معرفی و نقد سریال اگه آرزوت رو از من بخوای

درد اگر آرزو باشد!

قسمت اول از فصل اول سریال اگه آرزوت رو از من بخوای با عنوان اصلی If You Wish Upon Me به نویسندگی کیم یونگ وان منتشر شد. این سریال درام توسط جو ریونگ سو نوشته شده و موسیقی آن را کیم دونگ-ووک تنظیم کرده است. سریال اگه آرزوت رو از من بخوای محصول کره جنوبی است و از شبکه کی‌بی‌اس پخش می‌شود. این اثر یکی از سریال‌های بسیار سرگرم‌کننده و تماشایی کره‌ایی است که موفق شد به سرعت مخاطب خود را از میان علاقه‌مندان به سریال‌های درام پیدا کند.

خلاصه داستان سریال اگه آرزوت رو از من بخوای

کانگ ته-شیک مردی میانسال و خوش‌قلب با موهای جوگندمی در سریال اگه آرزوت رو از من بخوای است. او راننده آمبولانس درمانگاه ووری و عضوی از گروه چراغ جادوست. گروه چراغ جادو در بیمارستان ووری وظیفه دارند که آخرین آرزوی بیماران بدحال را برآورده کنند. سریال با تلاش گروه تیم چراغ جادو برای برآورده کردن آرزوی آقای یون شروع می‌شود. در فصل تابستان همگی لباس زمستانی می‌پوشند و با پاشیدن برف شادی از پشت‌بام، بارش برف را صحنه سازی می‌کنند. آقای یون که کاپیتان سابق تیم جینی است، دلش می‌خواهد به زادگاهش بازگردد و لحظات پایانی عمرش را در کنار مزار همسرش سپری کند. کانگ ته-شیک به همراه یک پزشک و یک پرستار به سمت زادگاه آقای یون به راه می‌افتند و در این مسیر با گیو رای که درحال گریز از دشمنانش است، تصادف می‌کنند. تصادف آن‌ها با گیو رای تبدیل به نقطه عطفی در زندگی او می‌شود و همین ماجرا برای شروع قسمت دوم فصل یک به‌نظر کافی می‌آید.

بازیگران و عوامل سریال اگه آرزوت رو از من بخوای

  • کارگردان: کیم یونگ-وان
  • نویسنده: جو ریونگ-سو
  • تهیه کننده: کیم هه-جونگ، یون سونگ-مین
  • بازیگران: جی چانگ ووک در نقش یون گیو ره
    سونگ دونگ ایل در نقش کانگ ته شیک
    سویونگ در نقش سو یون-جو

 

چند نکته درباره سریال

  • سریال اگه آرزوت رو از من بخوای ۱۶ فصل دارد که هر هفته ۲ قسمت از آن پخش خواهد شد.
  • این سریال روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ساعت ۲۱:۵۰ (کی‌اس‌تی) از کی‌بی‌اس۲ پخش می‌شود و برای تماشا در نتفلیکس نیز در دسترس است.
  • هزینه تولید سریال مبلغی برابر با ۱۰ میلیارد وون اعلام شده است.

بهترین سریال های خارجی جهان

مروری بر نظر منتقدان سریال اگه آرزوت رو از من بخوای

ورایتی

پاتریک فرتر | ایده اصلی سریال اگه آرزوت رو از من بخوای از یک بنیاد در هلند به نام Make-a-Wish گرفته شده است. این بنیاد بین‌المللی برای کودکان مبتلا به بیماران حاد فعالیت می‌کند. تماشای قسمت اول از این سریال همزمان که احساسات مخاطب را برانگیخته می‌کند مقداری چاشنی طنز را هم به لحظه‌هایشان اضافه می‌کند. می‌توانم بگویم مشتاق تماشای قسمت دوم سریال اگه آرزوت رو از من بخوای، هستم؛ اما برای آن لحظه شماری نمی‌کنم. با توجه به اینکه رسانه کره جنوبی سیر صعودی چشمگیری را در تولید سریال طی می‌کند، می‌توان اطمینان داشت که ادامه این اثر نیز ماجرایی گیرا و داستانی درگیرکننده خواهد داشت؛  اما ضمن همه این‌ها نمی‌شود انکار کرد که بدون شک ماجرای عاشقانه قابل پیش‌بینی میان سو یون جو و یون گیو ره شکل خواهد گرفت که امید دارم از عاشقانه‌های معمول سریال‌های کره‌ای فراتر رفته و جذاب‌تر باشد.

ریویوجک (thereviewgeek)

وال ام | سریال اگه آرزوت رو… بیشتر یک کمدی  است و با ارفاق می‌توان آن را یک درام سرگرم کننده نیز دانست. یون گیو ره، پسر یتیمی که بی‌خانمان است و تنهایی و بی‌چارگی خود را در چشمان سگ بیماری که همراهش است، می‌بیند. به‌نظر من جالب‌ترین معمایی که تا اینجای قسمت اول از سریال دیده‌ایم، راز خاطره‌ای است که کانگ ته-شیک به یاد می‌آورد. اینکه آیا او پدر یون است؟ یا اینکه کسی است که یون را از شر پدر پرخاشگرش، یعنی مردی که با کانگ دست به گریبان شده بود، نجات داده است؟ در هر صورت این سریال اثری است که بیشتر روی برانگیخته کردن احساسات مخاطب تمرکز دارد تا طرح معمایی از دل داستان. در مجموع این سریال را تاثیرگذار و تا حدودی پیرم فلفسه زندگی می‌بینم. تماشای دقیق آن می‌تواند درس زندگی باشد. من پس از تماشای سریال به این فکر کردم که آخرین خاطره من از زندگی چه چیزی خواهد بود؟ آیا می‌خواهم مثل آقای یون در کنار افرادی باشم که دغدغه‌مند من هستند؟

مروری بر نظر کاربران سایت IMDB درباره سریال اگه آرزوت رو از من بخوای

  • این سریال درام قسمتی از زندگی‌ای است که دلم می‌خواهد تجربه‌اش کنم. بعد از مدت‌ها یک سریال خوب دیدم. سریالی که ارزش‌های انسانی را ارج می‌نهد. گروهی از انسان‌ها که بدون هیچ انتظاری تصمیم می‌گیرند موثر باشند و بهترین خودشان را در خدمت دیگرانی که نیازمندشان هستند، قرار دهند.
  • این سریال یک اثر منحصربفرد و دلگرم کننده است. این سریال به حقیقت نهایی زندگی می‌پردازد. به‌نظر من متفاوت از همه سریال‌های درام و عاشقانه کره‌ای است. می‌خواهم به سونگ دونگ ایل (در نقش کانگ ته شیک) بگویم که نقشی که بازی می‌کنید خیلی شبیه خودتان است، یک شخصیت پاک و نجات‌دهنده شبیه فرشته‌ها. نمی‌دانم چرا این سریال آن‌طور که باید نظر مخاطبان را جلب نکرده اما برای من مثل یک جواهر است. جواهری درخشان که می‌توانم تجلی زیبایی زندگی را در آن تماشا کنم.
  • من روی این سریال تعصب دارم و می‌خواهم قسم بخورم که هر قسمت آن بهتر از قسمت پیشین خواهد بود. کره‌ای‌ها در تولید سریال‌های مخاطب پسند واقعا فوق‌العاده‌اند و بدون شک شاهکاری دیگر از این سرزمین است. نمی‌توانم هنگام تماشا مانع جاری شدن اشک‌هایم شوم. تمام احساسات مرا برانگیخته می‌کند.

جدول امتیاز منتقدان و مخاطبان سریال اگه آرزوت رو از من بخوای

وبسایت میانگین امتیاز
IMDB ۸.۲ از ۱۰
منتقدان راتن تومیتوز ۳۱ از ۱۰۰
کاربران راتن تومیتوز ۱۹ از ۱۰۰
منتقدان متاکریتیک ۳۲ از ۱۰۰
کاربران متاکریتیک ۸ از ۱۰

 

عکس‌های سریال اگه آرزوت رو از من بخوای

سویونگ در نقش سو یون-جو در سریال اگه آرزوت رو به من بگی

جی چانگ-ووک در نقش یون گیو-ره در سریال اگه آرزوت رو از من بخوای

سونگ دونگ ایل در نقش کانگ ته شیک

جی چانگ-ووک در نقش یون گیو-ره در سریال اگه آرزوت رو به من بگی

جی چانگ-ووک در نقش یون گیو-ره در سریال اگه آرزوت رو به من بگیجی چانگ-ووک در نقش یون گیو-ره در سریال اگه آرزوت رو به من بگیسویونگ در نقش سو یون-جو در سریال اگه آرزوت رو به من بگی

تماشای آنلاین سریال اگه آرزوت رو از من بخوای

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم