا متفاوت روبه‌رو می‌شدیم و می‌توانستیم آن را غم‌انگیز، با حال‌وهوای سنگین و سینمایی توصیف کرد؛ اما حالا به عنوان یک سریال تلویزیونی، با مجموعه‌ای طرف هستیم عریض‌وطویل‌تر که می‌توانست بهتر از این هم باشد؛ و در حال حاضر، با غلوهای بیش‌تر و بازی‌های درشت‌تر، سخنرانی‌ها و نطق‌های غراتر، و محل کاری شلوغ‌تر و پرسروصداتر مواجه هستیم.

پلی‌لیست | امتیاز ۵۸ از ۱۰۰

ماریا ای. گیتز | هیلاری سوانک و گریس دوو آن‌قدر بازی‌های خوبی دارند که ارزش دارد سریال را برای آن‌ها دید؛ اما در کل، با وجود نیت‌های خوب، دو قسمت اول «آلاسکا دیلی» نشان می‌دهند که با یک سریال درام معمولی دیگر طرف هستیم.

هیلاری سوانک در سریال آلاسکا دیلی

ایندی‌وایر | امتیاز ۴۲ از ۱۰۰

بن تراوِرس سریال آلاسکا دیلی فقط داستانی بی‌ارتباط به این روزگار نیست که با فوران حرف‌های نامفهوم سیاسی می‌خواهد مهم جلوه کند. این سریال کند است و کسب دو جایزه اسکار توسط خالق آن که نویسنده و کارگردان هم هست، به این معنی نیست که شما می‌توانید بدون تلاش کافی یک سریال خوب بسازید.

هالیوود ریپورتر | امتیاز ۴۰ از ۱۰۰

دن فینبرگ | در دو قسمتی که برای منتقدان فرستاده شد تا نقدهای خود را بنویسند، هیچ‌یک از قسمت‌ها کامل به نظر نمی‌رسند و حتی می‌توان گفت انتخاب‌هایی که پیرامون لحن صورت گرفته‌اند در تضاد با نیمه دوم هر قسمت قرار می‌گیرند؛ و این در صورتی است که سریال می‌توانست باحال و مهم از کار دربیاید! با وجود این، خام‌دستانه و آموزنده صفت‌هایی است که می‌توان آلاسکا دیلی را با آن‌ها توصیف کرد. با تمام این حرف‌ها، و در میان تمام درام‌های ژورنالیستی که جاه‌طلبی چندانی در آن‌ها به چشم نمی‌آید، «آلاسکا دیلی» دست‌کم از سریال‌های فله‌ای پرشمار دیک وولف، جالب‌تر و جاه‌طلبانه‌تر است.

رولینگ استون | امتیاز ۴۰ از ۱۰۰

آلن سِپین‌وال | شخصیت آیلین فیتزجرالد با بازی هیلاری سوانک در آلاسکا دیلی در میان تحمل‌ناپذیرترین پروتاگونیست‌های تلویزیونی سال‌های اخیر قرار می‌گیرد؛ و نه لزوما از جهتی که سریال قصدش را داشته است. از این رو، نسخه‌ای از «آلاسکا دیلی» که می‌تواند دیدنی باشد، سریالی است با کم‌ترین حضور شخصیت آیلین که بر گروهی از گزارشگران و سردبیران متمرکز شود که دست‌وپا می‌زنند تمام مقوله‌های مهمی را پوشش خبری بدهند که بزرگ‌ترین ایالت آمریکا را تحت تاثیر قرار داده‌اند… پس این سریال برای قرار گرفتن در مسیر درست، باید روی نقطه دیگری متمرکز شود تا ارزش وقت هر کسی را پیدا کند و بشود دیدن آن را به دیگران توصیه کرد.

دانلود سریال آلاسکا دیلی از فیلیمو

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil